Recenze
Fiat Punto
Technické info
Přezdívka auta GP Rok výroby 2006 Koupeno nové najeto [km]:108000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1242 výkon [kW]: 48 kroutící moment [Nm]: 102 zrychlení 0-100 km/h [s]: 14.5 maximální rychlost [km/h]: 155 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 275 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6.1
Popis vozu
Tohle je moje první vlastní auto. Kupovali jsme ho s přítelkyní v roce 2006. Za 4 roky jsem s ním najel více než 108 000 Km bez nehody. Mezitím jsem si přítelkyni vzal za ženu a narodil se nám syn, kterému jsou dnes už 2 roky.
Grande Punto, které bylo představeno na trh v roce 2005 se mi okamžitě zalíbilo. Vlastně jsem auto nevybíral, chtěl jsem přesně tento model hlavně kvůli designu. Nerozhodoval jsem se mezi tímto Fiatem a jinými značkami nebo modely. Líbilo se mi a tečka. Bylo to hlavně emocionální rozhodnutí.
Samozřejmě jsem se na auto šel podívat zblízka, chtěl jsem vědět jestli se s autem dobře jezdí a jak se budu cítit uvnitř. Do té doby jsem měl najeto dost km s auty jako Fabia I., Octavia I., Felicia, Favorit a Ford Mondeo II. takže to byli hlavní adepti pro srovnání, hlavně Fabia I., kterou jsem měl dlouho jako služební auto.
Po nasednutí, prozkoumání detailů a první delší jízdě s GP se definitivně rozhodlo, oproti Fábce bylo GP výrazněji tišší, komfortnější, kultivovanější a hlavně větší auto. A to nemluvím o designu a bezpečnosti (5 hvězd NCAP, 6 airbagů). Mám rád nenápadné barvy, takže jsme vybrali šedou metalízu, která se mi dodnes jeví jako dobrá volba. Podle mě GP vypadá skvěle taky v bílé a vínově červené.
Vybrali jsme si střední výbavu DYNAMIC, základní motorizaci, 3-dveře, připlatili si za kožený volant, metalízu a zamykání převodovky ... Byli jsme dost omezeni rozpočtem, limit byl 300 000 Kč takže na silnější motor nebo na klimatizaci už nezbylo. I tak se celková cena vyšplhala ještě o 5 000 více. Myslím, že jsme tenkrát dostali slevu 10%. Holt dneska jsou ty ceny úplně jinde.
Výběr motoru vlastně doteď nelituji, ta malá jednadvojka jezdí na moje potřeby velmi dobře. Je nenáročná na spotřebu, rychlost na dálnici udrží a když se vytočí poskytne i tu akceleraci na předjetí. Klimatizaci bych už dneska asi vzal ale taky mi vlastně nikdy moc nechyběla. Jedinou změnu bych udělal ve výběru karoserie. Dneska bych šel do 5-ti dveří, hlavně kvůli dítěti.
Auto bylo koupeno ve výbavě DYNAMIC (v roce 2006 v této výbavě nebyla klimatizace a ESP) na leasing za bratru 305 000,- Kč za což by bylo dnes auto o třídu výš a to i s klimatizací a další výbavou.
