Recenze

8 Majitel

Ford Escort 1.6 16V 66kW

9.07 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Ford Escort, foto 1 Ford Escort, foto 2 Ford Escort, foto 3 Ford Escort, foto 4
 

Technické info

Přezdívka auta Fordka Rok výroby 1999 Koupeno ojeté najeto [km]:197500 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 výkon [kW]: 66 kroutící moment [Nm]: 131 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10.5 maximální rychlost [km/h]: 180 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 450 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 8

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Aventador".

tak tedy...tento zelený ford byl mým prvním autem. Koupil jsem ho záhy po tom, co jsem obdržel papíry v květnu 2009. Byl koupen v autobazaru lubenec a nebyl s tím velký problém, snad jen, že se to táhlo, automobil byl přihlášen v německu. Vše však zařídil bazar a po týdnu už jsem si pro něj mohl přijet. Koupil jsem ho ještě těsně před tím, než začal platit ekopoplatek....jinak řečeno taková auta měla ještě relativně smysl...i hodnotu, při výběru jsem postupoval hlavně podle rozpočtu, který nebyl nijak vysoký, není se co divit v 18 letech nemá mnoho lidí na auto...natož na nějaké slušné, vzhledem k povaze mojí práce/brigády a častým výletům na zahradu jsem potřeboval relativně prostorný vůz a s velkým zavazadelníkem
měl jsem před sebou mnoho aut: octávie první generace, passaty B4, ibizy v kombíku, felicii jsem nechtěl...nelíbí se mi, a málo výbavy obvykle, opely astra kombi atd.
nakonec padlo oko na tohoto forda, i když jsme původně o této značce vubec neuvažoval: zachovalý kus bez koroze, serviska, slušná cena a relativně malý počet kilometrů na to, že jezdil po německých silnicích
po prohlídce mechanikem a se zkušební jizdou bylo rozhodnuto
PS: postupně budu doplnovat, určitě jsme na pár věcí ještě zapoměl co jsem chtěl napsat, takže tato recenze ještě není celá, určitě mě ještě napadne pár postřehů, v tomto autě jsme strávil hezkých pár hodin a je to tak trochu bod, podle čeho porovnávám ostatní auta, sice v octávce sem ujel snad ještě víc kilometrů ale není pro mě to auto tak familierní, možná proto, že jsme ho nikdy nevlastníl

I když se o escortech říká, že jsou to poruchové plečky, nemůžu souhlasit...nikdy mě nikde nenechal, a to jsem s ním jezdil denně zima, léto, sníh, slunce, město, dálky, i německo a vše bez problému a lidem co říkaj fordem tam a vlakem zpět se směju a vzhledem k tomu, že se často jedná o majitele vozů VW a sesterských značek bych poradil zamést si před vlastním prahem, sám s tím autem jezdím a do spolehlivosti fordu má dost daleko tedy, a díly jsou neporovnatelně dražší, je to vesměs spolehlivé auto, a měnily se jen věci, které odchází naprosto běžně u každého auta, bylo vidět, že se o to předešlý majitel poctivě staral, sice vzhledově nic moc extra, ale roli svého prvního auta splnil na výbornou a budu na něj do smrti vzpomínat =) i když už budu jezdit v daleko lepších a výkonnějších autech

jezdit jezdí skvěle, však je to taky ford, jakmile se člověk dostane na kvalitní nově udělanou okresku bude těžko hledat soupeře, v zatáčkách se výkon motoru schová do ustrání a ukáže se tvrdé nastavení podvozku v plné parádě, často jezdím po své oblíbené okresce(kolem březové u KV) a nedávno předemnou jel passat B4 taky v kombíku, bylo vidět, že jede seč mu to auto dovolí a já jsem ho stejně tlačil před sebou a to jsem byl hodně daleko od limitu, v těch zatáčkách jezdím obvykle ještě o dalších 10-15 km/h víc a když jedu vpředu já a nějakej moula v octávce nebo passatu si mě tam chce smlsnout tak jednoduše nemá nárok, i když má na zadku napsáno několikrát červeně TDI, bohužel na 6ce na prahu to auto dost skomírá, a vytáčení moc nesvědčí komfortu a už vůbec ne spotřebě, docela bych ocenil palubní počítač...aby člověk přesně věděl co to žere, na druhou stranu lepší někdy nevědět, jediné na co člověk musí myslet je že je to kombík, tudíž že zadek v zatáčkách na hranici přilnavosti dost plave, auto je však dostatečně komunikativní na to aby jste přesně odhadli kde má limity a hranice, jen mu musíte naslouchat a učit se s ním žít a pak se vám odmění kopou zábavy jakou od něj ani nečekáte

