Recenze
Mercedes-Benz C Sportcoupe 230 kompressor
Technické info
Přezdívka auta Méďa Rok výroby 2002 Koupeno ojeté palivo: benzin počet válců: 4 objem [cm3]: 2 výkon [kW]: 145 kroutící moment [Nm]: 230 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 310 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 10.5
Popis vozu
Pro začátek je asi hlavní říci, že mi je 18, teda teď už 19, ale Méďa je MOJE.PRVNÍ AUTO . Je jasné, že si řeknete rozmazlenej fracek a nebudu vám to brát. A prosím gramatické chyby budou a úplně spisovná čeština taky ne, tak mi to nevyčítejte. A pro ty, co je zajímá jen auto samotné, přeskočte následující odstavec.
Jak jsem se k Méďovi dostal? Asi jako každý kluk od malinka řídím auta i motorky, navíc si myslím, že kdyby mě Policisté během těch 8 let, co jsem jezdil po hlavní bez papírů chytli, tak se dostanu i do Zpravodajství v TV. Prostě rozmazlenej fracek. Naučil jsem se jezdit s klasickým autem v ČR a to dvěma Felckami. Nedám na ně dopustit do dneška, kdy už skoro rok jezdím s Méďou. Když jsem měl dostat papíry, tak mi táta řekl, že si koupí nové auto a mně nechá Feli a byl jsem z toho úplně vystříklej, že budu mít auto. Nevím proč nastal ten obrat, ale najednou mi táta řekl ať si vyberu auto já. Dle mého názoru nastal obrat tehdy, když pro mě jel do školy a zrovna vyjížděly nejlepší auta, která ve škole byla. ( Passat, Golf, Octavia, ) Nezeptal jsem se proč změnil názor a asi nikdy nezeptám. :D ani mi původně neřekl finanční strop, ale čekal jsem v hodně odvážné hranici 50 000Kč. Pro mě to bylo jasné. Felcka 1.3 50kw LPG nebo Octavia 1.6 LPG. LPG proto, že jsme měli Felcku na plyn a byla to paráda. To, že plyn bere strašně moc výkonu jsou jen řeči a můžu potvrdit texty lidí, co píšou že ne. Nikdo mi nevěří, ale budiž důkaz, že s Felckou 1996, 1.3 50kw a JEDNOBODOVÉMU vstřikování na dálnici 160 km/h. Chtěli jsme ho namontovat i do Médi, ale máme strach o kompresor, který prý stojí hodně moc… Přes 50 000. Příběh pokračoval. Řekl jsem tátovi názory( nikdy mi neříkal jaké auto bych si mněl vzít). On mi řekl strop 100 000 a že se o palivo nemusím starat, že mi ho bude platit. Nevěřil jsem svým uším a hned jsem vyhrkl, Octavku 1.8 T se 110kw nebo dvojkové Mondeo, či Vectra GTS. U těchto dvou jsem, ale nevěděl motorizaci. Na čež hned táta odpověděl, že to má každej, že by se mu líbilo něco sportovnějšího klidně za více peněz. A v tom to přišlo. Ukázal jsem mu C sportcoupe, které jsem tenkrát objevil za 130 000 Kč. A řekl, že ano. Koukal jsem jestli si nedělá srandu, ale myslel to vážně. Samozřejmě, že za 130 000 se nedalo sehnat, jak s motorizací, tak s výbavou. Výbavu bych tenkrát oželel, hlavní byl motor, ale dnes už bez výbavy ani náhodou. Benzín byl jasnej, teď už jen kterej. Nejdříve dvoulitr je masakr atd, atd… Jenže s jídlem roste chuť :D Nakonec jsme se dopracovali k 230 kompressor. Jenže s tímhle motorem minimálne 150 000 Kč a to nic moc stav a výbava. Zkrátím to. Prostě po 3 měsíčním hledání v ČR, Německu, Švýcarsku se jeden naskytl v Náchodě. Jasně, řekli jsme si i my. Náchod to bude určitě čorka. Ale asi všichni znáte tu zoufalost, když vybíráte vhodné auto…Všechno dopadlo OK, i z Mercedesu nám řekli, že po něm není sháňka, takže jsme ho přivezli.