Základní popis vozu v bodech:
- 1,2 l benzín, výkon 48 kW, čtyřválec, 8 ventilů
- 5-ti stupňová manuální převodovka
- 3-ti dveřová karoserie
- ABS + EBD ( elektronický rozdělovač brzdné síly )
- 6x airbag
- 3x tříbodové bezpečnostní pásy vzadu
- 3x zadní výškově stavitelné opěrky hlavy
- vestavěné autorádio s CD přehrávačem
- kožený volant s koženou hlavicí řadící páky
- 6x repro + anténa
- posilovač řízení Dualdrive
- přední mlhovky
- centrální zamykání s dálkovým ovládáním
- elektrické ovládání předních oken
- samostatné dálkové otevření kufru na klíči od vozu
- elektricky ovládaná zpětná zrcátka
- výškově a podélně stavitelný volant řidiče
- výškově stavitelné sedadlo řidiče
- multifunkční volant
- funkce Follow me home ( zpožděné zhasnutí světel )
- otáčkoměr
- immobilizér
- vyhřívané zadní okno se stěračem
- palubní počítač
- dělené a sklopné zadní sedadlo ( poměr 40:60 )
- plechová kola rozměru 185/65 R15
- nárazníky a kliky v barvě vozu
- tónovaná skla
- 12V zásuvka na středovém panelu
- odkládací kapsa za spolujezdcem
- automatická signalizace nezapnutých pásů vpředu
- uzamknutí všech dveří zevnitř jedním stiskem
Silné stránky
► DESIGN
+ Grande Punto nakreslil sám velký Giorgetto Giugiaro, autor takových ikon jako Alfa Romeo Brera (2006), Alfa Romeo Giulia Sprint GT (1963 pro Bertone), Alfa Romeo Alfasud (1971), Audi 80 B2 (1978), De Lorean DMC-12 (1980), Fiat Panda (1980), Fiat Uno (1983), Fiat Croma (2005), Lancia Delta (1979), Lotus Esprit (1972 koncept), Renault 19 (1988), Saab 9000 (1985), Seat Ibiza (1985), VW Passat (1973), VW Golf I (1974), VW Scirocco (1974), Maserati Ghibli, De Tomaso Mangusta, Iso Rivolta Fidia, Maserati 3200 GT, Maserati Coupe, Maserati Quattroporte, a další ...
+ k tomu snad není co dodat, vzhled auta se opravdu povedl, design je nadčasový a i po 5 letech funguje
+ podobnost s Maserati Coupé není tedy náhodou ale záměrem, je to rukopis autora, který má právo si tohle dovolit, takže se nejedná o nějakou levnou napodobeninu
+ kvality designu ještě víc podtrhuje 3 dveřová karoserie
+ auto je krásné ze všech stran, myslím, že v tomhle nemá slabinu
► ŘÍZENÍ A JÍZDA
+ snadný chod volantu, bez přehánění se dá točit i malíčkem, někomu to nemusí vyhovovat a chce větší zpětnou vazbu, mě to vyhovuje, jezdím hodně po městě a ovladatelnost je i díky tomuto velmi lehká
+ jízdní komfort je na vysoké úrovni, auto jede kultivovaně i při vyšších rychlostech na dálnici
+ stabilita v zatáčkách i na dálnici, GP pěkně sedí, je na dálnici jisté a neplave ani při vyšších rychlostech
+ dobrá aerodynamika, díky které je v autě větší ticho
+ není náchylné na boční vítr
► BEZPEČNOST
+ není to jen o tom, že máte kolem 6 airbagů a v reklamě napsaných 5 hvězd NCAP. Auto zevnitř budí pocit bezpečnosti a to věcmi jako robustní výplně dveří a zvukem při jejich zavírání. Extrémně hluboká přístrojovka (ani když se maximálně předkloním nedosáhnu na výdechy topení pod předním sklem) budí dojem že při nárazu se nerozmáznu o přední sklo. Nadprůměrný prostor nad hlavou a kolem sebe, odhlučnění a celkově jistý pocit z jízdy i na dálnici dělá u GP solidní pocit bezpečí.
► ROZMĚRY, VELIKOST
+ subjektivně působí rozměry auta kromě objemu kufru jako u auta nižší střední třídy. Při pohledu na skutečné rozměry GP atakuje a v některých případech překonává rozměry například Golfu nebo Oktávky.
Sám měřím přes 185 cm a s hmotností přes 110 kg můžu říct, že jsem vepředu nikdy prostorově netrpěl ... v porovnání s GP jsem se například ve Fábce cítil stísněně (hlavně na šířku)
► SPOTŘEBA a PROVOZNÍ NÁKLADY
+ při dodržování normální předpisové rychlosti a bez zbytečných předjížděcích manévrů a taky když se při řízení myslí hlavou se dá jezdit za 5,1 litru na 100 km ... normální jízdou kombinovaná spotřeba odpovídá tomu co slibuje výrobce tady 6,1 l. Při extrémním vytáčení a rychlé jízdě (i po dálnici) to je za 8-9 l/100 km (ale to je extrém typu udržování 140 - 160 km/h po dálnici 300 km nonstop s pedálem na podlaze (což jsou zároveň výkonové limity auta).
