Recenze
Hyundai Coupé
Technické info
Přezdívka auta kupátko Rok výroby 1998 Koupeno nové najeto [km]:102000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1600 výkon [kW]: 85 kroutící moment [Nm]: 143 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 300 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 8.5
Popis vozu
Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Dodinho".
Hyundai Coupe, prezyvane aj korejske ferrari je zaujimave auto od tohto azijskeho vyrobcu. Z jeho strany islo o pokus etablovat sa v trieda sportovych aut. Z tohoto prveho pokusu sa napokon vyvinuli zatial 4 generacie, pricom vzdy slo o zaujimavu alternativu k zabehnutym znackam konkurujucu najma cenou.
Moje kupatko je clenom prvej generacie s rokom vyroby 1998. Ide o verziu s motorom 1.6l 16V a vykonom 85kW, co je cca 120 koni. Na sportove auto to nie je nejaka obrovska hodnota, ale na pohodove jazdenie bohate staci. Vyhodou je, ze ked treba zabrat, zaberie. Staci ho vytocit nad 4tis. a taha velmi slusne. A samozrejme, ked treba kludnu jazdu, nie je problem. Dokonca s nim dokazem v meste jazdit asi za 8.0-8.5 l/100km, co je o dva litre menej ako by malo mat podla papierov. Velmi slusne....;-)
Ide o moje prve auto. Pri kupe som uvazoval jednoznacne o niecom sportovom, dvoj-trojdverovom, vzhladom na to ze jazdim zvacsa sam. Kandidatov bolo viac (Hyundai Coupe, Fiat Coupe, Alfa GTV, Ford Cougar a pod...) avsak vsetci postupne kvoli roznym dovodom (spolahlivost, cena, vzhlad...) postupne poodpadavali a vyber bol jasny. Kupil som ho od sukromnej osoby, tiez mladeho chalana. Samozrejme kupoval som s mechanikom, aby som mal istotu ze sa mi nerozsype po tyzdni. Bolo v slusnom stave, neznicene, motoricky a technicky zachovale. Cize po dvoch obhliadkach bola dohoda na svete a mal som prve auto:)
Co sa tyka vybavy, bol tu maly bonus v podobe plnej vybavy na tu dobu kedy bolo vyrobene. Obsahuje klimatizaciu, kozenny interier, komplet elektrika, hlinikove disky, ABS, vsade kotucove brzdy, central, alarm...) Celkovo si myslim ze ide o velmi stylove auto, niektori ludia ktori sa v tom nevyznaju si dokonca mysleli ze je uplne nove;-) Zvlast interier ktory je takmer neposkriabany, krasny, s kozennymi sedadlami a s imitaciou koze vsade okolo... K stylu tiez pridavaju bezramove okna, dvojita koncovka vyfuku, ALU disky, zadny spojler, metaliza (vraj skoro az perlet) a ine.
K mojmu prekvapeniu som pocas pouzivania auta zistil, ze okrem sportovosti vynika aj prakticnostou. Kufor udava papierovo hodnotu 300 litrov, ale je k nemu vynikajuci pristup, ma pravidelne rozmery, cize super vyuzitelnost a navyse po sklopeni zadnych sedadiel odveziete cokolvek. Tiez treba povedat ze klame telom, pretoze nejde o ziadneho drobceka. 434 cm na dlzku a 173 na sirku umne maskuje. Vdaka tymto hodnotam najdete v aute skutocne vela priestoru pre dvoch pasazierov s batozinou a tiez je moznost vyuzit zadnu nudzovu radu sedadiel. Vola sa sice nudzova ale dvoch mensich ludi bez problemov odveziete, jedine obmedzenie je malo miesta pre hlavu. Na sirku pre ramena aj a dlzku pre kolena je miesta dost (vzhladom na typ auta).
Pri jazde mate velmi prijemny pocit, sedite nizko a kontakt s autom a cestou pod vami je velmi slusny. Skoda je vacsieho volantu, do tohoto auta by sa hodil nejaky s mensim priemerom (ca sa da samozrejme vyriesit vymenou). Dobre vlastnosti su zabezpecene najma nizkym taziskom vozidla, preto vyborne sedi v zakrutach a drzi stopu nad ocakavanie dobre. 5stupnova prevodovka je na tento motor akurat. Ako som spominal, auto sa rado necha vytacat a za to poskytne na dany objem aj nalezitu dynamiku. K tomu sekunduju aj tvrdsie nastavene tlmice, cize pocit stability v zakrutach je slusny. Danou za ne je vsak to, ze citite kazdu jamu na ceste (pri jazde v Bratislave na tych "kvalitnych cestach" - dost neprijemne:-( ). Jazdit s nim je vsak radost a prijemny zazitok.
Silné stránky
- atraktivny neokukany vzhlad (otoci sa za nim vselikto, je ich totiz malo)
- slusne jazdne vlastnosti
- koza
- pekny interier
- stylove prvky (bezramove okna...)
- tvrde tlmice
- stabilita v zakrutach
- na dany typ auta vyborna prakticnost
- vynikajuca spotreba
Slabé stránky
- korejsky povod
- tvrde tlmice v meste
- obcasne pazvuky v interiery
- velky volant
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Doteraz som musel okrem standardnych servisnych ukonov (olej, filtre, rozvod.remen...) menit spojku a gumy zadneho stabilizatora. Spojka bola mierne drahsia zalezitost, tie gumy boli za par stoviek (dan za jazdu v meste plnom dier a jam). Este budem musiet menit aj tlmice (rovnaky dovod). Inak bezproblemova a bezporuchova prevadzka, Hyundai je celkovo spolahliva znacka...
Novinky v recenzi
Predane
tak ak uz nemam kupatko:-( vcera bolo predane.bude mi veru chybat.dufam ze moj novy kusok bude pekne posluchat, neskor vlozim recenziu...
Kupatko je stale na predaj. Cena: 4.200 EUR,-!!!
Auto je na predaj! Bohuzial, s tazkym srdcom, predavam kupatko.
Cena je 4.300 EUR!
Auto je garazovane a pravidelne servisovane.
Plna vybava (koza - velmi cisty nezniceny interier - nefajciar, komplet elektrika, 2 airbagy, ABS, alarm, central, posilovac riadenia, Radio s mp3, imobilizer v kluci, zadny spojler - od vyroby, nove tlmice, nova spojka, nove filtre, kotucove brzdy na vsetkych kolesach...)
vymeneny olej,filtre a prezute na zimu:) sneh prisiel,bude zabava;-)
18.11.2008
- konecne vymenene tlmice.hned sa lepsie jazdi.krasne drzia na ceste,auto neodskakuje...
- akurat som este viac znechuteny cestami v BA...pri takomto pokracovani mozem tlmice menit kazdu chvilu:-(
Další vozy Hyundai Coupé
-
Hyundai Coupé (1997) Majitel: HDR
Přidáno: 3.10.2007 168 Majitel 9.50 Uživatelé
-
Hyundai Coupé (1997) Majitel: M.4.K.
Přidáno: 19.4.2011 49 Majitel 8.90 Uživatelé
-
Hyundai Coupé (2003) Majitel: parkoviště
Přidáno: 18.11.2008 5110 Majitel 9.88 Uživatelé
-
Hyundai Coupé (2006) Majitel: parkoviště
Přidáno: 3.1.2009 1910 Majitel 9.85 Uživatelé
-
Hyundai Coupé (2007) Majitel: parkoviště
Přidáno: 18.5.2007 1039 Majitel 9.84 Uživatelé