Recenze

PainSnip3R (muž 36 let) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Mazda 323f BG

9.92 Uživatelé

Hodnoceno: 61× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Mazda 323f, foto 1 Mazda 323f, foto 1 Mazda 323f, foto 1 Mazda 323f, foto 1 Mazda 323f, foto 1 Mazda 323f, foto 1 Mazda 323f, foto 1 Mazda 323f, foto 1
Mazda 323f, foto 1 Mazda 323f, foto 1 Mazda 323f, foto 1 Mazda 323f, foto 1 Mazda 323f, foto 2 Mazda 323f, foto 3 Mazda 323f, foto 4 Mazda 323f, foto 5 Mazda 323f, foto 5 Mazda 323f, foto 6 Mazda 323f, foto 7 Mazda 323f, foto 7 Mazda 323f, foto 9 Mazda 323f, foto 9 Mazda 323f, foto 10 Mazda 323f, foto 10 Mazda 323f, foto 10 Mazda 323f, foto 10 Mazda 323f, foto 10 Mazda 323f, foto 10 Mazda 323f, foto 10 Mazda 323f, foto 11 Mazda 323f, foto 11 Mazda 323f, foto 14 Mazda 323f, foto 15 Mazda 323f, foto 16 Mazda 323f, foto 17 Mazda 323f, foto 18 Mazda 323f, foto 19 Mazda 323f, foto 21 Mazda 323f, foto 23 Mazda 323f, foto 25 Mazda 323f, foto 26 Mazda 323f, foto 28 Mazda 323f, foto 29 Mazda 323f, foto 30 Mazda 323f, foto 30 Mazda 323f, foto 30 Mazda 323f, foto 30 Mazda 323f, foto 30 Mazda 323f, foto 30 Mazda 323f, foto 30 Mazda 323f, foto 32 Mazda 323f, foto 33 Mazda 323f, foto 34 Mazda 323f, foto 40 Mazda 323f, foto 42 Mazda 323f, foto 44 Mazda 323f, foto 75 Mazda 323f, foto 76 Mazda 323f, foto 77 Mazda 323f, foto 78 Mazda 323f, foto 90 Mazda 323f, foto 93 Mazda 323f, foto 111 Mazda 323f, foto 112 Mazda 323f, foto 115 Mazda 323f, foto 117 Mazda 323f, foto 118 Mazda 323f, foto 119 Mazda 323f, foto 120 Mazda 323f, foto 121 Mazda 323f, foto 122 Mazda 323f, foto 123 Mazda 323f, foto 124 Mazda 323f, foto 125 Mazda 323f, foto 131 Mazda 323f, foto 135 Mazda 323f, foto 136 Mazda 323f, foto 145 Mazda 323f, foto 147 Mazda 323f, foto 149 Mazda 323f, foto 150 Mazda 323f, foto 154 Mazda 323f, foto 180 Mazda 323f, foto 182 Mazda 323f, foto 183 Mazda 323f, foto 184 Mazda 323f, foto 185 Mazda 323f, foto 186 Mazda 323f, foto 188 Mazda 323f, foto 189 Mazda 323f, foto 238 Mazda 323f, foto 239 Mazda 323f, foto 240 Mazda 323f, foto 241 Mazda 323f, foto 245 Mazda 323f, foto 247 Mazda 323f, foto 254 Mazda 323f, foto 254 Mazda 323f, foto 255 Mazda 323f, foto 255 Mazda 323f, foto 255 Mazda 323f, foto 255
 

Technické info

Přezdívka auta Mrkačka Rok výroby 1992 Koupeno ojeté najeto [km]:186000 tuning/stylingoznačené * palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1840 výkon [kW]: 76 kroutící moment [Nm]: 148 zrychlení 0-100 km/h [s]: 8.9 maximální rychlost [km/h]: 186 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 13 / 15 * zavazadlový prostor [l]: 340 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7.2 (udávaná)spotřeba naměřená:Spritmonitor.de

Popis vozu

Moje Mazda je s posilovačem řízení, všechny 4 elektricky ovládaná okna, výškově nastavitelný volant (v nějvyšší poloze tak akorát - mám 187cm), 6 reproduktorů (4 v základu) a rádio od Blaupunktu s MP3. 323ka má rozměry 4,26m na délku, 1,68m do šířky a 1,33m "vysoká". Když jsem auto měl nové, jednou jsem ho zaparkoval, asi po 3hodinách se vracel a lekl se, že je pryč, díky své výšce bylo schované za jiným - to jsem si oddychnul :)

Co se týče motorizací, tak tato Mazda se dělá v 1.6 8V(62kW), 1.6 16V (66kW), 1.8 16V SOHC (76kW) a 1.8 16V DOHC s 94kW. Potom ještě existuje i verze 1.8 DOHC GT-X s turbem, ale ta v republice neni asi ani jedna. Nějaké jsou ve Finsku - minimálně 3 a pak zbytek asi přímo v Japonsku. Sériový výkon GT-X verze se mi najít nepodařil, každej kdo jí má a něco o ní na netu napíše má nějaký úpravy. Dá se dostat třeba až na 210kW a 0-100km/h kolem 5s - tady je jedno zajímavý video: http://uk.youtube.com/watch?v=qovRG97Rlr8

Když jsem volil motorizaci, ještě jsem koukal na nějaký kompromis. Vzal jsem sice tu s objemem 1840ccm, 16ventilů, ale rozvody SOHC. Vzhledem k tomu, že se někdy jedu svízt do serpentin jentak pro radost, bych už teď šel do silnější DOHC (dvě vačkové hřídele). V mém eFku je vyměněný celý interiér, protože původní sedačky byly vcelku nedostatečné při ostrých průjezdech zatáčkami, tyhle GT sedačky jsou supr, pěkně podržej.

