Recenze
Ford Focus video se 100 supersporty :-)
Technické info
Přezdívka auta hrášek Rok výroby 2009 Koupeno nové najeto [km]:50000 palivo: benzin počet válců: 5 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 2522 výkon [kW]: 224 kroutící moment [Nm]: 440 zrychlení 0-100 km/h [s]: 5.9 maximální rychlost [km/h]: 263 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 19 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 12.5
Popis vozu
MILUJI AUTA. A VŮBEC nevím, kde se to ve mně vzalo. Začalo to už ve čtyřech letech. Moje první fotka je od kolotočářů na autíčkách - sedím za volantem a mám pusu od ucha k uchu. Hned nato jsem si vybral svého prvního angličáka. Bylo to Audi Quattro, mám ho dodnes v kanceláři. V pubertě jsem se těšil na den, kdy si sednu v autě (MB 1000) na přední sedačku. A pak konečně osmnáct... Řidičák! Sakra, neuměl jsem se ani rozjet do kopce, to je ostuda. Pak první auta. Favorit, Felicia (tam jsem poprvé poznal, že auto je třeba řídit, když jsem závodil s BMW 3 a málem skončil na poli jako Přemysl Oráč). Pak přišel Focus první generace. Tolik citu a zpětné vazby jsem už nikdy nezažil.
Jak jednou psal zrovna Honza Červenka ve Speedu, to auto poznalo i spadlý list na silnici. Pak jsem měl druhou generaci. Auto bylo pohodlnější, klidnější, bezpečnější, rychlejší... Ale listy na silnici jsem už nepoznával.
Pak přišel ten DEN. Těším se jako malé dítě. Budu vybírat něco nového. A co? Mám povolání, které si žádá střízlivost, klasické barvy, reprezentativnost. Tak jsem skončil v prodejně BMW a Mercedesu. Zkusil jsem 130i, 320d, C 220 CDI. Úžasná auta, ale pořád se mi při jejich řízení nezastavilo srdce. Alespoň na chviličku. A pak jsem viděl, jak vedle mě na křižovatce zastavila Toyota Prius. Nebojte se, nad ní jsem nepřemýšlel. Ale napadlo mě, že možná tohle je den, kdy končí éra aut, která mám rád. Tedy těch, co spalují benzín, mají spotřebu a zvuk tyranosaura a každý se za nimi podívá a zasní se, jak by bylo nádherné brzy ráno mít volnou silnici plnou zatáček a být na okamžik ve svém životě naprosto svobodný.
Ten pocit musím zažít! A právě tehdy jsem na obálce, myslím že Speedu, zahlédl fotku zeleného ďábla. To auto bylo tak jiné, naprosto nehodící se do dnešní doby plné bzučících autíček. Ano, hádáte správně, byl to Focus RS v jedovatě zelené barvě.
Nevěděl jsem, kolik bude stát, jakou bude mít základní výbavu, ale chtěl jsem ho vidět, slyšet a mít! I za pravou ledvinu, tedy možná za levou, mám ji menší...
Tak začalo hledání. Prvních pět prodejců si myslelo, že si dělám legraci. Mladý frajírek, který jim chce zhuntovat auto. Určitě to znáte. Kdyby věděli... Až jsem narazil na jednoho správného. Překvapivě byl stejně starý, vlastně mladý jako já. Slovo dalo slovo a poslal mě na jedno místo v republice, kde se auto nacházelo. Mohl jsem ho alespoň vidět. Čekal jsem, že bude vypadat arogantně a nadřazeně, něco jako BMW: „Uhni mi z cesty, nebo tě shodím ze silnice." Ale opak byl pravdou. Když jsem ho poprvé uviděl, musel jsem se smát a nešlo to zastavit. Má pohled takového hajzlíka, který říká: „Tak ty mi neuhneš...
