Recenze
Ford Escort 1.6 16V CLX
Technické info
Přezdívka auta Eso Rok výroby 1997 Koupeno ojeté najeto [km]:55632 tuning/stylingoznačené * palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1597 výkon [kW]: 66 kroutící moment [Nm]: 134 zrychlení 0-100 km/h [s]: 12.2 / 9.5 * maximální rychlost [km/h]: 177 / 198 * počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 380 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7.5
Popis vozu
Původním autorem recenze je uživatel s nickem "neo5".
O Escortech bylo napsáno už hodně recenzí, tak mě napadlo, co to neudělat jinak? S Esem "žiju" pár let a byl nejvyšší čas překopat recenzi..
Přišel jsem k němu jak slepý k houslím. Byla to asi nejhorší koupě. Bohužel vrátit čas nejde a prodávat ho nemá cenu. Jako třetí majitel jsem měl spoustu co opravovat a zmizela do něj minimálně ještě jednou jeho pořizovací cena. Je toho na něm docela dost předěláno a různě poupraveno. Jak se mi daří, to posuďte sami.
Začnu tím co vás jako první osloví..
Vzhled a karoserie
Vzhled je podle mého dost povedený a není mu co moc vytýkat. Na svou dobu to byl velmi slušný vůz nižší střední třídy. Můj kousek je třídveřová varianta, která vypadá možná i trochu sportovně. Barva je příplatková podzimí zelená metalíza. Karoserie je kvalitou úměrná ke svojí době. Ford měl obecně problémy s korozí, která se na těchto autech projevuje snad už i na papíře :D Bezpečností ve své době docela vynikal, hlavně vůči chodcům, takže pokud budete chodec a budou se na vás řítit dvě auta, z nižch jedno bude Escort, skočte raději pod Escorta :D
Karoserie třídveřové verze je tužší než u dalších tří variant a auto je stabilnější při rychlejších průjezdech zatáčkami. Kdyby měl Ford lepší antikorozní úpravu, nemám co vytýkat.
Interiér a výbava..
Do útulného interiéru vás pustí dlouhé dveře, kterými nastupovat je vážně paráda a osvětlení místa pro nohy řidiče naznačuje atmosféru něčeho lepšího.. Vaše pozadí a záda dostanou oporu v průměrných sedadlech čalouněných mikroplyší. Lepší verze měli dokonce vyhřívání a naklápění sedadla řidiče. Parádní věcička, to naklápění sedadla, kterou jsem si dodělal. Jelikož mám "třídveřáka", sedadla se sklápí. Naštěstí se vrací vždy do předchozí polohy, tak se nemusejí pořád seřizovat. Když jsem už u nastupování dozadu, není to ideální, ale zatím jsem neměl s nikým problém. Místa je na předních i zadních sedadlech dostatek. Překvapivě. Do rukou skvěle padne tříramenný kůží potažený volant o průměru 35cm, který chválilo hodně kamarádů. Airbag v jeho středu dodá trochu pocitu bezpečí. Na sloupku volantu jsou typické ovladače světel, směrovek, stěračů, ostřikovačů. Tady jsem vyměnil standartní páčky za páčky s 6-ti polohovým cyklovačem stěračů. Super věc! Mezi páčkami je tlačítko na výstrašné osvětlení. Umístění je o zvyku, protože není úplně obvyklé. Připadá mi to dokonce lepší než kdekoli jinde, protože mám ruce pořád u volantu. Palubní deska je typicky Fordovská. Všechno pěkně pohromadě a přehledně. Odkládacích přihrádek je poměrně dostatek, i když budete asi hlavně používat kapsy ve dveřích. Přihrádka před spolujezdcem je osvětlená, popelník pod rádiem taky a navíc ukrývá 12V zásuvku se zapalovačem. Přístrojový panel je výborně čitelný. Tady jsem taky měnil. Běžné provedení má černý podklad, ale sehnal jsem bílý, s červenými ručičkami. Vypadá parádně, i když bych ocenil prohození tachometru s otáčkoměrem. Ford docela šetřil a postrádal několik užitečných kontrolek, např.: pro zapnutá světla, pouze jedna kontrolka ukazatelů směru.. Detaily, dalo se s nimi žít, ale stejně jsme to s kamarádem celé předělali. K dalším ovladačům bych zmínil ovládání mlhovek a nastavováním sklonu světlomenů. Tlačítka mlhovek jsou i s kontrolkami schovány za věncem volantu a regulace sklonu není z místa řidiče už vidět vůbec. Když jsem ještě u mlhovek, mám takovou vychytávku. Světla v noci není nikdy dost a tak mám vypínač, který umožňuje, aby se při zapnutí dálkových světel zapnuly i přední mlhovky. To je paráda. Možná by někdo mohl mít připomínky, ale u mě nesvítí stále, pouze u dálkových světel, takže to funguje jako přídavné dálkové jen s tím rozdílem, že mlhovky svítí hodně do stran, což dálkové nedělají. Co však musím vzhledem k umístění pochválit jsou tlačítka el. stahování oken na středové konzole, kde mi vyhovuje úplně nejvíc. U vyšších výbav bylo u ovládaní oknen i tlačítko na elektromagnetické otevírání kufru, ale moje verze má páčku vlevo před sedadlem řidiče na podlaze.
Interiér bychom měli a jak se s ním jezdí?
Jedním slovem: Ford! Možná je zbytečné psát více, ale opravdu slovo Ford jej asi vystihuje nejvíc. Dobře dobře, pro ty, kdo tomuhle nerozumí, se trochu rozepíšu o nejlepší stránce tohoto vozu. Auto je skvělé. Řízení je parádní. Posilovač je hydraulický a máte velmi dobrou zpětnou vazbu. Účinek posilovače je ve zlatém středu. Umístění pedálů mi taky vyhovuje. Všechny kladou docela odpor, což je výborné u plynu, jelikož se dá skvěle dávkovat i v těžších botech. Spojka jde trochu ztuha už od výroby. Hydrauliku tady zkrátka nehledejte. Brzdový pedál jde měkce a zabírá pozvolna. Úprava brzdám hodně prospěla a teď mám dojem, že jsou brzdy nejsilnější část podvozku.
Řazení je hodně překvapivá věc. Řadící páku mám zkrácenou o 2cm a přesnost i rychlost řazení se podstatně zvýšila. Na svůj věk jde převodovka výborně. Chod je dlouhý tak akorát a trošičku v koncích gumový. Zpátečku občas musíte trochu silněji, jinak ne vždy dobře zapadne, ale ideálně vyšlápnout spojku a zkusit to zase.. ;)
A co motor?