Z auta je dobrý výhled, boční sloupky nijak nevadí v zatáčkách a i dozadu při couvání je vcelku vidět.(teď už mi výhled vzad půlí originál Mazda křídlo). Výhodou vysunutých mrkačkek je centimetrová přesnost při různém parkování atd. - díky vysunutým světlům, která jsou uplně nakraji auta, přesně víte kde máte čumák. Co se týče zpřevodování, tak na dvojku se dá dostat akorát někam ke 100km/h, 3ku 135, 4ku 180 a 5ku? Toť s tímhle motorem otázka. Na 13" kolech auto táhlo i kolem 200, na těhle 15" jedu po rovině 180 nebo něco málo přes, a auto už nemá výkon a zrychluje hooodně pomalu.. Sice maximální rychlost klesla, ale stabilita auta, v zatáčkách, při prudkém brždění - výrazně lepší.

Standartně jezdí eFko na 13“ plecháčích s pneu 175/70. Já mam německý techničák, kde můžu dát i 15“ kola (český má max. 14“). Nová kola jsem vybral RH AD 15x7“, vcelku dlouho jsem je vybíral přes konfigurátor a na autě vypadají fakt pěkně. Nejmenší ET které se dá dát bez úprav je 37 – to jsou i ty mé. Obul jsem nové gumy Barum Bravuris 195/50(do 240km/h), směrové. Vzal jsem je i díky ceně (5000kč). Nemam možnost tyto gumy srovnat třeba s podstatně dražšími Micheliny Pilot, ale v zatáčkách na suchu by to mohlo být asi o něco lepší. Tyhle gumy díky tomu, že jsou směrové tak i ve vysokých rychlostech (160+) se volant ani nehne. To předtím nebylo. Na mokru mě docela překvapily, držej dobře.

U samotné jízdy se pod plynem Mazda chová nedotáčivě, začně ujíždět předek, ale vcelku kontrolovaně se tak dají projíždět zatáčky (viz. video). Stačí se ale v zatáčce dotknout brzdy nebo prudce ubrat, a může to bejt osudný, zadek se začně sunout a neni problém se přetočit, což na normální silnici nebude dobrý. Neni tu žádné ABS (ikdyž nějaký modely později ho měly) ani žádná stabilizace podvozku, chce to všechno dobrzdit před zatáčkou, pak zatočit a hned plnej plyn aby to bylo kontrolovaný.

Auto má nový teď úplně nový lak, zachoval jsem černě lakovaný spodek, je to tak hezčí. Před lakem jsem odstranil všechny loga – pro čistotu designu :) a přidal dozadu křídlo. Konečně se mi Mazda líbí i zezadu.

Silné stránky

Je to mrkačka :)

Odezva od řízení - naprosto perfektní kontakt s autem, krásně čitelný řízení, prostě komunikativní.. to dnes chybí hodně novejm autům

Motor - vzhledem k hmotnosti pouhých 1025Kg a výkonu 103koní je zrychlení na 2 a 3 převodový stupeň nádhera. A táhne na svuj výkon a krouťák poměrně dost odspodu - prakticky od volnoběhu.. :)

Sportovní svezení - díky konstrukci karoserie, podvozku, víceprvkové zadní nápravě a nízké světlé výšce atd. se s autem dá jezdit dost sportovně.

Pořizovací cena - s ohledem na to, co auto nabízí a jaké má jízdní vlastnosti, výbavu nebylo ani tak drahé. Pokud se ale budete snažit dát vše do supr stavu, tak do auta dáte klidně dvojnásobek pořizovací ceny (třeba jako já).

Slabé stránky

Řazení - přesnost ani chod nijak neoslní, někdy jde zpátečka jen přes zařazení jedničky. Uplně nejhorší řazení není, ale tady ho zařadím spíš ke slabším stránkám auta.

Vrzající palubovka - budu ji muset celou rozdělat a nějak vypodložit, na nerovnostech to uplně tichý neni, to samé se týká polstrování dveří, také něco jemně provrzává, ale s tím asi nic neudělám.

