Recenze
Mercedes-Benz C Sportcoupe 220 CDI - CL 203
Technické info
Přezdívka auta Kupátko Rok výroby 2002 Koupeno ojeté najeto [km]:159000 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 2148 výkon [kW]: 105 kroutící moment [Nm]: 315 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10.5 maximální rychlost [km/h]: 215 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 310 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 5.9
Popis vozu
Původním autorem recenze je uživatel s nickem "JaEMSauto".
Celkem málo známe SportovníCoupé vycházející ze známého céčka.
Verze CLASSIC, která má ovšem vše potřebné pro spokojený život řidiče.
Dovezl jsem si ho z Italie, za ty samý peníze je u nás ojetá fábie v základu....
Po původním majitely nebylo zrovna OK. Se servisem už najakej ten pátek přesluhovala, a nějaký závadky tam taky byly.
Ale do posledního puntíku je vyplněná servisní knížka...
Jízdní vlastnosti:
mě mile překvapily, nikdy předtím se neřídil zadokolku. Je to něco jiného než přední náhon. Můžu srovnávat protože, docela dost kilometrů sem najezdil s FELDOU... Byla bílá a je to pořád moje milá... Ale taky s CLIEM II, MEGANEM II, ale úplně nejvíc s -OCTAVII combi 2.0 TDI- tímto bych jí chtěl vyslovit poklonu protože je to téměř národní bohatství.Máme na ní přes 220.000 Km a pořád (jakžtakž) skvěle slouží... S octavii se dá kupátko celkem srovnat, řekl bych že tohle jsou auta na stejné úrovni.... I když coupé je o dost komfortnější stále se v něm jezdí sportovně. Kdežto v octavce sedíte jako v dodávce, ale vše vynahrazuje skvělý podvozek... Někdy je ale příliš tvrdý, třeba na českých silnicích.
Ale zpátky ke Kupátku.
Podvozek, i když se snaží tvářit sportovně a oproti klasickému c-čku je i snížený, stále hraje spíše na komfortní notu.
Zadní pohon, obzvláště ted v zimě, žije vlastním životem, aby vám neustřeloval zadek musíte do zatáček opatrně. V létě je to ovšem něco jiného, naprostá ochota zatáčet, i když náklony karoserie nejsou nejmenší. Snad pomůže výměna tlumičů při příští prohlídce. Na suchu je ovšem ovladatelnost skvělá, zatím jsem nepoznal neochotu držet stopu :)
Samozřejmě v případě že nestisknete tlačítko ESP OFF.
Pokud to uděláte musíte sakra opatrně aby jste neskončili někde v příkopu či napříč v protisměru. I když kupátko nemá samosvorný diferenciál, dají se sním dělat nádherné drifftíky. Hodně tomu pomáhá mohutný ikdyž vcelku plynulý příval točivého momentu od cca 1900ot/min.
Řízení:
je kapitola sama pro sebe. Ikdyž kupátko vypadá docela sportovně, řízení je klasicky mercedesovské, čili s delším převodem a menším účinkem posilovače v nízkých rychlostech. S vozem se prostě musíte naučit řídit. Kde se cítíte naprosto nejpřirozeněji jsou dálnice, rychlost okolo 160 je naprosto ideální na dlouhé cestování...
Ale samozřejmě se nazalekne ani okresek s mnoha zatáčkami, které se dají krásně v rychlosti projíždět. Omezujicí faktorem je v tomto případě spíše řidičova hlava. Ve které je přece jen troška opatrnosti...
Interiér:
Sice staršího data, ale líbí se mi čím dál víc...
Nikde jsem nenašel žádný prohřešek proti ergonomii a vše se příjemně ovládá možná až na menší ovladače klimatizace a špatně umístěné ovládání oken na předních dveří. Za zmínku stojí profilový hliníkový dekor středu, který hraje na technoidní notu.
