Recenze
Mercedes-Benz R
Technické info
Přezdívka auta Minivan Rok výroby 2007 Koupeno ojeté najeto [km]:29000 tuning/stylingoznačené * palivo: benzin počet válců: 8 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 6200 výkon [kW]: 375 / 405 * kroutící moment [Nm]: 630 / 660 * zrychlení 0-100 km/h [s]: 4.9 / 4.8 * maximální rychlost [km/h]: 250 / 310 * počet rychlostí: 7 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 20 / 22 * pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 22.2 / 22.2 *
Popis vozu
Původním autorem recenze je uživatel s nickem "ex_midla".
Mercedes-Benz R 63 AMG, tzn. 6.2 V8 benzín, 510 poctivých atmosferických koníků (v mém případě ještě úprava motor-managementu na něco přes cca. 550koní a vypnutý omezovač na 250), 7-stupňový automat AMG (Speedshift), vzduchový podvozek AirMatic- snížený a upravený od AMG (regulace výšky a tuhosti, vyrovnávání náklonů), pohon 4x4 4Matic 40:60 mezi přední:zadní nápravu.
AMG, dříve samostatná firma - tuner Mercedes-Benz, je dnes jednou z divizí přímo výrobce. Dříve z nových vozů vymontovali vše nezbytné, dali vlastní upravený motor, převodovku apod.. Dnes od výrobce dostávají hotové polotovary do, který montují své upravené komponenty, hlavně motor, převodovku, díly podvozku a interiér. Valná část vozů s označením AMG je dnes bohužel standardní Mercedes se spoilery za pár tisíc EUR :-(. Většina komponent je u AMG montovaná ručně, např. motor V8 6.2 vždy kompletuje a testuje pouze jeden německý soudruh.
R 63 AMG bych osobně zařadil někde za nové Audi RS6 a před Audi Q7 V12 TDI. Výkonem váhou, prostorem je hodně podobné, případně Porsche Cayenne Turbo S.
Základní parametry:
- výkon 510 koní (úprava na cca. 550 koní)
- 660Nm (po úprava cca. 690Nm)
- 0-100Km/h 4.9s, po úpravě může být o něco lepší 4.7-4,8s
- Max. rychlost 250, s vypnutým omezovačem něco kolem 310Km/h (teoreticky, zatím jsem zkoušel pouze zda opravdu nemá omezovač, 270-280 - nemá, je blbý počasí :-)
S touto motorizací je to exot, což beru spíše jako nevýhodu. V ČR jsou řádově jednotky kusů ( 2-3 včetně mého). MB přestal v této motorizaci pro malý zájem zákazníků vyrábět, pro většinu zákazníků je imagově zajímavější SUV ML 63 AMG (stejná technika, jiný design - zaměření).
R-classe je obecně docela podivná, MB označuje jako crossover, na pomezí mezi MPV/SUV. Základem je třída M(L) (podvozková platforma, pohon 4x4, atd.). Mě osobně seR-ko v AMG úpravě (spoilery, blatníky) docela líbí, je to věc názoru, je to velké kombi/VAN, mixnuté s SUV. Pro představu rozměry jsou hodně podobné jako u Audi Q7, o pár centimetrů kratší a nižší.
R-ko je o kompromisech, komfortem si troufám přirovnat k třídě S s trochu menším prostorem na zadních sedačkách (ve standardní verzi) a klasičtějším ovládáním (hodně tlačítek & Command), vpředu je komfort a místo bez kompromisů. Pokud se podvozek zvedne na nejvyšší úroveň, tak je z hlediska průchodnosti "terénem" srovnatelné s většinou SUV (Q7, ML, Touareg apod.). Proti klasickým SUV ale mnohem lépe sedí, není tak gumové ale chová se jako trochu větší (hodně velké :-) kombi.
