Recenze
Ford Focus ST
Technické info
Přezdívka auta Ford Focus II Rok výroby 2008 Koupeno nové najeto [km]:14000 tuning/stylingoznačené * palivo: benzin počet válců: 5 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 2522 výkon [kW]: 166 kroutící moment [Nm]: 320 zrychlení 0-100 km/h [s]: 6.8 maximální rychlost [km/h]: 241 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 18 zavazadlový prostor [l]: 395 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 9.3 / 15 *
Popis vozu
Původním autorem recenze je uživatel s nickem "bastag".
Jedná se o faceliftovou verzi roku 2008 v třídveřovém provedení a v již známe barvě electric-orange. Detailní recenzi napíšu o něco později, až budu s vozem mít více zkušeností, zatim je opravdu moc brzo dělat jakékoliv zásadní hodnocení vozu. Také musím udělat fotografie které budou o něco lepší než tyto pořízené mobilem, pravděpodobně to bude do několika dnů, maximálně do týdne. Zatim na to ani není moc času, buď se učím na zkoušky, nebo jezdím s autem, jen tak pro radost :) .
Výbava (neuvedu zde zdaleka vše, jen takové zajimavosti):
* Celý interiér včetně stropu čalouněn černě
* Duální klimatizace
* Bi-xenony
* Vyhřívání čelního skla
* Sony audio s exktérním vstupem aux (3,5)
* Automatické stěrače, samozatmívací zrcátko
* Světla denního svícení, čidlo automatického rozsvěcení xenonů
* Sedačky Recaro, bočnice v barvě vozidla
* Elektrická zrcátka + vyhřívání ostřikovačů
* Startovaní bez použití klíče (konečně nemusím štrachat v bundě)
MOTOR
Jde o řadový 5-ti válec z produkce Volva jenž najdete i v sedanu S60 R kde disponije výkonem 300 koní, což mě samozřejmě těší jelikož vím že ve focusu má tedy výraznou rezervu. Ford si tento motor uprvil pro potřeby ST a lechce vyladil průběh výkonu a momentu, čimž se lépe hodík k předokolce. Zátah je opravdu znát od spoda v přibližně 1600 ot./min. Následně přicházejí 2 výkonové špičky. První je v 3000 ot./min. kdy začne naplno foukat turbo a druhá je v cca 4500 ot./min. kdy se aktivuje proměné časování ventilů VCT.
Někde jsem četl že prý nemá smysl tento motor vytáčet nad 5000 ot./min. jelikož nahoře neposkytuje nijak rozdílnou výkonovou špičku. Rád bych toho pana redaktora ve voze svezl (pravděpodobně by v něm jel poprvé) a potvrdil mu tím naprostý opak. Právě nad 4500 začíná ta prává eufórie která vás zatlačí do sedaček a pokračuje až do omezovače. Ano použiju teď známou frázi ale vážně nejde napsat nic jiného.....řehníte od ucha k uchu div vám to neutrhne kouktky.
PODOVZEK A JÍZDA
Podvozek je opravdu dobře konstruován a u ST to platí dvojnásob. Zadní víceprvkové nezávislé zavěšení Control Blade II a u ST navíc dvojité stabilizátory jak vpředu tak vzádu jsou zárukou výborných jízdních vladstností, navíc funkce zadní nápravy samočině zatáčet je opravdu perličkou na dortu. Každou zatáčku projedete naprosto přesně a dá se říct že na okreskách budete těžko hledat konkurenci. Jízda je trošku tvrdší ale to se od sportovního auta předem očekává, přesto je možné auto denně bez problémů používat a podvozek vám nabídne dostatek pohodlí na delší cestování. Předem je třeba počítat s tím že kombinace motoru a podvozku vám nedovolí jezdit s platem vajec vzádu. Je to sportovní hračka která vás téměř nutí přidávat a přidávat a stále zkoušet nové limity vozu a občas porušit nějaký ten zákon fyziky :)
Silné stránky
> Jednoznačně podvozek a zadní náprava CotrolBlade II
> Motor který Vám na požádání způsobí extázi
> Převodovka
> Brzdy, vůbec nevadnou a naprosto perfektně se dávkuji
> Sedačky Recaro
> Audio Sony
> Bi-xenony
Slabé stránky
> Tři dveře (ale na druhou stranu hezčí vzhled a pevnější kasle)
> Odklápěcí znáček (doufám že o něj brzo nepříjdu)
> Slabé světlo zpátečky
> Pouze sada na opravu pneu (asi to budu muset nějak pořešit protože run-flat pneu nechci)
> Když otevřete kufr v dešti tak Vám prvních pár sekund po bocích kape voda než steče do odvodových kanálků
> Znovu uvedu ty tři dveře, přítelkyně si na to stěžuje především když musí věčně někoho pouštět dozádu.