Palubní počítač je spíše taková hračička. Dá se v něm nastavit téměř vše, počínaje nastavením automatického zamykání dveří při rozjezdu až po maximální rychlostní limit pneumatik za kterou vás omezovač nepustí. Chybí ovšem údaj o aktuální spotřebě, je zde jen průměrná spotřeba od startu a také dlouhodobá. Také Vás okamžitě upozorní na prasklou žárovku a zároveň napíše o jakou přesně jde.
Motor:
je celkem známý diesel-common rail 2,2 CDI zprvu jsem byl trošku zklamán, využitelné pásmo otáček je tak od 1800 do 3000 kdy už začne trošku víc hlučet. Převodovka je naštěstí 6ti stupňová takže se dá jezdit vcelku slušně i když je potřeba častěji řadit. Je zajímavé že při zrychlování na nižší rychlost motor nad 3000ot/min dost hlučí ale jakmile se rozjedete a frčíte po dálnicí 200km/h tak je v interiéru celkem klídek a pohoda. Mimochodem to je zatím moje max. Navíc to bylo na zimákách a se 3mi lidmi na palubě. Až bude příležitost zkusím tu deklarovanou maximálku...
Běžná cestovní rychlost je 100-120 km/h, pokud ovšem nemůžete předjíždět z jakéhokoli důvodu ste nuceni podřadit na 5ku a jen o poznání pomaleji... (za ostatními)
6. převodový stupeň je neuvěřitelně dlouhý a dá se sním jen naprosto komfortně od 100 do 200 km/h.
Na autě zbývá vychytat ještě pár detailů jako: račička, lak-kliky, světla, zatmavení oken, celochromová maska a koncovka výfuku, kola, nějakou centrální zábavní jednotku atd...
Prostě takové to dotváření k obrazu svému :)
Ale nechávám to až na jaro.
Silné stránky
Je to coupé.
Moc jich nejezdí... popravdě na vlastí oči sem viděl jen 2, moje a ještě jedno zelený.
Skvělá ergonomie.
Výborně sedí na silnici, přitom je komfortní.
BOSE sound system.!.
Když se chce, moc nežere.
Nemá tažné zařízení... což je u nás ve firmě výhoda. Nemusím tahat žádné náklady...
Svítí mi na cestu když jdu domů.
Z dobrých úhlů fakt sexy look...
Slabé stránky
Je to coupé.
Radio bez MP3
Na můj vkus zastaralý interiér. Ten z faceliftu se mi líbí víc.
Sportovní řízení... V malé rychlosti to občas vadí.
Mírně doleva vyosený volant... čím to?
Docela ošoupaný volant. Už je kožený.. sice jen potaženej by IO
Taky dost opotřebovaná řadička i manžeta... z toho plyne ztuhlé řazení.!. (Jezdilo v Miláně, nejhustší doprava co znám, takže dostávalo zabrat...)
Nemá čiré světlomety. Což mi dost vadí, dělá to auto mnohem starší.
Ale je problém sehnat čirou optiku, je totiž jiná než na klacikém C-čku....
Trapně NEnalakované kliky...
Klimatizace netopí, i když v palubním počítači je tato funkce nastavena. Teď v zimě to celkem zamrzí.
Závist spoluobčanů.
-ZIMA-
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Po dovozu šlo ihned na servis, výměna náplní atd...
Unikala nafta od čerpadla... z čehož nakonec bylo špatné vysokotlaké čerpadlo nafty za cenu 17.000,- kč...... asi daň za koupi ojetého common-railu
Největší porucha bylo porouchané zamykání u řidiče... nakonec nejsnažší oprava.
Servisuje mi ho známy, někdy mu to docela trvá. Ale jinak OK
Kupováno s počtem najetých cca 151.000, najeto cca 8.000 Km.
OPRAVY: Servis po dovozu (náplně atd...) 10.000,-
Výměna vysokotlaké pumpy, oprava alternátoru 28.000,-
Výměna zámku řidiče 5.000,-
CELKEM: 43.000,.-
Zdá se mi že povrzává zadní tlumič, ale je to jen drobnost.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
pan Angelo Dell´Acqua... fajne talián. Ostatně jako všichni tam.
