Recenze
Mazda 323f BG
Technické info
Přezdívka auta Mrkačka Rok výroby 1992 Koupeno ojeté najeto [km]:186000 tuning/stylingoznačené * palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1840 výkon [kW]: 76 kroutící moment [Nm]: 148 zrychlení 0-100 km/h [s]: 8.9 maximální rychlost [km/h]: 186 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 13 / 15 * zavazadlový prostor [l]: 340 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7.2 (udávaná)spotřeba naměřená:
Popis vozu
Moje Mazda je s posilovačem řízení, všechny 4 elektricky ovládaná okna, výškově nastavitelný volant (v nějvyšší poloze tak akorát - mám 187cm), 6 reproduktorů (4 v základu) a rádio od Blaupunktu s MP3. 323ka má rozměry 4,26m na délku, 1,68m do šířky a 1,33m "vysoká". Když jsem auto měl nové, jednou jsem ho zaparkoval, asi po 3hodinách se vracel a lekl se, že je pryč, díky své výšce bylo schované za jiným - to jsem si oddychnul :)
Co se týče motorizací, tak tato Mazda se dělá v 1.6 8V(62kW), 1.6 16V (66kW), 1.8 16V SOHC (76kW) a 1.8 16V DOHC s 94kW. Potom ještě existuje i verze 1.8 DOHC GT-X s turbem, ale ta v republice neni asi ani jedna. Nějaké jsou ve Finsku - minimálně 3 a pak zbytek asi přímo v Japonsku. Sériový výkon GT-X verze se mi najít nepodařil, každej kdo jí má a něco o ní na netu napíše má nějaký úpravy. Dá se dostat třeba až na 210kW a 0-100km/h kolem 5s - tady je jedno zajímavý video: http://uk.youtube.com/watch?v=qovRG97Rlr8
Když jsem volil motorizaci, ještě jsem koukal na nějaký kompromis. Vzal jsem sice tu s objemem 1840ccm, 16ventilů, ale rozvody SOHC. Vzhledem k tomu, že se někdy jedu svízt do serpentin jentak pro radost, bych už teď šel do silnější DOHC (dvě vačkové hřídele). V mém eFku je vyměněný celý interiér, protože původní sedačky byly vcelku nedostatečné při ostrých průjezdech zatáčkami, tyhle GT sedačky jsou supr, pěkně podržej.
Z auta je dobrý výhled, boční sloupky nijak nevadí v zatáčkách a i dozadu při couvání je vcelku vidět.(teď už mi výhled vzad půlí originál Mazda křídlo). Výhodou vysunutých mrkačkek je centimetrová přesnost při různém parkování atd. - díky vysunutým světlům, která jsou uplně nakraji auta, přesně víte kde máte čumák. Co se týče zpřevodování, tak na dvojku se dá dostat akorát někam ke 100km/h, 3ku 135, 4ku 180 a 5ku? Toť s tímhle motorem otázka. Na 13" kolech auto táhlo i kolem 200, na těhle 15" jedu po rovině 180 nebo něco málo přes, a auto už nemá výkon a zrychluje hooodně pomalu.. Sice maximální rychlost klesla, ale stabilita auta, v zatáčkách, při prudkém brždění - výrazně lepší.
Standartně jezdí eFko na 13“ plecháčích s pneu 175/70. Já mam německý techničák, kde můžu dát i 15“ kola (český má max. 14“). Nová kola jsem vybral RH AD 15x7“, vcelku dlouho jsem je vybíral přes konfigurátor a na autě vypadají fakt pěkně. Nejmenší ET které se dá dát bez úprav je 37 – to jsou i ty mé. Obul jsem nové gumy Barum Bravuris 195/50(do 240km/h), směrové. Vzal jsem je i díky ceně (5000kč). Nemam možnost tyto gumy srovnat třeba s podstatně dražšími Micheliny Pilot, ale v zatáčkách na suchu by to mohlo být asi o něco lepší. Tyhle gumy díky tomu, že jsou směrové tak i ve vysokých rychlostech (160+) se volant ani nehne. To předtím nebylo. Na mokru mě docela překvapily, držej dobře.
