Recenze

8 Majitel

Ford Focus DA3

9.67 Uživatelé

Hodnoceno: 18× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Ford Focus, foto 1 Ford Focus, foto 2 Ford Focus, foto 3 Ford Focus, foto 4 Ford Focus, foto 5 Ford Focus, foto 6 Ford Focus, foto 7 Ford Focus, foto 8
Ford Focus, foto 9 Ford Focus, foto 10 Ford Focus, foto 11 Ford Focus, foto 12 Ford Focus, foto 13
 

Technické info

Přezdívka auta Ford Focus II Rok výroby 2009 Koupeno nové najeto [km]:30000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1596 výkon [kW]: 74 kroutící moment [Nm]: 150 zrychlení 0-100 km/h [s]: 11.9 maximální rychlost [km/h]: 180 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 385 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 8.8

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Doohan".

3 roky a 115 000 km jsem jezdil naprosto bez závad, pouze na plánované návštěvy v servisu s VW Jetta 1.9 TDI. Za tu dobu jsem koupil pouze jednu sadu zimních pneu Dunlop Wintersport 3D (mimochodem výborné pneu které mohu jen doporučit) a nemusel řešit jedninou technickou závadu. Ty 3 roky mne ale také naučili, že už nechci diesel. 1.9 TDI PD to jinak velmi dobré auto dost srážel. Nejen že motor je na dnešní dobu neskutečně hlučný, ale hlavně stršlivě těžký a tudíš velmi drsticky zhoršuje jízdní vlastnosti. Prostě auto jede v ostřejší zatáčce a chuti jet rychleji po tečně ven. Abych jen nehanil - spotřeba výborná, spolehlivost také a na výměnu oleje jsem jezdil cca po 30 000km. Ale opět opakuji - tento motor mne zbavil chuti na diesel. Navíc se blížil servis ve 120 000 km kdy se mění i rozvody a to rozhodlo.
Nechci vůbec hanit VW nebo Škodovku. Jsou to skvělé vozy a já byl celou dobu spokojený s kvalitou i spolehlivostí.
Začal jsem přemýšlet co dál. Vůbec jsem nechápal, proč všechny srovnávací testy nejen v Autocaru a TopGearu vyhrával (samozřejmě ve své tříde) Focus. Tak jsem si řekl, že si chci vyzkoušet, v čem je tak výborný. Navíc přišla krize a já musel šetřit více, než bylo libo. Cena za můj Focus 1,6 trend na úrovni předkrizové ceny Fabie 1,4 už byla jen příjemným bonusem.

Silné stránky

Tady musím začít podvozkem - ten je doopravdy (v rámi třídy) perfektní. I díky lehkému motoru auto s lehkostí mění směr a má velmi příjemnou charakteristiku s lehkou a předvídatelnou nedotáčivostí na mezi přilnavosti.
Prostornost interiéru.
Dílenské zpracování - OK. Uvidím, zda se časem plasty povolí, ale zatím vše velmi dobře slícované a materiály působí kvalitně.
Motor - sice slabá 1.6 ale s příjemným zvukem a rychlou reakcí na přidání plynu. Např. u 1.4 CVVT u Cee´da je znát zpoždění el. plynu. Při vývoji motoru údajně asistovala Yamaha.
Další věc která se mi docela líbí je standardně montované stereo - má 6 repro, celkem příjemný zvuk, dálkové ovládání pod volantem a možnost připojit přes 3,5mm jack ve schránce u spolujezdce externí zdroj hudby - třeba iPod. S chrastítkem v téměř dvakrát tak drahé Jettě se to nedá srovnat.
Volant a rozmístění pedálů má široké možnosti nastavení, škoda snad poměrně vysoko umístěných sedadatel vpředu.
Standardně montovatelné, ale naštěstí i vypínatelné ESP, 6 airbagů, tuhá karoserie a z toho plynoucí pocit bezpečí (5 hvězd v EuroNCAP).
Příjemnou maličkostí je hrdlo palivové nádrže bez víčka - viz. foto.
Design Focusu po faceliftu se mi velice líbí - velmi subjektivní - a nejsem si jist, zda nový Focus III, kteý bude představený v 2010 bude takto povedený.

Slabé stránky

Nevím, zda se jedná vyloženě o slabou stránku, ale 100 koní je na takovéhle auto prostě málo :-).
Za slabou stránku považuji víčko od plnícího hrdla palivové nádrže, které se nezamyká společně s centrálním zamykáním resp. se nezamyká vůbec. Chápu, že výrobci jsou pod velkým tlakem na snižování cen, ale tohle je už moc.
Také se mi moc nelíbí otevírání kapoty motoru klíčem zapalování.
Pouze jedna (!) zásuvka na 12V v autě v dnešní době navigací, mobilních telefonů, MP3 přehrávačů, anti radarů je prostě málo. Často jezdím do Švýcarska a cestou potřebuji mít napájenou navigaci, občas dobíjet telefon a notebook a pokud poslouchám hudbu tak i iPhone. A to je prostě neřešitelné...
El. ovládaná okna pouze vpředu se dnes už moc nevidí.
Nádrž na 55 l je v této třídě obvyklá ale pár litrů navíc by neuškodilo.
Neoriginální ALU Dezent V dark 16" - určitě je nemohu doporučit. Kola prostě nejdou stoprocentě vytážit (zkoušeno celkem 3x ve dvou pneuservisech) a občas trochu kmitají kolem 130 km/h (koupeny v ČR v renomovaném pneuservisu). Nevím, zda máte někdo podobné zkušenosti ale mne to dost otravuje. Ale to není chyba auta. Na jaře spolu s letními pneu možná přezuji na nějaké kvalitnější (AEZ či BBS?).
!!! 1.6 určitě nedoporučuji na časté ježdění po dálnici !!!

