Recenze

7 Majitel

Ford Escort RS Turbo (Mk. IV) S2

9.87 Uživatelé

Hodnoceno: 44× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Ford Escort, foto 1 Ford Escort, foto 2 Ford Escort, foto 3 Ford Escort, foto 4 Ford Escort, foto 5 Ford Escort, foto 6 Ford Escort, foto 7 Ford Escort, foto 8
Ford Escort, foto 9 Ford Escort, foto 10 Ford Escort, foto 11 Ford Escort, foto 12 Ford Escort, foto 13 Ford Escort, foto 14 Ford Escort, foto 15 Ford Escort, foto 16 Ford Escort, foto 17 Ford Escort, foto 18
 

Technické info

Přezdívka auta FORD=Fix Or Repair Daily Rok výroby 1987 Koupeno ojeté palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1600 výkon [kW]: 132 zrychlení 0-100 km/h [s]: 7 maximální rychlost [km/h]: 210 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 8

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "AJO".

Sice uz tohle auto nevlastnim, ale preci jen bych o nem chtel par radku napsat...ma totiz vazne neco do sebe. Timto se take vsem, kterym chybi vice fotek omlouvam, neb neni kde a jak vyrobit dalsi.

A ted uz "palce nahoru" (predem dekuji :-) a zaciname...

Nejprve neco malo techniky: radovy ctyrvalec 1.6 litru vychazejici z typu xr3i resp. RS Turbo S1, 132 koni (timto se omlouvam, za 132kW v uvodu, hraju na kone...v kW tusim 96), preplnovani turbodmychadlem Garrett s mezichladicem stlaceneho vzduchu, diferencial s omezenou svornosti, jine pruziny a stabilizatory, spojka 220mm, upravena ridici jednotka KE Jetronic. Vnitrne chlazene kotouce na predni naprave, zvetsene bubny vzadu - cele vybavene jakymsi systemem, kteremu rikaji "mechanicke ABS" a jehoz funkci jsem nikdy uplne nepochopil. V priplatkove vybave moznost sportovnich sedacek Recaro, oken v elektrice, palubniho skoropocitace, svetelne listy a podobnych nepotrebnosti - nic zasadniho:-)

Auto bylo puvodne vyvinuto v Anglii, vyrabeno pak tamtez a v Nemecku. K dispozici byl jen v odstinech - bila, seda metaliza, cerna a cervena.

Muj Drak byl f bilym matu (oficialne pearl white), na hlinach, f zebraku. Cili zakladni vybava - okna na svihadla, sibr na klicku (ale ford delal sikovny sibry s deflektorem, takze koho zajima klicka....vlastne - koho zajima sibr), otackomer (nefunkcni), balance reporoduktoru na palubce (nefunkcni - nikdy jsem ostatne funkcni nevidel), radio a vskutku odborne namontovana sada nejruznejich reproduktoru.

Z te pozitivnejsi stranky pak original komplet RS kit spoileru (zvlaste zadni zehlici prkno, ac designove umirnene - ne dvojplosnik jako u Sirky, nebo Cossieho je uzitecna vec - pojizdny bar a piknikovy stolek) - tzn. lemy, prahy, narazniky, kridlo a nepostradatelne mrizky na kapote :-) (origo podotykam).
15 alu kola RS. Kterysi predchozi majitel vymenil standardni vyfuk za rovny bez prostredniho tlumice - velmi sikovna uprava vzhledem k tomu, ze Escorty maji u zadni napravy podivne vychylene koleno vyfuku, ktere bere o zem i u nesnizene verze...tady nic takoveho nebylo. Jiny konocvy dil vyfuku - zadny hardcore - obri tlumic a velmi decentni koncovka.


