Recenze
Ford Focus
Technické info
Přezdívka auta Limetka Rok výroby 2010 Koupeno nové najeto [km]:8000 palivo: benzin počet válců: 5 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 2522 výkon [kW]: 224 kroutící moment [Nm]: 440 zrychlení 0-100 km/h [s]: 5.9 maximální rychlost [km/h]: 263 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 19 zavazadlový prostor [l]: 385 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 9.4
Popis vozu
Původním autorem recenze je uživatel s nickem "kojdy".
Auto jsem si kupoval na konci dubna tohoto roku. Loňské léto jsem ho měl půjčené na víkend, a to byla osudová chyba pro můj bankovní účet, jelikož jsem se zamiloval. Nechtěl jsem ho hned objednávat, abych jej nemusel zajíždět přes zimu. Proto jsem musel vydržet nepopsatelná muka a objednat ho až v lednu, aby bylo k vezvednuti za 3 měsíce, až nebude žádný sníh a plískanice. Původní termín dodání byl prý až půl roku.
Původně jsem jako alfista také uvažoval o AR Mito GTA, ale to se nakonec nedostalo do výroby. Dále o Mazdě 3 MPS nebo Focusu ST po faceliftu. Ještě připadal v úvahu třeba VW Golf GTI, ale jelikož pracuji v oboru, tak mám ke koncernovým vozidlům tak nějak všeobecný odpor. Abych nezapomněl, taky Renaultsport začal dělat zajímavé hot hatche, ale ani Megane se mi nelíbí. Nakonec jsem se rozhodl pro nejlepší předokolku na trhu, alespoň pro mně. Musím ale říct, že se mi Fordy nikdy moc nelíbily, dokud ale nepřišlo RSko.
Na úvod musím říct, že auto ve skutečnosti vypadá mnohonásobně lépe než na jakékoliv fotografii. Když jsem jej poprvé uviděl naživo, nechtěl jsem tomu ani uvěřit. Před prvním nasednutím jsem byl rozklepaný jak ratlík v zimě. Dopředu jsem byl rozhodnut pro jedovatě zelenou perleť Ultimate, která krásně kontrastuje s doplňky v černé barvě Ebony. Navíc je tato barva specifická pouze pro tento model a žádné jiné auto ji nemá - prostě limetkově zelená a dost :-). Bílá mi připadala moc tuctová, jelikož je touto barvou trh v poslední době tak nějak přesycen. Modrá je taky hezká, ale vybral bych jí jen pokud by nebyla možnost zelené. Dokonce se mi nelíbí ani matná černá na limitované edici RS 500.
Z výbavy jsem si vybral sedačky s lemováním v barvě karoserie, zadní park.sensory, klasické rádio s bluetooth a USB (navigace a park.kamera mi k tomuto autu nějak nesedí).
V tuto chvíli, po nějaké době jezdění, mohu potvrdit, že tolik pozitivních pohledů, pokývání hlavou a palců nahoru jsem opravdu nečekal, a to dokonce od několika řidičů supersportů. Zvenčí mi připomíná speciál někdejší rallyeové skupiny B. Mřížka chladiče v předním nárazníku je podobná vozům WRC a žábry na přední kapotě zase Escortu RS Cosworth. Zadní přítlačné křídlo by slušelo kdejakému Boeingu a k zadnímu difuzoru ani nemám slov.
Co říci dále, vypadá jako hot hatch, ale jeho motor je přeplňovaný, nadopovaný, přetrénovaný biceps, prostě Muscle car. Jde o přeplňovaný pětiválec z verze ST, který má ale nové sání, ojnice, ventily, vačky, hlavu, výfuk a samozřejmě turbo Borg Warner K16 s tlakem 1,4 baru. Aby se motoru ještě lépe dýchalo, dokoupil jsem mu vložku do sacího boxu od K&N.
Ve 2500 ot./min. příchází brutální zátah a v 5000 ot./min. nastupuje další vlna, která Vás ohromí. Nejlépe to poznáte na nějaké okresce, kde vyjedete z ostré pomalé zatáčky a příchází na řadu dlouhý táhlý kopec. Největším dojmem působí ohromující zátah na dvojku až čtyřku někde mezi 60 a 150 km/h korunovaný hlasitým odfukováním turba při prudkém poklesu tlaku. Dvojka tahá do 110, trojka do 150, čtyřka do 200, pětka do 250 km/h., no a šestka pobere ten zbytek.