Motor je brutální:
Má úžasný zátah, pro představu: při přeřazování si i na suchu z 2 na 3 stupeň při plné akceleraci na všechny 4 kola "hrábne", na mokru i při vyšších rychlostech spíná protiprokluz. Motor má ohromný přebytek výkonu, krouťáku, zvuku - je to takový motorový metal na 4 kolech. Motor bez problémů točí 8tis. otáček což je vzhledem k objemu úžasné (např. BMW 750 - V8 4.8 točí jen 7tis. otáček). Právem je to stále nejvýkonější atmosferický V8 na světě...
Motor je atmosferický, nečeká tedy na žádné turbo, kompresor apod. - žádný downsizing - okamžitě už od volnoběhu jde krásně lineárně za plynem do otáček. Ochotně točí přes 7tis. otáček, to pravé začíná někde nad 4tis. otáček - objem ničím nenahradíš :-). Díky koncepci motoru je možné výkon velice citlivě dávkovat, při předjíždění, v provozu apod. , s trochou cviku lze i řadit "plynem".
Moc nechápu tento motor v kombinaci pouze se zadním pohonem, E/CLS/S/CL - osobně mám problém, respektive protiprokluz spíná při rozjezdu i v kombinaci se 4x4. Mít tento výkon pouze na zadních je sado-maso :-)
Jinak co je pěkná věc, na motoru je plaketa s "podpisem" člověka, který motor ručně montoval. Každý AMG motor ručně montuje pouze jeden technik. Možná to tak není a dělají se v "Číně" ale působí to hezky :-).
Převodovka
Převodovka je 7-stupňový automat , upravený/posílený a přeprogramovaný od AMG, tak aby vyhovoval nárokům dané motorizace. Za mě osobně nejlepší automat co jsem zatím jezdil (BMW, Audi, VW apod.), sám brzdí z kopce - nechává zařazený příslušný stupeň tak aby se auto více nerozjíždělo, podřazuje při brždění (na dálnici velice efektivně), řazení je rychlé, jemné i při plné akceleraci. Vzhledem k objemu a výkonu motoru je celkem jedno jaký stupeň je zařazený, většinou tam rychle dá za 6-7 a jede se na 1500 otáček s klasickým brumláním velkoobjemového benzínu.
Převodovka má vlastní inteligenci, dokáže velice slušně odhadnout styl řidiče a dle toho řadí více nahoru nebo podřazuje. Jediný problém má vzápětí po větší změně stylu tzn. když se jede dle předpisů na pohodu a pak se rychle "naloží", software převodovky 2-3 sekundy přemýšlí jestli se to jako myslí vážně a pak podřadí klidně od 2-3 stupně dolů.
Co jsem tedy zatím vypozoroval, tak je díra / chyba mezi 2-3 stupněm při plné akceleraci (rozjíždí se vždy na 2-stupeň) kdy všechny 4 kola prohrábnou, sepne protiprokluz a přeřazení trvá nezvykle dlouho - je tam díra 1-1,5s. Dále pak při stání do kopce drží pouze cca. 10s pak přestane a auto začne samo couvat (u automatu nechápu proč...).
Podvozek je velice povedený:
Podvozek je největším překvapením tohoto vozu. To co dokáže při váze 2.5 tuny a výšce SUV na 22" kolech (20" zimní) je neuvěřitelné. Auto skvěle sedí v zatáčkách a zároveň je komfortem srovnatelné s klasickou limuzínou. Podvozek je stavitelný (výška, tuhost) s tím, že se při vyšší rychlosti sám snižuje a přitvrzuje. Neklidnější režim Comfort je naprosto dostatečný i pro rychlou jízdu a zároveň pohodlný. Sportovní režim je hodně znát, proti komfortnímu režimu je jako "motokára".
Kdy je váha a původní ne zrovna sportovní koncepce znát, tak je rychlé vyhýbání - při větší rychlosti začně plavat zadek a celé auto se začne vlnit, pak se zase hned srovná, respektive pohon 4x4 a ESP ho srovná. Na dálnici jsem vypozoroval nad 200Km/h citelnou nestabilitu - náchylnost na boční vítr, znatelně se ale zlepší přepnutím podvozku na sportovní režim. Nad 250Km/h není podvozek dělaný, není příjemné ho řídit jako klasickou limuzínu, která prostě lépe sedí a poskytuje mnohem větší jistotu.
