Recenze
Technické info
Přezdívka auta Sídek Rok výroby 2007 Koupeno nové najeto [km]:11800 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1396 výkon [kW]: 80 kroutící moment [Nm]: 137 zrychlení 0-100 km/h [s]: 11.7 maximální rychlost [km/h]: 187 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 534 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6.5 (udávaná)spotřeba naměřená:
Popis vozu
Původním autorem recenze je uživatel s nickem "minoma".
Rozhodnutí koupit si Kia Cee'd bylo dosti spontánní. Již delší dobu jsem si pohrával s myšlenkou, že by nebylo špatné obnovit vozový park, ale nějak mě nic nenutilo do akce. Mezi mnoha kandidáty byl i Cee'd, o kterém se toho poslední dobou hodně namluvilo a patřil tudíž k favoritům. Náhoda tomu chtěla a já jsem jednoho dne u nejmenovaného hypermarketu narazil na předváděcí akci Cee'da SW. Po prohlídce auta ze všech stran, zvenku i zevnitř jsem se do něho zamiloval. Přiznávám, že své sehrála i příznivá cena za auto nižší střední třídy, která mě hodně pomohla rozhodnout se. Zvláště, když se jedná o provedení SW, které jsem kvůli velkému kufru potřeboval. Ani chvilku jsem nezapochyboval nad značkou Kia, která bohužel u naší veřejnosti nemá z minulosti dobré jméno a je zatížena i mnoha předsudky.
Hned druhý den jsem byl u prodejce a objednával auto do výroby do Žiliny (Tepličky nad Váhom). Takže 8.11.2007 bylo zadáno a 13.12.2007 už stálo u prodejce na parkovišti.
Auto bylo vyrobeno s ohledem na finanční možnosti s motorem 1,4 CVVT a v provedení EX Base. Problém byl ovšem s výběrem barvy. Z nabízených možností jsem si nějak nemohl vybrat. Žádná mě vyloženě neoslovila a tak jsem zvolil neutrální stříbrnou metalízu. Stříbrných aut jezdí sice po silnici nejvíc, ale barva je pěkná a neurazí.
Motor
Benzínový motor 1,4 s proměnným časováním ventilů CVVT nemá přes svůj relativně malý obsah s autem o hmotnosti skoro 1400 kg žádné potíže a dokáže si s ním bez problémů poradit. Motor je překvapivě pružný a ani nižším otáčkám se příliš nebrání. Do otáček jde celkem ochotně a hlavně ve středních a vyšších otáčkách se cítí jako ryba ve vodě. Vždyť maximálního výkonu 109 koní (80,2 kW) dosahuje při otáčkách 6200 ot/min, podobně jako maximálního točivého momentu 137 Nm v otáčkách 5000 ot/min. Omezovač zasahuje kolem 6500 ot/min.
Při předjíždění je ovšem z výše uvedeného důvodu potřeba hlídat si otáčky ve vyšších patrech otáčkoměru.
Při rychlosti 130 km/h se pohybují otáčky motoru na hranici 4000 ot/min, čemuž odpovídá spotřeba 7,9 l/100 km
Převodovka
Řazení pětistupňové převodovky je příjemné, pravda ekonomice provozu by prospěla šestka. Zatím se trošku peru se zpátečkou. Musím na ni pomalu.
Podvozek
Vpředu nezávislé zavěšení McPherson s vinutými pružinami, plynovými tlumiči a zkrutným stabilizátorem.
Vzadu nezávislé víceprvkové zavěšení s vinutými pružinami, plynovými tlumiči a zkrutným stabilizátorem. Systém in-wheel.
Jelikož jsem měl dříve francouzské auto zdá se mi nyní podvozek trošku tvrdší. Naladěný je na rychlejší způsob jízdy.
Řízení
Elektronický posilovač řízení s proměnným účinkem. V testech je hodně přetřásána špatná zpětná vazba, ale já to nějak výrazně nepozoruji a jsem s řízením spokojený.
Brzdy
Vpředu i vzadu kotoučové s ABS s dobrou účinností. Nástup brzd je pozvolný a brzdy nesekají.
Výbava
Ve výbavě EX Base je standardně dodáváno např. šest airbagů, mlhovky, ABS, manuální klimatizace, rádio s CD a s USB vstupem na MP3, ovládání audia na volantu, pneu 195/65R15, vnější zpětná zrcátka elektrická a vyhřívaná, DO s alarmem, el.ovládání předních oken, aktivní hlavové opěrky, loketní opěrka a spousta dalších drobností.
Metalitická barva byla za příplatek 10 000 Kč.
Silné stránky
Motor
Mezi silné stránky bych určitě jako první zařadil motor 1,4 viz výše.
