Recenze
Mazda 323f BG
Technické info
Přezdívka auta Micina Rok výroby 1994 Koupeno ojeté najeto [km]:220000 tuning/stylingoznačené * palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1839 výkon [kW]: 76 kroutící moment [Nm]: 148 zrychlení 0-100 km/h [s]: 8.9 maximální rychlost [km/h]: 200 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 13 / 17 * pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 8
Popis vozu
Nebudu zde kopírovat informace o generaci BG, které jsou k nalezení na internetu. Pokusím se popsat své vlastní zkušenosti.
Micinu jsem koupil v září 2008, kdy se ještě neplatila eko daň. Proto byla cena vzhledem ke stavu auta celkem vysoká. Dal jsem za ní 26 tisíc. V novém roce, po zavedení eko daně, ceny výrazně klesly. Bylo mi tehdy 18 a chtěl jsem BMW E30 Touring. Nakonec jsem naštěstí koupil Mazdu. Proč naštěstí? Auto se zadním náhonem a čerstvé papíry není dobrá kombinace :D
Vyplázl jsem tedy 26 tisíc a spokojeně odjel domů. Cesta byla zajímavá. V autoškole jsem jezdil s naftovou Fabií 1.4 a doma s 1.9 TDI.
Takže to byla moje první cesta v benzínovém autě. Vypadalo to, jako bych to auto ukradl. Plyn byl neskutečně agresivní oproti lenivé naftě.
Abych nezapomněl, motor je 1.8 SOHC 16V 76kW. Hned došlo k výměně základních věcí, jako je olej + filtr, vzduchový filtr, přední kotouče a desky. Byl jsem nadšený. Motor krásně táhl (a to jsem netušil, že se vyráběl i 1.8 DOHC) a auto perfektně sedělo i na úzkých nekvalitních gumách. Po měsíci mě čekala STK a emise. Emisemi jsem ale neprošel kvůli zamrzlé lambdě (a já jsem se divil, proč mi to tolik žere). Když jsem ji pak vyměnil, STK už nebyl problém. Jak běžel čas, tak se objevily skryté problémy s korozí. Slabina starších Mazd jsou zadní lemy. Ty jsou kupodivu na mém autě stále zdravé. To ale nešlo říct o prazích. Ty se mi přímo vysypaly. Stejně tak se začaly dělat díry v podlaze. Prahy mi vyměnil bratranec a zase jsem jezdil. Čas plynul jako voda, já jsem vymýšlel spoustu kravinek s LEDkami, hudbou a spoustou dalších zbytečností a přišla druhá technická. Opět problémy s emisemi a technická část opět v pořádku i přes moc nebrzdící ruční brzdou.
Zatékalo mi do kuru a koroze tak nenechala na sebe dlouho čekat. Kufr je totiž oplastovaný, takže se tam drží vlhkost. A díky tomu mi začala hnít karoserie v místech uložení tlumičů. Došlo to tak daleko, že se to začalo sypat jak cukr. Nepěkný pohled a to vrzání při jízdě bylo strašné. Naštěstí mi pomohl klempíř a za 1600 jsem opět jezdil bez problémů. Mezi tím jsem udělal na autě dalších milion věcí. Výměna lanovodů ručky, jedno zadní ložisko, DO centrálu, spojka, výfuk. Koupil jsem taky litá kola 17" ET30 široká 8,5". Byly na tom gumy 225/45. Rozdíl oproti 175/70 R13 snad ani nemusím popisovat. Sice to nemělo takové zrychlení, ale konečně se projevila kvalita podvozku. Nedalo se to utrhnout a zatáčky jsem si opravdu užíval. Bohužel gumy strašně dřely o podběhy a tak jsem se rozhodl, že koupím menší kola. Výběr padl na 16" OZ Racing Volcano s pneu 195/40. Zrychlení bylo mnohem lepší a brzdy taky. Bylo to opravdu tvrdé a kola byla malinká. Tak jsem je zase prodal a na auto hodil zpět 17ky a na to pneu 205/40. S tím už se dalo jezdit, ale pořád to nebrzdilo. Tak jsem zrepasoval přední třmeny (třmeny jsou plovoucí, takže je nutné je sem tam rozebrat a promazat), ale to nepomohlo. Tak jsem se pustil do bubnů. Chtěl jsem je nechat stočit, ale bylo mi řečeno, že jsou "šišaté jak vajco" a že to není možné (musely by se stočit o několik milimetrů). Když jsem viděl cenu za jeden nový buben (1700 Kč), tak mě málem omylo. V tu chvíli jsem se rozhodl, že je vyměním za kotouče z GT verze. Po cca roce jsem se k tomu dostal. Většinu potřebných dílů pro přestavbu jsem koupil od jednoho člena na www.323f.cz
Pak jsem jen musel dokoupit lanovody, protože na kotouče jsou jiné než na bubny a destičky. Jenže to nebylo tak jednoduché a úplně se mi rozsypalo brzdové potrubí. Celková cena se tedy vyšplhala na 8000 Kč. Vyměnil jsem i brzdový posilovač a válec, takže to konečně parádně brzdí. Následovala koupě nových gum, tentokrát v rozměru 205/45 R17.
Teď mě čeká další technická, takže musím něco udělat s těmi dírami v podvozku.
Ještě se vrátím k těm LEDkám. Vyměnil jsem vše, co se dalo. Stropní světlo (46 LEDek), osvětlení kufru, přihrádky spolujezdce a hlavně podsvícené vnější kliky (po odemčení se na 20s rozsvítí).
