Recenze
Ford Focus 1.6 Trend+
Technické info
Přezdívka auta Ford Focus Rok výroby 2007 Koupeno nové najeto [km]:1400 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1596 výkon [kW]: 74 kroutící moment [Nm]: 150 zrychlení 0-100 km/h [s]: 11.9 maximální rychlost [km/h]: 180 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 385 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 8
Popis vozu
Původním autorem recenze je uživatel s nickem "david.novoty".
Ford Focus 1.6 16v v rozsirene vybave Trend, ktera je byla oznacena jako akcni model Trend + (od 4/2007 se jmenuje Collection), v barve cervena Tango, jinak bez dodatkove vybavy.
Motor je 1.6 16V oznaceny jako Duratec Se o objemu 1596ccm, rozvodem DOHC provedenym oz. remenem. Strucne vykonove parametry jsou Pmax 74KW/6000ot, Mmax 150Nm/4000ot, prubeh hodnot je videt v prilozenem grafu, kde je pro porovnani prubeh vykonu a tociveho momentu u obdobneho motoru 1.6 Ti-VCT s variabilnim casovanim ventilu. Nepovazuji muj motor za nejaky vykrik techniky, ale za takovy slusny prumer
jak parametry, tak s ohledem na konstrukci(proti 1.4mpi je to vsak totalni vykrik techniky:-).
Vycet vybavy : Boční lišty - černé*Nárazníky v barvě karoserie*Zadní nárazník s ochrannou pryžovou lištou*Kliky dveří v barvě karoserie*Vnější zpětná zrcátka - v barvě karoserie*Vnější zpětná zrcátka - elektricky ovládaná a vyhřívaná*Třetí brzdové světlo*Vyhřívané zadní sklo*Přední mlhová světla*Airbag řidiče*Airbag spolujezdce*Boční airbagy*Stropní airbagy umístěné v obložení stropu*ABS s elektronickým rozdělováním brzdné síly EBD*Imobilizér*Zadní prostřední hlavová opěrka (Trend, Sport a ST - výbava na přání pro 3dv., ostatní karoserie standard)*Centrální zamykání*SLG1 - centrální zamykání s dálkovým ovládáním*Příprava pro ISOFIX úchyty dětských sedaček na vnějších zadních sedadlech*Klimatizace - manuální, včetně vnitřní recirkulace vzduchu*Přední okna - elektricky ovládaná s jednorázovým otvíráním na straně řidiče*Kola - ocelová 6 x 15", pneu 195/65 R15 7paprskový kryt *Minirezerva*Sedadlo řidiče s manuálně nastavitelnou výškou*Zadní sedadlo (sedák a opěradlo) - dělené v poměru 40/60*ICE20: ICE2 + dálkové ovládání na sloupku řízení*Tónovaná skla*Posilovač řízení - hydraulický *Varovný signál rozsvícených světel a zpožděné zhasnutí vnitřního osvětlení*Vnitřní kliky s hliníkovou povrchovou úpravou*Čalounění stropu ve světlé barvě*Sloupek řízení nastavitelný ve 4 směrech*Palubní počítač* + 4 roky zaruky.
