Recenze
Kia Ceed EX+ 1.6 CRDi 115k, N1
Technické info
Přezdívka auta Kia Cee'd Rok výroby 2007 Koupeno nové najeto [km]:14700 palivo: nafta počet válců: 4 objem [cm3]: 1582 výkon [kW]: 85 kroutící moment [Nm]: 255 zrychlení 0-100 km/h [s]: 11.5 maximální rychlost [km/h]: 188 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 340 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 4.7 (udávaná)spotřeba naměřená:
Popis vozu
Původním autorem recenze je uživatel s nickem "David_B".
Při rozhodování o koupi byly mým základním požadavkem možnost přestavby na N1 kvůli odpočtu DPH, kvalita a jízdní vlastnosti. Ve finále jsem se rozhodoval mezi Škodou Octavií 1.9TDI a Cee`dem. Škoda měla výhodu ve větším kufru, širší možnosti servisování po uplynutí záruky (více servisů = větší možnost výběru při nespokojenosti s nějakým servisem), nevýhodu naopak v ceně při stejné výbavě vyšší o 180 tis. a také bohužel větší atraktivitě pro zloděje.
Definitivně mne přesvědčily ke koupi tři faktory:
- Projížďka Cee`dem 1.6 CRDi byla velmi příjemná. Vzhledem ke své vyšší postavě mám v některých autech problémy jednak s celkovým komfortem sezení a jednak s umístěním pedálů, které dlouhodobě neblaze působí na šlachy v mém chodidle. :-) Jízdní pocit z brzd a chování dieselového motoru výborný. Jediným negativem bylo již vícekrát zmíněné méně citlivé řízení, ale s časem je to jen o zvyku.
- Objevila se možnost koupit Cee`d vyrobený na zakázku pomocí jednoduchého konfigurátoru a s tím i řada nových funkcí. Předtím Kia Motors jakékoliv možnosti modifikace auta poměrně úspěšně tajila.
- Na parkovišti u mě před domem těsně před finální volbou auta vykradli jinou Octavii, zatímco ostatní auta zůstala netknuta.
Mezi zásadnější vlastnosti koupeného auta tak patří:
- motor 1.6 CRDi
- přestavba na N1
- černý interiér (ne standardní šedý)
- tempomat na volantu
- ESP (vč. TCS, ABS a BAS)
- automatická klimatizace
- spousta užitečných drobností (čelní solární sklo, přední boční hydrofobní skla, zadní zatmavená skla, dešťový senzor, samostmívací vnitřní zpětné zrcátko, ochranné lišty a další...)
Silné stránky
Naprosto jednoznačně motor 1.6 CRDi, kvalitní odhlučnění, líbivý design interiéru (snad až na vnitřní madla dveří).
Dále musím zmínit široké možnosti přizpůsobení postavě řidiče. Jednak vyškově i podélně nastavitelný volant v poměrně velkém rozsahu, samozřejmě výškově nastavitelné sedadlo, ale také možnost úpravy bederní výztuhy sedadel řidiče a spolujezdce pomocí nenápadné pačky na vnitřním boku předních sedadel.
Jako poslední užitečnou věc vidím USB port pro přehrávání MP3. Investice do CD changeru tím absolutně postrádá smysl a není problém provozovat v autě 8GB USB flash disk místo hromady CD.
Slabé stránky
Těch lze najít opravdu hodně málo, částečnou slabou stránkou je pravděpodobně velikost kufru. Ten je na jednu stranu pro běžné užití poměrně prostorný, objemnější předmět se do něj ale nevejde kvůli velkému úhlu sklonu zadních sedadel směrem do kufru. Nákupní tašky nebo pytle s cementem ano, ale větší CRT televizi ne.
Jako zásadní nedostatek vnímám nemožnost posunutí N1 přepážky za přední sedadla. Tato možnost je až u modelu Cee`d Sporty Wagon.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Čekání na vůz bylo dlouhé (2,5 měsíce), nicméně jsem zjistil, že existuje možnost ze strany Kia Motors zadat auto do výroby s tzv. urgencí. Pak čekejte 3 týdny. Nicméně podmínky užití tohoto mechanismu mi nejsou nějak hlouběji známy a pochybuji, že by byl aplikovatelný na standardní koupi.
A mimochodem, kdo si řekne o slevu, ten ji dostane... ;-)
Elektrochromatické zrcátko
Po dvou delších nočních cestách jsem naplno ocenil příplatkové elektrochromatické zrcátko (v bundlu s automatickými stěrači). Rychlost zatmavení je vysoká, i když jede za vámi v noci auto hodně blízko a na na nějaké nerovnosti prudce zasvítí skrz zadní okénko, nedojde přes vnitřní zpětné zrcátko k oslnění. Odraz je ideálně ztmaven, ani moc ani málo. Zároveň není zatmavení takové, že by byla vidět jen dvě světla a nic víc. Méně osvětlené plochy jsou přes zrcátko stále vidět. Paráda!
Novinky v recenzi
Auto se podívalo na servisní prohlídku po roce provozu (při najetých 14300 km).