Na limitu je R-ko silně nedotáčivé - valí se přes přední pneumatiku v daném směru, tzn. po tečně ze zatáčky ven a (celková váha v kombinaci s těžkým čumákem, 6,2 V8 něco váží) - ESP začně bláznit a jestli jsem správně vypozoroval, tak pošle znatelnou část výkonu na zadek, tak aby předek vrátil zpět do zatáčky. Před limitem je poměrně neutrální, jestli se to dá u podobně těžkého auta říct, tak se dá řídit plynem a pohon 4x4 zajišťuje do ztráty přilnavosti na předních pneumatikách slušně neutrální chování.
Brzdy jsou dostatečné:
Brzdy byly ze začátku po předchodu z BMW docela zklamáním, trochu gumové, potřebují pořádně sešlápnout pak je vše v pořádku. Díky/kvůli tomu ale chybí takováta jistota, že je ještě nějaký brzdný účinek v zásobě. Brzdy jsou samozřejmě sportovní, kotouče vrtané atd.- fyzika vs. >2.5tuny ale v tomto případě i tak bohužel vítězí. Na dálnici při plynulém dobrždování z větší rychlosti citelně pomáhá převodovka, která podřazuje a tak brzdí motorem.
Ovládání:
Přes rok jsem jezdil v BMW a velmi spokojeně používal iDrive, předtím Audi/MMI a minimum tlačítek. Styl MB/Command mi přijde zbytečně složitý, moc tlačítek - asi 30x tlačítek na všechno možné a nemožné, od klimatizace až po navigaci,audio apod.
Silné stránky
- Určitě motor, zátah od nízkých otáček, krásný zvuk/hluk ze 4 laufů - kanonáda (ručně vyráběný nejvýkonější atmosferický motor V8 na světě).
- Pohon 4x4 4matic (40:60 na zadek), po zkušenosti s cca. 370 koníky v BMW "na zadku" uvolňující zážitek, 550 na 4x4 si ale i na suchu umí pěkně hrábnout ale je legrace pozorovat jak se s tím 4matic vypořádává, na nerovnostech se třeba dostane jedno kolo více do vzduchu a začne hrabat ale čtyřkolku to nerozhodí, v zadokolce bych měl co dělat, minimálně bych ubral.
- Vzduchový podvozek Airmatic - vynikající kombinace stability a komfortu + "off-road" potenciál v kombinaci s 4x4
- Natáčecí bixenony
Slabé stránky
- Spotřeba, první den průměr kolem 25-28l (těžká noha), druhý den na okreskách 21-22, dlouhodobý průměr 22,2
- Kombinace 22" kol s obrubníky, při sebelepším zacházení a opatrnosti se nějakému tomu škrábanci vyhnout nedá. Kola 22" Tomason jsou moc pěkná bohužel ale "přečuhují" přes pneu ven a tudíž jsou hrozně náchylná se otírat o obrubníky. Většinou jezdím po Praze a kola trpí... (pokud by měl někdo zájem, prodávají zde www.makocar.cz)
- Ovládání Command, moc tlačítek (zlatý iDrive, případně MMI)
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
N/A
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
www.cardeluxe.cz - perfektní...
Chiptuning, kola
Provedený chiptunning na cca. 550 koní a vypnutý omezovač, kola 22" (letní), zimní mám originál AMG 20"
Technické parametry, zejména zrychlení, vychází z technických dat, které jsou veřejně dostupné. Vzhledem k tomu, že se již nevyrábí, tak není moc oficiálních zdrojů (MB, AMG apod.).
Většinou se uvádí zrychlení do 5s/100Km/h, na US stránkách zase 4.6 (0-60Mph/96km/h). Vzhledem ke stejnému motoru to bude někde horší než E/CLS/CL 63 AMG a lepší než ML 63 AMG, C 63 AMG má mírně přiškrcenou verzi.