Bývalá 1.6 16V nepřekvapí. Ano je spolehlivá, sice náročná na olej, ale vydrží moře kilometrů. Pokud dodržujete servisní intervaly, bude dlouho sloužit. Pro běžnou jízdu ve stylu cestování mezi městy s občasným předjetím stačí. Ve městě teda žere snad i důchodce na chodnících :D Ale nikdy nesmíte po ní chtít příliš sportovních výkonů. Zkusit to můžete, já ji docela často nutil, aby jela víc než mohla a docela jí to šlo, pokud jsem jel sám. Stačí však jeden spolujezdec a je po zábavě. Motor má s dlouhými převody moc práce a vyšší zatížení se hodně projevuje na spotřebě. Jo spotřeba, to je docela průšvih tohoto motoru. Jelikož mám v autě palubní počítač, vidím jak moc to bere a bere to dost. Když jezdím tak nějak lehce spotřeba je kolem 7,5L/100km. Jedu normálně, spotřeba stoupne k 8-8,5L/100km a když jedu pilu i o dva litry víc v průměru. Jak ale jedu Ecce homo, tak 12,8L/100km jen to hvízdne. Převodovka umožňuje hodně rychlé tempo, ale k čemu to je, když motor nemá sílu, aby délku převodů využil.
Pro představu pár fakt:
při 50km/h 2100 otáček - 3. rychlostní stupeň
při 90km/H 2100 otáček - 5. rychlostní stupeň, na 4. rychl. stupeň 3000 otáček
při 130km/h 3300 otáček - 5. rychlostní stupeň
při 170km/h 4500 otáček - 5. rychlostní stupeň
Omezovač motoru: 6500 otáček - teoretická max rychlost = 237km/h
Jelikož mě motor už delší dobu hodně nudil, rozhodl jsem se pro úpravu. Co a jak, to vám nepovím, ale v úpravách je uvedeno několik fakt, co jsem změnil a je to znát, hodně znát. Oproti předchozímu motor jde výrazně lépe do otáček, v celém pásmu má výrazně vyšší zátah. Parametry budu vědět přesně až v září, kdy jsem domluven na měření na brzdě, kvůli řídící jednotce. Výkon, který je uveden v záhlaví je odhad. Nemám vůbec představu kolik to může mít. Zrychlení změřím, jak se mi vrátí diagnostika a max rychlost pak taky nějak vymyslím. ;)
K motoru bych si dovolil ještě jednu malou radu na závěr. Pokud chcete s autem i trochu řádit, kupte raději 1.8 16V s 85kW. Pojistka stejná, spotřeba taky, ale jízdou je to jiná liga.
A jak se chová na silnici?
Je to Ford, takže asi výborně, řeknete si. Ano, už je to tak. Není už dálno na vrcholu přilnavosti a kdejaké nové auto ho s přehledem nechá daleko za sebou, ale má vlastnost, kterou nové auta už nemají. Lehkost a osobnost. Cítíte to z něj neustále. Já mám, už jsem to tak koupil, zadní tlumiče sportovní = blbá kombinace, protože předek je klasická kapalina, ale funguje to. Auto se chová velmi předvídatelně a nikdy na vás nepodrazí. Na nerovnostech zadek překvapivě neodskakuje. V řízení je spousta citu a auto na vás doslova mluví. Říká vám co už je moc a co ještě zvládne. Když se naučíte jeho řeči budete hodně, ale hodně rychlí v zatáčkách a i moderní auta s vámi budou těžko držet krok. Tuhle jsem byl s kamarádem na srazu Fordů a cestu tam i zpět absolvoval za mnou v Mondeu 3.0 V6. Na rovinkách mi s přehledem stačil, ale jak přišla zatáčka, měl toho často plné ruce a přitom já jel na jistotu.. Říkal: "Já jen čekal,kdy se rozsvítí tvoje brzdové světla a místo toho jsi začal zrychlovat.."
Ještě něco k zatáčkám. Psal jsem, že auto je lehké a předvídatelné, to souhlasí, ale umí ještě něco. Jako každá předokolka je nedotáčivé. To znamená že když jedete zatáčku pod plynem, nezatočíte, ale projedete ji rovně s pokusem naštípat dříví na zimu, popřípadě poorat pole. Tohle je však jen jedna strana mince. Escort není moc dobře vyvážený, ale umí být i přetáčivý. Znamená to, že stromy pak kácíte bokem. Zatím nemám zkušenost ani s jedním, ale vím, jak udělat z Escorta neutrální vozidlo. Vjedete do zatáčky pod plynem, začne pozvolna ujíždět předek, uberte plyn, ostře a najednou začne předek držet, ale ujíždí zadek. Pak znova dejte plný a auto v lehounkém smyku krásně zatáčí. Tohle na něm miluju. Vodění auta po limitu adheze, které jde tak krásně a je velmi návykové..
Hodně záleží na kolech. Doporučuji největší jaké jdou na escorta dát a to 15" s pneumatikami 195/50R15. Na výběru pneumatiky záleží však nejvíc. V podstatě je to jediné co vás na silnici drží a pokud tuhle část odfláknete, nevyčítejte autu, když v zatáčce nedrží. V pneumatikách nejsou vůbec malé rozdíly, ale přímo propastné. Příklad: brzdná dráha u vozů o stejné hmotnosti se stejnou šířkou pneu je ze 100km/h o přibližně 6m rozdílná! Odzkoušeno na suchém asfaltu. Co by se dělo teprv na mokru?
Chování auta na suchu bychom měli, na mokru je podobné jen je trochu více uklouzané a vyžaduje mnohem více citu. Ale co v zimě? Dámy a pánové, je to Jeckyll a Hyde. V zimě je to potvora co se chytá všech kolejí a hodně nerada se jich pouští. Jak je zadní část lehká, tak v zimě to poznáte nejvíc. Jen v zatáčce na sněhu přibrzdíte motorem a už se klouže bokem. Přední kola opouštějí koleje poměrně snadno, ale zadní se jich rády drží, až moc dlouho. Když jsem na tohle přišel, bylo většinou pozdě a stáli u mě všichni svatí, že jsem to vždycky vyrovnal. Takže jak vyžaduje cit na mokru, na sněhu ho musíte mít 10x tolik a stejně vám to nebude stačit.
Teď se dostávám k bývalé nejslabší části celého podvozku. Brzdy!
