Recenze

Blaireau (muž 52 let) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Land Rover Discovery Land Rover Discovery TD5

9.61 Uživatelé

Hodnoceno: 23× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Land Rover Discovery, foto 1 Land Rover Discovery, foto 2 Land Rover Discovery, foto 3 Land Rover Discovery, foto 4 Land Rover Discovery, foto 5 Land Rover Discovery, foto 6
 

Technické info

Přezdívka auta Rover Rok výroby 2004 Koupeno nové najeto [km]:80000 palivo: nafta počet válců: 5 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 2495 výkon [kW]: 110 kroutící moment [Nm]: 300 zrychlení 0-100 km/h [s]: 15 maximální rychlost [km/h]: 160 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 550 pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 10

Popis vozu

Opět z důvodu, že tu ještě není, jen předchozí verze, bych chtěl přidat tuto recenzi. S tímto Land Roverem jsem si trochu zajezdil v letech 2005 a 2006. Byla to moje druhá zkušenost s offroadem, poprvé jsem měl možnost jezdit s Nissanem Patrol. A byl jsem také vozen v Pajeru, Defenderu a UAZu. V těch posledních dvou při službě vlasti. Ta vylepčená verze Discovery po faceliftu se světly ala tehdejší Range Rover vypadá fakt pěkně. Zvenku. Uvnitř je to tradiční hrůza, která je krásná v tom, že si na nic nehraje. U auta za milion korun by člověk očekával trochu lepší interiér, ale proč vlastně!? Primárně je to stroj určený do terénu, že s tím velká část jeho majitelů jezdí po městě, je jejich problém a blbost. Takže zpět, vše je v interiéru takové černé a šedé, semtam to skřípe, ale funguje to a je to na svém místě. Je to něco lepší než v Defenderu, jinak by si to asi někteří vůbec nekoupili. Sedadla hřejí rychle a docela podrží, řadící páka jde ztuha, ale řadí, redukce a uzávěrka diferenciálu jakbysmet. Volant je obrovský a příjemný, dobře se drží i hezky klouže v ruce když je to potřeba. Středový tunel sice ubírá na prostoru, ale těch fajných věcí co se tam dá pohodit. Vzadu jsou praktické výdechy klimatizace a sedí se trochu výše a vzpřímeně a blbě se tam leze, ale místa je tam dost. Kufr je obrovský a na to kam se otvírá kašlu. Kobercové čalounění v něm je poněkud nepraktické, ale možná se dá koupit nějaká gumová vyjímatelná vana. Motor 2.5 TD má dostatek síly i na toho dvouapůltunového drobečka. Je trochu hlučný a je třeba mu šlapat po krku, zejména při předjíždění, ale v terénu svou práci zastane. Podvozek je výborně odpružen, nerovnosti jej v podstatě nezajímají, jen se více či méně zhoupne. Při běžných rychlostech do 100km/h je velice jistý, v terénu výborný i při vyšších rychlostech, např. při průjezdu zasněženým polem po smyku na zledovatělé cestě. Rozepíšu se tu trochu více o terénních vlastnostech, neb to je hlavní doména tohoto stroje. Nejsem řádný offroadista, takže to budou jen plky trochu odvážnějšího amatéra. Jedinným limitem je podle mě značná hmotnost. Jinak se podařilo dokonale skloubit jízdní komfort na silnici a schopnosti v terénu. Dostat se do problémů se mi podařilo v podstatě jen třikrát, pokaždé vlastní blbostí. Poprvé při výjezdu motokrosové trati v Holicích. Ráno lehce mrzlo, takže v pohodě. Po obědě to trochu natálo, bahýnko zalepilo vzorek a už jsme se sunuli bokem ze svahu. Ale dostal jsem se z toho. Podruhé jsem na univerzálních Michelinech předjížděl na vrstvě sněhu nějakého loudala, co jel třicet. Věděl proč, pod sněhem byl čistý led a já se zbrzdil až v oranici. Naštěstí tam nebyl příkop ani patník, tak jsem se jen trochu leknul, pak přidal plyn a vyhrabal se z pole zpět na cestu. No na srazu Land Roverů jsem se snažil vyjet to co Defender, ale jak mi pak odborníci vysvětlili, limitující byla šířka pneumatik, řidičské schopnosti a o něco větší váha. Prostě jsem tím bahnem neprojel. :-( Jinak se vyhrabete ze všeho a všude. Se zařazenou redukcí. A pokud to někde hrabe, je třeba ještě uzavřít diferenciál. A pak už jen takové detaily, jako rozjíždět se se srovnanými koly a nestydět se jít si prohlédnout trasu pěšky, když si nejsem jistý.

