Recenze
Technické info
Přezdívka auta Mazda 6 Rok výroby 2009 Koupeno nové najeto [km]:38000 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 2183 výkon [kW]: 132 kroutící moment [Nm]: 400 zrychlení 0-100 km/h [s]: 8.5 maximální rychlost [km/h]: 218 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 18 zavazadlový prostor [l]: 519 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7.2
Popis vozu
Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Batt!".
Omylem jsem si auto vybíral o rok dříve než jsem skutečně měl, resp. než mi skončil leasing na předchozí Škodu Octavia 2,0TDI. Protože jsem měl Octavii s tímto motorem bylo mým základním přáním mít auto tiché, tiché a potom také tiché. Všechno jenom ne znovu ten traktor PD. Nakonec jsem tedy vybíral mezi Mazdou 6 2,2 GTA 185k, Toyotou Avensis Premium 2,2 180k, Hondou Accord 2,2 Type S 180k a Opelem Insignia 2,0 180k. Cenově to jsou auta téměř stejná, všechna se pohybovala na rozmezí katalogových cen 750-800t. Proč jsem nakonec vybral Mazdu? Začnu proč jsem nevybral ty ostatní. Honda byla krásná, pohodlná, tichá, v bílé perleti kterou jsem chtěl navíc krásně sportovní ale politika Hondy prostě neumožnuje jakkoli si upravovat výbavu, takže Type S je sice sportovní ale chybí mu hodně věcí ve výbavě které jsem chtěl a které se nedali objednat. Opel jsem vyřadil protože mi motor subjektivně nepřišel tak silný jak jsem chtěl a výkonnější bi-turbo se ještě tou dobou nedělalo. Avensis je krásný zepředu, krásný uvnitř, skleněná střecha je úžasná ale zezadu je to hrozné auto a navíc postrádá jakýkoli sportovní image. Takže nakonec vyhrála (zaslouženě) Mazda. Tichá, krásné zvenku, nádherná uvnitř, prostorná, bílá perleť - nádhera. Oranžové podsvícení budíků s modrým lemováním je krásné a v noci efektní, když jsem k tomu přidal příplatkové osvětlené prahy je to v noci bomba. Sedačky pohodlné, kufr tam akorát, motor nádherně tichý a navíc silný (tedy po pravdě na začátku mi přišel fantastický, teď bych pár koníků navíc klidně bral). Je to typické auto na dálnice, do 160km/h není rozdíl mezi původní Octavii a Mazdou žádný velký (kromě toho ticha), nad 160 ale jede Mazda pořád stejně a končí až na max. kterou mám v Německu natočenou na GPS 226km/h (Octavia měla 223km/h). Navíc to auto i při takové rychlosti stále nádherně sedí, boční vítr jí nedělá žádný problém a když chci nebo musím tak pořád krásně brzdí.
Silné stránky
Design vně i uvnitř - krásně sladěné auto, v bílé perleti se za mnou pořád někdo otáčí.
Barva - viz. výše, když je naleštěná tak se leskne na kilometry daleko.
Motor - ticho a jenom ticho a zátah od 2000ot až do 4500ot.
Elektronické zavírání kufru - nemusí se s ničím bouchat, stačí přivřít a servo se postará o zbytek.
Svícení do zatáček - původně jsem si myslel že to bude k ničemu ale v noci ve městě nebo v zimě na sněhu je to super (není to žádná mlhovka jako na škodovkách ale plnohodnotné světlo).
Bixenony - pouze bílé světlo kam dohlédneš.
Slabé stránky
Na začátek musím říct že tohle auto nemá slabé stránky, ale protože já jsem strašný puntíčkář tak přeci jenom jsou i když naprosté většině řidičů by to bylo jedno.
Barva - na té bílé je všechno vidět, po jedné zimě je přední nárazník a kapota na přestříkání, samé díry od kamínků.
Sedačky - vrže mi sedačka řidiče, už to jednou v servisu opravovali a budou znovu.
Převodovka - je jinak perfektní, ale nějak se pořád nemůžu trefit při sportovním rozjedu z jedničky na dvojku. Dál už je to paráda.
Bezpečnostní pás spolujezdce se vždy zkroutí tak že spona bouchá o plasty a musím to při jízdě zase narovnat.
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Jezdím do Ascot MB a je to opravdu výborný servis. Přístup super, vždy mi vyhověli ve všem co jsem potřeboval.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Kupované v Auto Palace Praha, auto se nedalo nikde po Evropě sehnat. Údajně bílou prostě nikdo nechce, takže jsem čekal víc než 3 měsíce a nakonec sehnali jedno auto v Rakousku a nechali ho sem dovést. Před prodejem namontovali příplatkovou výbavu co jsem chtěl a od té doby už jezdím jenom do Ascot MB.
Úpravy a příplatková výbava
Na tom autě jsem samozřejmě nic netunil, co taky? Jediné co jsem si nechal udělat je nastříkat původně stříbrná kola do černé perleti.
Oproti standardní výbavě GTA jsem si navíc nechal dát:
- hliníkové prahy s osvětlením vpředu
- gumové plato do kufru - skvělá věc
- schránku na drobnosti do kufru, je to praktické jenom to o dost zmenšuje vstupní prostor.
Novinky v recenzi
Nové fotky
Původně jsem sice chtěl udělat nějaké opravdu pěkné fotky, ale k tomu se nedostanu ještě dlouho, takže zatím pouze cestovní fotky z Rakouska.
Sedačka
Už asi od 20t najetých kilometrech mi začala vrzat sedačka řidiče, dvakrát se to v servisu snažili dát dohromady, ale vždy bez úspěchu. Navíc vrzání je čím dál tím silnější, takže jsem sedačku vyreklamoval komplet a uvidíme jak si s tím poradí. Nevadilo by mě to v autě za 40t po třech majitelých, ale v novém autě této cenové kategorie je to nesnesitelné.
Další vozy Mazda 6
-
Mazda 6 (2017) Majitel: Krabatt
Přidáno: 1.7.2018 779 Majitel 9.97 Uživatelé
-
Mazda 6 (2008) Majitel: Certmike_SVK
Přidáno: 2.11.2009 7110 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Mazda 6 (2012) Majitel: anti99
Přidáno: 24.10.2012 88 Majitel 9.77 Uživatelé
-
Mazda 6 (2008) Majitel: lubo.vnuk
Přidáno: 24.5.2014 610 Majitel 9.67 Uživatelé
-
Mazda 6 (2008) Majitel: parkoviště
Přidáno: 10.10.2008 119 Majitel 9.50 Uživatelé