Recenze
Renault Clio II 1.2 16V
Technické info
Přezdívka auta Kliják Rok výroby 2003 Koupeno ojeté najeto [km]:106500 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1149 výkon [kW]: 55 kroutící moment [Nm]: 105 maximální rychlost [km/h]: 180 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 14 zavazadlový prostor [l]: 255 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5.8 (udávaná)spotřeba naměřená:
Popis vozu
Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Piras".
Jak jsem se k autu dostal? Prostě jsem chtěl svoje auto. Proč jsem zvolil právě Renault Clio? V úvahu přicházel ještě VW Golf Mk.4, ale v cenové relaci byl někde jinde. Co se týče provozních nákladů, tak má Clio taky navrch oproti Golfu. Což je pro mě důležité, protože stále studuji.
Teď k autu. Clio jsem koupil v září 2009 od staršího pána, který se o auto dobře staral. Mělo najeto 100 tis. Po koupi jsem nechal udělat rozvody, filtry, olej. Co se týče výbavy je následovná 4 x airbag, ABS, rádio s ovládáním pod volantem ale bohužel jen na kazety, dálkové centrální zamykání, el. okna ve předu, imobilizér, manuální převodovka, mlhovky, nastavitelný volant, otáčkoměr, posilovač řízení, tónovaná skla. Klimatizace mi nevadí, že tam není, protože mě nedělá dobře a navíc by byla vyšší spotřeba. Koupil jsem to na plecháčích. Asi za měsíc jsem sehnal novy liťáky 14". Pneu mám Continental ContiEcoContact 175/65.
Co se týče motoru je tam 1.2 16V 55kw/75koní. Motor není žádná raketa. Byl jsem zvyklý na motory z Passatu 1.8 Turbo (150koní) a 1.9 TDI PD (130koní), ale na lehké Clio v pohodě stáčí. Ve městě a po okrskách je motor živý. Trošku slabší je dálnicí sice se dostane 180km/h, ale to už je nadoraz. Ale 130-140 km/h drží pěkně a hluk motoru v kabině je normální. Dál zrychlovat nemá cenu. Spotřeba je parádní 6 litru to bralo přes zimu a když je teplo, tak si vezme 5,8 litru při normálním stylu jízdy.
Překvapil mě podvozek bál jsem se, že bude měkký, ale je docela tvrdý. V zatáčkách Clio pěkně sedí a nekolíbe se. Jinak na Cliu jsou perfektní brzdy, které nevadnou a mají rychlý nástup. Ve předu kotouče s vnitřním chlazení a vzadu bubny.
Interiér je pěkně zpracovaný nikde nic nevrže a neskřípe. Kabina je dobře odhlučněná. Ovládací prvky jsou rozmístěny dobře a přehledně. Prostorově je na předních sedadlech dost místa horší je to vzadu, ale to mě je jedno tam nejezdím. Musím pochválit přední sedačky perfektně se v nich sedí a mají parádní boční vedení. Kufr je pro mé potřeby vyhovuje, takže sním nemám problém. S čím jsem měl problém bylo v zimě topení. Dlouho trvá než začne topit, ale jak začne, tak už je to dobrý.
Silné stránky
+ motor
+ spotřeba
+ podvozek
+ brzdy
+ přední sedačky
+ nízké provozní náklady
+ pekný desing auta
Slabé stránky
- topení
- místo na zadních sedačkách
- rádio není na CD
- ceny originál dílů
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Porucha zatím žádná nebyla. Jen pravidelná udržba. Do autorizovanýho servisu Clio nedávám je to zbytečný. Mám kamaráda co má autodílnu, tak ten mi dělá opravy za nesrovnatelně nižší cenu než v Renaultu.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Koupil jsem ojeté. Na ceně jsme se domluvili, takže nebyl problém.
Další vozy Renault Clio
-
Renault Clio (2000) Majitel: dr.biker
Přidáno: 8.9.2019 109 Majitel 9.94 Uživatelé
-
Renault Clio (2001) Majitel: Miro_II
Přidáno: 7.7.2009 5910 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Renault Clio (1998) Majitel: Papír1
Přidáno: 2.1.2015 98 Majitel 9.82 Uživatelé
-
Renault Clio (1999) Majitel: petr16
Přidáno: 24.11.2007 8810 Majitel 9.81 Uživatelé
-
Renault Clio (2002) Majitel: dr.biker
Přidáno: 21.3.2015 2710 Majitel 9.77 Uživatelé