Recenze
Škoda Rapid
Technické info
Přezdívka auta Jessica Rok výroby 1986 Koupeno nové tuning/stylingoznačené * palivo: LPG počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1284 výkon [kW]: 43 kroutící moment [Nm]: 100 maximální rychlost [km/h]: 140 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 13 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 8
Popis vozu
Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Komár 1981".
Původně:
--------------------------
Model: Škoda Rapid (bez označení - tj. 120) - model s motorem 120LS a čtyřstupňovou převodovkou.
Barva: 2084 - ořechová hněď
Cca rok po zakoupení částečná oprava - výměna předních dílů karoserie - shodou náhod za starší typ z Garde, tak vzniknul hybrid - GarPid.
Motor: 120 LS - vyměněný v roce 2004 za 136 z Favoritu
Převodovka: 4 stupně - vyměněno za 5 stupňovou
Interiér - de facto stále původní, notně opotřebovaný.
Aktuálně:
--------------------------
Model: Škoda GarPid 136 KE
Barva: modrá metal.
Motor: typ 781.136
Převodovka: 5 stupňů, manuální
Interiér: před repasí, položený nový černý koberec
Elektrická zařízení: Alarm, centrál s DO
Jak jsme se dali dohromady
--------------------------
Jednou jsem potkal na ulici hnědého Rapida, měl na dveřích firemní nápisy nějakého stavitelství a také vypadal, jako když s ním na stavbu denně jezdí. V té době jsem vlastnil už několikátou Škodovku - tentokrát Favorita, ale jakmile se objevil inzerát, že je tento de facto škopek na prodej, nějak mi šiblo v hlavě a musel jsem ho mít. Asi to bylo tím, že Rapidy a Garde miluju (první auto byl Rapid) a prostě zapůsobily emoce.
Auto bylo v dost bídném stavu, sedačky různě barevné, motor před smrtí a živený LPG, vařilo to každých deset kilometrů. Ale cenovka byla vcelku přijatelná. Po převodu a převezení do domovského servisu se začalo spekulovat nad výměnou motoru za jiný a v té době se začaly masivně "šoupat" do Škodovek motory z Favoritů. I já jsem tedy skončil u tohoto, dnes už nelegálního motoru.
Po roce a půl, kdy jsme spolu s Rapidem vycházeli velice dobře a postupně se vychytaly veškeré slabůstky způsobené zanedbanou údržbou, došlo na opravy nejzásadnější. Vyměnily se přední blatníky a další plechařina, vyvařily se lemy a karoserie nakonec dostala nový modrý metalický lak.
V dalším čase se pořizovaly další díly, chromové nárazníky, zadní světla, přední světla (aktuálně FK Automotive pro Golf I/II), maska a doplňky. Interiér dostal nový černý koberec, sportovní volant Rally (originál) a nějaké drobnosti. Sedačky a čalounění, to je věc, na kterou se už několikátou sezonu chystám...
V blízké minulosti auto prošlo kompletní repasí brzd, brzdového vedení a tak a v blízké budoucnosti příjde o svůj LPG superpohon a vymazlení motoru a věcí kolem něj.
Komentář k videu: točeno skoro v počátcích našeho soužití. Dneska bych už si to netroufnul a jsem na Jessiku opatrný. Ikdyž ve slalomech jí nešetřím. Najdu video a hodím časem do novinek. :)
Silné stránky
Jednoduchost. To je na Škodovce nejúžasnější.
Jízdní vlastnosti. Teď už toho snad v zimě moc nenajezdím, ale kam se hrabou moderní vozíky.
Design. Snad moje invence v oblasti vzhledu dokázala vytvořit něco neobvyklého. Nechci nic extravagantního. Spíš takovou detailovou extravaganci pro znalce.
Slabé stránky
Určitě musím zapracovat na interiéru, který je jak pěst na oko. Už dlouho koumám jak nejlépe implantovat sedáky z Opel Kadett GSI, které mi svým bočním vedením vyhovují a jsou zároveň sklápěcí. Další slabinou je podvozek, který je původní a taky motor, který je sériový bez jakýchkoli úprav - ty totiž ve spojení s LPG neměly smysl. Snad se to změní.
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Nejvíc mi pomohl pan Mirek Mrázek z Autoopravy Mrázek z Břevnova. Moje mechanická základna.
Novinky v recenzi
Prezentace fotek od kohosi z Maďarska...
Náhodou jsem objevil pomocí google.com, že nějaký maďarský nadšenec udělal (mimo jiných) prezentaci fotek i mého Garpida.
http://videa.hu/videok/jarmuvek/skoda-garpidgerde-1981-auto-baleset-8ym7ODzkxB9CgXXp
szólj hozzá: Skoda Garpid(Gerde)
Novinky nejsou žádné
Už skoro 3/4 roku stojí na místě zaplachtovaná viz foto. Letošní rok je moc slabý. Snad příští rok bude možnost s malým synkem (narozený v lednu 2009) jezdit na výlety.
Zima a prostoje
Na auto jsem poradne nesahnul. Vysledkem je rozstelovany karburator, nefunkcni brzdy, zatuhle svislaky a dira v prahu.
Neni cas viz. http://malej.komar1981.org
Absolvována STK a demontáž LPG soustavy. Takže opět pouze čistý benzíňák. :o)
Další věcí bude oprava slabé brzdy na levém zadním kole a pak taky všeho špatného, co se stalo během půlročního nepoužívání auta.
Pořízeny nové mlhovky...
Video
Přímý odkaz na video.
Přidat názorDiskuse: Škoda Rapid
- motor 14.04.2010 09:54
- Garpid a nebo Jessica? 11.01.2010 17:03 FRPE
- Krása!!! 24.09.2009 16:04
- Garpid 04.09.2009 18:02
- luxus 22.04.2009 20:21 ssteav
- To auto je... 09.07.2008 14:21 Psychobolos
- 10 12.06.2008 18:41
- VYPADA KRASNE 21.05.2008 13:09 TurboKluk(smazat hodnoceni)
- Re: máš to špatně 04.03.2008 17:32
- Re: Proč si 04.03.2008 17:31
- pěknej rapid 29.02.2008 10:25 spanel
- Autí 28.02.2008 20:35
- máš to špatně 28.02.2008 13:26
- Proč si 28.02.2008 13:21 Chobot
- Tak jsem 28.02.2008 05:26 Ajin(MoDo Team)
- Moc pěknáj, jen... 27.02.2008 19:07 WNC1988
- moc pěkná 26.02.2008 20:34
- Re: reakce 26.02.2008 16:29
- reakce 26.02.2008 16:07
- Podobnou ... 26.02.2008 14:58
- Recenze 26.02.2008 13:43 cb
- ?? 26.02.2008 13:19 Pribina
- Ak je to tvoje 26.02.2008 13:00 *Black_Jacket*
Další vozy Škoda Rapid
-
Škoda Rapid (1987) Majitel: Rudy_742
Přidáno: 21.10.2010 339 Majitel 9.88 Uživatelé
-
Škoda Rapid (2018) Majitel: Honza21
Přidáno: 3.6.2018 498 Majitel 9.77 Uživatelé
-
Škoda Rapid (2017) Majitel: MadMack2
Přidáno: 24.12.2017 489 Majitel 9.73 Uživatelé
-
Škoda Rapid (2013) Majitel: WNC1988
Přidáno: 21.9.2013 289 Majitel 9.68 Uživatelé
-
Škoda Rapid (2017) Majitel: vrkuboy
Přidáno: 29.10.2017 339 Majitel 9.63 Uživatelé