Recenze
Technické info
Přezdívka auta Ford Mondeo Rok výroby 2004 Koupeno ojeté najeto [km]:182000 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1998 výkon [kW]: 96 kroutící moment [Nm]: 330 zrychlení 0-100 km/h [s]: 9.4 maximální rychlost [km/h]: 210 počet rychlostí: 5 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 520 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7
Popis vozu
Původním autorem recenze je uživatel s nickem "oriskova-deli".
- Mondeo 2.0 TDCI
- výbava:Viva
- černá metalíza
- 8x airbags
- zabudovaný navigační systém Blaupunkt s mp3 a externím vstupem a ovládáním pod volantem
- aut. klimatizace
- vyhřívaná zrcátka a čelní sklo
- ESP, ABS, TCS, EBA, EBD, EDS, IVD,
- 4x elektricky ovládaná boční okna
- elektricky nastavitelná sedačka řidiče
- xenony
Proč Mondeo?
Před Mondeem jsme si pozadí vozili ve Fiatu Bravo r.v. 1996. Auto je to skvělé, ale spíš už tak pro mladíčky na vytuňění. Začali jsme silně postrádat klimatizaci,ABS a další elektronické blbosti, které přijdou víc než vhod. Navíc auto bylo v zimě řekl bych dosti nebezepečné. Více než dost váhy auto je v přední části, navíc Fiat nemá skoro žádné převisy a autu potom zadek na sněhu ulítával do stran, ale zpátky k Mondeu. Rozhodli jsme si najít nějaké starší mondeo , protože to podle nás byla nejlepší volba v poměru cena-kvalita vozu. Auto jsme si našli na portálu www.mobile.de Po několika měsíčním hledání jsme si toho krasavce konečně přivezli do ČR. Všechny administrativní věci včetně dopravy jsme si vyřídili sami. Úředníci na nás pěkně vydělali, přepis stál víc jak 2000Kč. Auto jezdilo u jedné německé firmy a to jen po německých dálnicích,takže je v perfektním stavu a s perfektním servisem.
Auto zdobí elegantní černá metalíza s perleťovým efektem a 16 palcovými koly z lehkých slitin. Ach ta černááá...(krásná,ale po pár ujetých kilometrech je z auta špindíra) Obzvláště v noci auto vypadá impozantně i díky xenonovým světlometů, které autu přidávají na luxusu, navíc řidič má pak lepší přehled o dění před sebou a nemusíte řešit ruční nastavování sklonu světlometů při zatíženém zadkku. Náš dostavník má černý interiér, velmi hezký a praktický:)obložení je v imitaci leštěného hliníku.Je kvalitně zpracován a jsou použity měkčené plasty, prý jsou dokonce antialergické nebo nějak tak se Ford chvástá.. Není nad černé koberečky a čalounění především na podzim. Na můj vkus jsou přední sedačky trochu úzké a nemůžu najít správnou polohu bederní opěrky, spíš je to asi psychického rázu, v octavce jsem "trpěl" stejným problémem. Vzdau je místa na rozdávání, pěkně se můžete vyvalit a opřít si paži o loketní opěrku, sedačky jsou akorát měkké. A co je za zadními sedačkami? No ano,kufr nebo bych snad měl napsat obývák??? Kufr je opravdu luxusní, přes 520 litrů,ale jsou lidé, kterým na dovolenou nestačí ani to...
Za volantem:
Já osobně se za volantem cítím velmi dobře. Připadám si bezpečně,pohodlně.. Volant je obšitý kůží,což potěší obzvlášť na delších trasách. Sedačka řidiče je elektricky nastavitelná,supr, ale mechanicky by se nastavila rychleji:) volant nastavitelný ve dvou osách, člověk si prostě najde svou polohu raz dva. Vlevo pod volantem je ovládání rádia. Nenahraditelné, člověk nemusí přeostřovat zrak na radio na středové konzoli. Ovládání má 3 tlačítka, je intuitivní, rychle se na to zvyká, žádná spoušť tlačítek jako u C4. Všechna potřebná tlačítka pro ovládání auta jsou přehledně uspořádaná a po ruce. Jediný problém je trošku s navigací, ale dáse s ní taky velmi rychle naučit.