Design
Hodnocení vzhledu auta je hodně subjektivní, ale mě se nová Kia hodně líbí. Hlavně přední a boční pohled stojí za to. Menší nadšení mám při pohledu zezadu, kdy je zadek poznamenán velkým kufrem a páté dveře můj dojem trochu kazí.
Vnitřní prostor
Velký vnitřní prostor a spoustu místa jak pro cestující vpředu, tak i vzadu. O kufru ani nemluvím.
Interiér
Toto hodnocení je opět hodně subjektivní, ale velmi se mi líbí oranžové podsvícení přístrojové desky a budíků sladěné s barvou kvalitních měkčených plastů. Všemu vévodí stříbrně orámovaný středový panel s autorádiem a palubním počítačem.
Audiosoustava se šesti repro a vstupem USB pro MP3 ovládaná tlačítky na volantu
Bylo by toho ještě hodně, protože auto je dost povedené.
V neposlední řadě je to i prodloužená 5-ti letá záruka na celé auto a 7-mi letá záruka na pohonné ústrojí.
Auto roku 2008 v ČR
5* v testu EuroNCAP
Slabé stránky
Auto plně odpovídá mým požadavkům a není nic co by mě přesvědčilo o tom, že jsem koupil špatné auto. Naopak auto je skvělé a proto těch pár následujících drobností neberte jako mou kritiku.
Autu věřím a mám ho rád.
Vyšší spotřeba
Pokud chci jezdit s autem sportovnější jízdu, je to citelně znát na spotřebě. Primárně je auto ovšem provozováno jako rodinné kombi a spotřeba se dá uhlídat. Umí jezdit za 6,2 l ale taky za 9,0 l.
Jelikož jezdím hodně město, tak se průměr pohybuje kolem 8 litrů.
Kratší chod spojky
Je to jen o zvyku, ale rozjíždění do kopce je někdy hodně o citu.
Špatně seřízená ruční brzda
Toto je jen o seřízení. Brzdu musím zatáhnout až na doraz abych se na kopci udržel.
Nemožnost seřízení ostřikovačů
Ostřikovače stříkají z výroby pouze do dolní poloviny skla a nejdou seřídit.
Vypínání blinkrů
Pro to aby se blinkry po zatočení sami vypnuly je potřeba vytočení kol do poměrně velkého úhlu.
Hlučnost kamínků odlétajících od kol do podběhů
Teď v zimě jsou hodně slyšet odlétající kamínky z posypu do plastových krytů podběhů.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Přístup prodejce byl profesionální, nic víc nic mín. Pár drobnosti by se dalo vytknout, ale nadruhou stranu předávali tento poslední týden roku 2007 asi rekordní počet aut a tak se měli co ohánět. Hodně firem si kupovalo narychlo nové auto z důvodu prodloužení leasingu od nového roku 2008 na pět let. Samozřejmně to obnášelo přestavbu mnoha aut na N1.
Více na www.kia-club.org/viewtopic.php?t=356
nebo http://kia-ceed.wz.cz
Novinky v recenzi
Přidány první "jarní" fotky
Přidat názorDiskuse: Kia Ceed
- Plastova vanicka 12.09.2012 15:57 Kokino
- ahoj 06.06.2008 20:59 Čujo
- Re: Re: Re: to snad nie ? spomienky na buducnost :))))) 28.02.2008 13:10
- Re: Re: Re: to snad nie ? spomienky na buducnost :))))) 27.02.2008 20:16
- Re: Re: to snad nie ? spomienky na buducnost :))))) 27.02.2008 13:18
- Re: to snad nie ? spomienky na buducnost :))))) 26.02.2008 20:25
- to snad nie ? spomienky na buducnost :))))) 26.02.2008 11:48
- Ahoj 24.02.2008 09:48 sTiLL
- Re: informcia 21.02.2008 10:55
- informcia 20.02.2008 19:04
- cee´d wants you :D 18.02.2008 16:04 *Black_Jacket*
- Re: Spotreba 18.02.2008 08:37 sportivo
- Spotreba 18.02.2008 08:36
- Nádhera 17.02.2008 21:38 PeT-a (RSKa)
- ať slouží... 17.02.2008 21:24 911moby
Další vozy Kia Ceed
-
Kia Ceed (2010) Majitel: parkoviště
Přidáno: 11.4.2010 169 Majitel 9.84 Uživatelé
-
Kia Ceed (2010) Majitel: parkoviště
Přidáno: 5.5.2010 359 Majitel 9.83 Uživatelé
-
Kia Ceed (2010) Majitel: Flammer (RSKa)
Přidáno: 8.12.2010 1710 Majitel 9.79 Uživatelé
-
Kia Ceed (2009) Majitel: Kokino
Přidáno: 10.8.2012 58 Majitel 9.78 Uživatelé
-
Kia Ceed (2007) Majitel: parkoviště
Přidáno: 27.7.2007 5910 Majitel 9.75 Uživatelé