U samotné jízdy se pod plynem Mazda chová nedotáčivě, začně ujíždět předek, ale vcelku kontrolovaně se tak dají projíždět zatáčky (viz. video). Stačí se ale v zatáčce dotknout brzdy nebo prudce ubrat, a může to bejt osudný, zadek se začně sunout a neni problém se přetočit, což na normální silnici nebude dobrý. Neni tu žádné ABS (ikdyž nějaký modely později ho měly) ani žádná stabilizace podvozku, chce to všechno dobrzdit před zatáčkou, pak zatočit a hned plnej plyn aby to bylo kontrolovaný.
Auto má nový teď úplně nový lak, zachoval jsem černě lakovaný spodek, je to tak hezčí. Před lakem jsem odstranil všechny loga – pro čistotu designu :) a přidal dozadu křídlo. Konečně se mi Mazda líbí i zezadu.
Silné stránky
Je to mrkačka :)
Odezva od řízení - naprosto perfektní kontakt s autem, krásně čitelný řízení, prostě komunikativní.. to dnes chybí hodně novejm autům
Motor - vzhledem k hmotnosti pouhých 1025Kg a výkonu 103koní je zrychlení na 2 a 3 převodový stupeň nádhera. A táhne na svuj výkon a krouťák poměrně dost odspodu - prakticky od volnoběhu.. :)
Sportovní svezení - díky konstrukci karoserie, podvozku, víceprvkové zadní nápravě a nízké světlé výšce atd. se s autem dá jezdit dost sportovně.
Pořizovací cena - s ohledem na to, co auto nabízí a jaké má jízdní vlastnosti, výbavu nebylo ani tak drahé. Pokud se ale budete snažit dát vše do supr stavu, tak do auta dáte klidně dvojnásobek pořizovací ceny (třeba jako já).
Slabé stránky
Řazení - přesnost ani chod nijak neoslní, někdy jde zpátečka jen přes zařazení jedničky. Uplně nejhorší řazení není, ale tady ho zařadím spíš ke slabším stránkám auta.
Vrzající palubovka - budu ji muset celou rozdělat a nějak vypodložit, na nerovnostech to uplně tichý neni, to samé se týká polstrování dveří, také něco jemně provrzává, ale s tím asi nic neudělám.
Plné zatížení - motor přestává mít dostatek výkonu když si do něj sednou 4 chlapy a já, celé sedne na zem a ježdění není taková zábava.
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Servis se zatím daří tak nějak dělat doma. Problém byl hned po pár kilometrech s chladičem, který se nejdříve zalepil, ale to nepomohlo, tak šel ven a nechal se zavařit a odzkoušet na 2násobný tlak než je v něm při zátěži. Od té doby je v pohodě. Také jsou vyměněny tyčky stabilizátoru vpředu a nakonec i celý stabilizátor potom co prasknul. Teď řeším uložení předních tlumičů, de z toho takový pazvuk. Neoriginální ho ale nikdo nevyrábí a dnes mi v Mazdě řekli cenu 3800Kč za jedno uložení jen za materiál. // tak nakonec stačilo vyměnit jen ložiska, originál obě za necelých 1000kč a problém odstraněn.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Po starších autech jsem koukal zhruba rok, projížděl bazary, četl různé diskuze, názory a tak... Zprvu jsem přemýšlel o Lanci Deltě, Toyotě Celica a dalších. Jednoho dne jsem začal intenzivně prohlížet bazary a další den, v pátek, jsem na jeden zavolal. Domluvili jsme se na další den, ikdyž byl bazar zavřený, že se tam sejdeme a mrknu se na to. Nejdřív jsem si mou nynější Mrkačku prohlídnul zvenku pár minutek, pak mi hodil klíčky a ať se kousek projedu. Jel jsem jen asi 200m, ale ten tah na jedničku a dvojku byl pro mě v tu dobu úžasný. Po zaparkování jsem kolem auta přešlapoval asi hodinu, různě prolejzal, prohlížel, zkoušel a přemýšlel. Potom jsem se zeptal, jestli se můžu ještě projet, tak jsme nasadili převozku a po dojetí bylo rozhodnuto, kupuju. Odjel jsem na týden na školu, nemohl jsem se dočkat, ale za necelý týden v pátek už jsem jel domů ve svým prvním autě :)
Novinky v recenzi
Prodáno
Dnem 17.6 2010 Mazda prodána.. snad bude vesele dál jezdit u někoho jiného :)
VIDEO jak lítá na sněhu:
http://www.youtube.com/watch?v=hA3IHWyz_Ak
Auto ustrojeno a dopasováno po laku, GT interiér, křídlo, nová kola + několik nových fotek.