► SPOLEHLIVOST
+ po ujetí 108 000 Km nikde nic nevrže, auto jezdí tiše, bez žádných známek většího opotřebení nebo náznaků, že by mělo něco odejít.Zatím mě GP nikdy nenechalo viset na cestě a čekat na odtah. I přes pár nedodělků týkajících se dílenského zpracování mohu říct, že je GP kvalitní auto.
► DALŠÍ DETAILY KTERÉ ZPŘÍJEMNÍ ŽIVOT ŘIDIČE
+ ovládání rádia na volantu
+ regulace jasu podsvícení přístrojového panelu
+ vysoká opěradla předních sedadel (ideální pro vyšší lidi)
+ plynulé stmívání světel v interiéru
+ odemknutí kufru dálkově pomocí tlačítka na klíčích
+ rádio hraje dobře, 6 reproduktorů má dobrý výkon i kvalitu
Slabé stránky
- místy mizerné dílenské zpracování (spousta nedotažených drobností z výroby od chybějících šroubků až po nelícující díly karoserie) sice nebrání normálnímu provozu ale když chce mít člověk auto v cajku, vadí to
- servisní síť ve Zlíně, která mi dlouho znepříjemňovala život
- výhledu dozadu brání silné C slouky
- výhled dopředu omezují masivní A sloupky v kombinaci s trojúhelníkovým okýnkem, tohle dost snižuje přehlednost hlavně v zatáčkách
- nedomyšlené a nepraktické umístění držáku nápojů
- málo odkládacích míst
- drahé stěrače (aero stěrače za 1500,- Kč v orig. dílech, ne děkuji)
- velký sklon čelního okna brání výhledu na semafory, musím se dost předklonit abych viděl na světla, když stojím první v řadě
- vysoká hrana nakládací zavazadlového prostoru je daň za pěkný design
- zvyšující se linie oken u 3 dveřové karoserie trochu diskvalifikuje výhled těm co sedí vzadu, další daň za hezký design
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
► DÍLENSKÉ ZPRACOVÁNÍ
V tomhle je co dohánět, nevím jak jsou na tom jiná auta po stejném nájezdu ale tady je co zlepšovat
- odlupující se povrchová úprava kůže na volantu
- schránka před spolujezdcem nešla dovřít (opraveno v záruce)
- kroutící se plast mřížky topení pod předním oknem (opraveno v záruce)
- pravidelné zamlžování bočních směrovek pod zpětnými zrcátky (opraveno v záruce)
- odchlípnutá hluková izolace v motorovém prostoru (opraveno v záruce)
- chybějící izolace i některých drátů v motorovém prostoru
- chybějící spodní kryt motoru (myslím, že kryt se dával až od větších motorů a u Multijetů ale dá se doobjednat) = značné špinění motorového prostoru
- ve předních dveřích něco hrkalo, pak se přišlo na to, že tam italskej technik zapoměl nýtek (opraveno v záruce)
► ÚNIKY OLEJE
- po ujetí asi 20 000 km se objevila mikrotrhlina v hlavě motoru = po zdlouhavém navštěvování servisu se nakonec přišlo na to, že je to vada z výroby (opraveno v záruce)
- 2 x měněno těsnění hlavy motoru z důvodu úniku oleje (opraveno v záruce)
- uniky oleje přes gufero, dodnes nevyřešeno
- olej se musí dolívat častěji než je standard
► ŠPATNÁ SERVISNÍ SÍŤ FIAT
Ve Zlíně tohle byla posledních 5 let velká bolest. Teď tady vznikl nový prodejce a servis Fiat + Alfa Romeo v rámci Toyoty takže uvidíme, zatím to vypadá slušně. Mnohokrát jsem si řekl, že kvůli servisnímu zázemí si už Fiata nekoupím. Já nikdy neměl u auta problém s drobnými závadami ale s nekompetentností servisu. Možná je to jinde lepší a tohle může být jen moje zkušenost.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Prodejce byl vstřícný a ochotný. Auto jsem si mohl velmi dobře vyzkoušet i v provozu. Také zařízení všech administrativních úkonů proběhlo hladce a rychle.
Ostatní
Odkaz na výborný test tohoto vozu ve stejné výbavě i motorizaci: http://magazin.auto.cz/testy/fiat-grande-punto-1-2-dynamic-je-opravdu-velky-tecka.html
Novinky v recenzi
Prodáno
Auto prodáno do Áček.
