Recenze

9 Majitel

Ford Escort 1.8 16V 85kW

9.81 Uživatelé

Hodnoceno: 21× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Ford Escort, foto 1 Ford Escort, foto 2 Ford Escort, foto 3 Ford Escort, foto 4 Ford Escort, foto 5 Ford Escort, foto 6 Ford Escort, foto 7 Ford Escort, foto 8
Ford Escort, foto 9 Ford Escort, foto 10 Ford Escort, foto 11 Ford Escort, foto 12 Ford Escort, foto 13 Ford Escort, foto 14 Ford Escort, foto 15 Ford Escort, foto 16 Ford Escort, foto 17 Ford Escort, foto 18 Ford Escort, foto 19 Ford Escort, foto 20 Ford Escort, foto 21 Ford Escort, foto 22 Ford Escort, foto 23 Ford Escort, foto 24 Ford Escort, foto 25 Ford Escort, foto 26 Ford Escort, foto 27 Ford Escort, foto 28 Ford Escort, foto 29 Ford Escort, foto 30 Ford Escort, foto 31 Ford Escort, foto 32 Ford Escort, foto 33
 

Technické info

Přezdívka auta Ford Escort Rok výroby 1997 Koupeno ojeté najeto [km]:110000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1796 výkon [kW]: 85 kroutící moment [Nm]: 160 zrychlení 0-100 km/h [s]: 9.5 maximální rychlost [km/h]: 196 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 380 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 8

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "JimmyRS".

Escortů je tady už plno a tak asi nemá moc smysl ho popisovat. V mém případě se jedná o Escorta s benzinovým motorem o objemu 1.8 litru. Dodnes nepochopím, proč se vyrábělo tolik 1.6tek a tak málo právě těchto 1.8ček. Konstrukčně je motor naprosto stejný (většina čidel a součástek je identických). Ve většině pojišťoven platí pásmo od 1350 do 1850, kam spadají obě varianty, tudíž i pojistka je stejná. Někdo může namítat, že 1.8 bude víc žíznivá, ale ten rozdíl není tak drastický, jak si asi většina lidí v devadesátých letech myslela. Já osobně jezdím se spotřebou do 8l/100km (průměr za 41tkm je 7,92l/100km) nicméně záleží na tom, kdo za tím volantem sedí. Dá se jet za 7l i za 10l. Jednašestky (dle zkušeností z fordfans.cz) si vezmou prakticky stejně. Jediné místo, kde se projevuje větší objem je město a popojížďky od semaforu k semaforu. Tady by rozdíl ve spotřebě mohl být znát. A v neposlední řadě je tady porovnání výkonu. 90PS proti 115PS při stejné váze udělá opravdu hodně. Chápu, že v té době byl Escort určen pro - řekněme "běžné" zákazníky a tak byla jeho výroba zaměřena na co nejnižší náklady a tím pádem byla i relativně nízká prodejní cena. A tady bude nejspíš ten zakopaný pes, díky kterému tady jezdí drtivá většina 1.6tek - byla prostě levnější. Nicméně dnes, kdy je Escort velmi velmi stará ojetina se pořizovací ceny vyrovnaly bez ohledu na výbavu, či motorizaci. Takže pokud ještě dnes někdo uvažuje o Escortu a chce 5dveř, tak by určitě měl šáhnout právě po tomhle motoru.