bylo to moje první auto, takže se mu dostalo čest i bouračky(fotografii doložím jestli někde najdu) napálil jsem to do stromu když jsem nedobrzdil do vracečky, přiznávám se, že jsem měl celkem bobky...ale odnesl to jen nárazník, kapota a chladič, díky tomu už tam nemám originální nárazník s mlhovkama, sehnal jsem jen ten bez mlhovek který se montoval do 5tek před rokem 1998, byl i levnější a hlavně z vrakoviště, ten tam vydržel rok a jednoho dne na podzim 2010 při návratu z prahy pozdě k večeru jsem sejmul lišku a nárazník v háji zas(ten v escortech toho moc nevydrží bohužel) tentokrát jsem však koupil nový, protože ta cena nebyla o moc jiná. auto se kupoval na plechovej 14 kolech s originál poklicema které jsou celkem pěkné, po roce jsem se odhodlal ke koupi 195/50/R15 tedy nejvyšší tovární velikost, ovšem koupil jsem tuningová kola, která tomu auto dle mého moc sluší, jsou černá se stříbrným límcem, to je tak jediná větší uprava, sice tím utrpěl už tak dost mizerný komfort, ale zase se zlepšila ovladatelnost, plecháče zustali na zimu

dnes auto stojí před barákem, nechal jsem ho přepsat na matku ale ta neřídí takže plní tak trochu roli přebytečného auta v rodině, využíváme ho na přenos různých krámů na zahradu, momentálně jezdím firemními vozy, moje práce vyžaduje trochu reprezentativnější a modernější vůz a jako nastávající student VŠ pochopitelně na takové auto zatím nemám peníze, takže je to tak jak to je, takže "moje" současné auto je octavia II 1.9TDi 77kW, je to docela dobré, můžu s tím jezdit kam potřebuju, sám si tankuju ale s ohledem na velmi příznivou spotřebu a dlouhý dojezd je to celkem v pohodě ale upřímně? vlastnit bych to nechtěl, škoda není zrovna auto které bych si vždy přál, ale jako přibližovadlo stačí: prostor a moderní vzhled celkem má

