Recenze
Technické info
Přezdívka auta Mazda 323F Rok výroby 1997 Koupeno nové najeto [km]:176000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 16 objem [cm3]: 1500 výkon [kW]: 66 zrychlení 0-100 km/h [s]: 11 maximální rychlost [km/h]: 190 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7
Popis vozu
Původním autorem recenze je uživatel s nickem "bobulik".
Chtěl bych Vám představit mazdu,která zde zatím nemá zastoupení a oživit tak souhrn vozu Mazda zde na stránkách.Jedná se o 5dv model model označovaný dodatkem F.Mazdička vypada i po letech stále velmi dobře co se týká vzhledu (dle mého názoru).Její sportovní tvary dokážou i dnes vzbudit pozornost nejednoho kolemjdoucího a vzbudit dojem,že se jedná o vůz minimálně jednou tak drahý než jaká je jeho pořizovací cena.Velmi atraktivní jsou dveře bez okenních rámů jako například u subaru.
Na svou dobu je velmi dobře vybavena jak už to u japonských aut bývá,takže nechybí elektrické stahovaní oken,střešního okna,klimatizace a dalších vychytávek.
Co se týká motoru jedná se o základní 1.5 16v o výkonu 66kw.Tento typ motoru nemá klasické hydroštely,které velmi často způsobuji tzv klepání v motoru,které je však způsobováno pozdní výměnou oleje.Nejčastější jev u modelu 626 rv92-97.
Motor v Mazdě není žádnej zabiják, ale dá se sním jezdit i velmi svižně a zároven i velmi usporně.Dostat se na hranici 6l není zase až takový problém.
jako každý japonec se začína probouzet k životu někde kolem 4000ot/min a drží až do 7000 kde se ozve omezovač.ja však jezdím tak do 4000ot,protože mám Mazdičku rád...:)
Silné stránky
Určitě spolehlivost blízká japonským vozům.
motor a spotřeba
Atraktivita karoserie i po tolika letech.
Z výroby velmi dobrý podvozek naprosto čitelný,který má takřka sportovní geny a dokáže podržet v kritické situaci. Na druhou stranu je na silnici cítit každá nerovnost s okamžitou odezvou do volantu.
Velmi dobře tvarovaná sedadla.
Slabé stránky
Mezi slabé stránky bych započítal hlučnější motor ve vyšších otáčkách.
Další slabší stránkou jsou bezrámové i když atraktivní dveře.Problém nastává při vyšších rychlostech kdy proniká do vozu aerodynamický hluk.Jde to vyřešit jen novým těsněním kolem dveří tak uvidíme co stím provedu.
Další slabou stránkou jsou přední čočkové světlomety osazené běžnými žárovkami a to jejich svítivost.Já jsem to vyřešil xenony a je po problému.:)
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Jen běžná udržba pravidelná výměna oleje po 10tis km,destičky filtry a uložení stabilisátoru,ktré na našich silnicich vydrží asi rok.Jinak jen dolívám benzín
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Auto jsem dovezl z Německa přes www.mobile.de.
jednalo se o autorizovaný servis,takže vše bylo naprosto v pořádku.Chovali se ke mně jako bych si kupoval nové auto..Jiná země jiný mrav
Další vozy Mazda 323f
-
Mazda 323f (1992) Majitel: PainSnip3R
Přidáno: 21.7.2007 519 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Mazda 323f (1998) Majitel: mikey166
Přidáno: 23.1.2014 109 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Mazda 323f (2002) Majitel: SPFLY666
Přidáno: 21.2.2011 89 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Mazda 323f (1994) Majitel: KARBURAToR
Přidáno: 18.10.2012 149 Majitel 9.90 Uživatelé
-
Mazda 323f (1995) Majitel: Jenick
Přidáno: 10.1.2010 179 Majitel 9.88 Uživatelé