Recenze
Land Rover Discovery 300Tdi
Technické info
Přezdívka auta Lanďák Rok výroby 1995 Koupeno ojeté najeto [km]:200000 tuning/stylingoznačené * palivo: nafta počet válců: 4 objem [cm3]: 2490 výkon [kW]: 83 maximální rychlost [km/h]: 140 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 29 / 32 * pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 10 / 11.5 *
Popis vozu
Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Miky_CZ".
Land Rover Discovery se objevil v roce 1989, v roce 1994 prošel modernizací. Na první pohled se tyto vozy od sebe téměř neliší. Modely od roku 1994 mají poněkud větší světlomety, přehlednější palubní desku a tříramenný volant. V roce 1998 představena druhá generace.
Motor:
Přeplňovaný vznětový motor o výkonu 83 kW (113 k) a zdvihovém objemu 2,5 litru.
Téměř bez elektroniky, takže na spravení stačí kladivo a kleště:-D
Vzhledem k váze vozu(2050kg pohotovostní hmotnost) je výkon motoru nedostatečný. Je to znát hlavně při předjíždění. Ale s tím musí každý, kdo si chce pořídit takové auto počítat. Převodové stupně jsou velice krátké, takže ve městě je docela pružné. Ovšem maximální rychlost je někde u 140km/h. Holt to není to žádný dálniční polykač kilometrů.
Velké plus je přídavná převodovka, na redukci má auto dost síly takže v terénu není problém s nedostatkem výkonu, aspoň zatím na sériových gumách.
Karoserie:
Hliníková karoserie s aerodynamikou krabice od bot. Velkým problémem je koroze.
Hliník se prakticky nedá svařit, vyklepat a sůl mu taky nedělá moc dobře. Největší problém bývají přechody mezi hliníkem a ocelí např. zadní blatníky, podlaha kufru, podlaha u řidiče a podobně.
Dveře kufru se otevírají doprava, takže něco naložit z chodníku je docela problém, opět pozůstatek Anglie.
Interiér:
Interiéru nemám téměř co vytknout, každý kdo si koupí tohle auto se musí smířit, že bylo vyrobeno v Anglii a tudíž u řidiče bude míň místa. Pedály jsou daleko od sebe, takže není problém řídit v pracovních botech a podobně, ovšem není zde místo na levou nohu takže noha musí být pořád na spojce, ale na to se dá zvyknout, také na levou ruku není moc místa, ale na opření levé ruky skvěle poslouží rám okna, je v perfektní výšce. Můj lanďák má všech 7 sedadel v kůži. Sice jsem původně chtěl béžovou kůži, ale už tak sehnat tohle auto ve výbavě, ve které jsem chtěl byl téměř nadlický úkon, ale to až později. Sedačky jsou pohodlné, ovšem zadní sedadla mají krátké opěradla. Šesté a sedmé sedadlo je skládací a tudíž není nutné je nechávat doma a nijak nezabírají místo, nejlíp to je vidět z fotek.
Sedadlům chybí vyhřívání, je celkem nepříjemné sednout v zimě ráno do studených sedaček.
Topení topí krásně, ale až po dlouhé době, přece jenom tomu motoru trvá, než se zahřeje.
Klima je manuální, dvouokruhová, levý a pravý okruh to platí také pro topení.
Z výbavy dále el. zrcátka a všechny okna v el. včetně dvou střešních. Ovšem zadní střešní okno mám odpojené a zatmelené, protože teklo, je to častá závada snad všech Land Roverů.
Jízdní vlastnosti:
Obě tuhé nápravy, vysoké těžiště, pohotovostní hmotnost přes dvě tuny.
Tohle mluví za všechno. Nejhorší jsou příčné nerovnosti, na těch auto uskakuje, a kdo tohle nezná tak se lekne a strhne řízení. Proto jsem dostal radu při koupi: Nikomu nepůjčovat.
Do zatáček se auto celkem naklání ale slušně drží stopu, když se to v zatáčce přežene tak vás to jednoduše vynese, žádný smyk nic, prostě si to namíří po trajektorii ze zatáčky.
Jízdu na sněhu nemůžu moc posoudit, s jinýma autama jsem na sněhu moc nejezdil.
Na autě mám už docela sjeté univerzální gumy, takže netuším jak se to bude chovat na zimních ale i na těchto gumách auto dobře drží stopu ale téměř se nedá ubrzdit, nemám ABS ani ESP či jiné elektronické vymoženosti, a tak se s tím musím poprat sám, zatím jsem vždy dobrzdil.
Brzdy jsou slabé místo tohohle auta, není to auto pro nějakou bárbínu, na brzdy se musí opravdu slapat.