Plné zatížení - motor přestává mít dostatek výkonu když si do něj sednou 4 chlapy a já, celé sedne na zem a ježdění není taková zábava.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Servis se zatím daří tak nějak dělat doma. Problém byl hned po pár kilometrech s chladičem, který se nejdříve zalepil, ale to nepomohlo, tak šel ven a nechal se zavařit a odzkoušet na 2násobný tlak než je v něm při zátěži. Od té doby je v pohodě. Také jsou vyměněny tyčky stabilizátoru vpředu a nakonec i celý stabilizátor potom co prasknul. Teď řeším uložení předních tlumičů, de z toho takový pazvuk. Neoriginální ho ale nikdo nevyrábí a dnes mi v Mazdě řekli cenu 3800Kč za jedno uložení jen za materiál. // tak nakonec stačilo vyměnit jen ložiska, originál obě za necelých 1000kč a problém odstraněn.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Po starších autech jsem koukal zhruba rok, projížděl bazary, četl různé diskuze, názory a tak... Zprvu jsem přemýšlel o Lanci Deltě, Toyotě Celica a dalších. Jednoho dne jsem začal intenzivně prohlížet bazary a další den, v pátek, jsem na jeden zavolal. Domluvili jsme se na další den, ikdyž byl bazar zavřený, že se tam sejdeme a mrknu se na to. Nejdřív jsem si mou nynější Mrkačku prohlídnul zvenku pár minutek, pak mi hodil klíčky a ať se kousek projedu. Jel jsem jen asi 200m, ale ten tah na jedničku a dvojku byl pro mě v tu dobu úžasný. Po zaparkování jsem kolem auta přešlapoval asi hodinu, různě prolejzal, prohlížel, zkoušel a přemýšlel. Potom jsem se zeptal, jestli se můžu ještě projet, tak jsme nasadili převozku a po dojetí bylo rozhodnuto, kupuju. Odjel jsem na týden na školu, nemohl jsem se dočkat, ale za necelý týden v pátek už jsem jel domů ve svým prvním autě :)

 

Novinky v recenzi

18.6.2010 09:20

Prodáno

Dnem 17.6 2010 Mazda prodána.. snad bude vesele dál jezdit u někoho jiného :)

22.11.2008 00:00

VIDEO jak lítá na sněhu:
http://www.youtube.com/watch?v=hA3IHWyz_Ak

28.4.2008 00:00

Auto ustrojeno a dopasováno po laku, GT interiér, křídlo, nová kola + několik nových fotek.

23.8.2007 00:00

Tak po zkontrolování brzd měli destičky na předních kotoučích cca 50% a zadní pakny byly sjeté už moc (nebrzdila pořádně ručka). Teď už brzdí smykem i zadek přes ručku.

17.8.2007 00:00

Dalo to celý den práce, ale vzadu po stranách jsou udělané nové úchyty na repro, staré byly prolomené a repro v nich nebylo zapojeno. Když už se to dělalo tak jsem dal další dva reproduktory do plata. neni to nic extra, ale zatím vystačí.

Video

Přímý odkaz na video.


Přidat názorDiskuse: Mazda 323f BG

Další vozy Mazda 323f



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
7

Když bylo auto nový, věřim že perfektní. Po 16letech provozu už se každou chvíli něco najde, snažim se dát auto do perfektního stavu, snad už k tomu neni daleko.

praktičnost
7

Škoda že chybí klimatizace, jinak s autem se dá jezdit všude, kromě nějakého většího terénu, tam jsou pak omezení nižším podovzkem.

prostornost
6

Vpředu supr, zadní sedačky už na tom s prostorností dobře nejsou, tak pro lidi do 170cm a ani tak se moc pohodlně cítit nebudou. Kufr dostačující se svými 340l vcelku slušný.

jízdní vlastnosti
10

To je to v čem mě to auto nejvíc baví!

jízdní komfort
8

Ani na 15kolech z vás nevytřese duši, se standart pružinama to je takový kompromis mezi sporťákem a normal autem.

provozní náklady
7

Po čase ježdění se spotřeba dostává někam k 8-9litrům, což už vcelku jde.

náhradní díly
9

Těchto aut je v republice hodně, Na stránkách klubu (www.323f.cz) se dá sehnat hodně věcí za vcelku slušné ceny.

výkon motoru
8

Zprvu fascinující.. teď už to je taková rutina a bral bych něco silnějšího.

spotřeba
7

Záleží jak se jede.. 8-14litrů.. ale těch 14litrů a víc to už je buď jen město pod plynem nebo pořád v otáčkách.

hlučnost motoru
9

Tlumících materiálů tu je vcelku minimum kvuli váze, proto je motor docela slyšet když se vytočí nad 4tisíce.. Do tý doby je klid a relativně ticho :)

kvalita sedadel
10

Interiér jsem vyměnil za ten z modelu GT. Mají slušnější boční vedení (viz. foto).

brzdy
8

Po výměně jak předních tak zadních brzd uplně v pohodě. Na okruhu s tím nejezdím, ale někdy dost rychle jo a brzdí pořád dobře. Ale bude záležet na to v jakým to kdo má stavu.

zavazadlový prostor
9

340litrů, něco se tam vejde, po sklopení zadních sedaček není problém ani s věcmi jako je třeba kolo + několik tašek.






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…