Vyrábělo se více variant. Všechny měli vpředu kotoučové brzdy s ventilovanými kotouči a vzadu bubnové brzdy, které se lišily velikotí ( 7 a 8"). Já mám zadní 8" , ale nic to nemění na tom, že brzdy docela rychle vadnou. Nevydrží hrubé zacházení. Jsou vybaveny systémem ABS, což je parádní pomocník, ale pořád jsou slabé. V běžném provozu sice s přehledem dostačují, ale mé potřeby jsou jiné.
Tak mi došla trpělivost a brzdy už jsou jiné. S trochou snahy, dobré vůle a menších úprav jsem na Eso napasoval přední brzdy z Mondea. Mají průměr 260mm (239mm předchozí), tloušťku 24mm (20mm předchozí) a brzdiče jsou taky mnohem větší. První reakce byli takové, že k "zablokování"(mám ABS) bylo u starých brzd potřeba hodně síly na pedál. Nyní je potřebná síla o polovinu menší. Dávkování se velmi zlepšilo a po dnešní testovací jízdě můžu prohlásit, že z nejslabší části podvozku se teď brzdy jeví jako nejsilnější.
Shrnuto podtrženo, jedná pořád o staré auto, které se výbavou, bezpečností a ani přilnavostí nevyrovná moderním. Na druhou stranu je to za málo peněz hodně muziky, musíte srovnávat s auty v jeho cenové kategorii, pak teprve začne vynikat. Jak jsem psal výše, auto má osobnost. Charakterizoval bych to jako, dobrý kamarád, co nedělá levárny a jasně vám dá najevo, co jde a co raději ne. Přitom se nikdy nevzdá a bude za vás do poslední chvíle bojovat o poslední kousek přilnavosti.
Ke konci uvádím pár (ne)zajímavých čísel, hodnost a specifikací.
Motor:
řadový čtyřválec uložený vpředu napříč s čtyřmi ventily na válec
objem: 1597ccm
výkon: 66 kW(90koní) v 5500 ot/min
točivý moment: 134 N.m. v 3000 ot/min
zajímavosti:
- blok motoru je litinový, totožný s 1.8 16V i 2.0 16V, liší se jen vrtáním a 2.0 má navíc ostřik dna pístu olejem = lepší chlazení = snese dlouhodobější vysoké zatížení
Podvozek:
přední zavěšení: McPherson s vinutými pružinami, kapalinovými tlumiči a stabilizátorem
zadní zavěšení: vlečená ramena s torzní příčkou, vinutými pružinami a plynokapalinovými tlumiči
Brzdy:
dvouokruhový systém s podtlakovým posilovačem a 4-kanálovým systémem ABS
přední brzdy: 260mm kotoučové, ventilované
zadní brzdy: 8" bubnové
Rozměry(mm)
délka: 4138
šířka: 1700 bez zpětných zrcátek
výška: 1398
rozvor: 2523
rozchod: 1458 vpředu/1480 vzadu
-zajímavostí je, že auto je rozměrově totožné s 5D variantou, jen má větši boční dveře
Provozní hmotnost: (všechny náplně na max) 1142Kg
Téměř nakonec uvádím seznam oprav, které byly provedeny.
- nové klíče + vložky zámků na celé auto
- vyvaření levého lemu blatníku, dveří od kufru a levého lemu prahu
- lakování zadních dveří, levého prahu a levého zadního panelu(mezi dveřmi a kufrem)
- nové čelní okno + vyřezání a přetěsnění zadního
- rozdělán a opraven pákový mechanizmus stěračů
- nové levé zpětné zrcátko
- kompletně nové brzdy
- výměna levé přední prasklé pružiny(vrakoviště)
- nové rozvody Gates
A úplně nakonec pár rad pro takové nadšence, kterým toto vozidlo utkvělo v srdci a kteří se snaží o jeho dlouhý život.
- pravidelně kontrolujte podvozek, silentbloky na předních ramenech, ale i na zadní nápravě
- pravidelně stříkejte dutiny a odstraňujte korozi, co nejdříve, jinak vám to auto sežere před očima
- vyhoďte velké žluté relé na zpoždění zhasnutí osvětlení interiéru, roztaví vám pojistkovku
- zahoďte standartní žárovky H4 a kupte s vyšší svítivostí
- místo investic do spoilerů a velkých kol raději dávejte kvalitní olej a měňte vše jak se má podle výrobce
- pokud těchto pět pravidel dodržíte, budete spokojeni a auto se vám odvďěčí
Silné stránky
+ jízdní vlastnosti
+ silné brzdy
+ slušná prostornost
+ spolehlivost
+ vzhled (moc se mi líbí)
+ dostupnost N.D.
+ jednoduchost
+ velikost zavazadlového prostoru
+ spousta věcí jde vyřešit metodou Do-Do (Doma-Dodělej:)
+ na své stáří překvapivě přesné a snadné řazení
+ nenápadnost
+ nezávislé zapínání ventilátoru chladiče (pozůstatek po klimatizaci) výborná věc při dochlazování po "pile"
Slabé stránky
- koroze (potřeba pravidelně kontrolovat a ošetřovat)
- vrzající plasty interiéru a sem tam drnčení
- chybějící kontrolky a u některých prvků nevhodné umístění (už není můj případ)
- tragicky vyřešené sklápění zrcátek (čekám kdy urazím)
- občas jde hůře zařadit zpátečka
- zadní světla nemají chromové paraboly, ale jen stříbrné, takže svítivost nic moc
- přední světla se standartními žárovkami s horší svítivostí
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Tento Ford je docela staré auto, kde se celkem bezproblému dostanete k většině příslušenství, takže až na některé specialitky postačí montážní jáma a trochu zručnosti. Běžné opravy si udělám sám, případně pomůže tatík, ale na rozvody si netroufám..
Pokud chcete někdo s něčím poradit, tak se na mě klidně obraťte, co budu vědět poradím, ale spíše doporučuji www.fordfans.cz , kteří vědí o Escortech vše :)
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Autobazar.. Dost věcí zamlčeli a já jsem tedhy neměl ještě takové zkušenosti.