Pro vložené video nebyl nalezen vhodný přehrávač. Pro jeho spuštění použijte přímý odkaz.
Přímý odkaz na video.
Přidat názorDiskuse: Mercedes-Benz R
- Re: Naprostá bomba 27.01.2011 23:28 talio2
- Naprostá bomba 27.01.2011 23:06 lukmbe500
- Re: Re: Koukám na nové fotky a ta střecha je samá díra!!! 03.11.2008 19:13 Poustnik
- Re: Koukám na nové fotky a ta střecha je samá díra!!! 03.11.2008 18:58 Dylan McKay
- Koukám na nové fotky a ta střecha je samá díra!!! 03.11.2008 00:19 Poustnik
- nemam slov 02.11.2008 18:28 Ronnyp (RSKa)
- absolutni 02.11.2008 17:52 AnGeor
- Je to krásný auto 02.11.2008 14:29 Dylan McKay
- Re: Re: Re: Re: Re: Zdravím východoněmeckého tunera 01.11.2008 19:17 Dylan McKay
- Re: Re: Re: Zdravím východoněmeckého tunera 01.11.2008 19:15 Johny.Rico
- Re: Re: Re: Re: Zdravím východoněmeckého tunera 01.11.2008 19:15 Johny.Rico
- Re: Re: Re: Zdravím východoněmeckého tunera 01.11.2008 18:30 Dylan McKay
- Re: Re: Zdravím východoněmeckého tunera 01.11.2008 18:13
- Re: Zdravím východoněmeckého tunera 01.11.2008 18:03 Dylan McKay
- Re: Re: Re: Zdravím východoněmeckého tunera 01.11.2008 17:58
- Re: Re: Zdravím východoněmeckého tunera 01.11.2008 17:50 Dylan McKay
- Re: Zdravím východoněmeckého tunera 01.11.2008 17:46
- Re: Re: Zatím tedy takhle 01.11.2008 17:35 positivemind
- Zdravím východoněmeckého tunera 01.11.2008 17:05 Dylan McKay
- chyba 01.11.2008 15:42 Merkur
- Re: Sis spletl server, ne? 01.11.2008 15:14
- Re: Zatím tedy takhle 01.11.2008 15:07
- Sis spletl server, ne? 01.11.2008 14:27 mirastr
- Re: Re: Tak tě vítám zpět, midlo. A zase se zajímavým autem. 01.11.2008 13:53 Poustnik
- odpovede 01.11.2008 12:48 aaazzz
- Zatím tedy takhle 01.11.2008 12:10 positivemind
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: JE PRAKUS NORMALNY???? 01.11.2008 12:05 jumper (Modo Team)
- Re: Re: Re: Re: Re: JE PRAKUS NORMALNY???? 01.11.2008 11:48 PeT-a (RSKa)
- Re: Re: Re: Re: JE PRAKUS NORMALNY???? 01.11.2008 11:46 Ivanuska_Matej ( RSka)
- Re: Re: Re: JE PRAKUS NORMALNY???? 01.11.2008 11:45 PeT-a (RSKa)
Další vozy značky Mercedes-Benz
-
Mercedes-Benz A (2021) Majitel: Koubes84
Přidáno: 18.9.2021 219 Majitel 10.00 Uživatelé
-
Mercedes-Benz CLK (1998) Majitel: biker7
Přidáno: 12.7.2011 1910 Majitel 9.93 Uživatelé
-
Mercedes-Benz C (2017) Majitel: Milan Šeršík
Přidáno: 2.8.2022 010 Majitel 9.93 Uživatelé
-
Mercedes-Benz E (2003) Majitel: AnGeor
Přidáno: 13.8.2008 10110 Majitel 9.93 Uživatelé
-
Mercedes-Benz CLK (2004) Majitel: Ajin(MoDo Team)
Přidáno: 14.6.2007 26810 Majitel 9.92 Uživatelé