Silné stránky
- prostornost
- vynikajíci brzy+brzdový asistent
- nízký hluk v kabině
- automat si vás prostě hýčká
- nepoznatelný turboefekt
- zátah od nízkých otáček
- dostatečně velká zp. zrcátka
- image vozu
- nízký náklon v zatáčkách
- obří zavazadlový prostor
- přídavné elektrické topení
- hydraulická vzpera kapoty motoru
- nízká spotřeba
DRÁTKY I VEPŘEDU
Konkrétně tohle Mondeo je vybaveno vyhřívaným čelním sklem.Člověk by řekl pár drátku, ale jakou to udělá prácičku, no a výhody? Určitě to znáte, přijdete na podzim do auta a sklo je zamlžené,zamrzlé takže buď: vezmete hadr,případně škrabku a sklo si vyčístíte sami. Nebo zapnete foukání na sklo a čekáte a čekáte... a nebo máte auto s vyhřívaným čelním sklem a zapnete "čudlik" v okamžiku máte čistý výhled dopředu a odpadá hlučné a nepříliš rychlé odmlžování a zamatlávání skla od hadříku a to se vyplatí!!
P.S jediná nevýhoda je, že když zaměříte proti slunci zrak na čelní sklo,tak jdou trošičku drátky vidět a taky nejsou po celém skle, ale jsou to opravdu jen kousky vlevo a vpravo dole ;-)
Zabudované HANDS FREE
Další supr věcí je právě zabudované hands free. Tohle si opravdu nemůžu vynachválit, je to nesrovnatelné s minulostí, kdy jsem měl v uchu "špunt", ze kterého vedl drátek do mobilu. Teď stačí zmáčknout tlačítko přimout a kecáte a kecáte, rádio se automaticky ztlumí. Akorát má konektor na starší modely od společnosti Nokia, takže to bude chtít zainvestovat do novějšího typu konektoru, bohužel "blůtůt" tahle kára ještě nezná.
"Výstup" NA RÁDIU
Tenhle výstup zpříjemní nástup do vozu. Ve schránce před spolujezdce je "samice;AUX" pro připojení mp3 přehrávače pomocí propojovacího kabelu,takže oblíbená hudba může hrát aniž byste v autě museli mít zbytečnou kupu CD-éček. Nevýhodou je, že přepínání alb a songů musíte provádět přímo na mp3,ale když posloucháte song za songem,tak je to bez problémů.
+;-
Tak tyhle symboly zdobí volant Mondea. Máme ho s automatem s f-cí tiptronic a musím říct,že je to supr. Pokud se člověk naučí s automatem jezdit,tak může být jízda i celekm úsporná, při pohodové jízdě si "nadřadíte" ať máte menší otáčky a tudíž i menší spotřebu. Při jízdě do kopce mondeo ne a ne podřadit na nižší stupeň, takže je lepší přes tiptronic podřadit ručně, ten kluk má prostě tvrdou palici a sám jen tak nepodřadí. Asi je naprogramován na nízkou spotřebu,takže se snaží pracovat v nízkých otáčkách a jde to vidět i na řazení na vyšší rychlostní stupně, řádí celkem brzy, na druhou stranu mám pocit,že převodovka vyhodnocuje jízdní styl a když chcete jet sportovněji,tak se nechá víc vytáčet. Ale pro sporťáky řidiče je tu přeci tiptronic ;-) Nezdálo se mi, převodovka má 11 jízdních režimů a podle stylu řidiče přepíná sama mezi jednotlivými režimy(městský,horský, stop and go....)
BRZDY
Brzdy jsou opravdu znamenité. Nástup je skvělý a nevadnou. Chce to opatrně s nožkou na pedálu. Trošku to byl pro mě šok, byl jsem zvyklý na slabší brzdy, kotouče vzdau jsou poznat. někdy musím brzdy vyzkoušet naplno na dráze u letiště. Brzdy jsou vybaveny asistentem při krizovém břždění a posilovačem brzdného účinku, asi se mi pás pořádně zařeže do hrudi. Nemám jim zatím co vytknout, chladí se dobře, kotouče se nekroutí.