Ale počkej, až se budeš snažit v nějaké zatáčce, já tě klidně vezmu zvenku." Pak nadešel den, kdy jsem mohl za volant, » řídil jsem asi patnáct minut. Ale ta čtvrthodina mi změnila život. Nezapomenu na rovinku u Zličína směrem na Beroun. Sešlápl jsem plyn a realita přestala existovat. Bylo to, jako když vjedete do černé díry a ta vás vyplivne za setinu vteřiny o kilometr dál.
Bylo rozhodnuto, chtěl jsem ho za každou cenu. I v základní výbavě, ale jen v zelené.
Proč v zelené? Jednou jsem čekal u soudu a viděl auta kolegů. Černá, černá, černá, šedivá, pozor bílá, a zase černá, černá.
Zelená byla jistota, že ho vždycky poznám. A taky rád provokuju. Trošku.
Po sepsání objednávky přišla zdrcující zpráva. Ford už vyprodal všechny kapacity RS a vůz bude až za půl roku. To není možné, byl jsem na prášky. Naštěstí se podařilo prodejci jedno sehnat z Rakouska, dva měsíce a bude tady. Počítal jsem dny jako na vojně. A pak zazvonil telefon: „Tak to tu máte." Za pět minut jsem byl u něj. Zelená barva, nádherná kola, Recaro sedačky v černé kůži, křídlo... A mně se zastavilo srdce. Pak mě vyrušil prodejce: „Tak to nastartujeme, ne?" Tak začal můj život s Focusem RS. Za rok, co ho mám, jsem nikdy nezalitoval.
Ty zážitky... První jízda, první okruh (předjelo mě i Volvo v kombíku), první drift (nechtěný i chtěný), první předjetí Porsche GT3 na Severní smyčce, dovádění s okruhovými fiestami, jízda po Alpách, Stelvio, Grossglockner, Susten a první přidání plynu v tunelu v 2500 metrech nad mořem, poznání nových lidí, přátel...
Nebojte se, o tyhle zážitky nepřijdete!
Za rok, co ho mám, jsem nikdy nezalitoval. Ty zážitky... První jízda, první okruh (předjelo mě i Volvo v kombíku, první drift (nechtěný i chtěný), první předjetí Porsche GT3 na Severní smyčce, výlet do Alp... Miluju ho!
Silné stránky
motor 224kw, 440 Nm ...
zvuk
sedačky
trakce a přetížení
Slabé stránky
ehm, ehm, ..... je to moje milenka, takže moc chyb nemá - maximálně spotřebu čehokoliv - pneumatik, benzínu atd.
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
setvis ok, spokojenost - AUTO MOTOL BENI - doporučuji - viz recenze
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Výborné - viz. nahoře AUTO Motol Beni doporučuju + p. Zálešák
samolepka Nürburgringu
samolepka Nürburgringu - určuje, že řidič se učí ovládat své auto na limitech, oproti šíleným tunerů v Čechách
Novinky v recenzi
Výlet do Dolomit video
závod Focus RS, Audi RS4 a Clio RS, pěkná podívaná
Video - 100 supersportů
Sraz - KSA Brno - na jednom místě 599 GTO, Noble, GT-R, 911 GT3 4.0. - užijte si to
nové video se zvukem v podzemní garáži
pětiválec prostě není čtyřválec :-)
zvuk
nové video se zvukem ..... nejlepší je posledních 25 sekund
nové video
Rsko při jízdě v okolí Berouna - je to fakt kus :-)
video Nürburgring - Norschleife + GP Strecke (F1)
Nové video téměř celého Nürbugringu, včetně okruhu pro Formule 1 - myslím, že předjetí 3 nových M3, jednoho Focuse RS, Maserati a na závěr GT3, mi zvedlo náladu :-)
Nové video - on board z Brna
Video ze setkání Klubu sportovních aut v Brně - na videu je Caterham, Radical, RS4, Porsche, GTR
nová recenze a nové foto od profesionálního fotografa - nádhera
Přidána nové recenze a nové foto od profi fotografa ... nádhera
Nové fotky z Ringu - Severní smyčka
Tak jsem díky tipu našel 5 nových fotek z Nurburgringu - nejlepší je ta s oranžovým Porsche GT3 v zádech (místo fotky - Caracciola-Karussell)- pár stovek metrů zpátky jsem ho právě předjel ........