Silné stránky

1. určitě spolehlivost, najezdil jsem s ním za dva roky skoro 50 tisíc a krom oleje, žárovek, media do klimatizace, zadních brzdových prasátek jsem neměnil zhola nic(pokud nepočítám bouračku, ale z toho těžko vinit auto že)
2. jizdní vlastnosti, tohle bude zřejmě dost subjektivní věc, měl jsem však tu čest jet v ruzných autech: mondeo, passat B5, octavia I a II, tourneo, hyundai trajet, fabia junior(to je plečka největšího kalibru), dacia logan atd(s octavii II ted momentálně jezdím, ale to až dyžtak v další recenzni o ni více) a musim říct, že escort je v porovnání s těmito vozy(krom mondea teda, to bylo taky dobré) velmi zábavný, může za to dost tvrdý podvozek takže na rozbité silnici vám dá co proto, ale mě osobně to nevadí...na dobré zatáčkovité okresce, v okolí mého bydliště jich díkybohu pár je, se toto auto vyrovná mnohem modernějším a papírově mnohem výkonnějším vozům, perfektně zatáčí, komunikativní a citlivé řízení, má však velké sklony k nedotáčivosti, výhodou je, že přesně dokážete odhadnout jeho limit díky komunikativnímu podvozku takže pokud to auto znáte a jste alespon přiměřeně dobrý a zkušený řidič tak se do takové situace ani nedostanete, to v takové octávce se limity odhadují velice těžko, tam jste od silnice vyloženě odříznuti
každopádně jestli si mám jen tak někam vyjet zajezdit pro radost, rozhodně si vemu forda
3. rozhodně výbava, ta je tam na svoji dobu docela štědrá: klima, přední okna v elektrice, originál autoradio(puvodně bez CD, ale s přihlédnutím na rok výroby je to pochopitelné)ale koupit dnes radio s CD je celkem hračka, 2 airbagy, mlhovky, centrální dálkové odemykání, zrcátka a nárazníky v barvě, bohužel jen kliky sou v černé ale vzhledém k tmavé barvě se to dá přežít(lakované byly jen v ghia) když se to tak veme, tak octavia II z roku 2006(kterou ted jezdím má ve střední výbavě prakticky tu samou výbavu, což mi přijde jako ostuda a výsměch celému koncernu VW, obzvlášt za tu cenu co za ní tehdá chtěli(přes pul mega) a to byla i bez originálního radia a bez podpory mp3
jediné co bych vytknul je jen podelné seřizování sedačky, docela bych ji uvítal o trochu níž než je, naštěstí nejsem žádný dlouhán takže se bez problému vejdu a nad hlavou mám prostoru dost
4. tvar kufru: je krásně pravidelný, takže člověk tam věci poskládá jak do krabice, rovná nakládací hrana je taky super, 450 litrů už je dnes na kombík nižší střední třídy docela usměvné číslo, ale člověk si s tím vystačí...
5. cenová dostupnost dílů: je to brnkačka, skoro vše je za lidové ceny jen o trochu dražší než vyloženě lidová felicie, o takových cenách si majitelé korejců a zanček vw group mužou nechat jen zdát, navíc opraví to každý umazaný Jarda, auto není technicky přiliš složité a je velmi rozšířené...takový jaguar, lexus nebo porsche i když stejně staré nebo starší to vám jen tak někde neopraví...a jistě to bude mnohem poruchovější a nákladnější na udržbu než ford, já prakticky celou dobu s nadsázkou jen dolejval vodu do ostřikovačů, benzín a přezouval dvakrát do roka gumy
6. převodovka a posilovač: jsou super, převodovka je přesná, s přesně vymezenými dráhami, jednotlivé rychlosti zapadají bez větších potíží, jen se zpátečkou je občas problém, občas nenaskočí napoprvé, musí se pustit spojka pak znovu sešlápnout, potom je to v pohodě
posilovač ve vyšších rychlostech příjemně stuhne, naopak při parkování s ním jde skvěle manévrovat, nekazí radost z řízení a zpětnou vazbu jako v mnoha jiných autech, při nižších rychlostech to zase není posilovna, takže za tyto věci palec nahoru

