Recenze
Technické info
Přezdívka auta Ford Mondeo Rok výroby 2004 Koupeno ojeté najeto [km]:142000 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1998 výkon [kW]: 96 kroutící moment [Nm]: 320 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10.2 maximální rychlost [km/h]: 220 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 540 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5.1
Popis vozu
Původním autorem recenze je uživatel s nickem "tomfantom".
Robustní, bezpečné, pohodlné a spolehlivé auto.
To byly mé požadavky na auto při jeho výběru. Sloužit má jako pracovní nástroj a jelikož v autě trávím spoustu hodin, téměř denně, potřeboval jsem vyjmenované vlastnosti. Přeprava z bodu A do bodu B rychle, bezpečně, spolehlivě s maximem technických vymožeností a nevystoupit rozlámaný, upocený a v ne dobré pohodě. To vše se mělo vejít do 300 tisíc.
Na výběr bylo několik variant:
- VW Passat- technicky zastaralé auto, interiér dávno za zenitem, jízdní vlastnosti spíše pro pány s bekovkou na hlavě a cena neodpovídá užitným vlastnostem
- Audi A4- malý prostor, 2,5 D vysoce nespolehlivý motor, cena opět neodpovídá hodnotě auta
- BMW 3- malý prostor
- BMW 5- dlouho můj favorit numero uno, nepodařilo se jej sehnat v rozumné ceně a čase, jinak stála v garáži pětka
- Mazda 6- v mnou vymezené ceně pouze 5ti kvalt, cena náhradních dílů(již jednoho japonce vlastním), nebyl k mání žádný solidní kousek
Nakonec jsme si zbyli s Mondeem a nelituji.
Má vše co jsem po autě chtěl. Vypadá jako auto!(jedno z posledních) a ne samá boule jako je tomu u současných modelů (hlavně francouzkých). Interiér je bezvadný jak zpracováním, tak výbavou (marně přemýšlím co bych tam ještě nacpal, možná vyhřívaný volant. Chlazená sedadla v létě nemají chybu.
Jízdní vlastnosti : podvozek 1 s *. Na kombi s téměř pěti metry sedí jako přilepené i v krajních situacích. Kdykoli chtěl někdo hrát na honěnou ve druhé zatáčce toho nechal!! Náklon žádný, perfektní držení stopy.
Motor: to je kapitola sama pro sebe. Kdo s ním jede poprvé tak je hodně překvapen. Jeho chování je úplně jiné než u jakéhokoli jiného auta (odjezdil jsem několik automobilek- Škoda, VW, Nissan, Audi, BMW, Suzuki). Kroutící moment dostatečný, výkon dostatečný i když v omezeném spektru-musí se řadit. Spojka zabírá na poměrně krátkém úseku a musí se s ní jemně ale to je pouze na zvyku a rozhodně to není na závadu jak jí někteří vytýkají. Z oleje neubude mezi 20tis. výměnami nic. Nikde nic neprosakuje, nepídí a vše je čisté. Turbo je v pořádku a není cítit že by v autě bylo, přechod je zcela plynulý. Na co je však motor extrémně citlivý je palivo. Hned je poznat jakou naftu dostal. Zkoušel jsem různé čerpací stanice. Nejvíce se osvědčila Shell V-Power a Bezina se svou prémiovou naftou.
- Jedno upozornění: pokud chce někdo zaslepit EGR ventil, tak u tohoto ročníku nelze! Má již dvě lambda sondy na výfuku a ŘJ pozná, že složení spalin neodpovídá programu a motor se začne chovat nestandardně(otáčky na volnoběhu, pocukávání motoru při konstantní rychlosti...). Pokud zaslepit, je nutno přehrát ŘJ a za ty prachy to myslím nestojí. Jednou za čas se holt musí EGR i sání vyčistit-asi dvě hod. práce. Ekologie především!
Tlumiče, brzdové kotouče, desky vše původní a ještě nějakých 30-40 tis. najedou.
Nic neubývá, jezdí spolehlivě, vejde se do něj opravdu hodně, pohodlí přiměřené podvozku. Pokud nazuju papuče chová se jako sedan, když dám 225/45 dá se s ním solidně zablbnout.
Každé (nejen) auto může mít své mouchy ale pokud se mu věnuje alespoň základní péče a problémy, pokud se vyskytnou se řeší by mělo sloužit řadu let.
Omluva za fotky-foceno mobilem při špatném počasí a v silně špinavém období.Časem dodám lepší :-)
Barva je Black Panthera-ne šedá jak by se mohlo zdát.
Silné stránky
- podvozek
- design
- prostor
- výkon
- ochota pracovat
Slabé stránky
- velká citlivost motoru na kvalitu paliva
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
- vyhýbám se jim co mi síly stačí(bez rozdílu značky)
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
- samostatný nákup
Novinky v recenzi
Povinná výbava od roku 20010
Od půlky letošního roku se má změnit povinná výbava Má ubýt rezerva , klíč na kola .
Přibude- papír pro sepsání pojistné události, tužka, reflexní barva a pásmo, to aby si řidiči sepsali sami nehodu, protože PCR jezdí k nehodám nad 100k nebo k nehodám s účastí aut v držení třetí osoby.
Od roku 2010 přestane jezdit Záchranka k méně než dvěma zraněným , tak k povinné výbavě přibude anestetikum ,převozní lůžko a resuscitační jednoka Od června 2010 přestane jezdit pohřební služba k tragickým nehodám o méně než 3mrtvých a k povinné výbavě přibude lopata, krompáč, 2x černý pytel se zipem, mramorová deska 1x1 m a 2x svíčka ..........
Přidat názorDiskuse: Ford Mondeo 2.0 TDCi BWY GHIA LX
- Re: Re: Re: Re: Informace o spotřebě 22.02.2009 22:07 Petr Kneifl
- Re: Re: Re: Informace o spotřebě 22.02.2009 12:40
- Re: Re: Informace o spotřebě 22.02.2009 10:39 Midlosek
- Re: Re: Informace o spotřebě 21.02.2009 22:09
- Re: Informace o spotřebě 21.02.2009 22:02
- Re: Informace o spotřebě 21.02.2009 21:03 Petr Kneifl
- Informace o spotřebě 21.02.2009 20:45 Midlosek
Další vozy Ford Mondeo
-
Ford Mondeo (2001) Majitel: Midlosek
Přidáno: 27.4.2007 699 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Ford Mondeo (2005) Majitel: miroussm
Přidáno: 17.1.2014 1110 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Ford Mondeo (2004) Majitel: parkoviště
Přidáno: 12.2.2009 6910 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Ford Mondeo (2001) Majitel: hedvin
Přidáno: 3.3.2009 239 Majitel 9.90 Uživatelé
-
Ford Mondeo (2004) Majitel: RKa
Přidáno: 6.4.2010 239 Majitel 9.89 Uživatelé