Silné stránky

V dnešní době bude nejsilnější stránkou pořizovací cena, kdy za málo peněz dostanete hodně muziky. Tím pojmem "hodně muziky" mám na mysli např. el.okna, 2xairbag, posilovač řízení, klimatizaci, el. zrcátka, vyhřívaná skla, el. seřiditelná sedadla atd. Když se na to podívám z tohoto pohledu, tak Escort v nejvyšší výbavě (Ghia) je i dnes docela vybavené auto. A tím pojmem "za málo peněz" mám na mysli - no stačí si kliknou na stránky autobazarů a uvidíte sami. Další silnou stránkou jsou použité náhradní díly, kterých je dnes po vrakovištích plno a pokud nenarazíte na "blbce" prodejce, tak spoustu dílů seženete - jak se říká "za hubičku". Jako další silnou stránku bych uvedl spolehlivost. Tady dávám za 1 (resp.na 10b). Opravdu mě ještě nezklamal a vždy odvezl z "A" do "B". Dále bych sem zařadil i velikost zavazadlového prostoru, který má 380l, což je na auto nižší střední třídy i dnes dobrá hodnota. (Nový Focus má 396l- ovšem bez plnohodnotné rezervy - s rezervou je to 282l, Nový Golf - 350l). A na závěr bych zmínil i vnitřní prostor, kdy díky interiéru a uspořádání nemáte pocit stísněnosti a pokud mají přepravované osoby okolo 180cm, tak můžete přepravovat 5 osob i na větší vzdálenosti bez nutnosti následné operace páteře či nohou....

Slabé stránky

Jak už jsem psal - Escort je dnes už autem minulého tisíciletí a je to prostě znát. Jestli něco Ford neuměl, tak to byla karoserie. Řešení nosníků je naprosto katastrofální (kdo to nezná, tak se jedná o dva plechy, které se po celé své délce navzájem kopírují a je mezi nimi cca 1-2mm mezera, takže ideální místo pro vlhkost a následnou korozi), za dlaší nedostatek bych považoval řešení odvodu vody z porostoru střešního okna, kdy je voda odváděna do nitra prahů, odkud následně koroduje i podlaha. Další kritická místa jsou lemy, místa u uchycení přední nápravnice a taky A-sloupky. Nicméně pokud člověk není jen ten typ co nastartuje-jede-dojede a jednou za rok mrkne na hladinu oleje, tak se všemu dá předcházet. Pravidelná údržba alespoň těchto kritických míst, které jsem zmínil, prodlouží život karoserie o dalších X let. Další slabé stránky už popisovat nebudu, jelikož většinu nedostatků už zde popsali kolegové předemnou.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Osobní zkušenosti se servisem Ford nemám jelikož tam nejezdím. Zatím bylo auto v servisu jen 3x - jednou se měnily zadní tlumiče, potom se měnil celý sportovní podvozek a poslední návštěva servisu byla kvůli rozvodům, na které jsem si sám netroufl. Jinak všechny opravy/úprvavy si dělám na autě sám....

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Prodejce (autobazar) byl bezproblémový chlap a dojel mi auto prodat ve 22hod večer v Neděli, kdy se utrhl z vlastní oslavy narozenin, takže s prodejcem žádné problémy nebyly, ale s předchozím majitelem ano. Po týdnu co jsem auto koupil se mi utrhl silemblok motoru a motor spadl na nápravnici-ale domů jsem dojel, dále nefungovala klima - prasklý O-kroužek na kompresoru a auto bylo bouráno na předek (ale krásně opraveno-to se musí nechat) Takže po několika bouřlivých telefonech mi předchozí majitel sehnal nový silemblok a zapaltil výměnu. Při předávání silembloku mi řekl, že už mě nikdy nechce ani vidět ani slyšet po telefonu --- ostatně tohle přání bylo oboustranné.

Úpravy/opravy

Auto vlastním už 2 a půl roku a tak se toho na něm poměrně dost změnilo. Pokud bych tady měl popsat všechny změny, případně co se na autě dělo, tak mi to zabere celý den. Nicméně pro ty, které to zajímá mám stránky, kde mám vše důkladně popsáno, takže můžete nahlédnout tam. Sem vložím převážně fotky, jak auto vypadá v dnešní době a zbytek se můžete dočíst na stránkách - předem se omlouvám za kvalitu a estetičnost stránek. Nejsem žádný profík v tvorbě stránek a hlavě co mě zajímalo byla jednoduchost a přehlednost. A tady je adresa: www.ford-escort-jimmy.wz.cz

 


Další vozy Ford Escort



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10
praktičnost
9
prostornost
9
jízdní vlastnosti
9
jízdní komfort
6
provozní náklady
9
náhradní díly
9
výkon motoru
9
spotřeba
9
hlučnost motoru
8
kvalita sedadel
8
brzdy
8
zavazadlový prostor
9





Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…