MOTOR:
96Kw, 4 ventily na válec,dvouhmotový setrvačník,aut. převodovka. To vše zaručuje vyborný zátah od nízkých zatáček. Motor má dieslově hezký zvuk, takovou hudbu by nesložil ani Janáček. Rozhodně hezčí než TDI od koncernu VW. Hluk do kabiny proniká velmi málo,ani při 180 km/hod auto neřve. Díky kvalitním pneumatikám Pirelli není slyšet ani hluk od kol. Spotřeba jde pod 7 l/100 km při komb. spotřebě, což je na automata s docela solidním výkonným dieslem supr,no ni?
XENONY
Nenahraditelný pomocník při nočních cestách, příjemně namodralé světlo osvětluje vozovku mnohem lépe než klasické reflektory.Bohužel nejsou BI, ale jen pro potkávací světla, ale i tak je to výborné, navíc odpadá nastavování sklonu svtětel při zatížení zadní nápravy. Nechci zažít opravu, je to celekm náročné na finance...
Slabé stránky
- horší výhled z vozu dozadu
- absence výdechu ventilace pro horní část těla na zadních sedačkách
- černá metalíza; barva je to krásná,ale špiní se velmi rychle
- chybí palubní počítač :'(
- nevhodné držáky nápojů na 1,5 litrové lahve
- hodila by se klimatizovaná schránka před spolujezdcem
- absence čtecích lampišek vzadu
Barva: Už jsem tím asi trapný,ale o5 se zmiňuju o barvě, chce to prostě leštit a leštit, špína jde vidět i sebemenší škrábanec!
Kryt předních mlhovek: Co byste čekali, že na předních mlhovkách je průhledné plexi? Omyl!! Na předních mlhovkách je zcela nepochopitelně použito sklo. No, je mi to jasné, Ford chce prostě vydělávat, samozřejmě už ji máme naťuklou.(tedy pořád žiji v domnění,že tam Ford použil sklo, kdyžtak mě v diskuzi opravte)
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Zkušenosti se servisem velmi dobré. K usmání je to,že ford servis si účtuje i za párl ml odrezovače :D.Zatím se měnily jen základní věci:olej,filtry včetně pachového,prachového. Trochu klepala zadní náprava, ale výměna stabilizačních tyčí caa: 1400 kč 2ks to vyřešila
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Auto koupeno v Němcku. Prodávající byl spíš turek než Němec, ale vše přoběhlo vpořádku.
Přidat názorDiskuse: Ford Mondeo 2.0 TDCI automat
- Re: Re: Spotřeba 04.01.2009 23:29
- Re: Spotřeba 04.01.2009 18:21
- Spotřeba 04.12.2008 23:06
- automat 24.08.2008 10:24 Petr Kneifl
- Re: Re: pekne, za 10 24.08.2008 10:20 Petr Kneifl
- Dobrý. 24.08.2008 09:18 Chobot
- Re: pekne, za 10 23.08.2008 21:31
- pekne, za 10 23.08.2008 21:02 Petr Kneifl
- již brzy 23.08.2008 20:58
- Doplň 23.08.2008 19:00
- Hodnocení 23.08.2008 18:13 _Vaci_
- 10 23.08.2008 18:07
Další vozy Ford Mondeo
-
Ford Mondeo (2001) Majitel: Midlosek
Přidáno: 27.4.2007 699 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Ford Mondeo (2005) Majitel: miroussm
Přidáno: 17.1.2014 1110 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Ford Mondeo (2004) Majitel: parkoviště
Přidáno: 12.2.2009 6910 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Ford Mondeo (2001) Majitel: hedvin
Přidáno: 3.3.2009 239 Majitel 9.90 Uživatelé
-
Ford Mondeo (2004) Majitel: RKa
Přidáno: 6.4.2010 239 Majitel 9.89 Uživatelé