Úpravy:
- žárovky H4 Philips Extreme 55/60W (+80% svítivost, viz foto)
- bílé LED v předních světlech
- bílá přístojovka
- řadící páka o 2cm kratší
- přední mlhovky zapojeny aby se spouštěli s dálkovými světly (jde samozdřejmě vypnout)
- funkční obě zadní mlhovky
- zadní světla na 2x dvě dvouvlákové žárovky (brzdové i obrysové světlo se teď tváří jako celek)
- třetí brzdové světlo 39 LED
- firmou FANCARHIFI provedena montáž repra Fusion Encounter (RMS výkon cca 220W), napojeno na reciver Kenwood
- doplnění kontrolek pro L a P blinkr a potkávací světla
- regulace intenzity podsvícení budíků
- páčky pod volantem s 6-ti polohovým cyklovačem
- palubní počítač
- naklápění sedadla řidiče
- tříramenný kůží potažený volant s airbagem
- přední brzdy 260mm (před 239mm)
- škrtící klapka o průměru 55mm (před 42mm)
- vložka K&N do sání
- motor ;)
- lehčí setrvačník o 500g
Novinky v recenzi
Už zase jezdí
Zdravím všechny příznivce MA.cz
Včerejším dnem jsem opět začal své "působení" na silnicích.
Na autě jsem provedl několik úprav, které se výrazně podepsali na jeho chování a výkonu. Nebudu se vám tu rozepisovat v čem úpravy spočívají, ale auto se změnilo z beránka na vlka v rouše beránčím. Ještě mám plány dál, ale vesměs drobnosti. Fotky dodám jak budu mít více času.
Hezký den!
Neo5
Novinky
Zdravím vás,
po delší odmlce jsem zase tu. Asi jsem rozmrzl :) Události se daly nečekaně co pohybu a tudíž Eso dostane mnohem dřív to co bych rád :) Doma mi přibyly vložka do sání K&N, tříramenný kožený volant, centrální zamykání + DO a bude toho ještě víc :) Začaly práce na předělání podvícení a budíků. Podsvícení bude jiné a celé pěkně sladěno. Audio se taky ještě dotlumí a interiér dostane snad i jiné sedačky + doladím některé odhlučnění :) Mimo to dojde i na úpravu pod kapotou, kde výkon půjde nahoru a kroutící moment taky. Pak přihodím průběh s hodnotami zrychlení a pružnosti, z diagnostiky ;)
Jo bude veselo a máte se na co těšit!
Neo5
Pár nových zpráv
Zdravím vás!
Jelikož Eso už pár měsíců z důvodu mojí "finanční krize" nejezdí, chci napsat aspoň pár novinek o jeho přebývání.
Protože je zima a nedá se venku moc dělat, tak jen stojí na dvoře pod plachtou. Jen občas ho nastartuji, zahřeju a vyženu pavouky z výfuku :) Diagnostika, kterou jsem nedávno pořídil funguje bez problémů a dozvím se hodně informací o provozních stavech a dalších zajímavých věcech jako třeba osciloskopické průběhy atd.
Do nového roku chystám pár zásadních změn. Některé se týkají jen různých doplňků, jiné tuningu, ale v pravém slova smyslu. Ne nějaké spoilery, či jiné "hlouposti". Ve výsledku by auto mělo výrazně lépe jet a taky brzdit. Nebudu vám prozrazovat tajemství "šéfkuchaře", ale co se týká výsledků, mělo by to být blízko, Octavie RS 1.generace.
Pokud se jedná o vzhled, budu se jím více zabývat, až později. Patrně až po tom, co dodělám školu a budu mít zajištěn stálý přísun financí.. Nemám rád, extrémní věci, spíše funkční a decentní.
Přeji vám krásný zbytek tohoto roku a mnoho šťastných kilometrů za volantem!
Neo5
Nová recenze
Zdravím,
po delší době jsem napsal úplně novou recenzi. Chtěl jsem aby byla více užitečnější s více postřehy a zkušenostmi.
Jak se mi to povedlo, to posuďte sami.
Neo5
Depozit :(
Zdravím,
už je tomu pár dní a musím tuhle smutnou novinu povědět i vám.. Eso nejezdí.. Jako chudý študent nejsou finance na provoz, tak putovalo do depozitu, kde se bude ohřívat nevím jak dlouho.. :(
Tak jsem se těšil na zimní radovánky, jak se budu pěkně vozit bokem a tahat za ručku.. Jak se konečně naučím skandinávský svih a nakonec nic.. Možná to dopadne tak, že o vytáhnu až bude kompletní úprava, o které už hodně dlouho sním a která konečně udělá Eso tak, že jméno Eso bude zasloužené.. Zatím se mu pořád nedařilo dostát jeho jménu.. No uvidíme, uvidíte..
Pěkný den!
Neo5
Doplňění dalších drobností a ... ;)
Zdravím,
opět jsem vymyslet nějakou chujovinu, když mi kamarád poskytl svého escorta, abych si z toho vydělal co se mi bude hodit, že to prý dá do šrotu :) Nevěřil jsem kolik věcí se mi hodilo.. Vesměs drobnosti, ale udělali mi opravdu velkou radost.. Pak jsem do toho smradlavýho auta sedl a v tom mě to témeř lisklo.. Výškové nastavení sedadla řidiče.. To chci taky! Dneska jsem vyhodil jeho sedačku a pak svoji a s kamarádem, později kamarády a mým tátou jsme nad tím laborovali, jestli to půjde nebo ne. Nakonec jsem si řekl, to pude.. Celej sedák jsem rozebral a přehodil.. Teda nepříjemná práce, ale šlo to :) Takže ode dneška už konečně mám i výškové nastavení. Hurá! Takže další krůčky k pomyslné "dokonalosti". Sice jich ještě bude hodně, ale výsledek bude a až bude hotovo, tak se z toho hodně majitelů TDI a koncernu podělá :)
Mějte se
Neo5
Palubní počítač + další postřehy
Zdravím čtenáře moje.auto.cz,
Eso dostalo další "doplňky" které ho zase o krůček posunuly blíže k mojí vizi :) Už od začátku jsem chtěl v autě palubní počítač a předminulý víkend se mi můj sen konečně splnil. Přes FF jsem ho sehnal z GB a už se pěkně vyjímá pod autorádiem místo přihrádky pro telefon :) (foto později) Zatím mám k dispozici jen část funkcí, ale postupně bych rád aspoň některé ještě doplnil. Co zatím funguje: průměrná spotřeba, aktuální spotřeba, průměrná rychlost, stopky, datum, čas.. Co by ještě mohlo fungovat: dojezd, ujetá vzdálenost a teplota :) Teplotu si určitě dopojím, jen musím sehnat čidlo za nárazník.. Zajímavé zjištění byla spotřeba. S relativně lehkou nohou se pohybuji do 7,5L/100km a když jedu docela ostře, s častým vytáčením pod plným plynem, vejdu se do 8,5L/100km :) Což je docela pěkné..