Úplně bych zapomněl zmínit výbavu. Japonci jsou blázni a tak vůbec neexistovala nějaká přesná výbava. Měl jsem 4x el. okna, ostřikovače předních světel, el. nastavení sklonu světel. To bylo vše... časem jsem dokoupil el. zrcátka a ovladač jasu palubovky. Výhodou je, že je kabeláž natažená, takže stačí nacvaknout čudlíky a je hotovo :) Taky jsem tam dal GT sedačky, ve kterých se velmi dobře sedí. Za to mají v Mazdě obrovské plus!!
Takže abych to shrnul... auto je jako celek velmi pěkné, neokoukané, spolehlivé a má velmi dobrý podvozek (žádné torzní tyče a podobné "ojebávky"). Je taky spolehlivé, mění se tam pouze spotřební materiál, jako je olej, brzdy, ložiska a výfuk. Dneska je docela problém vyšší spotřeba. Když mám vše v pořádku, tak s velmi lehkou nohou (styl tzv. kloboukář) na 17" kolek těsně nad 8 litrů (90% město). Při normální jízdě si vezme ve městě 10 litrů a na dálnici radši ani nechci vědět :D
Brzdy jsou hodně kritizované... já jsem měl taky špatné zkušenosti. Zlepšilo se to tvrdými deskami (po zahřátí brzdí dost agresivně), výměnou bubnů za kotouče z verze GT a výměnou posilovače brzd a válce.
Je to staré auto a potřebuje majitele, který o něj bude pečovat a který má hodně peněz. Za to se mu odmění parádním svezením a rozruchem okolí. Je pěkné, jak se za ním lidé otáčí a prohlíží si ho. Moc pěkný pocit, že máte něco, co nemá každý druhý (proto jsem nakonec zvolil mrkačku a ne E30ku).
Napsal jsem to docela stručně. Za ty 4 roky, co jsem hrdým majitelem mrkačky, bych mohl napsat knihu :D
Pokud by byl zájem, tak přikládám dva odkazy na kluby, kde jsem vše zdokumentoval. V prvním je vše dokupy a v druhém je to tak, jak běžel čas a já řešil své problémy (nutná registrace)
http://forum.mazdaklub.sk/viewtopic.php?f=13&t=15858
http://www.323f.cz/forum/viewtopic.php?t=10818&start=1300&postdays=0&postorder=asc&highlight=
Silné stránky
Jednoznačně design
Dokonalý podvozek a s tím spojené jízdní vlastnosti
Japonec = vysoká kvalita
Slabé stránky
KOROZE - obrovský nepřítel
Čas - nejde zastavit a pokud se o auto nepečuje, tak chřadne
Z 50ti procent brzdy - pokud s nimi nikdo nic 20 let nedělal, tak není divu, že jsou slabší
Spotřeba je dost vysoká
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
V servisu byla za 4 roky jedinkrát. A to kvůli výměně spojky, protože na tohle jsem si netroufnul. Jinak lze vše díky 323F klubu vyřešit doma :)
Novinky v recenzi
Nové foto
Přidány fotky aktuální podoby
Nové foto
-35/-35 + origo GT lízátka
Nedávno proběhla výměna pružin za sportovní -35/-35, zadních tlumičů a zadních kotoučů. Jeden totiž prasknul. Chtěl jsem taky co nejdříve opravit a nalakovat laminátové nárazníky, ale pak jsem na klubu narazil na originální GT podspoilery. Koupil jsem je a udělal jsem dobře :) Musela taky proběhnout výměna DRL, protože současné se k nim nehodily.
Ještě budu muset sehnat plastové prahy.... bojím se ale, že GT neseženu a tak prozatím budou muset stačit z Favorita :D
A taky musím upravit koncový tlumič výfuku, protože poláci to svařují "baj oko" a nejde mi tam nasadit koncovka výfuku :/
STK a ME
24.1. mě čekala další technická a měření emisí... dopadlo to na výbornou (jak jinak, že?) :) :)
Přidat názorDiskuse: Mazda 323f BG
- moc pěkné 28.06.2013 11:16 protege
- krásná micina ! 28.06.2013 00:05 roox
- moc pěkné 30.10.2012 18:10 hp21
- Re: Re: Re: Re: Vysoká kvalita? 23.10.2012 10:25 BaracudaJ
- Re: Re: Re: Re: Vysoká kvalita? 22.10.2012 23:15 Ronault.
- Re: Vysoká kvalita? 22.10.2012 22:57 KARBURAToR
- Vysoká kvalita? 22.10.2012 17:15 luzeus
- odmění parádním svezením a rozruchem okolí 21.10.2012 15:44 tr2700automat
- Re: Re: Re: Vysoká kvalita? 19.10.2012 21:57 KARBURAToR
- Re: Re: Vysoká kvalita? 19.10.2012 18:59 BaracudaJ
- Re: Vysoká kvalita? 19.10.2012 18:40 Bully_
- Vysoká kvalita? 19.10.2012 13:53 BaracudaJ
- Re: sf 19.10.2012 06:38 KARBURAToR
- sf 18.10.2012 21:48 Daniel
Další vozy Mazda 323f
-
Mazda 323f (1992) Majitel: PainSnip3R
Přidáno: 21.7.2007 519 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Mazda 323f (1998) Majitel: mikey166
Přidáno: 23.1.2014 109 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Mazda 323f (2002) Majitel: SPFLY666
Přidáno: 21.2.2011 89 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Mazda 323f (1995) Majitel: Jenick
Přidáno: 10.1.2010 179 Majitel 9.88 Uživatelé
-
Mazda 323f (1999) Majitel: Poustevnik
Přidáno: 17.8.2014 29 Majitel 9.86 Uživatelé