Recenze
Technické info
Přezdívka auta Boris Rok výroby 1997 Koupeno ojeté najeto [km]:240000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1998 výkon [kW]: 100 kroutící moment [Nm]: 185 maximální rychlost [km/h]: 210 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 10
Popis vozu
Astru jsem koupil jako druhé auto. Potřeboval jsem něco pro přítelkyni na dojíždění do práce... nejprve jsem chtěl něco malého, jako Peugeot 106, 205, Ford KA a tak podobně... ale pak jsem si řekl, že lepší bude kombík (kvůli dovolené a později na kočárek). Mezi kandidáty byly kromě Astry ještě Vectra a Daewoo Nubira. Felicii jsem nechtěl hlavně kvůli korozi, nulové výbavě (sehnat L&K za pár korun není reálné) a taky se do toho nedávaly pořádné motory. Cenová relace byla do dvaceti tisíc.
Další požadavek byl úsporný diesel nebo LPG. Na konci května 2014 jsem si zajel pro Astru F Caravan rv.97 s motorem X20XEV (2.0 16V) a s LPG do sání. Auto bylo ve strašném vizuálním stavu (pomačkané plechy, ale pouze povrchová koroze) a LPG bylo taky ve špatném stavu. Reduktor po smrti, končící platnost nádrže, prasklá hadice sání a airbox od zpětných zášlehů úplně rozštípaný. Hadici jsem zalepil, sání jsem udělal z odpadní trubky, reduktor a bombu jsem nechal vyměnit a auto zase jezdí jako nové :) Spotřeba plynu je ve městě kolem 10ti litrů na sto, což je u dvoulitru s archaickým systémem do sání celkem pěkné. Výbava je uspokojivá (klima, přední el. okna, el. zrcátka, 2x airbag, centrál, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, ABS, tažné), ale chybí mi zadní el. okna.
Na svou velikost se dobře ovládá a 136 koní umí pěkně potáhnout. Podvozek je hodně měkký, ale i tak dobře drží na cestě. Co se mi nelíbí, je tloušťka věnce volantu a taky "převod" mezi volantem a koly. Prostě se musí hodně točit volantem.
Těsně po koupi jsem si říkal, jestli jsem neudělal blbost, že jsem koupil auto s tímto motorem, protože se v Astrách moc nevyskytuje. Ale první delší cesta mě přesvědčila o opaku a jsem rád, že jsem koupil takto silné auto. Opravdu se s ním dobře cestuje. Proti sportovně naladěné "třidvatrojce", kterou mám už pět roků, je to velmi pohodlné svezení.
Koupil jsem litá kola a na ně obul gumy 195/55 R15. Oproti 165/70 R14, které byly na autě při koupi, je rozdíl obrovský a auto drží jak přilepené, i když to není žádný sporťák.
Investice byly prozatím: zadní brzdy, termostat, oprava LPG a kola + gumy.
Doufám, že je to na nějakou dobu vše.
Astru zatím moc dlouho nemám, ale zatím mi dělá radost.
Silné stránky
Prostornost
Pohodlnost
Výkon
Slušné ceny ND
Povedený design
Slabé stránky
Slabší komunikace mezi řidičem a koly
Přidat názorDiskuse: Opel Astra Caravan 2.0 16V
Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.
Další vozy Opel Astra
-
Opel Astra (1994) Majitel: parkoviště
Přidáno: 4.1.2009 89 Majitel 9.90 Uživatelé
-
Opel Astra (1995) Majitel: Fremen
Přidáno: 21.9.2010 109 Majitel 9.89 Uživatelé
-
Opel Astra (1999) Majitel: parkoviště
Přidáno: 17.4.2009 39 Majitel 9.83 Uživatelé
-
Opel Astra (1999) Majitel: Stekli
Přidáno: 20.11.2010 37 Majitel 9.82 Uživatelé
-
Opel Astra (2000) Majitel: parkoviště
Přidáno: 30.4.2010 239 Majitel 9.80 Uživatelé