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Během 30 000km jsem nezaznamenal žádné problémy ani reklamace.Focus II je dlouhodobě dobře hodnocený jako spolehlivý a trvanlivý vůz, v testu AutoBildu na 100 000km je v první desítce nejspolehlivějších.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Ford Charouz v Žebráku. Vše OK. Navíc doporučuji návštěvu tohoto salounu protože na showroomu mají krásnou sbírku závodních aut. DTM AMG, Aston LM a další.

Montáž tažného zařízení

Pořídil jsem tažné zařízení. Pro jistotu originální odnímatelné Ford. Moc se mi líbí, že pokud je "koule" sundaná, tak není na autě poznat, že má tažné. Celkově působí velmi kvalitním dojmem. Montáž jsem nechal na Autodílně Maier (malý autorizovaný servis na Praze 5) a byl jsem opravdu mile překvapen jejich bezvadnýn přístupem.

 

Novinky v recenzi

15.8.2010 21:59

Modeo Combi 2,2 TDCI

Po necelém ročním soužití a cca 30 000 km s Focusem jsem se rozhodl pro nové auto. Po asi měsíční investigaci a cca 15 zkušebních jízdách s kde čím jsem si koupil nové Mondeo combi 2,2 TDCi. Recenzi se pokusím přidat co nejdříve, snad se mi podaří lépe :-)

26.2.2010 11:41

20000km

V únoru 20 000km, návštěva servisu, 1. předepsaná prohlídka. Cena v autorizovaném servisu (Autodílna Maier) cca 4 000,- vč. DPH - milé překvapení, čekal jsem více. Motor si už "sednul" spotřeba bohužel ne - v dlouhodobém průměru jezdím za 9,0 l / 100 km. Už se těším na letní pneu :-)

13.12.2009 23:03

Zase ta spotřeba

Spotřeba na dálnici je prostě katastrofa - cesta do Frankfurtu a zpět - včetně pojížděk po městě průměrná rychlost 90 km/h - reálná spotřeba 9,8 l / 100 km. 1,6 prostě není motor na delší cestování. Jinak celkově jsem na nějakých 8,8 l / 100 km. Věřím, že s ST bych na tom nebyl hůře :-( Na druhou stranu auto jde lépe za plynem a už nepůsobí tak slabě.

10.11.2009 22:31

100 koní...

Listopad 2009 - mám najeto cca 10 000km a výkon motoru se subjektivně zdá být o dost lepší. S autem se dá i na dálnici jezdit pohodlně 160kou, jen spotřeba vyletí nad 9 litrů i víc.


Další vozy Ford Focus



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

V tuto chvíli mám najeto 8 500km, takže by bylo hodně špatné, kdyby se objevily jakékoliv závady.

praktičnost
9

Na denní ježdění převážně v jednom, ze 70% po Praze a zbytek dálnice plně dostačující. V autě nepotřebuji nic velkého převážet nebo stěhovat, pokud ano, půjčím si dodávku...

prostornost
9

Chtěl jsem 5-dv hatch se všemi výhodami i nevýhodami. Takže v rámci možností jsem spokojen. V porovnání s mojí předchozí VW Jetta (2006) je interiér širší a více místa na zadních sedadlech, ale rozdíly jsou minimální.

jízdní vlastnosti
10

Jízdní vlastnosti byl (je) důvod, proč jsem si Focus koupil. I když se auto trochu víc naklání a podle mého názoru by mohl být podvozek o něco poddajnější tak jsou na tuto třídu zatím nepřekonané.

jízdní komfort
9

Na nižší střední třídu velmi dobrý, ale to víceméně souvisí s dobře naladěným podvozkem - viz. jízdní vlastnosti.

provozní náklady
6

Zatím jsem kupoval pouze 16" alu + pneu. Takže dobré... Ale spotřeba hlavně na dálnici je moc vysoká (130 kmh- 8,5 l/100 km, 160 kmh- kolem 10 l/100 km)

náhradní díly
10

Zatím jsem žádné nepotřeboval. Kdo je ale zvyklý platit za servis u VW tak bude u Fordu mile překvapen...

výkon motoru
7

1,6 100 koní. To hovoří za vše. Výkonu je tak akorát pro svižnější jízdu ale nic víc člověk nemůže očekávat. Motor mne vyhovuje okamitou reakcí na plyn - žádné elektonické zpoždění, které je dnes tak běžné :-(

spotřeba
3

Motor je poměrně slabý a z toho plynoucí vyšší spotřeba - zatím mám průměr mezi 8,5 - 8,9 l/100 km. Spotřeba hlavně na dálnici je moc vysoká (130 kmh- přes 8,5 l/100 km, 160 kmh- kolem 10 l/100 km). Asi největší slabina auta.

hlučnost motoru
7

Od 4 000 ot./min. je motor poměrně hlučný. Podle mého názoru se šetřilo na odhlučnění - motor nemá horní plastový kryt, ani na víku motoru není žádná tlumící vrstva. Ale nejedná se o nic zásadního co by vyloženě obtěžovalo.

kvalita sedadel
7

Spíše průměr, boční vedení není tak špatné, jak vypadá na první pohled.

brzdy
9

4x kotouč, vpředu duté. Brzdí výborně, jen se na ně musí více šlapat než např. u O2 nebo VW Golf.

zavazadlový prostor
10

Pro mne dostačující a na hatchback nadprůměrný.






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…