Ještě k pružnému zrychlení, z 80-120 km/h na 6.stupeň má o čtyři sekundy lepší zrychlení než nejnovější Subaru Impreza STI. Dokonce jsem měl možnost na dálnici jet za Ferrari Modenou a při uvolnění levého pruhu pomalejšími vozy mi při následné akceleraci nepoodjela, což následně ohodnotil i její řidič zvednutým palcem. Zrychlení z 0-100 km/h se uvádí 5,9 s, ale při perfektním rozjezdu se dají stáhnout 2 desetinky. Maximálka je uvedena na 263 km/h., ještě jsem ji nezkoušel, ale prý jde z auto v pohodě vymáčknout i více. Co Vám ale čísla neřeknou, je skutečnost, jak snadno lze těchto výkonů dosáhnout. Díky celkové nátuře auta mám intenzivnější pocit z výkonu a zrychlení, než nabízejí srovnatelné čtyřkolky.
Další kategorie sama pro sebe je výfuk, připomíná mi zvuk někdejšího Audi Quattra nebo žlutého práškovacího letadla, kterým létal Štefan z filmu Vesničko má středisková :-). K vytvoření zvukové kulisy stačí plyn jen tak polehtávat, následně prudce přidat a ve 3000 ot/m. přeřadit a okamžitě se ozve salva z jedné nebo i obou koncovek, která dokáže rozdráždit i psy. Připadá mi to, jako by byly v kufru ukriti partyzáni a ti stříleli ze samopalů. Je to natolik působivé, že pouhé otočené hlavy kolemjdoucích prostě nejsou odpovídající reakce.
Auto je jak určené k běžnému provozu, řídit třísetpětikoňovou předokolku ja tak snadné jako ovládat jakýkoliv běžný rodinný hatchback. Spojka je perfektní a rychlosti v kulise skáčou přesně, jak Němci do zákopů. Neunikne vám ani onen kovový zvuk při přeřazení. Při klidné jízdě se dá v pohodě jezdit se spotřebou kolem 8l., pokud si chcete ale auta užít, tak 11-13l. je běžná spotřeba.
Podvozek je celkem tuhý, ale ne zase moc tvrdý, připadá mi jako by poskakoval na nějakých mininožičkách. Pneu 235/35R19 perfektně drží auto přilepené na silnici. Bez ohledu na systém zavěšení RevoKnuckle se do řízení přenáší točivý moment, sice jen při natočených kolech a nerovnostech, ale je to tak. Každopádně vzhledem k dostupnému výkonu je vliv točivého momentu zvladatelný, např. držením volantu oběma rukama. Na výběr jsou v režimu řízení tři varianty - comfort, standart a sport. Posledně jmenovanou variantu používám vlastně pořád, jelikož je řízení nejvíce tuhé a má nejlepší odezvu při sportovní jízdě. Trochu to jen negativně pociťuji při popojíždění v kolonách, kdy je to jak v posilovně.
Sedačky Recaro jsou perfektní, často jsem slyšel názor, že jsou vysoko usazeny, ale mě to vůbec nevadí, a to ani s mojí výškou 190cm. Podle mně jsou uchyceny pěkně uprostřed auta, čímž se následně auto hezky vyváží. Dokoupil jsem si do nich 6-ti bod.bezpečnostní pásy Schorth, takže jsem při sportovním řádění ve skořepinách jako přilepený.
Na závěr bych podotkl, že se mi koupí tohoto auta splnil sen vlasnit auto, se kterým je možné v rámci bezpečnosti "soupeřit" s většinou automobilů na trhu. Měl jsem možnost jezdit se sportovními vozy Porsche, Lamborghini či Audi, ale tyto vozy jsou využitelné hlavně v přímce.
Silné stránky
Každopádně motor - výkon 305 koní a toč.moment 440Nm jsou perfektní.
Sedačky jsou bez komentáře skvělé - tělo v nich drží jak přibité.
Samotný vzhled auta, agresivní kukuč, symfonie z výfuků, funkční zadní křídlo a difuzor - neznám moc hezčích aut na pohled.
Pružné zrychlení - kam se hrabe mnoho supersportů (Gallardo, R8,...).
Jízdní vlastnosti - zábavné a hravé.
Slabé stránky
Brzdy jsou dobré, ale na hot hatch celkem civilní.
