Recenze
Ford Focus DA3
Technické info
Přezdívka auta Ford Focus II Rok výroby 2009 Koupeno nové najeto [km]:30000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1596 výkon [kW]: 74 kroutící moment [Nm]: 150 zrychlení 0-100 km/h [s]: 11.9 maximální rychlost [km/h]: 180 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 385 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 8.8
Popis vozu
Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Doohan".
3 roky a 115 000 km jsem jezdil naprosto bez závad, pouze na plánované návštěvy v servisu s VW Jetta 1.9 TDI. Za tu dobu jsem koupil pouze jednu sadu zimních pneu Dunlop Wintersport 3D (mimochodem výborné pneu které mohu jen doporučit) a nemusel řešit jedninou technickou závadu. Ty 3 roky mne ale také naučili, že už nechci diesel. 1.9 TDI PD to jinak velmi dobré auto dost srážel. Nejen že motor je na dnešní dobu neskutečně hlučný, ale hlavně stršlivě těžký a tudíš velmi drsticky zhoršuje jízdní vlastnosti. Prostě auto jede v ostřejší zatáčce a chuti jet rychleji po tečně ven. Abych jen nehanil - spotřeba výborná, spolehlivost také a na výměnu oleje jsem jezdil cca po 30 000km. Ale opět opakuji - tento motor mne zbavil chuti na diesel. Navíc se blížil servis ve 120 000 km kdy se mění i rozvody a to rozhodlo.
Nechci vůbec hanit VW nebo Škodovku. Jsou to skvělé vozy a já byl celou dobu spokojený s kvalitou i spolehlivostí.
Začal jsem přemýšlet co dál. Vůbec jsem nechápal, proč všechny srovnávací testy nejen v Autocaru a TopGearu vyhrával (samozřejmě ve své tříde) Focus. Tak jsem si řekl, že si chci vyzkoušet, v čem je tak výborný. Navíc přišla krize a já musel šetřit více, než bylo libo. Cena za můj Focus 1,6 trend na úrovni předkrizové ceny Fabie 1,4 už byla jen příjemným bonusem.
Silné stránky
Tady musím začít podvozkem - ten je doopravdy (v rámi třídy) perfektní. I díky lehkému motoru auto s lehkostí mění směr a má velmi příjemnou charakteristiku s lehkou a předvídatelnou nedotáčivostí na mezi přilnavosti.
Prostornost interiéru.
Dílenské zpracování - OK. Uvidím, zda se časem plasty povolí, ale zatím vše velmi dobře slícované a materiály působí kvalitně.
Motor - sice slabá 1.6 ale s příjemným zvukem a rychlou reakcí na přidání plynu. Např. u 1.4 CVVT u Cee´da je znát zpoždění el. plynu. Při vývoji motoru údajně asistovala Yamaha.
Další věc která se mi docela líbí je standardně montované stereo - má 6 repro, celkem příjemný zvuk, dálkové ovládání pod volantem a možnost připojit přes 3,5mm jack ve schránce u spolujezdce externí zdroj hudby - třeba iPod. S chrastítkem v téměř dvakrát tak drahé Jettě se to nedá srovnat.
Volant a rozmístění pedálů má široké možnosti nastavení, škoda snad poměrně vysoko umístěných sedadatel vpředu.
Standardně montovatelné, ale naštěstí i vypínatelné ESP, 6 airbagů, tuhá karoserie a z toho plynoucí pocit bezpečí (5 hvězd v EuroNCAP).
Příjemnou maličkostí je hrdlo palivové nádrže bez víčka - viz. foto.
Design Focusu po faceliftu se mi velice líbí - velmi subjektivní - a nejsem si jist, zda nový Focus III, kteý bude představený v 2010 bude takto povedený.
Slabé stránky
Nevím, zda se jedná vyloženě o slabou stránku, ale 100 koní je na takovéhle auto prostě málo :-).
Za slabou stránku považuji víčko od plnícího hrdla palivové nádrže, které se nezamyká společně s centrálním zamykáním resp. se nezamyká vůbec. Chápu, že výrobci jsou pod velkým tlakem na snižování cen, ale tohle je už moc.
Také se mi moc nelíbí otevírání kapoty motoru klíčem zapalování.
Pouze jedna (!) zásuvka na 12V v autě v dnešní době navigací, mobilních telefonů, MP3 přehrávačů, anti radarů je prostě málo. Často jezdím do Švýcarska a cestou potřebuji mít napájenou navigaci, občas dobíjet telefon a notebook a pokud poslouchám hudbu tak i iPhone. A to je prostě neřešitelné...
El. ovládaná okna pouze vpředu se dnes už moc nevidí.
Nádrž na 55 l je v této třídě obvyklá ale pár litrů navíc by neuškodilo.
