Recenze
Land Rover Discovery Land Rover Discovery TD5
Technické info
Přezdívka auta Rover Rok výroby 2004 Koupeno nové najeto [km]:80000 palivo: nafta počet válců: 5 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 2495 výkon [kW]: 110 kroutící moment [Nm]: 300 zrychlení 0-100 km/h [s]: 15 maximální rychlost [km/h]: 160 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 550 pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 10
Popis vozu
Opět z důvodu, že tu ještě není, jen předchozí verze, bych chtěl přidat tuto recenzi. S tímto Land Roverem jsem si trochu zajezdil v letech 2005 a 2006. Byla to moje druhá zkušenost s offroadem, poprvé jsem měl možnost jezdit s Nissanem Patrol. A byl jsem také vozen v Pajeru, Defenderu a UAZu. V těch posledních dvou při službě vlasti. Ta vylepčená verze Discovery po faceliftu se světly ala tehdejší Range Rover vypadá fakt pěkně. Zvenku. Uvnitř je to tradiční hrůza, která je krásná v tom, že si na nic nehraje. U auta za milion korun by člověk očekával trochu lepší interiér, ale proč vlastně!? Primárně je to stroj určený do terénu, že s tím velká část jeho majitelů jezdí po městě, je jejich problém a blbost. Takže zpět, vše je v interiéru takové černé a šedé, semtam to skřípe, ale funguje to a je to na svém místě. Je to něco lepší než v Defenderu, jinak by si to asi někteří vůbec nekoupili. Sedadla hřejí rychle a docela podrží, řadící páka jde ztuha, ale řadí, redukce a uzávěrka diferenciálu jakbysmet. Volant je obrovský a příjemný, dobře se drží i hezky klouže v ruce když je to potřeba. Středový tunel sice ubírá na prostoru, ale těch fajných věcí co se tam dá pohodit. Vzadu jsou praktické výdechy klimatizace a sedí se trochu výše a vzpřímeně a blbě se tam leze, ale místa je tam dost. Kufr je obrovský a na to kam se otvírá kašlu. Kobercové čalounění v něm je poněkud nepraktické, ale možná se dá koupit nějaká gumová vyjímatelná vana. Motor 2.5 TD má dostatek síly i na toho dvouapůltunového drobečka. Je trochu hlučný a je třeba mu šlapat po krku, zejména při předjíždění, ale v terénu svou práci zastane. Podvozek je výborně odpružen, nerovnosti jej v podstatě nezajímají, jen se více či méně zhoupne. Při běžných rychlostech do 100km/h je velice jistý, v terénu výborný i při vyšších rychlostech, např. při průjezdu zasněženým polem po smyku na zledovatělé cestě. Rozepíšu se tu trochu více o terénních vlastnostech, neb to je hlavní doména tohoto stroje. Nejsem řádný offroadista, takže to budou jen plky trochu odvážnějšího amatéra. Jedinným limitem je podle mě značná hmotnost. Jinak se podařilo dokonale skloubit jízdní komfort na silnici a schopnosti v terénu. Dostat se do problémů se mi podařilo v podstatě jen třikrát, pokaždé vlastní blbostí. Poprvé při výjezdu motokrosové trati v Holicích. Ráno lehce mrzlo, takže v pohodě. Po obědě to trochu natálo, bahýnko zalepilo vzorek a už jsme se sunuli bokem ze svahu. Ale dostal jsem se z toho. Podruhé jsem na univerzálních Michelinech předjížděl na vrstvě sněhu nějakého loudala, co jel třicet. Věděl proč, pod sněhem byl čistý led a já se zbrzdil až v oranici. Naštěstí tam nebyl příkop ani patník, tak jsem se jen trochu leknul, pak přidal plyn a vyhrabal se z pole zpět na cestu. No na srazu Land Roverů jsem se snažil vyjet to co Defender, ale jak mi pak odborníci vysvětlili, limitující byla šířka pneumatik, řidičské schopnosti a o něco větší váha. Prostě jsem tím bahnem neprojel. :-( Jinak se vyhrabete ze všeho a všude. Se zařazenou redukcí. A pokud to někde hrabe, je třeba ještě uzavřít diferenciál. A pak už jen takové detaily, jako rozjíždět se se srovnanými koly a nestydět se jít si prohlédnout trasu pěšky, když si nejsem jistý.
Silné stránky
Image. Terénní schopnosti. Značná odolnost.
Slabé stránky
Interiér. Přístup na zadní sedačky. Cena náhradních dílů.
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
V Ostravě pod Bazaly v zásadě O.K. Až na ty ceny... Ale za to nemůžou, holt za image se platí. Jo a když nějaký závistivý obačan narval do výfuku kus dřeva, tak na to nepřišli...
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Nemám, nevím. Bylo to v akci za milion bez pěti korun, no nekupte to! :-)
Co by na tom kdo tunil?
Já tedy nic. Anebo žeby spojlery a křídlo a modré žárovičky a dozadu nápis Sony ze samolepek? :-) Ale když už to tam bylo napsáno, tak podle mne je nejlepší tuning mít ho od kol po střechu zabláceného. Pak se spolehlivě odlišíte od 90% majitelů ostatních terénních aut co se ovšem terénu bojí.
Novinky v recenzi
Odešly vzduchové vaky na zadní nápravě, nejdřív jeden, pak oba. Docela drahý špás. Nejlepší bude je vyhodit úplně a dát tam na tvrdo pružiny a tlumiče, pokud to půjde...
Přidat názorDiskuse: Land Rover Discovery Land Rover Discovery TD5
- LR 02.09.2009 21:55
- pneumatika 07.02.2009 14:37 Acon
- pochvala 17.09.2008 06:53
- Re: Uh, heh, áááá.... pííííííí 08.09.2008 20:51 Blaireau
- Re: Re: Uh, heh, áááá.... pííííííí 31.08.2008 13:48 positivemind
- Re: Uh, heh, áááá.... pííííííí 31.08.2008 09:38 Jacoppo
- Re: Uh, heh, áááá.... pííííííí 31.08.2008 09:29 Dylan McKay
- Uh, heh, áááá.... pííííííí 31.08.2008 09:23 positivemind
Další vozy značky Land Rover
-
Land Rover Discovery (2003) Majitel: Acon
Přidáno: 4.2.2009 1010 Majitel 9.83 Uživatelé
-
Land Rover Discovery (2003) Majitel: LTR
Přidáno: 15.11.2010 25 Majitel 8.58 Uživatelé
-
Land Rover Discovery (1995) Majitel: parkoviště
Přidáno: 21.1.2009 1910 Majitel 9.88 Uživatelé
-
Land Rover Discovery (1994) Majitel: emylak
Přidáno: 26.5.2008 98 Majitel 9.75 Uživatelé
-
Land Rover Range Rover (2003) Majitel: Dylan McKay
Přidáno: 18.2.2007 1696710 Majitel 9.94 Uživatelé