Silné stránky
-Urcite celkove jizda a jeji zabavnost(s ohledem na motorizaci)-proste clovek se tesi do kazde další zatacky, coz vyvazi všechny drobnosti popsane v odstavci Slabe stranky
-vnitrni prostor a kufr
-presne rizeni se skvelou zpetnou vazbou, která dnes u aut není vůbec nic standartniho
-presne razeni
-prijemne lehka spojka
-hezky zvuk motoru při vytaceni
-pasivni bezpecnost
-technicka vyspelost
-slusna vybava
-pohodli
Slabé stránky
Porad zastavam nazor ze je to skvele auto a nemenil bych, ale jelikoz se auty hodne zabyvam, tak jsem dost kritik
-Co me nejvice trapi je, ze obcas jde hure radit trojka a to jak z 2 na 3 tak ze 4 na 3, pomuze meziplyn, ale doufam ze si to sedne(v nejhorsim pujdu na reklamaci do servisu, ale to jen nerad-dnesni servisy stejne nic neopravi, jen vymenuji)
-prozatim spotreba(snad klesne)
-vyssi pozice za volantem
-nezakrytovany motor
-slabsi bocni opora sedadel
-subektivne vyssi hlucnost motoru(proti fabii, která se nemusela moc tocit, ale zase nejela)
-kvalita standartniho radia ford 6000 cd – na poslech zprav dobre
-provedeni detailu v interieru-oplastovani spodku sedacek, dverni vyplne, viko schranky před spolujedcem-nachylnost na poskrabani(to mela Fabie trochu lepe zpracovane, ale není to podstatne)
-opet porovnam s Fabii-funkce pal.pocitace(méně ne Fabia), absence zavreni oken zamcenim vozu, funkce el.okna Auto(okno sjede cele na jeden dotek)se tyka jen okna ridice a to jen smerem dolu
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Zatím zadne
aktualizace 31.7.2008-servis Ford Dorda Liberec
-jako každý servis jsou na nic, umí jen měnit díly..jediné plus vidím v tom že servisní prohlídka po 20t.km byla relativně levná, však taky jen vyměnili olej
-problém s vrzáním a vůlí v sedačce řidiče...nic nenalezeno
-při brždění klepe volant...vyčistili brzdy-výsledek...volant klepal i při jízdě nad 80, už nikoliv jen při brždění
-výměna zadního znaku FORD, loupal se...vyměnili, ale také poškrábali dveře
-omezovač dveří řidiče-praská v něm....objednali, ale při návštěve v servisu je promazali ten stary a rekli mi ze ho objednaj...kdyz jsem jim sdelil ze ho tam maj na moje jmeno, tak se strasne divili
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Auto jsem nasel v akcni nabidce ve Ford Auto In v Pardubicich, vsude jinde měli ten samy model, jen ruzne barvy, jen vyhrala vyse slevy. Jednani slusne, řekl bych standart.
Cesta ke koupi :
Tento vuz jsem si vybral po předchozí Skode Fabii 1.4mpi komfort z roku 2001, která prestala vyhovovat mym narokum jak z hlediska vybavy, motorizace tak relativni spolehlivosti(resp. nahodilym opakovanim rel. banalnich zavad které by dle meho nazoru byt nemusely-kdo zna, tak to bylo ulozeni predniho stabilizatoru, poruchy servorizeni, cidlo teploty atd., ale to je do jiné recenze) a vyber padl na tohoto Focuse s ohledem na naklady jak porizovaci tak provozni, jizdni vlastnosti, vnitrni prostor, vybavu a v neposledni rade to, ze se mi to auto libi.
Ve vyberu byla i Skoda Octavia 1.6i Ambiente, ale při stejne vybave byla i po jakesi sleve o 150tis. drazsi.