Auto má rádo kvalitní silnice (na rozbitých nedokáže přenést všechen výkon), mám na mysli okresky s pěknými zatáčkami.
Omezený výhled šikmo vzad, např. při krátkých nájezdech na dálnici.
Schránka na brýle u řidiče namísto madla je nepraktická a navíc strašně malá.
Podavač bezpečnostních pásů - uchycení je poměrně daleko.
Vybrující prut antény při rychlosti nad 200 km/h :-)
Zarážky polohující dveře, které pak otevře sebemenší vítr.
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Zatím nevím kam pojedu na první servisní prohlídku. Dealer (prodejce, servisní technik, sklad) mi totiž při prodeji nabízel k zakoupení úplně jiný olej (specifikaci) na dolití, než na který ma RSko jezdit. Asi u nich nebyl ještě nikdo na servise, protože pravděpodobně vycházeli z modelu ST (také obsah 2,5l. turbo), kde je ovšem jiný olej než v RS.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Koupeno u dealera v Praze. Termín dodání (cca. 3 měsíce) byl dodržen a auto jsem si vyzvedával v termínu, který jsem si určil.
Nemusel jsem si sám říkat o slevu, byla automaticky nabídnuta. U auta za milion to sice není tak výrazné, ale každá koruna dobrá.
Novinky v recenzi
Fotogalerie - 3.část
Přidán zatím poslední packet fotek.
Fotogalerie - 2.část
Přidány další fotografie do galerie.
Přidat názorDiskuse: Ford Focus
- Boskovice... 06.05.2012 08:06 MariAchi
- Mňam Mňam 13.02.2012 17:51 Kajuška
- Re: Re: Re: Dobrý článek,výborné auto, 11.01.2012 10:04 matii
- Re: Re: Dobrý článek,výborné auto, 11.01.2012 10:00 matii
- Re: Dobrý článek,výborné auto, 11.01.2012 09:42 MildaRS
- Re: Dobrý článek,výborné auto, 13.10.2011 00:52 white label
- Re: Dobrý článek,výborné auto, 12.10.2011 23:24
- Re: Gratuluju 04.10.2011 14:04 white label
- Dobrý článek,výborné auto, 04.10.2011 10:42 samael
- Re: Gratuluju 23.09.2011 08:14 Alpinis182
- RS 18.06.2011 19:07
- Civic Type-R 09.03.2011 15:21 padam
- Re: Na sněhu 07.10.2010 21:35
- Na sněhu 04.10.2010 22:22
- Re: Re: hodnocení 15.09.2010 16:14
- Re: hodnocení 12.09.2010 18:33 Martin911Turbo
- Re: hodnocení 30.08.2010 13:35
- hodnocení 28.08.2010 22:42 martin_MPS
- Re: Pružné zrychlení 17.08.2010 20:11
- Pružné zrychlení 15.08.2010 15:21
- Re: Preplacany 15.08.2010 14:23 PeT-a (RSKa)
- Preplacany 15.08.2010 14:18 djgkef
- Preplacany 15.08.2010 14:16 djgkef
- Re: Re: Gratuluju 15.08.2010 12:29 Blood_Jonny
- Re: Frenetiq pročistil Top 10 29.07.2010 23:15 Thomasino
- Re: Frenetiq pročistil Top 10 29.07.2010 23:13 Mojito (s Feferonkou)(RSKa)
- Re: Frenetiq pročistil Top 10 29.07.2010 23:10 Thomasino
- Re: Frenetiq pročistil Top 10 29.07.2010 23:08 Mojito (s Feferonkou)(RSKa)
- Re: Re: Re: Frenetiq pročistil Top 10 29.07.2010 22:59 Ondřej Šámal
- Re: Re: Frenetiq pročistil Top 10 29.07.2010 22:47 Aspire
Další vozy Ford Focus
-
Ford Focus (2006) Majitel: tesnav
Přidáno: 26.4.2010 3010 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Ford Focus (2009) Majitel: LukasRS
Přidáno: 18.10.2009 25410 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Ford Focus (2010) Majitel: Mates81
Přidáno: 29.11.2010 1119 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Ford Focus (2008) Majitel: doktorbartollo
Přidáno: 1.9.2008 299 Majitel 9.90 Uživatelé
-
Ford Focus (2007) Majitel: parkoviště
Přidáno: 30.7.2007 849 Majitel 9.90 Uživatelé