Z dalších "novinek" jsou třeba silentbloky na zadní nápravě, které byly už na odpis. Auto zase o trochu změklo a je jistější.. :)
Ještě mě čeká chystání na zimu a spousta dalšího, včetně diagnostiky, kterou bych si letos na Ford rád pořídil..
Uvidím jak to bude dál :)
Hezký den!
Neo5
Poslední a definitivní předělávka výfuku
Ahoj,
už jsem se v tom hrabal hodně dlouho a pořád to nemělo ten efekt jak jsem potřeboval.. Chtěl jsem aby auto hlavně nedunělo, což se dělo od 3tis. otáček a hodně to rušilo. A konečně dneska už je to takové jak jsem chtěl.. Neduní! Hurá! Pěkně ztichl a když jedu pianko, tak motor jde slyšet jen zlehka a výfuk skoro vůbec.. Při vytočení jde slyšet hlavně motor a výfuk jen dotváří kulisu.. Paráda, konečně se budu moct jezdit rychle a neupadne mi z toho kraválu hlava :D
Mějte se!
Neo5
Pirelli P6 Cinturato, ošetření podvozku antikorozním nátěrem + pár plánů
Ahoj,
Brigestonkám ER300 už odzvonilo.. Přední jsem měl už na odpis a nezbývalo než koupit nové.. Chtěl jsem gumy co budou dobré nejen na suchu, ale i na vodě. Co nebudou mít tak velké opotřebení a vydrží mi zhruba 4 sezóny. (Brigestone vydržely 1,5 sezóny (špatná sbíhavost, později ramena se hodně podepsaly) ) Pravda zezačátku jsem tomu dost dával a přítomnost Ecce homa před domem je příliš velké lákadlo.. Ale už bylo blbnutí dost.. Aspoň pro letošek. Každá sranda něco stojí a moje peněženka to fakt nerada..
Zkušenosti s ER300: moje první letní pneu.. jízdní vlastnosti se vyhrotili na úroveň, že místo, kde gumy ustřelily nebylo možno nikdy úplně odhadnout a když ujely, tak pořádně(až před výměnou jsem dokázal auto témeř do každé zatáčky na Ecce stavit přesně na limit přilnavosti). Brzdná dráha byla parádní. Ze 100-0 jsem zastavil o 1,5 délky auta dřív než Ford Fusion. Na vodě krásně čitelné a jisté. Chtěl jsem do nich jít znova, ale výdrž hraje taky svoje. Výběr nových se zúžil jen na Michelin, Pirelli a Continental. Nechci nějaká "bláta". Micheliny vyřadily vlastnosti na vodě.. Continentalům nevěřím, takže Pirelli byl jasný vítěz. Sehnal jsem je z e-shopu za 1145,-Kč jednu, což je velmi dobrá cena.. Takže uvidím jak se jim bude dařit :D
Další nová věc je antikorozní nátěr. Dřív jsem používal Tlumex, ale stačila sezona a nátěr se témeř umyl. Teď je na spodku Body 930.. Uvidím jak dlouho to vydrží ;)
Na letošní "prázdniny" jsem měl hodně plánů.. Hlavně funkční úpravy a peníze jako vždy rozhodují :( Jestli mi to vyjde, tak bych rád aspoň palubní počítač z mondea MK1 nebo MK2 a možná vymyslím ještě něco, ale protože jdu opět do školy, jsou prioritní jiné věci..
Toš se mějte pěkně a přeji hodně šťastných kilometrů!
Neo5
Fotky
Konečně přidány nové fotky.. :)
Výfuk a fotky
Zhruba před dvěma týdny jsem řešil problém s urezlým výfukovým potrubím i koncového tlumiče. Potrubí bylo neoriginální. Nějaký starline či co, protože mělo navíc průměr místy jen 40 mm což je na 1.6 hodně málo. Na šrotišti jsem sehnal potrubí z dieselového escorta s průměrem kolem 55mm a tvarem prakticky stejným jak mám já.. Známý karosář mi potrubí napasoval k pseudotuningovému nerez tlumiči s předělaným vnitřkem made in my home, který jsem dopoledne vymýšlel a odpoledne realizoval, s koncovkou 55mm. Připadá mi, že auto trošku ožilo a zvuk zůstal prakticky stejný.
Fotky tu jsou už poměrně dlouho stejné a stále nemám čas udělat nové, ale nebojte budou.. ;)
neo5
Drnčení a vrzání? Prakticky se mě už netýká..
Dřív jsem psal, že mi to v autě hrozně drnčí a je to způsoběno chybějící polovinou uchytů.. Tak jsem je doplnil a ?
Zadní část prakticky úplně ztihla. Už žádné skřípaní od zadních tapeců, paráda.. :) Jen ještě dodělám palubku a super..
Pak budu mít konečně nerušený poslech hudby i při jízdě :)
Pěkný den!
Neo5
Nová ramena přední nápravy + doplnění chybějících klipů v interiéru + další fotky
Ahoj,
před nějakou dobou jsem si začal všímat podivného chování Esa.. Postupně bylo čím dál více nejisté, až to nakonec vypadalo tak, že při přidání plynu auto zahýbalo samovolně doleva a při ubrání zase vpravo.. Málem mi pak docela často nestačila jedna strana silnice.. Nejdřív jsem se domníval, že se řízení už definitivně odporoučelo, ale pak jsem vlezl pod auto a hned mi bylo jasné odkud vítr vane.. Přední silentblok na levém rameni by úplně zničený..
Nejdřív mi bylo doporučeno dát jen nové silentbloky, ale Ford je už bohužel nedodává.. Pouze kompletní ramena. Pak jsem tedy sháněl kvalitativně rovnocennou druhovýrobu, ale nakonec jsem zakoupil originál obě nové. Aspoň bude klid.. Ve čtvrtek jsem je vyměnil, pak hned nechal seřídit geometrii a ouha! Auto se fantasticky zklidnilo! Také nerovnosti zvládá podstatně lépe..
Teď jsem zvědav jak dlouho budou držet.. Vypadá to, že ty ramena co jsem vytáhl, byly původní. Takže to vypadá na dlouho.