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Prozatimní zkušenosti s tímto Focusem nemám, s předchozím však ano. Servis Charouz Praha na Černokostelecké ulici lze považovat za průměrný, jak v oblasti lakovny tak, i v oblasti mechanických oprav, není špatný ale většinou tam vše trvá zbytečně dlouho, to co jinde zvládnou za 1-2 dny zde trvá 2x tak dlouho (proč?). Z dosavadních zkušeností bych nejlépe hodnotil servis Ford Hale na Dělnické ulici a to v oblasti mechanických oprav a Autopalace na Spořilově z hlediska autolakovny, avšak i mechanické opravy tam zvládají celkem slušně a bezporoblémově. V Autopalace také musím pochválit velice profesionální jednání, vždy když je něco těžší přesně specifikovat, například vrzaní kdesi v zadní části vozu, tak se mnou sednou za volant a jedeme se spolu s hlavním mechanikem projet. Navíc si výborně popovídáme a já se pokaždé dozvím něco nového z oblasti techniky vozu a možností řešení závad.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Nejlepší jednání jsem zažil v prodejně Ford Hale když jsem tam kupoval svého prvního Focuse, prodejcem byla velice příjemná paní, bohužel si nevzpomenu na jméno (né není to tak jak to možná zní, byla příjmená svým profesionálním jednáním a přitom velice osobním přístupem - a ne aby si to někdo špatně vyložil :) ).
Teď když jsem kupoval ST u Charouze, tak jsem jednal s panem Houšteckým a musím uznat že i když jsem se mu ozval ohledně rezervace vozu v neděli okolo osmé hodiny večer, tak se mě dostavilo velice příjemného jednání, čehož si moc cením. Následná koupě vozu již byla jen příjemnou záležitostí, kde vše bylo velice rychle a jasně vyřízeno a všechny mé všetečné dotazy zodpovězeny. Tímto bych chtěl ještě jednou panu Houšteckému poděkovat za zpříjemnění koupě vozu.
Přidat názorDiskuse: Ford Focus ST
- Re: Tak se hlásím do klubu majitelů STček.... 25.05.2009 23:55
- ST 25.05.2009 23:52
- Tak se hlásím do klubu majitelů STček.... 19.03.2009 08:56
- ST liga... 14.03.2009 22:46
- Nadhera 27.02.2009 21:27 SadloST
- Mazel 10.02.2009 23:06 Thomasino
- STéčko 29.10.2008 19:53 David Silver
- Re: Vážně o STčku přemýšlím 02.10.2008 09:19
- Re: Nádhera 01.10.2008 11:31
- Vážně o STčku přemýšlím 19.09.2008 21:35 Mojito (s Feferonkou)(RSKa)
- Nádhera 15.09.2008 01:26
- Super kárka 18.07.2008 14:36
- Krasa 08.07.2008 09:09 Filip .
- Kola 06.07.2008 02:52
- Kola 29.06.2008 12:24
- Re: ... 21.06.2008 21:51
- ... 13.06.2008 23:27
- Fakt pěknej kousek 03.06.2008 12:20 Mojito (s Feferonkou)(RSKa)
- Jak hodnotit? 21.05.2008 19:54 Luko81
- Re: super auti 14.05.2008 22:20
- super auti 14.05.2008 22:07 TurboKluk(smazat hodnoceni)
- Re: Bi-xenony s funkcí natáčení do zatáček 09.05.2008 14:45
- Bi-xenony s funkcí natáčení do zatáček 07.05.2008 22:56 jarjarbinks
- Re: Re: Re: FOTKY 07.05.2008 19:07
- Re: FL ST 07.05.2008 19:05
- FL ST 06.05.2008 13:14
- Re: Re: FOTKY 06.05.2008 02:56 Dadánek (AlkoholixXx)
- Re: FOTKY 06.05.2008 02:46
- FOTKY 06.05.2008 02:29 Dadánek (AlkoholixXx)
Další vozy Ford Focus
-
Ford Focus (2006) Majitel: tesnav
Přidáno: 26.4.2010 3010 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Ford Focus (2009) Majitel: LukasRS
Přidáno: 18.10.2009 25410 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Ford Focus (2010) Majitel: Mates81
Přidáno: 29.11.2010 1119 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Ford Focus (2010) Majitel: parkoviště
Přidáno: 25.7.2010 9910 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Ford Focus (2008) Majitel: doktorbartollo
Přidáno: 1.9.2008 299 Majitel 9.90 Uživatelé