Tak po zkontrolování brzd měli destičky na předních kotoučích cca 50% a zadní pakny byly sjeté už moc (nebrzdila pořádně ručka). Teď už brzdí smykem i zadek přes ručku.
Dalo to celý den práce, ale vzadu po stranách jsou udělané nové úchyty na repro, staré byly prolomené a repro v nich nebylo zapojeno. Když už se to dělalo tak jsem dal další dva reproduktory do plata. neni to nic extra, ale zatím vystačí.
Video
Přímý odkaz na video.
Přidat názorDiskuse: Mazda 323f BG
- Re: Krásná kára 02.03.2012 18:41 PainSnip3R
- Krásná kára 22.01.2012 20:54 Piggyman
- Perla... 20.07.2009 20:26 Psychobolos
- nějak to zanedbáváš 15.07.2009 16:20
- Re: svetla 24.10.2008 16:22 PainSnip3R
- svetla 24.10.2008 05:50
- Re: Maaazdaar 01.09.2008 01:17
- Re: motory 01.09.2008 01:15
- Re: Re: Re: Re: Re: Sobotní sraz... 11.08.2008 13:00 PainSnip3R
- Re: Sobotní sraz... 11.08.2008 12:52 Ricardo
- Re: Re: Re: Re: Sobotní sraz... 11.08.2008 12:26 scifi
- Re: Re: Re: Sobotní sraz... 11.08.2008 11:47 PainSnip3R
- Re: Re: Sobotní sraz... 11.08.2008 11:03 scifi
- Re: Sobotní sraz... 11.08.2008 10:10 David Silver
- Sobotní sraz... 11.08.2008 07:58 scifi
- Re: motory 11.08.2008 01:20 PainSnip3R
- motory 10.08.2008 22:14
- Re: Zrychlení 10.08.2008 20:32 pivrnec
- ahoj. 06.07.2008 00:37 Novic (Porsche team/GT-R team)
- Re: Re: zdravicko 22.06.2008 18:35 Ronnyp (RSKa)
- Re: zdravicko 22.06.2008 17:59 PainSnip3R
- zdravicko 22.06.2008 16:42 Ronnyp (RSKa)
- Maaazdaar 01.02.2008 00:21
- Hodnocení 27.01.2008 20:01
- Hmmm 02.01.2008 15:24 Hanss (MoDo Team)
- mazdička 01.12.2007 16:29 petr16
- Re: Supr kara, kamo 28.11.2007 17:53 PainSnip3R
- Supr kara, kamo 27.11.2007 14:43
- Re: zpáteční světla 26.09.2007 17:40
- zpáteční světla 01.09.2007 08:55
Další vozy Mazda 323f
-
Mazda 323f (1998) Majitel: mikey166
Přidáno: 23.1.2014 109 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Mazda 323f (2002) Majitel: SPFLY666
Přidáno: 21.2.2011 89 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Mazda 323f (1994) Majitel: KARBURAToR
Přidáno: 18.10.2012 149 Majitel 9.90 Uživatelé
-
Mazda 323f (1995) Majitel: Jenick
Přidáno: 10.1.2010 179 Majitel 9.88 Uživatelé
-
Mazda 323f (1999) Majitel: Poustevnik
Přidáno: 17.8.2014 29 Majitel 9.86 Uživatelé