Silné stránky

Image. Terénní schopnosti. Značná odolnost.

Slabé stránky

Interiér. Přístup na zadní sedačky. Cena náhradních dílů.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

V Ostravě pod Bazaly v zásadě O.K. Až na ty ceny... Ale za to nemůžou, holt za image se platí. Jo a když nějaký závistivý obačan narval do výfuku kus dřeva, tak na to nepřišli...

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Nemám, nevím. Bylo to v akci za milion bez pěti korun, no nekupte to! :-)

Co by na tom kdo tunil?

Já tedy nic. Anebo žeby spojlery a křídlo a modré žárovičky a dozadu nápis Sony ze samolepek? :-) Ale když už to tam bylo napsáno, tak podle mne je nejlepší tuning mít ho od kol po střechu zabláceného. Pak se spolehlivě odlišíte od 90% majitelů ostatních terénních aut co se ovšem terénu bojí.

 

Novinky v recenzi

10.1.2009 00:00

Odešly vzduchové vaky na zadní nápravě, nejdřív jeden, pak oba. Docela drahý špás. Nejlepší bude je vyhodit úplně a dát tam na tvrdo pružiny a tlumiče, pokud to půjde...


Další vozy značky Land Rover



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10

Údajně se s tím jezdí jen měnit olej, nevím neznám úplnou servisní historii.

praktičnost
10

Místa pro pět osob a jejich bagáž více než dostatečná. No ve čtyřech je to pohodlnější. Projedete všude. Kromě úzkých uliček. Na jednu jsem narazil v Praze, tak jsem vycouval. Poloměr otáčení obrovský, ale kdo s tím počítá ten si časem zvykne.

prostornost
10

Možná by vpředu nemusel být ten tunel, ale já tam měl místa dost. Možná vzadu čahouni trochu strádají s nožičkami, ale dobře jim tak.

jízdní vlastnosti
9

V terénu vynikající, na silnici uspokojivé. Ještě pár slov k terénu, na fotkách jsou dvě ze srazu Land Roverů kdesi u Napajedel. Co tam ti hoši dělali s Range Roverem na silničních gumách a s Freelanderem mě dostalo. Holt je to v lidech a ne ve strojích.

jízdní komfort
10

Není co vytknout. Možná aerodynamický hluk při vyšších rychlostech na silnici.

provozní náklady
8

No cokoliv se pokazí či nabourá, tak se nedoplatíte. Také garanční prohlídky lezou do peněz. Ale bez peněz, do Land Roveru nelez! :-)

náhradní díly
6

Zadní světlo plus couvačka 2350,- Kč, to je tak, když do toho člověk sedne poprvé a přehlídne patník. :-) Originál stěrače 1000,- Kč, ale stírají fajně. Plastová krytka náboje na litém kole s nápisem Land Rover za pětikilo.

výkon motoru
7

No popravdě řečeno nic moc, uvítal bych větší zátah odspodu, ale není to stroj na zběsilé předjížděcí manévry. Než sepne turbo, je třeba chvíli posečkat.

spotřeba
9

Těch deset litrů se dá vydržet. S 95l nádrží a CCS. :-)

hlučnost motoru
6

Dnešní diesely jsou už jinde.

kvalita sedadel
10

Výborné, pohovkovitě terénní.

brzdy
10

Předimenzované, unrzdí vše, ABS inteligentní, stejně tak DHC. To je systém co pomáhá sjíždět svahy.

zavazadlový prostor
10

Horské kolo v poho po odmontování předního kola. Dvě horská kola vcelku a tři pasažéři po sklopení větší části děleného sedadla. Kufr je vysoko a je obrovský.






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…