Život s Méďou. Mercedes-Benz C Sportcoupe 230 kompressor. Pro nás, co jsme celý život jezdili s Feli luxus a to samé říkají i lidi, co mají zkušenosti i s lepšími auty. Je originálem z USA, takže bez navigace téměř kompletní výbava, která tam vyjde o hodně levněji. Příklad reproduktory Bosse v USA cca 5000 Kč a u nás 30 000 Kč. Něco k té výbavě. Již zmíněné výborné reproduktory, vyhřívané sedačky, dvouzónová klimatizace, automatické stěrače,komplet interiér v kůži, prosklená střecha, atd, atd… Takovéhle auto řídím poprvé, ale přijde mi, že má optimálně naladěný podvozek. Hlavně musím říci, že rozdíl mezi klasickým C a C sportcoupe je obrovský. Je mnohem tužší, ale je i pohodlný. Spostu kámošů se mi diví, že jsem si vybral zrovna Mercedes, že prej jsem dědek, ale já říkám, že tohle není typický Mercedes, pohodlný, plavný… Už jen ten slogan, proč toto auto vzniklo. CHCEME PŘILÁKAT MLADŠÍ UŽIVATELE, ZE KTERÝCH SE POTÉ STANOU VĚRNI' ZÁKAZNÍCI. Alespoň v mém případě se to povedlo :D Budiž tomu test http://www.autohit.cz/clanek/506/mercedesbenz_c_230_kompressor_sportcoupe.html
. Doufám, že se na mě nebude redakce zlobit, ale musel jsem. Jeden test je i zde na auto.cz, ale jen s c220 cdi motorem… Jasně schovávám se za testy, takže si hraju na chytrého a nic nevím. Ne vážně, Méďu řídím pouze Já a táta. A jednou ho řídil kamarád, který je zarytý BMW… Nic proti Bmw, jsou to výborná auta, obzvlášte 3 a 5, ale jejich interiér se mi prostě nelíbí a hlavně má ho každý, kdo má trochu více peněz, a i on usoudil, že je to super a už ho nechtěl ani vrátit. :D Neříkám, že Méďa dosahuje sportovních kvalit E49, ale kolik lidí, kteří jej vlastní dokáže maximálně využít jeho vlastností na maximum? :D A originality, které na našich silnicích dosahuje Méďa, mi to zdaleka vynahradí :D Ale zpět k Méďovi. Jak jsem řekl. Podvozek pro mě bomba, protože výborně sedí, dá se říci, že je téměř sportovní, nezaznamenal jsem náklony a hlavně je i pohodlný. Což je pro mě dost důležité. Důkazem toho jsou odjeté kilometry za půl roku a je jich 13 746 km… Jasně, pro lidi věkové kategorie 30+ normální věc, ale ukažte mi 18 letého řidiče s touto porcí. Nemyslím to nějak namyšleně, ale myslím, že nás moc nebude…
MOTOR
Nejsilnější, který se dal do tohoto auta namontovat… Tedy, když nepočítám 30 CDI AMG. Prostě to letí. Jasně jsou i silnější auta, ale já jsem unešenej ještě dnes a snad NIKDY se toho nenabažím. Prostě kompresor táhne od sdola až nahoru. Tedy až nahoru… Snad jen po 5500 tisících trochu vadne… A ten zvuk!? Lepší 4-vál jsem snad ještě neslyšel. Asi vás bude zajímat spotřeba. Záleží, jak jedete. :D Ne vážně. Nahoře jsem zmiňoval, že se spotřeba neřešila, ale je to údaj, který vždy bude důležitý, ne-li nejdůležitější. Ale u tohohle motoru a auta asi těžko. Dlouhodobý průměr mám 10,5 l…Jenže převážně jezdím do školy, která je 12 km od bydliště… Ale když jedu na Prahu, tak nemám problém jet pod 9 l… Jednou jsem zkoušel co nejméně a dostal jsem se na 7.1l ale bylo to něco strašného… :D Když s Méďou jede táta, tak jede( to co říká) 8l … a nemyslím si, že by zrovna on jel na spotřebu. Prostě normální jezdec. Občas předjede atd, což si myslím, že se dá unést, protože většina benzínových motorů jezdí s podobným apetitem…
BRZDY
Taky paráda, nejednou mě i tátu zachránili… A nezaznamenal jsem při ostrej jízdě ( po silnici z města k tátovi), že by měli tendenci vadnout a vzhledem k tomu, že já asi větší kouř Méďovi nedám, tak mi to stači. Někde jsem i četl, že brzdí výborně a nevadnou…Asi zrovna v priloženém odkazu.
ŘÍZENÍ
Jak jinak než výborné. Četl jsem, že nevýhoda tohoto auta je v tom, že má tužší řízení. Nevím komu to teda vadí u tohoto typu auta, ale mně vůbec. Asi proto, že je to první auto s posilovačem, které řídím… Cítím v něm všechno… Hlavně kdy už je to moc i na Méďu.
I po téměř ročním užívání mě Méďa baví víc a víc :D :D To už je asi všechno, a omlouvám se že je to tak dlouhé, jestli to až sem někdo dočetl, ale prostě tohle jsem chtěl sdělit.
Silné stránky
Motor
Podvozek
Brzdy
Interiér
Vzhled
Originalita na silnicích
Slabé stránky
Snad jen světla, ale to není slabá stranka, ale chyba MB, že dávali plastové kryty...Jinak svítí výborně, ale jak jsou zažloutlé, tak Méďu strašně zestarujou...Časem se nechají vyměnit...
Absence ruční brzdy. Pouze ta typická MB parkovací vedle spojky.