Dle plánu servisních prohlídek od Kia Motors byl vyměněn olej a filtr klimatizace. Cena za práci byla 1376,- Kč, za materiál pak 3681,- Kč. Dohromady ~5060,- Kč bez DPH, tj. 6020,- Kč vč. DPH.
K tomu jsem ovšem nechal vyměnit stěrače, které už začínaly mazat. Komplet výměna stála 3100,- Kč vč. DPH, z toho práce stála 5%, zbylých 95% ceny bylo za materiál. Hrůza děs...
Závěr z uplynulé zimy:
ESP/TCS je absolutně super! Bez něj při rozjezdu na ledu do zatáčky a akceleraci auto hrabe na místě a točí se v kruhu. Při zapnutí ESP/TCS elektronika nedovolí narůst otáček i když je plyn na podlaze, takže se auto do smyku nikdy nedostane. Totéž při akceleraci přímým směrem, bez TCS odhrábnete na místě, jakmile se funkce zase zapne, tak prakticky plynule odjedete. Při vyvolání smyku ve velké rychlosti auto plave i se zapnutým ESP, ale o hodně míň. Pro normální opatrnou (na připosranou!) jízdu na kluzkém povrchu funguje ESP/TCS na 100%, dobře pomůže i nezkušenému řidiči, který neví co sešlápnout nebo kam točit, když jde auto do smyku.
Vyzkoušeno na prvním sněhu. Rozmrazování čelního skla pod stěrači funguje výborně, odmraženo je za pár desítek sekund. V praxi dřív, než ometete sníh ze střechy. :-) V jedné ostřejší zatáčce jsem "vyzkoušel" i ESP/ASR, ale plánovaný test teprv chystám.
Pro zajímavost jsem do galerie přihodil scan velkého techničáku. Taky jsem si namaloval na stání u domu pruhy parkovacího místa. :-) Jedna čára je tak 0,5 kg barvy. :-))
Přidal jsem (s pocitem absolutního nadšení z provozu) popis elektrochromatického vnitřního zrcátka. Spotřeba je příjemná, po okreskách poměrně bez problémů průměr 4.5l/100km. Horší je to při jízdě v pražských kolonách, tam se pak průměrná spotřeba za cestu dostane i na 7l/100km
Přidat názorDiskuse: Kia Ceed EX+ 1.6 CRDi 115k, N1
- Kia Cee'd EX+ 1.6 CRDi 115k,,přední boční hydrofobní skla 24.09.2009 19:13 petansoudce
- rozmrazování čelního skla 12.01.2008 23:31
- Re: Flash disk připojení a přehrávání 31.12.2007 15:38
- Flash disk připojení a přehrávání 25.12.2007 09:21
- Re: Re: Kdo si řekne o slevu 17.12.2007 20:57
- hodnocení změna 28.11.2007 17:40 petr16
- Re: Kdo si řekne o slevu 16.11.2007 23:00
- Re: Re: Zámek řadicí páky 30.10.2007 22:40
- Kia c´eed po 23 tis.km 30.10.2007 20:59 ladlen
- Re: Zámek řadicí páky 29.10.2007 13:55
- Zámek řadicí páky 28.10.2007 23:15
- Re: Re: Na zvážení ... 21.10.2007 17:24
- Re: Re: Na zvážení ... 21.10.2007 00:20 vlafi
- Re: Na zvážení ... 20.10.2007 18:49
- Na zvážení ... 20.10.2007 18:37
- Re: Re: Re: Dotázek 20.10.2007 18:28 MiKy*
- Re: Re: Dotázek 18.10.2007 19:30
- Re: Dotázek 18.10.2007 18:00 vlafi
- Dotázek 16.10.2007 10:20 MiKy*
- Hezké... 11.10.2007 16:44
- PEKNY AUTICKO...!!! 23.09.2007 18:39
- Re: Pěkná výbavička 15.09.2007 20:22
- Re: Re: Re: Kdo si řekne o slevu 08.09.2007 15:27 vlafi
- Re: Re: Kdo si řekne o slevu 08.09.2007 14:07
- Re: Kdo si řekne o slevu 08.09.2007 13:28 vlafi
- Kdo si řekne o slevu 08.09.2007 12:40
- Re: Re: přehled konfigurace 29.08.2007 13:37 vlafi
- Re: Re: přihrádka pod podloahou 29.08.2007 13:36 vlafi
- Re: přehled konfigurace 29.08.2007 13:35
- Re: přihrádka pod podloahou 29.08.2007 13:31
Další vozy Kia Ceed
-
Kia Ceed (2010) Majitel: parkoviště
Přidáno: 11.4.2010 169 Majitel 9.84 Uživatelé
-
Kia Ceed (2010) Majitel: parkoviště
Přidáno: 5.5.2010 359 Majitel 9.83 Uživatelé
-
Kia Ceed (2010) Majitel: Flammer (RSKa)
Přidáno: 8.12.2010 1710 Majitel 9.79 Uživatelé
-
Kia Ceed (2009) Majitel: Kokino
Přidáno: 10.8.2012 58 Majitel 9.78 Uživatelé
-
Kia Ceed (2007) Majitel: parkoviště
Přidáno: 17.2.2008 1510 Majitel 9.78 Uživatelé