Na prodej
Najeto 120 000 Km, 1. majitel, motor a mechanické části bez problémů, funkční díly v interiéru bez problémů.
Letní pneu 1/2 roku staré, přidávám zimní pneu skoro nové po 1 sezóně a originální střešní nosič. Stěrače měsíc staré.
Poškozený zadní nárazník a promáčklý plech na karoserii vzadu (cca 5 x 5 cm) - oprava karosář + lak odhadem 7000 - 10000 Kč, prasklý LP plastový podběh.
Cena dohodou, prohlídka po domluvě Zlín a okolí. Kontakt: 777228829
Nové fotky
Doplnil jsem ještě několik fotek, které chyběli pro ilustraci interiéru, kufru a pár drobných detailů.
Vítejte
Vítám všechny návštěvníky na mojí první recenzi. Chtěl bych v nejbližších dnech ještě doplnit fotogalerii o obrázky detailů jako je kufr, podvozek, interiér, atd. Doufám, že se vám bude auto líbit a zkušenosti popsané v recenzi budou pro někoho přínosné.
Video
Přímý odkaz na video.
Přidat názorDiskuse: Fiat Punto
- Fajn recenze! 06.06.2017 09:56 Bobanus
- Re: punto 02.05.2010 20:25 ironlionzion
- Re: Re: punto 02.05.2010 15:01 Blates
- Mini Maserati 21.04.2010 21:46 Subaru4ever
- Re: punto 12.04.2010 20:20 ironlionzion
- Re: punto 12.04.2010 20:10 Blates
- Re: Otázka 12.04.2010 19:46 ironlionzion
- Otázka 12.04.2010 18:46 FRPE
- Re: Re: Takhle bych si to představoval u Nováčků 12.04.2010 16:20 FRPE
- Re: Takhle bych si to představoval u Nováčků 11.04.2010 23:13 berustina
- pekne recenzia aj s popisom 11.04.2010 22:20 kyklop
- Re: Re: Re: Re: Takhle bych si to představoval u Nováčků 11.04.2010 22:04 FRPE
- Re: Re: Takhle bych si to představoval u Nováčků 11.04.2010 21:55 FRPE
- Re: Re: Re: Takhle bych si to představoval u Nováčků 11.04.2010 21:29 ironlionzion
- punto 11.04.2010 21:24 Blates
- Re: super recenze 11.04.2010 20:27
- Re: Takhle bych si to představoval u Nováčků 11.04.2010 19:15 berustina
- Re: Re: Takhle bych si to představoval u Nováčků 11.04.2010 19:03 FRPE
- Re: Re: super recenze 11.04.2010 15:59 element5
- Re: super recenze 11.04.2010 14:29 ironlionzion
- Re: Re: maximalka 11.04.2010 14:28 Flammer (RSKa)
- Re: Perfektni recenze 11.04.2010 14:25 ironlionzion
- Re: Pěkný... 11.04.2010 14:23 ironlionzion
- Re: maximalka 11.04.2010 14:22 ironlionzion
- Re: Dobrá práce 11.04.2010 14:14 ironlionzion
- Re: Takhle bych si to představoval u Nováčků 11.04.2010 14:11 ironlionzion
- Re: Re: Takhle bych si to představoval u Nováčků 11.04.2010 14:11 ironlionzion
- Fiat 11.04.2010 13:13 PeT-a (RSKa)
- super recenze 11.04.2010 13:00
- Zdravím kolegu 11.04.2010 12:58 dr.biker
Další vozy Fiat Punto
-
Fiat Punto (2008) Majitel: rokba79
Přidáno: 18.10.2008 288 Majitel 9.89 Uživatelé
-
Fiat Punto (2007) Majitel: parkoviště
Přidáno: 10.7.2007 25410 Majitel 9.71 Uživatelé
-
Fiat Punto (2014) Majitel: GeorgeB
Přidáno: 10.12.2016 108 Majitel 9.69 Uživatelé
-
Fiat Punto (2009) Majitel: parkoviště
Přidáno: 26.5.2009 1110 Majitel 9.67 Uživatelé
-
Fiat Punto (2010) Majitel: jenik1
Přidáno: 21.6.2011 910 Majitel 9.67 Uživatelé