Recenze

9 Majitel

Kia Ceed EX+ 1.6 CRDi 115k, N1

9.52 Uživatelé

Hodnoceno: 34× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Kia Ceed, foto 1 Kia Ceed, foto 2 Kia Ceed, foto 3 Kia Ceed, foto 4 Kia Ceed, foto 5 Kia Ceed, foto 6 Kia Ceed, foto 7 Kia Ceed, foto 8
Kia Ceed, foto 9 Kia Ceed, foto 10 Kia Ceed, foto 11 Kia Ceed, foto 12 Kia Ceed, foto 13 Kia Ceed, foto 14 Kia Ceed, foto 15
 

Technické info

Přezdívka auta Kia Cee'd Rok výroby 2007 Koupeno nové najeto [km]:14700 palivo: nafta počet válců: 4 objem [cm3]: 1582 výkon [kW]: 85 kroutící moment [Nm]: 255 zrychlení 0-100 km/h [s]: 11.5 maximální rychlost [km/h]: 188 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 340 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 4.7 (udávaná)spotřeba naměřená:Spritmonitor.de

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "David_B".

Při rozhodování o koupi byly mým základním požadavkem možnost přestavby na N1 kvůli odpočtu DPH, kvalita a jízdní vlastnosti. Ve finále jsem se rozhodoval mezi Škodou Octavií 1.9TDI a Cee`dem. Škoda měla výhodu ve větším kufru, širší možnosti servisování po uplynutí záruky (více servisů = větší možnost výběru při nespokojenosti s nějakým servisem), nevýhodu naopak v ceně při stejné výbavě vyšší o 180 tis. a také bohužel větší atraktivitě pro zloděje.

Definitivně mne přesvědčily ke koupi tři faktory:
- Projížďka Cee`dem 1.6 CRDi byla velmi příjemná. Vzhledem ke své vyšší postavě mám v některých autech problémy jednak s celkovým komfortem sezení a jednak s umístěním pedálů, které dlouhodobě neblaze působí na šlachy v mém chodidle. :-) Jízdní pocit z brzd a chování dieselového motoru výborný. Jediným negativem bylo již vícekrát zmíněné méně citlivé řízení, ale s časem je to jen o zvyku.
- Objevila se možnost koupit Cee`d vyrobený na zakázku pomocí jednoduchého konfigurátoru a s tím i řada nových funkcí. Předtím Kia Motors jakékoliv možnosti modifikace auta poměrně úspěšně tajila.
- Na parkovišti u mě před domem těsně před finální volbou auta vykradli jinou Octavii, zatímco ostatní auta zůstala netknuta.

Mezi zásadnější vlastnosti koupeného auta tak patří:
- motor 1.6 CRDi
- přestavba na N1
- černý interiér (ne standardní šedý)
- tempomat na volantu
- ESP (vč. TCS, ABS a BAS)
- automatická klimatizace
- spousta užitečných drobností (čelní solární sklo, přední boční hydrofobní skla, zadní zatmavená skla, dešťový senzor, samostmívací vnitřní zpětné zrcátko, ochranné lišty a další...)

Silné stránky

Naprosto jednoznačně motor 1.6 CRDi, kvalitní odhlučnění, líbivý design interiéru (snad až na vnitřní madla dveří).

Dále musím zmínit široké možnosti přizpůsobení postavě řidiče. Jednak vyškově i podélně nastavitelný volant v poměrně velkém rozsahu, samozřejmě výškově nastavitelné sedadlo, ale také možnost úpravy bederní výztuhy sedadel řidiče a spolujezdce pomocí nenápadné pačky na vnitřním boku předních sedadel.

Jako poslední užitečnou věc vidím USB port pro přehrávání MP3. Investice do CD changeru tím absolutně postrádá smysl a není problém provozovat v autě 8GB USB flash disk místo hromady CD.

Slabé stránky

Těch lze najít opravdu hodně málo, částečnou slabou stránkou je pravděpodobně velikost kufru. Ten je na jednu stranu pro běžné užití poměrně prostorný, objemnější předmět se do něj ale nevejde kvůli velkému úhlu sklonu zadních sedadel směrem do kufru. Nákupní tašky nebo pytle s cementem ano, ale větší CRT televizi ne.

Jako zásadní nedostatek vnímám nemožnost posunutí N1 přepážky za přední sedadla. Tato možnost je až u modelu Cee`d Sporty Wagon.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Čekání na vůz bylo dlouhé (2,5 měsíce), nicméně jsem zjistil, že existuje možnost ze strany Kia Motors zadat auto do výroby s tzv. urgencí. Pak čekejte 3 týdny. Nicméně podmínky užití tohoto mechanismu mi nejsou nějak hlouběji známy a pochybuji, že by byl aplikovatelný na standardní koupi.