Terén:
V terénu zatím moc zkušeností nemám.
Redukce má obrovskou sílu, auto má pouze mezinápravovou uzávěrku, to znamená, že při prokluzu zabírá jedno přední a jedno zadní kolo. Nejdůležitější sou pneumatiky, až obuju nějaké MTčka tak se podělím o zkušenosti.
Ale i na sjetých univerzálech toho projede dost. Mám docela strach z náklonů, auto vypadá vysoké a úzké ale náklony zvládá pěkné, většinou je na hranicích možností řidič a ne auto.
Největší problémy v terénu mám s tažným zařízením, je celkem nízko a každou chvíli s ním praštím o zem. Na druhou stranu aspoň chrání nádrž a přece jenom to tažné něco vydrží, ale je to nepříjemný pocit.
Silné stránky
Robustnost – vydrží opravdu strašné zacházení, o to dražší je oprava když se to přežene.
Spotřeba – 9-11l/100km na 2.5l a víc než dvě tuny hmotnosti? Jedním slovem Paráááda
Náhradní díly – když víte kde a u koho nakupovat, tak jsou levné. Ovšem musí se na ně čekat
Úpravy – velké množství firem, hlavně v Anglii zabývajících se příslušenstvím a doplňky na tyto vozy a ceny ve srovnání s japonskou konkurencí taky o hodně menší.
Image značky
A v neposlední řadě lidi kolem LR, jsou to většinou nadšenci pro tuto značku a kdykoliv poradí s jakýmkoliv problémem.
Slabé stránky
Centrální zamykání – věčné problémy s centrálním zamykáním a imobilizérem. To se LR moc nepovedlo
Koroze
Náhradní díly – čekací doba
Poutá až moc pozornost, a na vesnici, kde bydlím to je i docela problém, když si 20 letý student jako já koupí takové auto
Olej olej a zase olej, o těchto autech se říká, že dokud z něho kape olej tak je to v pořádku, jak nekape….. došel.
Brzdy – brzdí dobře ale musí se na ně opravdu hodně šlapat
Špatný přístup na zadní sedačky, zadní dveře jsou malé a sedačky vysoko.
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Od prodávajícího jsem dostal kontakt na fandu a mechanika LR ve Valašském Meziříčí a služby v tomto servise jsou na 1*
Zatím proběhla výměna rozvodů, klínového řemene, vodní pumpy, oleje v motoru převodovce přídavné převodovce, obou diferácích, všechny filtry zadní destičky, kotouče náboj kola gufero a ložisko. A to vše za cca 17000Kč Docela slušná cena na to kolik se toho vyměnilo.
Některé opravy zvládnu doma, auto je celkem jednoduché.
Rezerva na 5. dveřích způsobuje, že se dveře prověšují, ovšem oprava je na 15 minut.
Oprava ohnuté tyče řízení: vymontovat 5x s ní praštit o strom, namontovat a jedeme dále.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Auto jsem kupoval od fandy do LR v Praze, má také vrakoviště LR. Naprosto perfektní přístup, řekl přesně co s autem bylo jaké je jeho historie, všechno co věděl.
Ovšem při cestě z Prahy do Ostravy jsme přišli na závadu a to, že při rychlosti vyšší než 110km/h celé auto vibruje.
Ihned jsem volal prodávajícímu do Prahy, po domluvě jsem zajel k mechanikovi do Valmezu, ten zjistil, že je to zadní diferenciál a kardan, prodávající do týdne dopravil do Valmezu diferák a kardan a zaplatil také práci.
Takovýhle přístup se dneska jen tak nevidí.
Prodejce hodnotím také 1*
Úpravy
Po koupi vozu jsem provedl servis v podobě rozvodů atd, jako asi po koupi každého staršího auta. Takže moc peněz nezbylo.
První jsem namontoval přídavné světla na střechu.
Pevnostní nárazník s přídavnými světly, váha nárazníku 30kg.
A nechal jsem natónovat skla.
Chystá se plno úprav, budu dodávat foto a popis po provedení.
