Recenze
Volkswagen Golf VW Golf VI Variant Trendline 1,6 TDI DPF 77 kW - model 2010.
Technické info
Přezdívka auta Golfik Rok výroby 2010 Koupeno nové najeto [km]:20000 palivo: nafta počet válců: 4 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 505 pohon kol: přední
Popis vozu
Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Bobřík".
Páníček mi říká Golfík, ale já jsem hrdý GOLF VARIANT 1,6 TDI CR 77 kW PDF ve výbavě TRENDLINE, navíc rozšířené o pakety ALL IN a COMFORT. Takže páníčci si na cestách mj. užívají duální klimu, rádio RCD 310 (fakt dobře hraje), loketních opěrek vpředu i vzadu. Na delších trasách lze ocenit tempomat – při správném používání navíc ideální prostředek proti pokutám za nepřiměřenou rychlost. Jízdní vlastnosti a vzhled vylepšují litá kola 205/55R16, rozjezd do kopce usnadňuje brzdový asistent. Také mlhovky s prosvěcováním do zatáček nejsou od věci. Při stěhování oceníte jednoduše ovladatelná dělená sedadla, která po sklopení spolu se standardní mezipodlahou utvoří zcela rovnou plochu. Přepravu lyží řeší jak průvlak v zadním opěradle, tak eloxované podélníky na střeše. Inu na to abych vynahradil páníčkův vysněný SUPERB musím být šik.
Jak páníček říká, jsem sice německé auto, ale pocházím z Mexika. A aby toho nebylo málo na Moravu jsem se dostal přes Prahu. Díky tomu, že si mě pořídil v lednu, jsem se dostal aspoň k litým zimním kolům. Páníček je jinak spořivý a už se obhlížel po levných plecháčích, jenže všechno proběhlo tak rychle, že se musela řešit kola přímo v autosalonu, no a nakonec těch 16,5 tisíce za 4 komplet kola nebylo zase tak moc. Také jsem hned dostal příčníky, abychom mohli spolu do Alp. Drobný zádrhel byl ještě s dálniční známkou – páníček již několik let provozuje auta s celoročkou a teď bylo třeba projet s nepřihlášeným autem na přepravní SPZ celou republikou. Nakonec to řešil malým podvodem – celoročkou ledabyle nalepenou na skle bez vypsání čísla SPZ. No nějak by to ti zákonodárci mohli ulehčit. Oficiálně se prý má koupit krátkodobá, tj. měsíční a po převezení odlepit a žádat na poště proplacení (po přihlášení auta a zakoupení celoroční známky) s odůvodněním, že se jednalo o … prostě složité a komplikované.
Na tyhle stránky, jinak oblíbené páníčkovo počteníčko, jsem se dostal díky výzvě majitelům nových motorů 1,6 TDI CR o sdělení zkušeností. Takže tady jsou: páníček může porovnávat, protože stále ještě drží starší sestřičku osvědčenou Octavii 1 1.9 TDI 66kW. Ta je nesrovnatelně hlučnějí, jízda se mnou je proto komfortnější. Je fakt, že zřejmě díky karoserii kombi, je oproti liftbaku O1 více slyšet podvozek, hluk od pneumatik. Toho jsem si páníček všímal již ve služebním kombi O2 (2,0 TDI 103 kW). Motoru 1,6 TDI také chybí výkonová špička, dříve kritizovaný turbokopanec ve 2000 ot/min. Nejvíce vadí relativně slabý výkon při nízkých otáčkách tak do 1500 ot/min, což při rychlém puštění pedálu spojky občas vede k zastavení motoru. Marné - zánovní spojka zabírá odspodu, v O1 po 150 tisících km přece už o něco výše. Jinak jízda velice příjemná, motor se dá točit do 5000 ot/min jako benzín a v dálničním tempu nad 3000 otáček je docela pružný. V Německu jsem držel na tempomatu bez protestu 190 km/h. Ovšem něco za něco. Ve městě a okolí lze dosáhnou i spotřeby na úrovni deklarovaných 4,5 l/100km, ovšem jízda po dálnici ve 130 km/h představuje již takových 6,2 l/100km. Dlouhodobý průměr od počátku (19000 km) činí 5,86 l/100 km, pravda je že i u nás ve Vidlákově je podíl provozu po dálnici min. poloviční. O1 měla za stejných podmínek po 138 tis.km spotřebu 5,45 l/100 km, takže z tohoto pohledu zklamání. Příjemně překvapila spotřeba oleje – u 1,9 TDI se musel dolévat longlife již po 15 tis. km, od výměny po výměnu (od 32 do 45 tis.km) asi tak 1 litr, u 2,0 TDI 1 litr tak co 10 tis.km. Golfík se poprvé přihlásil po 19 tisících. Je pravda, že dnešní olej dle specifikace VW 507 je hustší. Toliko k motoru. Podvozek jako takový je asi konstrukčně stejný jako v O2, v zimě na kluzkém povrchu je cítit působení vypínatelného ESP. To páníček zkusil vypnout, ale rychle ho zapnul zpátky. Ve srovnání s O1 pocitově sedím na silnici výrazně lépe i na zimních gumách 195/65R15.
Shrnutí - 1,6 TDI CR X 1,9 TDI:
+ levnější povinné ručení
+ vyšší jízdní komfort
+ nižší hladina hluku
+ živější ve středních a vysokých otáčkách
- zvýšená citlivost spotřeby nafty podle stylu jízdy
- mdlý nástup motoru z volnoběhu
Silné stránky
podvozek, komfort jízdy, nízká hlučnost, skladný zavazadlový prostor
Slabé stránky
- v porovnání s 1,9 TDI spotřeba citlivější na styl jízdy, zatím průměr 5,6 l/100 km (s Octavií jsem jezdil za 5,2)
- oproti staré 1,9 TDI pocitově vlažné do 1500 ot/min
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
zatím bez poruch, pouze doplnění oleje po 19000 km
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Autodružstvo Podbabská v Praze - ochotný personál,spokojenost. Nakonec kdo by za ty prachy nebyl, že...
Nemusím!
Tuning nemusím. Zatím jen zimní kola, příčníky nosiče, gumové koberce, držák mobilu. Časem přední, zadní zástěrky, pravděpodobně i tažné zařízení
Přidat názorDiskuse: Volkswagen Golf VW Golf VI Variant Trendline 1,6 TDI DPF 77 kW - model 2010.
Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.
Další vozy Volkswagen Golf
-
Volkswagen Golf (2009) Majitel: Thomasino
Přidáno: 26.12.2009 51889 Majitel 9.95 Uživatelé
-
Volkswagen Golf (2009) Majitel: honzanun
Přidáno: 2.2.2010 1239 Majitel 9.89 Uživatelé
-
Volkswagen Golf (2009) Majitel: WoodyPWX
Přidáno: 10.5.2010 1309 Majitel 9.76 Uživatelé
-
Volkswagen Golf (2011) Majitel: Herbi TSI
Přidáno: 31.8.2011 7210 Majitel 9.71 Uživatelé
-
Volkswagen Golf (2012) Majitel: paviuk
Přidáno: 8.6.2012 6110 Majitel 9.70 Uživatelé