A mimochodem, kdo si řekne o slevu, ten ji dostane... ;-)

Elektrochromatické zrcátko

Po dvou delších nočních cestách jsem naplno ocenil příplatkové elektrochromatické zrcátko (v bundlu s automatickými stěrači). Rychlost zatmavení je vysoká, i když jede za vámi v noci auto hodně blízko a na na nějaké nerovnosti prudce zasvítí skrz zadní okénko, nedojde přes vnitřní zpětné zrcátko k oslnění. Odraz je ideálně ztmaven, ani moc ani málo. Zároveň není zatmavení takové, že by byla vidět jen dvě světla a nic víc. Méně osvětlené plochy jsou přes zrcátko stále vidět. Paráda!

 

Novinky v recenzi

4.9.2008 00:00

Auto se podívalo na servisní prohlídku po roce provozu (při najetých 14300 km).
Dle plánu servisních prohlídek od Kia Motors byl vyměněn olej a filtr klimatizace. Cena za práci byla 1376,- Kč, za materiál pak 3681,- Kč. Dohromady ~5060,- Kč bez DPH, tj. 6020,- Kč vč. DPH.
K tomu jsem ovšem nechal vyměnit stěrače, které už začínaly mazat. Komplet výměna stála 3100,- Kč vč. DPH, z toho práce stála 5%, zbylých 95% ceny bylo za materiál. Hrůza děs...

26.3.2008 00:00

Závěr z uplynulé zimy:
ESP/TCS je absolutně super! Bez něj při rozjezdu na ledu do zatáčky a akceleraci auto hrabe na místě a točí se v kruhu. Při zapnutí ESP/TCS elektronika nedovolí narůst otáček i když je plyn na podlaze, takže se auto do smyku nikdy nedostane. Totéž při akceleraci přímým směrem, bez TCS odhrábnete na místě, jakmile se funkce zase zapne, tak prakticky plynule odjedete. Při vyvolání smyku ve velké rychlosti auto plave i se zapnutým ESP, ale o hodně míň. Pro normální opatrnou (na připosranou!) jízdu na kluzkém povrchu funguje ESP/TCS na 100%, dobře pomůže i nezkušenému řidiči, který neví co sešlápnout nebo kam točit, když jde auto do smyku.

12.11.2007 00:00

Vyzkoušeno na prvním sněhu. Rozmrazování čelního skla pod stěrači funguje výborně, odmraženo je za pár desítek sekund. V praxi dřív, než ometete sníh ze střechy. :-) V jedné ostřejší zatáčce jsem "vyzkoušel" i ESP/ASR, ale plánovaný test teprv chystám.

18.10.2007 00:00

Pro zajímavost jsem do galerie přihodil scan velkého techničáku. Taky jsem si namaloval na stání u domu pruhy parkovacího místa. :-) Jedna čára je tak 0,5 kg barvy. :-))

3.10.2007 00:00

Přidal jsem (s pocitem absolutního nadšení z provozu) popis elektrochromatického vnitřního zrcátka. Spotřeba je příjemná, po okreskách poměrně bez problémů průměr 4.5l/100km. Horší je to při jízdě v pražských kolonách, tam se pak průměrná spotřeba za cestu dostane i na 7l/100km


Přidat názorDiskuse: Kia Ceed EX+ 1.6 CRDi 115k, N1

Další vozy Kia Ceed



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

Zatím bez problému, ale na hodnocení je brzy. :-)

praktičnost
8

Jen kvůli nemožnosti posunutí N1 přepážky za přední sedadla.

prostornost
10

Výborná, a to nejsem drobek.

jízdní vlastnosti
9

Pohodlné i na nerovnostech, jeden povinný bod rezerva na další auto. :-)

jízdní komfort
8

Praktický nulová zpětná vazba od kol do volantu, jinak OK.

provozní náklady
9

Diesel = malá spotřeba. Jen garančky jsou dražší proti benzínu. Počítejte 8000 Kč (všechny materiály + práce). Ale roční pojistné proti Octavii 1.9 TDI o 12 tisíc levnější!!!

náhradní díly
8
výkon motoru
10

Výborně zatahuje, 115 koníků pod kapotou je znát.

spotřeba
9

S najetými kilometry zatím úspěšně klesá.

hlučnost motoru
9

Žádné ošklivé dieselové klepání. :-)

kvalita sedadel
8

Viz textový popis, jen možná sedák by mohl být o něco delší a boční vedení lepší. (P.S. Octavii II bych dal body 4)

brzdy
10

Velmi dobré, silný už samotný nástup, ale ne přehnaně. Tak akorát. :-)

zavazadlový prostor
8

V horní pasáži už poměrně malý, více viz text.






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…