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Ze začátku nám to servisoval známý... Ideální stav- 2 km od táty, cena, ale poté zdravotní potíže neumožňovali pracovat nadále. Měli jsme problém s elektrikou( po zamknuti pořád blikaly mlhovky) a v okrese nebyl nikdo schopný nám to opravit, krom MB, ale dávat 2000 za hodinu? Nakonec jsem našel v Plzni pána, kterej je dost šikovnej, zaměřuje se přímo na MB a něco má i autorizovanýho od MB, ale řekne si 2*-4* míň než u MB...Kdyby měl případně někdo zájem, kontaktujte na mail klidně vám dám kontakt...nebo to zvládnete určite sami pomocí vyhledávače...
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
kupováno v Náchodě, v autobazaru, kdy auto dva roky stálo..ne přímo v tom bazaru, ale u majitele...
Novinky v recenzi
Nová světla
Konečně jsou nová světla. Nová teda úplně nejsou, ale po shlédnutí reportáže Autosalonu na TV Prima, kde ukazovali leštění světel, jsem se rozhodl se po nějakém servisu podívat, protože za 1 nové světlo chtěli 8000 Kč. A z druhovýroby nejsou. Prý se to nevyplatí, protože ta světla jsou jiná než na klasickém Céčku a těhle modelů moc není. Vím, že lze objednat i sada na leštění a mohl by jsem si to udělat sám, ale ta sada stojí cca 550 Kč a cena leštění v servisu včetně práce 1000 Kč. A máte jistotu, že to udělají profíci. Ještě k tomu, kde jsme to nechali leštit. Shodou okolností to byla přesně ta firma, která byla v Autosalonu. Opravdu vše, co nabízeli splnili. Byli jsme objednaní na 14:00. Přijeli jsme tam cca v 13:30. Nechali jsme tam klíčky a došli jsme si na oběd. Přišli jsme cca ve 14:20 a už bylo hotové jedno světlo. Dávají si na to hodinu, ale ve 14:45 bylo hotovo, vše zkontroloval nějakej šéfík, nebo kdo to byl a jeli jsme domu. A to nemluvím o možnosti čekání v místosti, kde je TV, Wi-fi a PC... Ale raději jsme se koukli jak to dělají :-) Samotná světla jsou opravdu jako nová. Fotky tady v recenzi jsou focené HTC Wildfire, takže žádná kvalita a není to moc poznat, ale byli opravdu hrozné... Úplně žluté... A kdokoli se šel na auto podívat, tak řekl, že je to bomba, ale ty světla... A teď bych řekl, že je to spíše chlouba. A to nemluvím o tom, jak svítí v noci... Opravdu velký rozdíl po všech stránkách. Fotky, ale dodám později... Počkám si na nový mobil, který by měl fotit v HD. Jenom nevím, jak moc velký rozdíl to bude, protože na fotkách z Wildfiru to nevypadá ani tak z poloviny hrozně.
Oprava
V článku jsem uvedl, že 230 kompressor je nejsilnější benzinový motor. Omlouvám se za to, ale nejsilnější benzín, který se do auta montoval byl samozřejmě 6ti-válcový 3,5 litr s maximálním výkonem 200 kw, tedy 272 koní.. Motor je značený 350
Přidat názorDiskuse: Mercedes-Benz C Sportcoupe 230 kompressor
- Re: Re: PROSÍM 08.03.2012 12:26 SamyDee
- Re: PROSÍM 08.03.2012 00:49 hřeba
- Re: Blikajuce hmlovky 08.03.2012 00:38 hřeba
- PROSÍM 29.02.2012 15:05 Studiumb2
- Blikajuce hmlovky 28.02.2012 23:24 SamyDee
- Oprava 28.02.2012 17:01 hřeba
- Re: MB 21.12.2011 16:20 hřeba
- MB 21.12.2011 08:52 Bristol
- Re: jooo 20.12.2011 19:10 hřeba
- Re: . 20.12.2011 19:08 hřeba
- Re: Paráda 20.12.2011 19:07 hřeba
- Re: Pekna karicka 20.12.2011 19:06 hřeba
- Re: Re: Paráda 20.12.2011 19:04 hřeba
- jooo 20.12.2011 19:01 ondří
- Re: Paráda 20.12.2011 18:21 vondry87
- . 20.12.2011 17:23 lordlord
- Pekna karicka 20.12.2011 15:49 mario79sk
- Paráda 20.12.2011 09:43
Další vozy značky Mercedes-Benz
-
Mercedes-Benz C Sportcoupe (2006) Majitel: parkoviště
Přidáno: 30.5.2007 759 Majitel 9.78 Uživatelé
-
Mercedes-Benz C Sportcoupe (2002) Majitel: parkoviště
Přidáno: 9.11.2007 659 Majitel 9.63 Uživatelé
-
Mercedes-Benz A (2021) Majitel: Koubes84
Přidáno: 18.9.2021 219 Majitel 10.00 Uživatelé
-
Mercedes-Benz CLK (1998) Majitel: biker7
Přidáno: 12.7.2011 1910 Majitel 9.93 Uživatelé
-
Mercedes-Benz C (2017) Majitel: Milan Šeršík
Přidáno: 2.8.2022 010 Majitel 9.93 Uživatelé