Nurburgring - Nordschleife foto
Tak jsem díky jednomu z Vás objevil moje fotky na Nurburgringu od nemeckeho autora - nadhera :-)
Toskánsko
Tak přidávám fotky z výletu do Toskánska a Umbrie. Také jsem koukal na vyhrocenou situaci na moje.auto.cz, přiznám se, že dle mého názoru to bylo zbytečně vyhrocené a docela mě zklamal "nadřazený" přístup redakce. Alepoň kvituju s tím, že třeba některé texty už jsou podbarveny, jinak moje připomínky jsou stejné barvené sladění nic moc, a podpora moje.auto.cu ze strany redakce by taky mohla být větší ...... Jako plus vidím lepší ovládaní a přehlednost (až na vyjímky).
NOVÁ RECENZE - nová helma
Na oslavu nové recenze jsem si koupil helmu na okruh - je to CABERG, typ JUSTISSIMO GT, celá v matné černé - nádhera
NOVÁ RECENZE
Celá nová recenze. Jsem tu víc jak rok a na auto.cz jsem našel pár skvělých lidí a kamarádů - díky. Taky jsem tu narazil na pár lidí rozumu minimálního,ale to už tak v životě chodí .... :-)
Nové video - setkání STdriveRS.cz ve Vysokém Mýtě
Zdravím, přidávám on-board video z návštěvy okruhu ve Vysokém Mýtě. První kolo je zahřívací a pak už to jede lépe :-) A díky moc organizátorům a účastníkum, skvělá akce .....
Přidáno video z Nurburgringu, Susten a Stelvia
Dle informací kolegy se měří "turistický" čas od dvou přesmostění (já měřil dříve uvedený čas nejdříve od konce kuželů až po začátek 130 (omezení) na cílové rovince, v tom případě del videa odhaduji čas pod 9 min(akcelerace z místa k mostu na začátku cca. 29 vteřin dolů a závěřečný most k omezení cca. 7, takže můj turistický čas je 8min. 47s . Jinak přidávám video z jedné jízdy, ujel jsem 7 kol (tohle bylo 3), měřící bylo to 6. Ještě na youtube jsem dal ještě videa ze Susten passu a Stelvia, taky nádhera - doporučuju prohlédnout. L.
výlet Nordschleife - čas 9:23min
Teď jsem se vrátil z Nordschleife, Susten a Stelvio Pasu. Co víc říc, auto jezdí jak bůh. Mám i video, tak to sem do pár dní dám. A jinak trénoval jsem čas na Ringu - poslední můj čas na Ringu je 9min a 23 sekund.
nové pneu Pirelli a svatební foto
nové penu Pirelli PZero - Rosso, jsou jiné než předchozí Continental SportContact 3. Pokud jedete klidně, rozdíl extrémní není - jen Pirelli lépe tlumí nerovnosti (u 19" dobrá výhoda). první plus mají Pirelli při rozjezdu, lépe se zakusují do asfaltu, trakce je proti Conti lepší, na mokru jsou fenomenální (možné tím že jsou nové a mají i větší vzorek). V zatáčkách Pirelli hodně pískají, jako i při brzdění. Pískají dříve než zabere ABS. To Conti nedělaly. Přemýšlel jsem čím to je, ale napadá mě, že Pirelli se hůře zahřívají, takže pokud jedete rychleji, nespíkají. Musím ale říct, že pískání Pirellek nemá vliv na trakci,jen je to doprovodný efekt. Na dálnici je lepší Pirelli - má ještě zesílené boky. A závěrem jen takové malé subjektivní nezměřitelné hodnocení - Conti byly výborné, ale s Pirelli se auto vrhá nadšeněji do zatáček, máte dojem že se do nich auto těší :-)
A pak přidávám foto z kamarádovi svatby - myslím, že jde o světovou premiéru - RS ve svatební úpravě. Ze začátku vezlo RS jen ženicha, ale zpátky po obřadu i nevěstu - vešla se i vlečkou :-)
Výlet na Grossglockner a Stelvio