Auto jsem koupil vlastne nahodou (ac jsem vedel oc jde) za pakatel s tim, ze se s velkou pravdepodobnosti jeho momentalni stav polorozkladu brzy limitne priblizi rozkladu a pujde do nebicka. Vsechny plasty alespon odrene, pokud ne tuknute ci zlomene. Auto tahlo doleva, prehrivalo se, pekelne smrdelo spalenym olejem, brzdy skoro nebrzdily, startovalo podivne, vsechno chrestilo, interierove dily (dvere) byly odborne uchyceny na vrutech, predni kola vypadala jako ze to proste neunesou (pravy opak Tatry - zepredu A), kit vsude mozne - ano, hlavne lemy. Popraskana barva na A sloupcich (ano, pod ni a vrstvou kitu svary), kitovane prahy (jen lehce, coz me trosku utesilo). Sem tam v ruznych mistech odkapy od svarecky - no, zkratka katastrofa! Ale proste jsem si ho hned zamiloval - i tak desnem stavu tahnul velmi presvedcive. A za ty prachy nekup to!!!


Toho vseho jsem si byl vedom - takze tu mame mizernou udrzbu, podriznute pruziny, zbastlenou elektriku, brzdy na vymenu a evidentni bouracku na bok u ridice. Voila!!! Kup stoleti!!! :-)

Takze jsem malicko klepnul cenou (jo, byl jsem jeste ucho, dneska bych sklepal vic:-) a koupil si prvni vlastni aftomobiil (ridicak ctyri roky - pro rejpaly:-)

A co nasledovalo dal - nekolik pozitivnich a nekolik negativnich zprav. Prestal smrdet spaleny olej (z vyfuku nesel nikdy modry kour) - vypalilo se vse, co bylo na bloku a pod tesnenim. Brzdy po serizeni za cirka 300 cechokreditu uz bez problemu (na pomery stareho fordu). Podriznute pruziny se ukazaly jako asi spis pozitivum (mozna byly kratsi, nikdy jsem to nezkoumal) - pekne sedi v zatackach a neohyba gumu. Z negativ - prehrivani neprestalo - motorek od vetraku to mel za sebou. Po chvili (dlouhe) trapeni osazen motorek ze scorpia 2.9 :-) Sice klepal pri sepnuti podlahou a hucel jako tank, ale chladil kvalitne! :-D
Pak (nebyl jsem u toho) prasknul stabilizator (unavova trhlina) - auto prestalo tahnout doleva, ale zas mu kolecko hajalo v podbehu a nechtelo se mu vozit panicka. Opraveno - stabilizator z vrakace. A tahnuti definitivne preslo - tak mam dojem, ze starsim fordum vubec stabilizatory rady praskaji (u rozsireni mezi zavitem a telem).
-podivne startovani nebylo nikdy vyreseno. A pokud mam info, tak je to v ruzne mire zrudnosti vlastnosti tohoto motoru. Za studena nekdy proste nenaskoci...metodou je chvili tocit, parkrat proslapnout plyn. Chvili pockat (kdyz se zacne znova tociti starterem, nepredplnuje palivove cerpadlo), nechat cerpadlo napumpovat benzin a nastartovat - postupne zlehka pridavat plyn..a voila, pripraveno k jizde:-) To se stavalo pouze nekdy...zcela nezavisle na pocasi. Nechapu...jinak (krome techto pripadu) i v zime na prvni tuknuti. Hodne ohraty motor chcipnuvsi treba na tramvajovych kolejich je taky duvod k veseli - tesne pred sepnutim termostatu totiz nestartuje.... Udajne to ma na svedomi vstrikovaci hlava, cemuz bych i veril. Ale sehnat ji nekde se ukazalo jako nadlidsky ukol a tudiz jsem se smiril s misty narocnejsi procedurou startu.
-elektrika si delala misty co chtela (ale ne jako u fiatu, kde si vazne dela, co chce, sama se kurvi a opravuje, az to zabali uplne) - opravoval jsem vypalene misto v pojistkove skrini, zapojeni zarovek, osvetleni radia...na vse ostatni stacil kontaktol
-posupem casu se nejak podelal cudlik ovladajici smerovani vzduchu z ventilace - po zbesilych dnech hledani chyby :-) jsem ji konecne nasel, ale zjistil jsem, ze v prubehu predchozich pokusu o diagnostikovani zavady se mi nekde podarilo neco vykurvit a tudiz smolik - nastavil jsem foukani do vsech smeru a nechal to plavat:-) Kdyz se nemlzi sklo, tak je mi to fuk...
-prakla vyskotlaka hadice od turba - to bylo natolik zabavne, ze jsem musel cestou domu dolevat vodu co 15 km...a dokonce tak zabavne, ze jsem blbe (asi popate) zavrel kapotu...ktera se nasledne v cca 80 zacala polehoucku zvedat. Bohuzel jsem si pohledem do zrcatka overil, ze ten kamion se mi stale lepi na zadek a ze dupnout na brzdy, aby se mi nezvedla kapota je spis kontraproduktivni...takze jsem hodil blinkr, pomalu brzdil...kdyz tu lup..a byla ve skle:-( Sklo z vrakace, kapota nejezdi, takze nahrubo..