Včera ve volnější chvíli jsem ještě rozdělal zadní část interiéru, konkrétně tapecy u zadních sedaček a sedadla jsem vydělal. Na tapecy jsem doplnil všechny klipy a příchyty, které jsem dříve urval. U sedadel jsem zacvaknul plastové pouzdra, které byly vyskočené, takže by to mělo teď podstatně méně drnčet.. Ještě jsem neměl možnost se s tím projet a otestovat zdali to i nadále drnčí, nebo ne, ale večer plánuji Eso trochu provětrat, tak pak budu informovat jak to dopadlo ;)
Ještě doplňuji pár fotek..
Mějte se a přeji parádní neděli!
Neo5
Brzdy..
Ahoj,
včera jsem pořádně prohnal Eso po ecce (samozdřejmě v noci, kvůli motorkářům a prakticky nulovému provozu). Vypaloval jsem výfuk od zimních nánosů a z brzd sůl..:D
Když jsem pak zastavil a vystoupil, nestačil jsem se divit. Nikdy jsem nic podobného neviděl. Kotouče mi na autě doslova svítili oranžovo-červeně. Přitom brzdy pořád brzdili celkem obstojně(musel jsem více tlačit na pedál;)..Smrděl jsem teda pak jako kamion po několika kilometrovém klesání :D
Jen mě štve, že jsem to nestihl vyfotit..
tak třeba někdy příště ;) Možná :D
Mějte se a pěknou neděli!
Neo5
Sraz, diagnostika, zrychlení, pružnost a
Ahoj,
nové zážitky žádají nové řádky..
Včera jsme měli po půl roce další sraz FF(FordFans). Sice nás nebylo mnoho, ale sjelo se kvalitní jádro severomoravské větve ;)
Mimo obcházení kolem našich strojů se také prováděla diagnostika a různé další testování. Eso mě velmi potěšilo, když bylo naprosto bez chyb. Aspoň co se týká motoru a řídící elektroniky tak vše bylo v pořádku.. Také motor je v dobré kondici. Běží tiše, hladce a správně, což mě velmi potěšilo..
Pak jsme jeli zkusit zrychlení. Bylo to na rovné suché silnici, bohužel mírně do kopce. Také jsme byli v autě dva, což dělá v mém případě dost navíc. Také "úzké" zimní gumy se protáčely více než by bylo třeba. Výsledek 12.86 s 0-100km/h při těch podmínkách, zátěži a motorizaci je odpovídající. Další měření bylo z 50-100km/h na (2°-3°rychl. stupeň)za 8.5s..
Cestou zpět jsem trochu přišlápl plyn a za chvíli se rychloměr pohyboval kolem 175km/h, kdy jsem musel zvolnit kvůli povrchu silnice.. Později na dlouhém rovném úseku ručička překročila hranici 190km/h(podle tacho, takže nějakých 187km/h v reálu) "Zatím" je to nevyšší rychlost jakou jsem kdy s Esem jel.. Myslím, že by ještě šlo, ale jen v řádech km/h.. Rozhodně se o to nebudu hodně dlouho pokoušet.. Měl jsem už docela strach..
Mějte se a hezkou neděli..
Neo5
Eso vs Fiesta 02 a 06
Zdravím,
po delší době a taky díky nové práci mám možnost se občas povozit v něčem co jsem ještě neřídil. Posledně to byly dvě fiesty. Každá o objemu 1.4, ale jedna benzín, druhá nafta. V benzínové variantě to byla plná výbava. Parádní malé autíčko, opravdu ideální do města. Lehké, mrštné, snadno ovladatelné. Motoricky na tom taky nebyla vůbec špatně. Šla docela pěkně za plynem a velmi dobře se mi s ní jezdilo. Když ji však srovnám s Esem..
V čem má Eso navrch:
+ výkon
+ zrychlení
+ pružnost
+ přesnost řazení
+ celková robustnost
+ mnohem lepší audio (doděláváno)
+ zvuk motoru
V čem má navrch Fiesta:
+ Brzdy (mnohem ostřejší nástup)
+ žádné drnčení
+ mnohem lepší výbava
+ 5 dv ;)
+ spotřeba
Podle mého názoru je fiesta "vozítko pro ženy". Veškeré její ovládání bylo snadné, pedály šly lehce, měkkoučná spojka. Pro konktréně mé požadavky však mnohem více vyhovuje Eso. Je daleko více hrubější a drsnější než Fiesta. Pedály jdou docela tuze, ale dají se citlivě a přesně ovládat. Co se týká řazení, měla fiesta delší řadící páku a její chod byl sice lehký, ale na můj vkus příliš dlouhý, což vytvářelo subjektivní dojem nepřesnosti.
K dieselové verzi:
jelikože jsem odpůrce nafťáků, baví mě točit a poslouchat motor, tak hodnocení nebude úplně objektivní. Spojka zabírala velice prudce a málem mi to několikrát po sobě zdechlo. Zátah motoru byl dobrý a pružnost byla příkladná bez jakékoliv turbodíry. Ale zvuk motoru mi trhal uši. Připadal jsem si jako lepším zahradním traktůrku. Zkrátka mi to nesedělo. Palubní počítač to nemělo, takže spotřebu jsem nevěděl, ale určitě to nebylo velké číslo ;)
Co z toho všeho vyplývá?
Když Forda, tak v benzínu. Rozhodně teda Fiestu. U vyšších kubatur by byl zážitek s jízdy určitě na jiné úrovni ;) Třeba mondeo, focus ..
Mějte se!
neo5
Nový olej (5W-30)
Zdarec,
zpočátku musím uznat, že byla děsná blbost poslouchat okolí Škodovkářů a "krmit" Zetec 10W-40 i když od Shellu.. Probíral jsem to s lidmi z FF(FordFans) a jednohlasně mi doporučili 5W-30. Doporučili mi konkrétně DIVINOL multilight FO 5W-30, který splňuje všechny specifikace pro Ford.
Výsledek?
Motor se výrazně zklidnil a klepání za studena se omezilo na méně než polovinu. Zatím jsem neměl možnost vyzkoušet o kolik auto lépe jede, ale připadá mi, že se mnohem snadněji vytáčí a běží daleko lehčeni a kultivovaněji než kdy předtím.. (Shell jsem vyléval při cca 7000km)
Hezký den!
Neo5
sníh
Trochu jsem se odmlčel. Zima už konečně začala a tak se otevřely nové obzory zábavy za volantem. Dneska jsem teda málem potřeboval hnědé trenky, když mi naprosto neplánovaně a nechtěně uletěl "zadek" bokem.. Auto má kompletní zimní výbavu, takže nemám ze zimy strach! Ale i tak musím opatrně.. Dokud si na klouzání nezvyknu..