Přenechal mi ho za velice výhodnou cenu. Prý má vyhlídnuté nové C-čko. Očekával sem nový model 2007. K mému překvapení si ale koupil
úplně stejný akorát že po faceliftu....
Novinky v recenzi
Zakoupeny nové koberečky ušité na míru, také pochromované podložky pod SPZ ale moc dlouho podle mě nevydrží.. sou to šunty, ale uvidíme. Foto přidám...
Dokončena fáze oprav... konečně :/
Přávě sem strávil 9dní bez mého kupátka... bylo to hrozné období.. nakonec oprava za 28.000,- Kč /čerpadlo,regulátor,alternátor,těsnění/ no ufff....
Video
Přímý odkaz na video.
Přidat názorDiskuse: Mercedes-Benz C Sportcoupe 220 CDI - CL 203
- zaujimave auto 10.12.2010 10:59 svetobeznik
- SPZ 10.07.2010 21:24
- MERCEDES SRAZ 23.05.2008 23:06
- OII 2.0TDI - 220.000 Km NAJETO !!! 13.02.2008 17:34
- Velika pochvala 13.02.2008 01:44
- Re: Céčko... 07.02.2008 20:42
- Céčko... 06.02.2008 21:04 911moby
- Re: Tak jak ses rozhodl? 31.01.2008 22:19
- Tak jak ses rozhodl? 30.01.2008 23:41
- Re: Zdravim kolegu 18.01.2008 00:08
- Re: Re: Re: ŠKODOVKA NEBO MERCEDES ??? PORAĎTE !!! 14.01.2008 10:55 Asphalte MoDo
- Re: Re: ŠKODOVKA NEBO MERCEDES ??? PORAĎTE !!! 14.01.2008 09:47
- Re: ŠKODOVKA NEBO MERCEDES ??? PORAĎTE !!! 14.01.2008 08:52 Asphalte MoDo
- ŠKODOVKA NEBO MERCEDES ??? PORAĎTE !!! 14.01.2008 08:35
- Re: Re: Re: SPORTCOUPÉ NEBO OCTAVIA II ??? PORAĎTE !!! 13.01.2008 23:28
- Re: Re: SPORTCOUPÉ NEBO OCTAVIA II ??? PORAĎTE !!! 13.01.2008 23:20
- Re: SPORTCOUPÉ NEBO OCTAVIA II ??? PORAĎTE !!! 13.01.2008 23:05
- Re: Re: Mírně doleva vyosený volant... čím to? 13.01.2008 22:49 STi (Modo Team)
- SPORTCOUPÉ NEBO OCTAVIA II ??? PORAĎTE !!! 13.01.2008 22:41
- Mírně doleva vyosený volant... čím to? 13.01.2008 05:31
- Re: nice 01.01.2008 21:47
- Re: Video a kola. 01.01.2008 15:42
- Re: Re: Re: Video a kola. 01.01.2008 15:22
- Re: Re: Video a kola. 01.01.2008 15:19
- Re: Video a kola. 01.01.2008 15:11
- Video a kola. 31.12.2007 19:06
- Re: v poho 24.12.2007 23:03
- v poho 24.12.2007 14:37 OS
- Re: Re: Bose to snad ne? 12.12.2007 21:58 Ajin(MoDo Team)
- Re: Bose to snad ne? 12.12.2007 21:53
Další vozy značky Mercedes-Benz
-
Mercedes-Benz C Sportcoupe (2002) Majitel: hřeba
Přidáno: 20.12.2011 1810 Majitel 9.81 Uživatelé
-
Mercedes-Benz C Sportcoupe (2006) Majitel: parkoviště
Přidáno: 30.5.2007 759 Majitel 9.78 Uživatelé
-
Mercedes-Benz A (2021) Majitel: Koubes84
Přidáno: 18.9.2021 219 Majitel 10.00 Uživatelé
-
Mercedes-Benz CLK (1998) Majitel: biker7
Přidáno: 12.7.2011 1910 Majitel 9.93 Uživatelé
-
Mercedes-Benz C (2017) Majitel: Milan Šeršík
Přidáno: 2.8.2022 010 Majitel 9.93 Uživatelé