O auto jsem se staral spis metodou udrzby (slusne a poctive u zasadnich mechanickych komponent), nez uvadeni do puvodniho stavu, lesteni atd. Vzhledem ke stavu, v jakem jsem ho koupil mi to prislo jako adekvatni reseni, neb nejsem sebevrah a to ani financni. Z tehoz duvodu jsem po trech letech auto prodal - nejsem sebevrah...ziskal jsem z ceskych silnic pocit, ze nachazet se na nich v rychle se pohybujici staniolove kouli (asi tak bych nazval pasivni bezpecnost) neni pro zachovani zivotnich funkci to prave.

Silné stránky

Naprosto nejsilnejsi strankou tohoto auta je, ze je to auto pro ridice - ridite plnynem, volantem a brzdami, volant informuje o trakci i povrchu. Perfektne sedi a i v malych rychlostech si uzijete spoustu zabavy. To povazuji za neocenitelne..


-Podvozek. To me na tomhle aute nadchavalo nejvice. Pri normalni jizde hodne tvrdy, ale jeste snesitelne i pro bezny provoz. Perfektne drzi stopu, naklony karoserie pro nej temer neexistuji, diky nizkoprofilovym pneumatikam (v mem pripade Dunlop sp sport) netrpi otravnym a spodni pradlo znecistujicim houpanim na limitu. Do nedotacivosti prechazi velice plynule, zadne trhnuti a sup ven - nedotacivost lze korigovat plynem...zvladne opravdu kazdy (kdo alespon tusi, co ma delat). Pritom lze prudkym ubranim plynu hodit zadek do pretaciveho smyku - opet zadne drama...pekne plynule a zadne prekvapko, kdyz vite co s tim...vytahnout plynem jde naprosto uzasne...na zadne zbesile drifty to samozrejme neni - predokolka...a na urputnr blbnuti preci jen slaby motor.

-Motor. Asi bych ho spise radil ke kladum z hlediska jizdy. Na divocinu malo vykonu - to z vetsi casti pripisuji dost bidnemu stavu. Ac to tak papirove nevypada slusny tocivy moment - navic velmi prijemne rozlozeny ve spektru otacek. Ve vysokych otackach ztraci vykon - nema cenu zbytecne ho hnat k cervenemu poli...ani podle zvuku mu to zrovna nesvedci.

-Sedadla a pozice za volantem. Sedacky jsou pohodlne, v zatacce podrzi tak akorat, jsou dost velke a kupodivu pomerne mekke - coz je prijemne (vzhledem k tomu, ze je to tak asi jedina aktivne pruzici hmota, mezi ctenym pozadim a ceskymi tankodromy). Prijemne je typicky fordovske calouneni mikroplysem - drzi, neklouze a kupodivu je i trvanlivy. Volant ac vypada skoro shodne se standardnim vyborne padne do ruky - pod loukotemi ma vybrani na prsty...mily detail (btw prvni realizace navrhu de Silvy). Pedaly maji pomerne dobre rozestupy - da se ridit i v botach 45kach, ale zaroven jde pracovat i s meziplynem (na jednu nohu). Nejsou vyosene (coz nenavidim). Je treba si chvili zvykat na trosku italskou pozici "orangutan" - dlouhe ruce, kratke nohy...neni to zadna tragedie, asi by to vyresila naba na volant, ale zvyknout se da rychle.