Slabé stránky

1. malý výkon, ale to je opět subjektivní hodnota, na rovnice, okreskách a ve městě bohatě stačí, problém je, že je k dostání až na dnešní dobu nezvykle vysokých otáčkách, jinak řečeno když chceš jet, musíš točit, a podle toho pak vypadá i spotřeba
do kopce máte pocit, že v porovnání s moderními TSI, TFSI, TDI, TDCI, CDi, Eco Boost a nevím čím zpomalujete ale to se dá pochopit, výkon položený v příliš vysokých otáčkách spojené s častým podřazováním, předjíždění jedině na přehledných úsecích a plně naložení se o to ani nepokoušejte, točivý moment 131 Nm je dnes už hodně směšná hodnota, když octávia 1.9 TDi má 2x tolik, absence kroutáku je asi největší bolístkou, další věc co mi vadí, je nepřijemný hluk při dálničních 130, odhlučnení opravdu není moc dobré, poslední cestovně přijatelná rychlost je tak 110, pak už se to vrtí, řve, hučí a všecko možný, možná hatch bez střešních ližin je na tom co do aero hluku lépe, kdoví, docela rád bych si zkusil aj 1.8 85kW, nebo 2.0 110kW to by mohlo být zajímavé svezení
2. vzhled: escort není moc pěkné auto, spíš naopak, celkem ošklivé z konce 90. let jsme dnes zvyklí na designově mnohem modernější auta, ale musíme brát v potaz, že escort v roce 1999 už dosluhoval v modelové nabídce stejně tak jako dnes fusion nebo octavia tour
3. tuhý podvozek, ten už jsem zminoval i v silných stránkách, v německu je to super, ale na českých silnicích se o jizdním komfortu moc mluvit nedá bohužel
4. tvrdé plasty v interiéru, opět to přejdu tím, že v 90. letech ještě měkčené plasty zdaleka nebyly standardem, ale modernější design již ano, interiér je opravdu stylově zastaralý a tam se ukáže pravý konstrukční věk automobilu, když vedle toho postavíme tehdejší passat B5 nebo golf IV jsou už někde jinde ale musíme brát v potaz že v té době tyto modely byly novinkami na trhu, zatímco escort svoji pout modelovou řadou ukončoval a přesto měl co nabídnout, na druhou stranu si ničím nezadá s interiérem tehdejší astry, felicie(ten její interiér je fakt dost spartánský a výbava v porovnání s escortem směšná), octavie I před faceliftem(ta má interiér opravdu nechutný) nebo s konstrukčně stejně starým golfem III, seděl jsem ve ventu(což prakticky je golf sedan) a zpracování interiéru ani zdaleka nedosahuje na escorta
5. sedačky, boční vedení nic moc spíše symbolické, takže když chce člověk řiznout zatáčku někde na hranici přilnavosti musí se přidržovat rukou
6. nárazníky: tohle je asi největší průser, obzvlášt ten zadní, nic nevydrží, stačí jedna zima venku a je popraskaný, kdoví kde udělal ford chybu, ale nárazník je tak křehký, že do něj stačí lidově kopnout a popráská a odlupuju se, kitování a následný lak stojí to samé co nový, po zimě jsem to vyřešil tak, že jsem koupil stejnobarevný plast dopředu i dozadu aby to ladilo, je sice šedy ale načernit by se to dalo by nebyl problém není však vůle ani čas, vzhledem k tomu že již není v mém vlastnictví tak do něj odmítám dále investovat
7. 5-číselné počítadlo kilometrů je docela směšná realita, pochopil bych to u škody 120 ale u escortu?? no samozřejmě tu vzniká prostor pro různé šmeliny protože může mít teoreticky najeto nejvíc 99 999 km že?? =DD a mezitím může mít klidně pul milionu
8. relativně velká spotřeba a malý dojezd(asi jen 550km)co jsem slyšel od jiných tak i výkonnější osmnáctistovka měla menší spotřebu, v zimě nebo při spoustu kopcích když nechcete být brzda provoze se spotřeba rychle šplhá směrem k deseti litrům což na průměrně výkonný 16ventil je docela dost, dnes takovou spotřebu mají auta s výkonem okolo 160-200kW ale opět porovnávat stařičký 16 ventil s moderními motory mercedesu a bmw asi není možné
9. tohle bude spíše obecné mínus a ne na tento konkrétní vůz a to je stáří: dodnes vídám mnoho escortů ale drtivá většina už balancuje na pokraji života a smrti a provázena neochotou majitelů do něj investovat, tudíž nákup takového vozu(pokud to není vyloženě nějaká raritka S2000, cosworth, turbo) nemohu doporučit, protože najít zachovalý a bezproblémový kus bude velmi velmi těžké

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

mám pár znamých mechaniků, který to auto opraví za velmi přijatelné ceny, je výhoda že toto auto je u nás rozšířene a stejně tak i náhradní díly at už originál nové nebo neoriginál(je však třeba si dát pozor na nekvalitní plagiáty takhle jsem naletěl na nárazník za 7 stovek a byl asi o 10 čísel šiřší než celé auto, u karossářských dílů je lepší se spolehnout na origo, není o tolik dražší a člověk má jistotu že to tam napasuje) a ušetří i za práci, když to tam chudák mechanik nemusí pul dne pasovat

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Autobazar Lubenec, s prodejcem nebyl problém vyřidil vše rychle a podle toho jak slíbil, kdybych měl někdy kupovat znovu ojetinu(což určitě budu na nová auta která se mi líbí nebudu mít ještě hodně dlouho =DD)tak se tam jistě pujdu mrknout znovu

 


Další vozy Ford Escort



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

bez výhrad

praktičnost
8

krom místa na zadních sedadlech slušná

prostornost
6

na zadních sedadlech nic moc

jízdní vlastnosti
8

na dobrých silnicích jsou bez výhrad, na rozbitých odskakuje

jízdní komfort
3

díky tuhosti podvozku dost podprůměrný

provozní náklady
9

nenáročný vůz

náhradní díly
10

super, vše se dá sehnat a levně

výkon motoru
3

ve městě stačí, mimo město v dnešní konkurenci nikoli

spotřeba
5

mohla by bejt tak o litr nižší kombinovaně

hlučnost motoru
2

ve vysokých rychlostech bohužel velká

kvalita sedadel
6

ucházející

brzdy
7

na auto jeho velikosti stačí

zavazadlový prostor
9

stačí






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…