Mějte se
Neo5
Geometrie..
Dneska jsem byl na geometrii a trochu jsem se zděsil.. Byla totálně v háji..(obrázek později) proč jsem já blbec tam nešel dřív.. :( Ušetřil bych gumy.. No co už.. Na podzim je dorazím a na jaře kupuju nový...
Stav karoserie a dojem po prvních 10000km
Escorty jsou známé svojí korozí, která je žere jak kyselina.. Dlouhou dobu jsem se domníval, že to moje je ve špatném stavu a ještě k tomu po bouračce.. No hrůza!
Co jsem však viděl jiné escorty, tak je moje Eso, co se koroze týká, v dost dobrém stavu.... Motor bezproblému běží. Sice si vezme asi 1 litr na 5000km, ale to je prkotina.. Kastle vypadala hrůzostrašně, ale na geometrii mi řekli, že je rovná. Teda kromě předních brýlí, které jsou trochu křivo, ale na nich to nejezdí..
Výše zmíněné zjištění mi odvalilo hodně velký kámen ze srdce..
S Esem jsem najezdil zhruba 10000km za nějakých 8 měsíců a zatím spokojen. Nikde mě zatím nenechalo a vždycky odvezlo..
Jen tak dále..
Oprava startéru
Občas při studeném startu ozývaly divné pazvuky a bylo mi jasné, že za to může startér. Pravděpodobně se špatně vracel pastorek a občas zachytil o věnec setrvačníku.. Na určitou dobu tento problém úplně vymizel, ale před pár dny se znovu objevil a mnohem častěji a více než dříve..
Tak musel ven..Můj Ford má startér ze zadní strany motoru pod sáním, tudíš je k tomu přístup "jak k penežům".. Práce mi zabrala celý den včetně vyčistění a promazaní startéru.. Hrál jsem si s tím :D Po namontování a pozapojování všecho potřebného jsem zkusil nastartovat.. Zvuk startéru byl úplně jiný, skoro se mi nechtělo věřit, že to je ten starý startér.. Vypl jsem motor a nastartoval znovu.. No vážně jsem neměl halucinaci.. Paráda, další věc hotova..
Dneska vystříkám dutiny, pak už jen opravím nějaké oděrky a bude auto nachystané na zimu.. :)
Pod/na-svícení budíků
Tak jsem se k tomu konečně dohrabal.. Nevěděl jsem jak to mám přesně udělat,ale povedlo se.. Podsvícení se týká čísel a hodnot na budících, která září zeleně a ručičky jsou nasvíceny UV Led(září bíle).. Řekl bych paráda..;) Jak se setmí tak hodím fotky..
Odešla baterie
Dlouho jsem jezdil a paráda.. Jednoho krásného večera, jsem takzvaně "vyháněl pavouky z audia" a dolaďoval nějaký muchy, mi začal interiér nějak problíkávat. Docela mě to vyděsilo a tak jsem zkusil otočit klíček do I. polohy.. Vyplo se rádio a už se nerozběhlo.. Říkám si: Tak to ne.. Dopr.. Co se děje? Začaly mě napadat noční můry spojené s elektronikou starších fordů.. Pak jsem si řek, třeba to bude "jen" baterka.. Otočím klíčkem, škyt a nic.. To se mi ulevilo.. Dal jsem ho na nabíječku a nabíjel přes noc..
Ráno jsem pak musel kamsi jet,tažke paráda auto v poho.. Další den však už nechytlo.... Baterka je definitivně v pr..háji :)
Uvidíme jak dopadne reklamace, ale zatím nejezdím.. :(
Přední mlhovky
Při mé poslední kolizi jsem rozbil jednu mlhovku a taky mi blbla elektrika, takže vlastně mlhovky vůbec nesvítili.. Dlouho jsem nevěděl proč. Dát jsem je již nechtěl (plánoval jsem náporové chlazení brzd),ale když mi chyběla jen jedna mlhovka, tak jsem si řekl, že nemá cenu házet mlhy do žita :) už jsem chybu odhalil.. Bylo to přemostění..
Pro všechny kdo mlhovky nemáte a plánujete dodělat potřebujete:
- světla (nečekaně :)
- dvojitý spínač
- relé od mlhovek (hnědočervené,myslím 20)
- přemostění (malý plíšek, který se zasune do místa pro bílé relé, je to tam zeleně vyznačeno)
Pak by mělo vše fungovat.. ;)
recenze
Přepracována a doplněny nedostatky..
Recenze
Přepracována recenze, dopl
Sedačky, brzdy a jízdní vlastnosti..
Dneska jsem si po delší době dopřál takovou sportovní projížďku a dospěl jsem k dalším postřehům..
K sedadlům: boční vedení je pro bežnou jízdu dostačující, ale když chcete trošku zadivočit, tak vás neudrží. Pak může se pak stát, že kvůli malému bočnímu vedení stratíte kontrolu nad vozem..
K brzdám: po zahřátí začnou pískat a dost hlasitě.. Nejsem si úplně jistý jestli to dělají bubny nebo kotouče, ale spíše bubny..;)
K jízdním vlastnostem:
Auto má velmi lehkou záď tak se může dsoti často stát, že vám při intenzivním brzdění mimo osu začne "tancovat".. To je asi jediná špatná věc, kterou jsem objevil.. Stopu drží perfektně a není problém si auto postavit na limit, na němž se chová lehce, ale fakt jen lehce nedotáčivě, až skoro neutrálně.. Při výjezdu ze zatáčky je auto velmi neutrální, až skoro přetáčivé(když výjezd utáhnete)..
Zkrátka a jasně, baví mě čím dál víc!
nové fotky
Přidány fotky z Ecce homo.. Fotograf se na nich učil.. Příště budou lepší.. ;)
Čím dál, tím víc..
Až k dnešnímu dni mohu na plnou hubu říct: "Tohle auto mi dělá radost!"
Čím víc jezdím, tím víc mám Eso rád.. Sice mě občas trochu zamrzí trojbarevná kombinace, ale to je asi jediné.. Interiér se mi podařilo z velké části odhlučnit.. Takže drnčení prakticky zmizelo.. Proti kámošově escortu je moje paráda ;)
S novým audiem se požitek z jízdy zdvojnásobil.. Hraje to moc hezky..
Spolehlivost se zatím taky nijak neotřásla.. Pokaždé jedu a dojedu.. Poslední delší cesta: Šternberk - Praha a zpět(ne po dálnici), ukázala mnohé..