-Prakticnost. Neni problem do kufru narvat lednici, pracku a podobne. Strecha jeste s okapy vas nenuti kupovat specialni zahradku. Na "luzkove" uprave se diky vysokym bocnicim sedadel da kupodivu pomerne kulturne spat...a prirozene se daji provadet i jine kratochvile :-) (ale bacha, ram sedadla mi prasknul - ale byl uz nacatej:-))

-Vzhled. Mozna kontroverzni tema, ale mne se vzdycky libily fordy s tovarnimi kity RS nebo Cossie a dokonce i XR. Vcelku nenapadne, vkusne a neprekazejici (az na to, ze pod plastovymi kryty knijou zadni lemy s jeste o neco vetsi chuti, nez normalne).

-na potencialnim sprintu (ne ze bych tenhle druh zabavy vyhledaval) si spis nefoukejte. Pomala prevodovka, blbe preradite z 2 na 3 a z vostudy kabat. Naproti tomu v zatackovitych partiich lze ujet temer cemukoliv (i Honde CRX, coz je motokara...ale mozna ze jen ridic byl pako), jen to chce v delsich zatackach nechat na vjezdu spis vyssi stupen, aby se motor nedostal pri prujezdu do pasma, kdy uz netahne....a prirozene - nepoustet plyn, ani kdyz prdel uz cvaka pera ze sedacky:-)

A co predevsim? Je to uzasny pocit povodit si vytuzenyho golfa ci felacii. Specialne se zahradkou a dvema koly na strese ve stoupani na dalnici :-) Z petky na tri, a huraaaa :-D
Vypada jako srot (kdyz neni prioritou mit lestenku), ale jede velmi...slusne.

Slabé stránky

-Spolehlivost. Kamen urazu...co se muze podelat, to se podela!
-Co vim, tak starsim fordum velmi rady praskaji stabilizatory (jak jiz zmineno)
-koroze - tradicne zadni lemy, prahy, schranka na baterii a mnohe dalsi kus od kusu
-prevodovka - trvanliva, lec jako u vsech starych fordu zvejkackovita (jde o zvyk)...a co mi u jinych nevadilo, tak tady ano - pomala. Ukrutne pomala...specialne ze 2 na 3...najit to spravne misto v kulise (nekulise) a jeste na saltrklacek netlacit, ale umistit ho jemne a s citem neni v nekterych situacich takrka nemozne
-podvozek v plnem zatizeni - plave, skrta o kde co. I za normalnich okolnosti taha do koleji (dan za siroka kola...standardka)
-brzdy - je treba si na ne zvyknout. Nastup nulovy, postupne se chytnou a ve vysledku brzdi slusne...Co jsem nepochopil je mechanicke ABS - kdyz postupne tlacite na pedal, tak pri hranici adheze zacne kopat a kola se neblokuji. Kdyz hamtnete na brzdu, jak bezmozek, nastoupi okamzite ale zaroven se zablokuji. Hm, tak holt mechanicke ABS
-bacha na nova turbokamna na rovinkach - chyti v nich saze a jste za trapku :-) Ale v zataaaaackach...chaaaaachaaaaa!