Novinky v recenzi
novinky:
tak tentokrat sem se k aktualizaci dostal po roce a pul takze novinky na aute:
auto jsem komplet vyvařil, i když jsem svářečku držel v ruce poprvé v životě tak se to docela povedlo, při tom vyvařování jsem rovnou navařil pevnostní prahy s rock sliders vlast ní výroby
expediční zahrádka (taktéž vlastní výroby) a žebřík na zadních dveřích
přední pevnostní ARB narazník, s navijákem (4500kg), dva tlumiče řízení, nájezdový plech, kryt zadní tyče řízení, kryt diferenciálu
silikonové hadice k turbu, výfuk bez katalyzátoru, egr ventilu a posledního tlumiče, vyčištěn intercooler a celé sání, přidáno na čerpadle
repasovaná přídavná převodovka, přední diferenciál a startér
dvě 74Ah baterky, na jednu jede rádio, osvětlení, zásuvka atd, na druhou se startuje
zesilovač a 10 repráků
33 gumy (285/75R16 BFG MT)
kompet zrepasované brzdy (všechny brzdové hadice, trubky, kotouče, destičky, nové nerezové brzdové pístky, těsnění, prachovky
s autem jsem absolvoval plno srazů, pár závodů v rámci srazů, hendikemp na slovenské sahaře, 2x baltic land rover meeting u baltského moře kousek od slupsku, a výlet do rumunska
další úpravy:
dve elektricke vrtule od klimy napojene na vypinac, jako pridavne chlazeni, hasičák, kryty zadnich svetel v narazniku, převařené disky, druhá sada disků otočená(ventilek navrtán z druhé strany), prodlouzene dorazy naprav, k&n filtr, odmontován egr ventil, bodylift 2,5cm, podlozky pod zadni pruziny 2cm
v nejblizsi dobe v planu: navijak(uz je v dilne, pracuje se na montazi), prvni dil výfuku bez katalyzatoru, dat pryc posledni tlumic vyfuku a vyfuk vyvest do boku a spousta dalsiho
jízda na sněhu
neco malo jsem psal v recenzi, uz muzu napsat vic, porad sem se rozhodoval jestli koupit zimni gumy, prvni snih na MTckach me presvedcil ze je potrebuju, ty gumy brzdily az o pangejt, tak jsem poridil starsi sadu cooper discoverer m+s s nastrelenymi hroty, tyto hroty funguji na principu ze necouhaji ale vytahnou se odstredivou silou pouze jak se pneumatika protoci.
Nevim jak to funguje ale funguje.
Na ledu je to parada auto brzdi pekne, rozjezd na zledovatelem povrchu neni problem, je videt jak prskam led do vysky dvou metru jak ty hroty zaberou, na asfaltu jsou hroty trochu slyset ale pouze pri otevrenem okynku, na jizdnich vlastnostech to nejde poznat, na snehu se gumy chovaji skvele, jak na ujezdenem tak v 40cm hlubokem snehu, tam je sice uz nutne do kopce trochu prorazet ale i to se da.
Úpravy:
rok se sesel s rokem no mozna i vic tak to zas trosku aktualizuju, upravy porad probihaji tak pro info"
o dva palce delsi pruziny a tlumice
Goodyear Wrangler MT/R 265/75
orezane blatniky a nanytovane gumove lemy
CBcko, folie na sklech, pridavne svetla, snorchel a spousta dalsiho, vic je patrne z fotek
Přidat názorDiskuse: Land Rover Discovery 300Tdi
- Re: Land Rover 24.10.2011 21:20
- Land Rover 20.10.2011 17:08 kempo
- Re: Miláček STK 03.05.2010 10:55
- Miláček STK 01.05.2010 21:57 Subaru4ever
- Re: Pěkný čoeče 28.04.2010 21:28
- Pěkný čoeče 28.04.2010 21:00 FRPE
- Zdar hoši!!! 18.10.2009 20:58
- Rover 07.02.2009 14:27 Acon
- Re: Re: Re: Super 23.01.2009 12:11 m.z.
- Re: Re: Super 22.01.2009 21:22
- Re: Super 22.01.2009 20:55 radekrat
- Re: Super 22.01.2009 13:33
- Super 22.01.2009 13:03 Vašek M.
- Re: Cus 22.01.2009 12:22
- Cus 22.01.2009 11:58
- Dobrá volba 22.01.2009 11:03 element5
- Re: Re: Chválím 21.01.2009 18:43 nasťa (RSKa)
- Re: Chválím 21.01.2009 18:36
- Chválím 21.01.2009 18:27 nasťa (RSKa)
Další vozy značky Land Rover
-
Land Rover Discovery (1994) Majitel: emylak
Přidáno: 26.5.2008 98 Majitel 9.75 Uživatelé
-
Land Rover Discovery (2003) Majitel: Acon
Přidáno: 4.2.2009 1010 Majitel 9.83 Uživatelé
-
Land Rover Discovery (2004) Majitel: Blaireau
Přidáno: 31.8.2008 89 Majitel 9.61 Uživatelé
-
Land Rover Discovery (2003) Majitel: LTR
Přidáno: 15.11.2010 25 Majitel 8.58 Uživatelé
-
Land Rover Range Rover (2003) Majitel: Dylan McKay
Přidáno: 18.2.2007 1696710 Majitel 9.94 Uživatelé