Recenze
Technické info
Přezdívka auta Hellride:D, Modrý sršeň:D Rok výroby 1993 Koupeno ojeté najeto [km]:200000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1798 výkon [kW]: 96 maximální rychlost [km/h]: 200 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 8
Popis vozu
Původním autorem recenze je uživatel s nickem "drazic".
K autu jsem se dostal přes kamaráda, kterého jsem měl tu čest poznat na dovolené ve Francii.. Dali jsme se do řeči a padlo slovo o tom, že má escorta v kabriu a jen tak nadhodil, jestli bych o něj neměl zájem. Coby student jsem byl bez peněz, nicméně rozhodl jsem se, že se pojedu na auto podívat. Jakmile jsem jej viděl, navíc se staženou střechou, v modré metalíze a na krásných 15" elektronech, byť jsem si to nechtěl hned přiznat, bylo vše jasné:) Auto jsem si půjčil na víkend, že s ním trocha pojezdím a dám vědět..
Jedná se o model Ford Escort Cabrio XR3i s motorem 1,8 16V o výkonu 96 kW/130 hp. Motor měl neskutečný zátah a samotné auto kouzlo. Mělo pár vad na kráse (v ohybu roztrhlou střechu, teklo servo, atd..), ale to jako každý, kdo se do auta zblázní, neřeší:) Samo, že se už původnímu majiteli nevrátil a já začal svou dlouhou cestu radosti a neustálého opravování tohoto krasavce..
Asi týden jsem s ním lítal, užíval si tu jízdu a kroutící moment, a nastala kontrola u známého v servise. Měl jsem prasklé manžety a přední tlumiče + kulové čepy taky moc života nevykazovaly. Pneumatiky to samé, a jelikož jsem musel s autem na technickou, muselo se vše vyměnit. Díky tlumičům a kulovým čepům se notně zlepšila stabilita vozu a řízení. Jak to u staršího auta bývá, následovala v průběhu tří let, co toto auto mám, pěkná řádka oprav.
Další štací byla střecha, se kterou se bohužel nedalo jezdit v dešti, jelikož zatékalo do karoserie. Po domluvě s čalouníkem jsem k němu na týden odstavil auto a ten dal vše do pořádku. Auto bylo v jakž takž slušném stavu a vydržel jsem s ním jezdit asi rok. Poté se ozvaly zadní tlumiče. Auto neskutečně plavalo a zadek si dělal co chtěl. Koupily se tedy nové, namontovaly a auto najednou sedělo jak přibité. Nicméně při autě na zvedáku jsem byl upozorněn na hnijící výfuk, který vydrží max do švestek.
U výfuku jsem měnil středový a koncový díl. Auto rázem začalo "mluvit" o poznání tišeji a spotřeba se taky snížila. Opět jsem s autem jezdil nějakou chvíli a loni si nechal spravit puchýře na dveřích a vyhnilý zadní blatník. Nechal jsem umýt motor (rázem začalo fungovat čidlo teploty:)), přestříkat levé dveře, zadní blatník, utěsnit servo, vyměnit olej, filtry a mohlo se dál lítat.
Následně odešla vodní pumpa, a jak to tak bývá, měnilo se vše, pumpa a rozvody, takže příjemný vánoční dárek:) Na jaře mi kamion dal další záminku na vložení peněz do auta, a to v podobě prasklého čelního vyhřívaného skla, které nové stálo cca 6 tisíc, tudíž jsem sáhl po nevyhřívaném, které bylo o dost levnější. Samozřejmostí investice byly také gumy a provozní kapaliny. Jako poslední se na autě měnily kulové čepy a těsnící gumy u stabilizátorů.
Myslím, že jsem zde vyjmenoval snad všechno, co jsem na autě opravoval.
O prázdninách proběhla repase zadních brzd, ruční i kotoučových, takže je to paráda.
Auto mě baví, tak snad ještě vydrží nějakou dobu a bude mi dělat radost:)
Silné stránky
Určitě je to vzhled auta. Je staršího data ražení, ale když se umyje, vyleští a sundá se střecha, pořád dokáže oslnit a lidi se za ním otáčejí. Po motorové stránce si na něj taky nemůžu stěžovat, motor má najeto skoro 200 tisíc a krom rozvodů jsem na něm nemusel, musím zaklepat, měnit nic. Šlape jako hodinky a snažím se mu nevyvracet tento stav, tudíž jízda s ním je poklidná. Ovšem sem tam se stane, že člověk dostane chuť vymáčknout z něj co se v něm ukrývá, a jak říká můj táta, je třeba raz za čas vyčistit ty ventily od sazí a dalšího bordelu:D
Slabé stránky
Slabou stránkou je věk auta, kdy už nelze očekávat nic jiného, než že auto půjde pomalu do kytek, čemuž se snažím (úspěšně) zabránit. Spotřeba už takový děs není. Z 10 litrů na 100 km jsem ji časem (a novým výfukem + rozvody) stáhl na v průměru 8-8,5 litrů benzínu. Je to holt 1.8 16V a ten si už něco vezme. Navíc má krásný zvuk a pocit síly pod plynovým pedálem dokázal už nejednou strhnout k ostřejší jízdě. Obouvám jej na 195/50 R15 pneumatiky, které v zatáčkách skvěle sedí, tudíž ostřejší jízda a vyšší spotřeba paliva je někdy na každodenním programu.
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Co se dá, opravuju si sám, baví mě auto rozebírat, hrabat se v motoru a mám dobrý pocit, když se mi povede něco samostatně spravit. Nicméně na stěžejní věci mám dva kamarády, Martina a Martina, z nichž jeden dělá automechanika a druhý je karosář. Martinovi a Martinovi tudíž patří můj velký neskonalý dík při neustálých opravách mého klenotu:)
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Auto jsem koupil od kamaráda, prodej proběhl bez sebemenších problémů. Dokonce i s penězi počkal, než jsem je posbíral:), auto ochotně zapůjčil na víkend a už jej nikdy neviděl (obrazně):D Jsme v kontaktu a je na něm vidět, že mu auto chybí, nicméně muselo ustoupit něčemu většímu díky navýšení počtu členů rodiny:)
Tuning
Tuning neplánuji, maximálně jsem přemýšlel o original ford křídle s brzdovým světlem na víko kufru, jako decentní záležitost a výhodu ve třetím brzdovém světle.
Bude-li Vás něco zajímat, kontaktujte mne, rád se o své zkušenosti a další zajímavosti auta podělím.
Snad se vám bude líbit, fotogalerii budu průběžně rozšiřovat.
Další vozy Ford Escort
-
Ford Escort (1992) Majitel: parkoviště
Přidáno: 15.6.2008 5410 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Ford Escort (1997) Majitel: parkoviště
Přidáno: 8.4.2009 2810 Majitel 9.90 Uživatelé
-
Ford Escort (1995) Majitel: Flash009
Přidáno: 29.8.2011 27 Majitel 9.89 Uživatelé
-
Ford Escort (1987) Majitel: parkoviště
Přidáno: 30.3.2008 147 Majitel 9.87 Uživatelé
-
Ford Escort (1992) Majitel: parkoviště
Přidáno: 30.7.2008 810 Majitel 9.81 Uživatelé