Tak přidávám fotky z výletu na Grossglockner Hochalpenstrase, Stelvio a další průsmyky. Byla tam se mnou malá skupinka :-) Musím priznat, ze to byla pro me jeden z nejlepsich zazitku za volantem (jeste musim zminit Nurburgring). Taky jsem pridal par fotek z okoli Berounky ...... Jinak me vylet stal pneumatiky, byly zrale na vymenu ......,ale ty zazitky se nedaji vypovidat. Auto zvladlo cestu fantasticky, mel jsem moznost jet s vybornym clovekem (ma RS4) a fakt umi ridit, obvzlast smerem dolu na Gossglockneru ..... Auticko jelo paradne, prumerna spotreba 14,2 l. Jeste zminim, jakmile jsem vyjeli nad 2000 metru, tak bylo znat, že se turbo nadechne k vykonu az vyse (zacalo zabirat spise kolem 3000 otacek) ale pak zatahlo jeste vic. Zjistil jsem take fantastickou prilnavost RSka na nerovnostech ve vyssich rychlostech - nerozhodi ho temer zadna nerovnost, cim jedete rychleji tim jsou tlumice lepsi. Take na techto silnickach bylo velmi obratne, samovor krásně vytahoval ze zatáček. Musím zmínit také některé řidiče i více výkoných aut, které se ale na menších silnicích trápili kvuli prostoru. Na okruhu by mě ujeli, ale tedy me bez probremu pustili. To je pak u me pan ridic.
nové foto - sraz MACZ a KSA v Brně
pár fotek ze srazů MACZ a KSA na Brněnském okruhu a pár dalších.
Tunning
nový těžký optický tunning - přibyla samolepka Nürburgringu :-)) těším se na sraz .......
L.
Nové foto Nurburgring a noční foto
Přidávám nové foto z výletu na Ring (hlavně Porsche, M3, M5, a Focus, a občas se tam mihnulo Scirocco a GTI), také ještě přidávám noční fotky
Nürburgring
Tak jsem se dnes vrátil z Nürburgringu. Severní smyčka je božské místo, absolvoval jsem zatím 7 kol. Je to místo, kde řidičské úmění znamená víc než výkon auta. První kolo mě předjel i kombík od Volva :-) (R-ková varianta), pak mě zadupalo do země i bíle RSko, ale jak jsem jezdil čím dál dále, tak se to zlepšilo a ke konci dne jsem to bílé RSko dojel a předjel sám, na konci jsem si připsal i pár skalpů (BMW 3 v závodní úpravě, RSko, Scirocco, Porsche, Abarthy a pár aut v závodní úpravě a pár motorkářů, ale jinak tam bylo hodně GT3 a ty trošičku ujížděla. Teprve tam jsem poznal kouzlo samosvoru a přetížení o které se mi na silnici jen zdávalo. Auto bylo božské, jediným limitující faktorem bych tak viděl pneumatiky (brzdy byly perfektní), když se zahřáli tak na konci kola jsem z nich sundal cucky - chtělo by to polozávodní určené pro normální provoz. A opravdu se hodí doporučení jezdců, tedy krátce a intenzivně brzdit, číst zatáčky a hlavně věřit autu. A zajímvé je, že ze začátku jsem měl největší problém využívat celou šírku okruhu, pořád jsem předpokládal, že z protisměru vyjede auto. Potkal jsem tam pár úžasných aut - celkem jsem tam napočítal 9 RSsek z celé Evropy, ale jen 3 jezdila po okruhu. A byl tam sraz Scirocco, najednou jsem jich viděl asi 25 Zajímavé je, že jsem tam neviděl ani jedno R, narozdíl od Golfa R (toho nového). Organizace okruhu je zajištěná úžasně, nikde se nečeká ani v sobotu nebo v něděli, kromě 3 bouraček, to byl okruh tak na 40min zavřený, takže asi každou 3 hodinu to někdo dá do svodidel ...... (přede mnou to nezvládl Peugeot 406 Coupé) Fotky dodám, pár jich mám, ale byl jsem tam hlavně jezdit ...... A v nejlepších zatáčkách je spousty lidí, normálně tam grilují a koukají na tu nádheru a kometují průjezdy. Příště bych tam vyrazil ve více lidech. Ale chce tam vyrazit den předem od rána si tak kolem 8.30 jít zajezdit, to je tam ještě pár lidí. Zatím L.