Na sedadla jsem úplně změnil názor.. I po tak dlouhé cestě jsem z nich nebyl vůbec unavený.. Optimání boční vedení a tuhost, je prostě dobrá kombinace..
Motor, zkvuk nijak neruší ale víte o něm.. Tah naprosto dostačuje.. Sice pošilhávám po silnějším, ale ten bych zatím neuživil..
Podvozek je taky super.. Když si dám pozor, abych zbytečně nevymetal díry, tak nemám co vytknout..
Zkrátka jsem rád, že Eso mám :D
Flexa spadla na laďák
Jak jsem psal dříve, laďák mi začal lézt na nervy. Kdyby lez jen trochu a občas, ale ten bordel, kterej tvořil všude okolo, mě už vážně nebavil..
Všichni, si na to stěžovali a já už mohl jen suše souhlasit...
Řekl jsem dost! Pár promyšlených řezů a zmenšení průměru roury od kamen, která se na konci onoho "laďáku" nacházela, udělilo Esu konečně klid..
Nyní si konečně mohu vychutnat nijak výrazně nerušený, kvalitní poslech nového audia.. No prostě paráda..
Laďák
Tak dneska už toho je vážně příliš.. Ladák půjde pryč.. Z hučení mě bolívá hlava a to se pak prostě nedá normálně řídit..
Jen pro upřesnění výfuk R-1 Sport (sice nerez) stojí za kulový.. Nedoporučuji..
Doufám že během tohoto týdně seženu ten, který tam patří..
lambda sonda
Tak se konečně dostalo i na lambdu.. Vyměněna, takže už se nemusím bát, že mi to požere i trávu kolem cesty..
spotřeba..
Čekal jsem že lambda bude K.O. ale kupodivu ne..
Spotřeba v kopcovitém terénu při rychlosti 90-140km/h, často při plném plynu vyšla: 7,2L/100km
Pozimní údržba a zátěžový test
Včera jsem na autě provedl konečně pozimní údržbu, která se skládala z odstranění povrchové koroze z lemu levého prahu a antikorozivního nátěru kompletního podvozku.. Levý prah chytil trochu lišku, ptž jsem na autě neměl zástěrky a letající kamínky mi obouchaly barvu a začalo to logicky kvést.. Zástěrky jsem dal včera dopředu.. Dozadu to není potřeba :)
Včera taky moje Eso absolvovalo první delší zátěžový test 330km.. Bezproblémů...Krajina byla převážně kopcovitá a díky tomu jsem poznal co 1,6 umí.. Výsledek: pokud jedete samy nebo ve dvou, pak je 1,6 ideál.. Ve více lidech je líná.. Jakmile budu mít možnost a hlavně finance sháním 1,8..
Tak už zase jezdím
Auto už je zase v pořádku a jezdím.. Čeká mě ještě pár dalších oprav, ale to počká.. (druhá lambda(sice asi ještě kupodivu funguje, ale je to jen otázka času..)potom lak,atd..) Hlavní je, že to dopadlo jen takhle a to nejdůležitější je, že jsem se z toho poučil.. :)
čím kdo zachízí, tím taky schází..
Dnešní den byl už od rána nějakej divnej a když přijel kamarád, že nafotíme naše vozítka, něco mi říkalo, máš doma práce dost, pošli ho domů.. Ale já to neudělal.. Nafotili jsme spoustu úžasných fotek, ale pak začalo to, co nemělo.. Rodeo on Ecce homo.. Blbnuli jsme.. Chyba! Blbnul jsem, do příkopu zmizel jsem.. :( Auto dostalo trochu šupu na přední pravej roh.. Odnesly to naštěstí "jen" nárazník, mlhovka , lambda a nějaký dálší drobnosti.. Takže mám zase vystaráno.. takže pučení pro příště.. Neignoruj hlas, kterej ti říká: "Vyser se na to!"
Přidat názorDiskuse: Ford Escort 1.6 16V CLX
- Re: Re: Co to?? Eso nejezdí??? 16.11.2010 20:48
- Re: Re: Co to?? Eso nejezdí??? 16.11.2010 06:58 blueline
- Re: Co to?? Eso nejezdí??? 15.11.2010 18:41
- Re: Re: Co to?? Eso nejezdí??? 15.11.2010 16:05
- Re: Co to?? Eso nejezdí??? 15.11.2010 15:28
- Co to?? Eso nejezdí??? 11.11.2010 05:37 blueline
- Re: Co dál?! 10.02.2010 09:11
- Re: Zdravím pana Martina ze Štenberka von Stenberk 22.01.2010 19:22
- Zdravím pana Martina ze Štenberka von Stenberk 22.01.2010 17:06 FRPE
- Re: ten olej... 22.01.2010 13:55
- ten olej... 17.01.2010 13:17 blueline
- Co dál?! 05.01.2010 22:06
- Re: zimní fotky.... 02.01.2010 21:14
- zimní fotky.... 29.12.2009 13:04 Enthusiastic.driver
- Re: starter 17.09.2009 01:04
- starter 10.09.2009 15:02 Brandon Walsh
- Re: Hodnocení 20.06.2009 14:12
- Hodnocení 14.06.2009 21:34 Martin_Happy
- Re: Esco 06.05.2009 16:36
- Esco 05.05.2009 21:32
- Re: Re: Re: hafan 05.05.2009 21:09
- Re: Re: hafan 05.05.2009 20:19 Brandon Walsh
- Re: hafan 05.05.2009 20:18
- hafan 05.05.2009 19:36 Brandon Walsh
- pěknej escortek jen mi tady chybí 04.05.2009 21:19 Mishak (RSKa)
- ESO 16.04.2009 21:53
- Re: jééé, další FF 11.04.2009 16:49
- jééé, další FF 11.04.2009 09:48 Enthusiastic.driver
Další vozy Ford Escort
-
Ford Escort (1992) Majitel: parkoviště
Přidáno: 15.6.2008 5410 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Ford Escort (1995) Majitel: Flash009
Přidáno: 29.8.2011 27 Majitel 9.89 Uživatelé
-
Ford Escort (1987) Majitel: parkoviště
Přidáno: 30.3.2008 147 Majitel 9.87 Uživatelé
-
Ford Escort (1992) Majitel: parkoviště
Přidáno: 30.7.2008 810 Majitel 9.81 Uživatelé
-
Ford Escort (1997) Majitel: parkoviště
Přidáno: 1.2.2009 89 Majitel 9.81 Uživatelé