-sehnat nezbastleny kousek v dobrem stavu je takrka nemozne...a pokud ano, neni to financne zrovna lahoda. POZOR na xr3i dodatecne vybavene turbem - neni to to prave a poznaji se podle jinych pismen ve VIN kodu. Zrovna tak kabriolet RS Turbo se nikdy nedelal - upravena xr-ka. Nic proti nim, ale original je original:-)
RS Turbo se pozna podle VIN zacinajicim na 4. miste pismeny WFOB - viz foto

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

poruchy viz vyse, opravy beznych casti bez problemu v malem servisu

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

koupe na inzerat, celkem bez problemu

prodej taktez na inzerat (nechal jsem se fest sklepnout, ale uz jsem nemel cas se tim zabyvat, takze novy majitel mel radost:-) Kupujici ve mne svymi ridicskymi schopnostmi budil spis hruzu, ale vypadal, ze hodla auto opravit. Doufam, ze ho nevytuzil a nezahynul v hromade laminatovych trosek:-)...jinak celkem sympatak (kdyby to cetl:-)

 

Novinky v recenzi

1.4.2008 00:00

Pridal jsem jeste foto technicaku, kvuli osvete o identifikaci RST mezi upravenymi XR3i. Krome VIN cisla se take poznaji podle jinak napojeneho olejoveho okruhu turba (udajne, nikdy jsem to nevidel, ale smysl to dava...pri uprave je pry okruh napojen primo do olejove vany...). Vim ja? Ale proc se nepodelit o info - byt neoverene

Video

Přímý odkaz na video.


Další vozy Ford Escort



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
4

Celkove nic proti Escortum - krome rzi...ale tenhle typ neni zrovna etalonem spolehlivosti. Kdyz jsem ho poprve privezl k mechanikovi protocily se mu oci...

praktičnost
10

Velky kufr, mista tak na ridice, tri kamarady a ctyri krosny... Problem s podvozkem je ten, ze v plnem nalozeni skrtate vyfukem o kazdej list na silnici (o vyjetych kolejich nemluve)

prostornost
10

Mista dost (vpredu naprosto ok). Diky sportovnim nizkym sedackam jsem ani se 190+cm neskrtal hlavou o strop (i kdyz tam byl sibr) - to se mi moc casto nestava

jízdní vlastnosti
9

Dokonalost sama - na danou kategorii a max. ve dvou. Nezaludne, odpousti chyby a vcas zjemna varuje. V plnem obsazeni des a bes - plave, chyta se koleji (coz i normalne, ale to neni zadna tragedie). Na mokru neni zrovna nejlepsim spolecnikem.

jízdní komfort
9

Osobne bez pripominek - vytrese z cloveka dusi i zubni plomby...neni lepsiho leku na zarazene prdy. A komu to tak nejak vadi, ze soudruzi...:-)

provozní náklady
7

A zde nastavaji kdyby - naklady jako takove mizive, lacina pojistka, celkem uchazejici spotreba. Kdyby nebyl: casty servis - a sehnat tech nekolik malo dilu, ktere nejsou spolecne s xr3i je hotove peklo.

náhradní díly
6

Jak co, vzhledem k veku uz Escortu tehle rady na vrakacich ubyva (zadni okno = dva mesice cekani...ale bylo za pakatel)...ale dily jsou za hubicku. Specificke dily k nesehnani

výkon motoru
9

Papirovych 132koni (davno tomu) na 850 kg neni zle.Podvozek by snesl i trochu vic...i kdyz na mokru je to az dost. S motorem v top stavu je to basen - coz se me nikdy netykalo:-(

spotřeba
9

Jde to. Da se i za 6, lehci noha za 7, obvykle 8-9 (kombinace), ale...no znate to, cihla na plyn a vir v nadrzi

hlučnost motoru
10

Asi jako u vsech starsich motoru od Forda trochu klepou ventily. Ale koho to zajima - turbo lehoucce svisti, vyfuk prijemne duni (tak akorat) - na co radio :-)

kvalita sedadel
10

Ackoliv seriova (ne Recara, ktera vsichni chteji..nevim proc), tak velmi dobra. "A jak se do toho leze, panacku?" "Jako za kulomet, babicko, jako za kulomet"

brzdy
8

Klasika u starsich Fordu - nastup nic moc, ale pri dalsim seslapnuti celkem ujdou

zavazadlový prostor
10





Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…