Maximálka a Policie
Tachometrová maximálka v Něměcku - 273km/h, za poslední měsíc 4x zastaven policií, 4x jsem dýchal, už mi dochází dech. Poslední zastavení před pár dny, pěkně jsme pokecali, musel jsem pak přišlápnout, aby slyšeli zvuk. Díky za pokec a začínám zase mít k policii respekt - jsou tam normální lidi, většinou .....
Brzdová kapalina a svatba
Tak včera mi RSko zahlásilo při brzdění z kopce, že má nedostatek brzdové kapliny. Je to divné, když garanční prohlídka byla před 2 měsíci a 8.tis. km. Vyrazil jsem tedy do jiného servisu, kde mi vše prohlídli a únik prý nikde není. Takže to vypadá, že se na to při poslední prohlídce vykašlali, docela mě tedy už ten servis začíná štvát. Teď vše ok. A jedna taková zajímavost, o víkendu se kamarád žení a auto pojede s ženichem, takže bude pěkně nazdobené -dám sem pak fotky. Ženich bude moci ještě před svatbou utéct, protože nevěsta ho určitě ve svém autě nedohoní :-) Jinak pro emancipované mám zprávu, že se v něm měla jet nejdříve nevěsta, ale nevejde se tam s vlečkou :-)
Novinky
Zdravím,
tak píši poslední info a přidávám jízdní fotky. Kontrola proběhle v 20.tis. ok, servis dobrý, auto jede skvěle, ale docela mě servis naštval s cenou za olej, trošku ten výdělek přehnali. Jinak musím pochválit prodejce, stará se zatím o mě pořád, což není také obvyklé.
A teď k autu, včera jsem přejel 27.000km, nemůžu bez auta být, tak jezdím každou chvilku. Spotřeba je pořád cca. 11-14 litů.
Pneumatiky zimní - přední se po 2O tis. odebraly do večných lovišť. Zadní vydrží ještě příští sezónu. Přezul jsem na letní a nejvíc mě překvapilo, jak jsou komfortní oproti zimním, což bylo u mých dřívějších aut přesně opačně.
A konečně jsem našel věc, která mi fakt vadí, a to je kryt zavazadlového prostoru (moc tam nelezu), to fakt nepatří ani do Loganu, vypadá to jako karton. Ale jinak nemám připomínek. Převezl jsem v kufru letní pneumatiky.