Neoriginální ALU Dezent V dark 16" - určitě je nemohu doporučit. Kola prostě nejdou stoprocentě vytážit (zkoušeno celkem 3x ve dvou pneuservisech) a občas trochu kmitají kolem 130 km/h (koupeny v ČR v renomovaném pneuservisu). Nevím, zda máte někdo podobné zkušenosti ale mne to dost otravuje. Ale to není chyba auta. Na jaře spolu s letními pneu možná přezuji na nějaké kvalitnější (AEZ či BBS?).
!!! 1.6 určitě nedoporučuji na časté ježdění po dálnici !!!
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Během 30 000km jsem nezaznamenal žádné problémy ani reklamace.Focus II je dlouhodobě dobře hodnocený jako spolehlivý a trvanlivý vůz, v testu AutoBildu na 100 000km je v první desítce nejspolehlivějších.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Ford Charouz v Žebráku. Vše OK. Navíc doporučuji návštěvu tohoto salounu protože na showroomu mají krásnou sbírku závodních aut. DTM AMG, Aston LM a další.
Montáž tažného zařízení
Pořídil jsem tažné zařízení. Pro jistotu originální odnímatelné Ford. Moc se mi líbí, že pokud je "koule" sundaná, tak není na autě poznat, že má tažné. Celkově působí velmi kvalitním dojmem. Montáž jsem nechal na Autodílně Maier (malý autorizovaný servis na Praze 5) a byl jsem opravdu mile překvapen jejich bezvadnýn přístupem.
Novinky v recenzi
Modeo Combi 2,2 TDCI
Po necelém ročním soužití a cca 30 000 km s Focusem jsem se rozhodl pro nové auto. Po asi měsíční investigaci a cca 15 zkušebních jízdách s kde čím jsem si koupil nové Mondeo combi 2,2 TDCi. Recenzi se pokusím přidat co nejdříve, snad se mi podaří lépe :-)
20000km
V únoru 20 000km, návštěva servisu, 1. předepsaná prohlídka. Cena v autorizovaném servisu (Autodílna Maier) cca 4 000,- vč. DPH - milé překvapení, čekal jsem více. Motor si už "sednul" spotřeba bohužel ne - v dlouhodobém průměru jezdím za 9,0 l / 100 km. Už se těším na letní pneu :-)
Zase ta spotřeba
Spotřeba na dálnici je prostě katastrofa - cesta do Frankfurtu a zpět - včetně pojížděk po městě průměrná rychlost 90 km/h - reálná spotřeba 9,8 l / 100 km. 1,6 prostě není motor na delší cestování. Jinak celkově jsem na nějakých 8,8 l / 100 km. Věřím, že s ST bych na tom nebyl hůře :-( Na druhou stranu auto jde lépe za plynem a už nepůsobí tak slabě.
100 koní...
Listopad 2009 - mám najeto cca 10 000km a výkon motoru se subjektivně zdá být o dost lepší. S autem se dá i na dálnici jezdit pohodlně 160kou, jen spotřeba vyletí nad 9 litrů i víc.
Přidat názorDiskuse: Ford Focus DA3
- Re: Re: bezvíčkové hrdlo 12.11.2009 18:11 Wiii
- Re: bezvíčkové hrdlo 12.11.2009 15:26 white label
- bezvíčkové hrdlo 12.11.2009 14:35 Wiii
- Re: Re: Re: Re: spotřeba ? :) 27.10.2009 11:17
- Re: Re: Re: spotřeba ? :) 25.10.2009 20:07 Nicco
- Re: Re: spotřeba ? :) 25.10.2009 19:37
- Re: Re: Re: 100 koní 25.10.2009 00:24 Nicco
- Re: spotřeba ? :) 25.10.2009 00:21 Nicco
- Re: Re: Re: 100 koní 25.09.2009 19:21 dRudi
- Re: spotřeba ? :) 25.09.2009 19:11 dRudi
- Re: Re: Re: 100 koní 09.09.2009 14:55
- Re: Re: 100 koní 08.09.2009 16:18 Konwi
- Re: 100 koní 07.09.2009 20:46
- 100 koní 07.09.2009 20:23 Konwi
- Re: spotřeba ? :) 02.09.2009 10:11
- spotřeba ? :) 01.09.2009 22:25
- Re: Máme doma stejného krasavce... 01.09.2009 08:46
- Máme doma stejného krasavce... 31.08.2009 19:10 Kubyyyk
- zasuvka autozapalovace 31.08.2009 14:33 rachec
- Re: Loketní opěrka 30.08.2009 23:06 Kajuška
- Loketní opěrka 30.08.2009 22:37
- další kolega 30.08.2009 22:14 Kajuška
Další vozy Ford Focus
-
Ford Focus (2006) Majitel: tesnav
Přidáno: 26.4.2010 3010 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Ford Focus (2009) Majitel: LukasRS
Přidáno: 18.10.2009 25410 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Ford Focus (2010) Majitel: Mates81
Přidáno: 29.11.2010 1119 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Ford Focus (2010) Majitel: parkoviště
Přidáno: 25.7.2010 9910 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Ford Focus (2008) Majitel: doktorbartollo
Přidáno: 1.9.2008 299 Majitel 9.90 Uživatelé