A teď hlavně k jízdě - vytáhl jsem auto na silničky u Šumavy - auto jelo jako blázen, ale zjistil jsem zajímavou věc. Čím ostřeji jedete, tím se to auto líbí víc, jak překvapivé. Je dobré do zatáčky nevlítnou rychle, ale na apexu přidat plyn a pak vás samosvor vytáhne ze zatáčky. Připadáte si, jako by ani zatáčky nebyly. Musím říct, že auto na horských silnicích jezdí v zatáčkách 120Km a více, nestačí mu vůbec nic. Někdy ani já jako řidič. Každou chvíli objevuji jeho nové vlastnosti. Zatáčku má nejraději, když se do ní auto prostě neurvale hodí, žádné postupné rovnání volantu, prostě plyn a pořádně zatočit, Úplně nejraději má, když zatáčku vemete téměř s krajnicí. Přiznám se, že i když projedu zatáčku rychle, tak vím, že to auto dokáže ještě lépe. Za těch 27.000Km mě neustále překvapuje, jak pokaždé s ním musím zkoumat a hledat jeho limity - to je prostě úžasné. Autíčko dostalo na víkend V-power 100 od Shell a moc se mu to líbilo. Jakmile dostanete auto do varu, začně turbo mocně odfukovat - něco jako býk před tím, než vám rozrazí palici. Taky začně při každém přeřazení střílet do výfuku. A posilovač musí být v režimu Sport, sice to hodně omezuje jeho účinek, ale cítíte pak každý kamínek pod pneumatikou. A při zpáteční cestě, když jsem nechal řídit osobu blízkou z mojí rodiny, tak jsme potkali Nissan GTR - neptejte se jak mě neskutečně štvalo, že nejsem za volantem. A když jsme se tak honili po silnicích, jistě v povolených rychlostech (ostatní auto musela jet tak 20-30 km/h :-), tak mě došla jedna věc, Focusík GTRku v zatáčkách bez problémů stačil. GTR jelo jako z praku, ale v zatáčkách se pral a dost mu haproval zadek (asi jeho váha), za vesnicí měl trošku větší zrychlení tak do 100, ale v pružném od 80 a výš jsme mu stačili, tedy až do doby než na romlácené silnici jsme sundali nohu z plynu, neboť řidič Nissanu začal uhánět rychlostí, které by snad byla zakázaná i v Německu. Ale jenom to, že jsme mu stačili považuji za věc, před kterou musím u RSka smeknout. A ještě info, řidič co řídil moje RSko s ním měl najeto tak 200Km :-) a neuvěřitelně mě štvě, že jsem nebyl za volantem, ale to asi chápate.
Ještě jsem přidal fotky z cest a taky zrychlení, koukněte jak si mu při zrychlení sedne zadek. A ještě info, fotky jsem dělal já a auto se muselo jet otočit do vesnice za lesem cca. 2 km, neuvěříte, že jsem ho slyšel jak akceleruje za vesnicí 2 km daleko, to auto má božský zvuk, a já ho prostě MILUJU :-)
A ještě uvažuji o koupi nových litých kol, od Loeder 1899, jsou to dvacítky a na fotkách mají čeno zelenou barvu, ale tu bych si tam nedal - dělějí je ve stříbrné, jukněte na jejich stránky a kouněte na Aston V8 a ty mnohoparskové kola, tak to jsou ony, plánuju je jet okouknout, koukněte na ně a zhodnoťte, jinak kdybyste měli nápad na jiné, moc rád si nechám doporučit, takže pište.......
Nové fotky
Nové fotky z výletu okolo Berouna
jinak najeto je 22.tis, už se těším na jaro
Nové recenze a videa
Trošku jsem upravil recenzi a přidal video, mám jich víc, ale odkaz je možno vložit na jeden, takže přidávám další
trošku jízdní video
http://www.youtube.com/watch?v=wKBQZkeBixc
jedno s názvem TOP SPEED :-)
http://www.youtube.com/watch?v=gzkO_-QsugE
Ještě info o benzinu. Nejlepší jsou dle mého názoru Blue Octane 99 od Benziny (pro mě překvapení) a 100 od OMV. Nic moc není od Shell V - Power 100 - docela zklamání. Pokud tam dávám 95, tak Shell jde a OMV taky, Benzinu v žádném případě. Ale jednu věc, pokud čerpám v Německu, auto jede subjektivně mnohem lépe a taky má mnohem menší spotřebu (cca. o 1-2l) a nemusím se snažit.
Taky jsem s ním byl na delší trase v Německu, na dálnicích je to paráda, na okreskách jede výborně, jsou hodně kvalitní. Pokud auto hodíte do zatáčky, cca. 45 stupňů, kde je obvyklý nájezd cca. 80-100, tak RS se tam protáhne o cca. 40 - 50 km/h více a přitom se ani nehne. Trakce je dobrá i na sněhu, dá se s ním opravdu jezdit celý rok. Musíte počítat, že máte pod plynem 300 koní a pak projedete všechno. HLavně se nenechat vyprovokovat. Opravdu se nemíním honit s přečipovanou Octavií, když je venku náledí, nebo je silnice totálně rozbitá.
Asi jsem taky nezmínil Xenony, parání, jezdím i hodně v noci a oproti halogenům velký skok. Dálkové jsou jak vyhledávací reflektory, zabírají hodně do široka - je dobře vidět i zvěř na polích. Jen mlhovky- zjistil jsem že se občas pravá přední zarosí, asi nedokonale těsní - zmíním na prohlídce. Jinak za 16 tis. km žádný problém, auto šlape jako hodinky. Zimáky se taky začínají sjíždět, vypadá to tak, že přední vydrží maximálně tuto zimu. Uvidím jak to bude s letňákama. Zadní jsou ok.
Při klidné jízdě, teda zejména teď na sněhu je spotřeba cca. do 9 - 10 l, pokud se ale jede rychleji, tak je to cca. do 12 l, takže celkem ok. Jakmile ale člověk blbne na nějaké ploše (viz. video), tak je zachvilku 15 l pryč, no není to šetřílek.
Zvuk je čím dál tím lepší, doma už poznají, že přijíždím, nemusím ani přidávat a třesou se tabulky skla v oknech a pes štěká :-) Dokonce jsem ho už v autě svezl, byl docela v pohodě a líbilo se mu to, akorát potom přinesl domu kokršpaněla v zubech (přežil), tak nevím ...... :-)
jízda a nové fotky
Zdravím, tak přidávám fotky, jsou digitálem, až bude lepší počasí, udělám něco zrcadlovkou a jídní fotky a video. Auto trošku přitahuje pozornost, lehce jsme se škádlili s Porsche GT3 na Jižní spojce, dík jeho řidiči . Taky dík za pokec s majitelem BMW 535d, kecali jsme celou Resslovku, prý uvažuje o RSku, jen ať nás je víc
Teď k autu, mám nové pneu - zimní Dunlop, docela dobré, zabírají na vodě i na sněhu, a to i přes rozměr 235, což jsem měl trošku obavy. Dokonce i trakce na sněhu není špatná, ale na plný plyn to není ……. Spotřeba při ostré jízdě je teď tak 14l, při klidu tak kolem 10l, ale za to prošlápnutí to fakt stojí. Jo a teploty nad 12 stupňů nemají zimáky v oblibě ……
Vzal jsem RS trošku protáhnout na oblíbené okresky, no mazec. První jsem ho vzal na trasu Beroun – Kladno (né po dálnici ), kdo zná zatáčky za Berounem ví ….. Auto je neuvěřitelné v zatáčkách, když máte dojem, že auto jde ven (předokolka – nedotáčivost), tak zabere samosvor přibrzdí jedno kolo a na druhém přidá a vytáhne Vás ven jako auto na špagátu.
Pak jsem vzal auto na oblíbenou okresku někde mezi Pelhřimovem a Jindřichovým Hradcem, tak jezdím léta, tak mohu porovnávat. Jedna věc, ty chlapíci (a dámy, dneska jsou za volantem hodně dobré), co stvořili tohle auto jsou machři. Když to přeženete v zatáčkách a samosvor už má co dělat, tak Vám začne nejdřív ujíždět zadek, nekecám, chová se to jak zadokolka ……. a až potom co ujede zadek, tak teprve zabírá stabilizace. Vývojáři v rozhovoru říkali, že auto vyvinuli bez stabilizace a pak jí teprve přidali jako pojistku poslední záchrany Jakmile tak začnete jet ostře, taky Vás přitáhnou pásy do famózních sedaček (budu to pořád opakovat) a nepustí. Jakmile taky jedete ostře, auto střílí do výfuku při každém přeřazení, taky si pak odfoukne krásně turbo …….. Když jedete pomaleji turbo si jen tak odpískává.
Taky Vám to zkracuje časové vzdálenosti, dělá to hlavně v zatáčkách, tak kde jsem s focusem jel 50, tak tady bez problémů 80-90. Zkracuje to vzdálenosti tak o 1/3, někdy i o víc ……..
Taky ještě jedno info, možná to řada z Vás bude kritizovat, ale mně to vyhovuje, že auto je celkem ok i na dálnicích. Zvládne hnusné okresky (je třeba jet pomalu nebo rychle – kompromis auto nezná), normální silnice i dálnice. Mně totiž vyhovuje, že s ním můžu jet se vyblbnou na okresky, a pak s tím pohodově odjet na dálnici (nemyslím tankodrom D1) větší vzdálenost. Jde s ním zvládnout i delší cesta, třeba pracovně do Německa (Berlín), a i sedačky jsou úžasné na tuhle cestu. Aspoň můžu v DE vyzkoušet maximálku, ale na zimácích to není ono, přestože mají index 270 km/h. Brzo plánuju delší cestu do DE, takže dám vědět ……… Ještě jedno info, odpovím postupně všem i na maily a reakce, ale požádám o strpení, pracovně lítám od rána do večera (nějak na autíčko vydělat musím :-)) , ozvu se ……
Video
Přímý odkaz na video.
Přidat názorDiskuse: Ford Focus video se 100 supersporty :-)
- Re: ahoj 07.05.2012 12:19 LukasRS
- ahoj 04.05.2012 18:07 Dylan McKay
- Re: Re: letiště 06.02.2012 11:24 talio2
- Re: letiště 06.02.2012 10:34 LukasRS
- letiště 06.02.2012 08:51 talio2
- Re: Re: Video z Nürburgringu 05.10.2011 09:36 LukasRS
- Re: Krásavec 05.10.2011 09:32 LukasRS
- Krásavec 04.10.2011 12:16 Luigiko
- Re: Video z Nürburgringu 17.07.2011 16:34 v3jc3
- Re: Video z Nürburgringu 17.07.2011 12:22 LukasRS
- Re: Video z Nürburgringu 16.07.2011 11:39 v3jc3
- Video z Nürburgringu 16.07.2011 00:21 Nerez
- Re: Kudy z D1 na sever na Poděbrady a do Česk Lípy po pěkných okreskách? 13.06.2011 22:18 Thomasino
- Re: Re: Kudy z D1 na sever na Poděbrady a do Česk Lípy po pěkných okreskách? 13.06.2011 21:02 Mates81
- Re: Kudy z D1 na sever na Poděbrady a do Česk Lípy po pěkných okreskách? 13.06.2011 17:25 Thomasino
- Re: Kudy z D1 na sever na Poděbrady a do Dětenic po pěkných okreskách? 13.06.2011 14:44 Jetty
- Re: Kudy z D1 na sever na Poděbrady a do Dětenic po pěkných okreskách? 13.06.2011 13:33 Mates81
- Kudy z D1 na sever na Poděbrady a do Dětenic po pěkných okreskách? 13.06.2011 10:39 Thomasino
- Re: Grossglockner 30.01.2011 20:10 Thomasino
- Re: Grossglockner 30.01.2011 20:02 LukasRS
- Grossglockner 29.01.2011 13:57 baca42
- Re: Tohle auto 17.01.2011 12:27 samael
- Re: aky olej ? 17.01.2011 11:25 LukasRS
- Re: Tohle auto 17.01.2011 11:22 LukasRS
- aky olej ? 16.01.2011 15:38
- Tohle auto 16.01.2011 12:54 samael
- Hezké 20.10.2010 16:17
- Re: Re: Re: Fotky 05.10.2010 11:09 LukasRS
- Re: Na sněhu 05.10.2010 11:07 LukasRS
- Na sněhu 04.10.2010 16:29
Další vozy Ford Focus
-
Ford Focus (2006) Majitel: tesnav
Přidáno: 26.4.2010 3010 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Ford Focus (2010) Majitel: Mates81
Přidáno: 29.11.2010 1119 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Ford Focus (2010) Majitel: parkoviště
Přidáno: 25.7.2010 9910 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Ford Focus (2008) Majitel: doktorbartollo
Přidáno: 1.9.2008 299 Majitel 9.90 Uživatelé
-
Ford Focus (2007) Majitel: parkoviště
Přidáno: 30.7.2007 849 Majitel 9.90 Uživatelé