V planu :
-Loketni operka
-prahove listy
-parkovaci senzory
-Lita kola, prumer 16", pneu 205/55
-zasterky
Novinky v recenzi
53600 km
-přibyly nějaké kilometry a s tím nějaké sřámy od nepozorných spoluobčanů
-zprovoznil jsem díky redukci ovládání radia pod volantem, které teď spolehlivě funguje i s neoriginálním rádiem
-nainstaloval jsem vyhřívání sedaček - český výrobek, dvoustupňová regulece, montáž svépomocí, funkce skvělá, dobrá cena - přidávám pár fotek
-jinak s autem spokojenost, ale už koukám po lepším, větším,vybavenějším - asi po mondeu
26390km
-cca před měsícem mi soused odřel před barákem zadní roh nárazníku...viděl jsem ho, s pojištovnou vše v pořádku, jen ty servisy...to je tragedie
Konkrétně Ford Dorda Liberec-nárazník má jiný odstín, spodní plast je bílý od nějakého rozpouštědla, lišta v nárazníku je odřená(opřeli ji o zeď a ona spadla), jinak lak (až na odtín) dobrý...horší je že oba rohy nárazníku co jsou v blatníku byly odloupnuté a zatřené štetečkem.....fakt síla
24468km
-instalována vložka filtru KN
-namontována koncovka výfuku ITC 90x70mm
-v servisu přesoustružení kotoučů- byly zvlněné, Ford to uznává prý do 1000km
-Přidána retrospektiva vozového parku-2xFiat,5xSkoda
-najeto 22120km - nové fotky
-bude návšteva servisu - zvlněné kotouče, vůle v sedačce řidiče
-najeto 20700km, spotřeba na krátkých cestách 8, při dlouhých 7...spokojenost
-obuto Continental SportContact 2 205/55 R16 na Dezent F 7x16 ET43...zjistil jsem, že na 15" plecháčích to byl poloviční Focus...jak jízdou tak vzhledem
-brzdy natřeny na černo-barvou Hammerite, zadní bubny byly po roce dost orezlé, přední brzdiče zase špináve od destiček
-povedl se mi na dovolené v bavorsku první šrám...odnesl to spodek předního nárazníku...laková tužka objednána, bude potřeba i jinde po zimě
-první garanční prohlídka u Ford Dorda Liberec-překvapila mě cena, jen 2307,- , ale je fakt že jen vyměnili olej a zkontrolovali jestli mám lékarničku a jestli blinkry blikají. Chťel jsem po nich opravit ruzná vrzání(pedály, sedačka, drhnoucí vnější kliky)..prý nic nenašli, takže si to namažu sám.
-po zimě je poškrábané čelní sklo od škrabky, což mě mrzí, asi je málo tvrdé...časem ho asi čeká výměna
-najeto 18900 km
-vymenil jsem original radio 6000cd za Sony CDX-GT620 s mp3, aux a usb vstupem
-středovou konzolu jsem přelakoval matným lakem-předešlá úprava byla lesklou folii a v detailech kolem tlačitek klimy to nebylo uplne ono
-zanedlouho přezuju na Continental SportContact 2 205/55 R16 a Alu Dezent F 7x16" ET43, už se těším
-najeto 14000km, spotreba dlouhodobe 7.4 l/100km
-přezul jsem na zimní gumy Dunlop Winter sport 3D, rozměr 195/65 R15 a jsou skvele jak na suchu tak aktualne na snehu
-vymenil jsem hlavici radici paky za kozenou, foto dodam
-v hlavnich svetlech jsem vymenil zarovky H1 a H7 za Osram Silverstar - sviti skvele, dlouhodoba zkusenost
-kapotu jsem polepil odhlucnovacim materialem fy.Mikra, auto prijemne ztichlo(pocitove tak o 500ot)
Stav 6100 km, spotreba 7.5, coz zahrnuje po tretinach jizdu po dalnici do 140, okresky a popojizdky po meste.
-zkusil jsem polepit dekor kolem radia cerno folii, protoze se mi od zacatku ten stribrny nelibi, klidne bych tam mel i ten zakladni matny nebo "drevo" z ghii. Nejvetsi porod byl vyndat radio.
Dodelano spodni zakrytovani loketni operky
Najeto mam cca 4300 km a mam par dalsich poznatku.
-Predevsim radost mi udelala spotreba, ktera klesla ze 7.6 na 6.9 pri svizne jizde s klimou z dovolene. PP sice ukazoval porad 7.6, ale vypocet z tankovani plna-plna vysel 6.9, tak jsem tu spotrebu vynuloval asi po 2500 km a uz ukazuje v souladu s vypoctenou.
-Smutnejsi je kvalita nekterych plastu v interieru-momentalne oblozeni prahu kufru, snadno se poskrabe jen od plastu
-Obcas trosku vrzne pedal spojky, ale zatim jen nepatrne
-Jinak chvalim pohodli, po 5 hodinach jizdy uplne v pohode, zasluhu na tom maji zejmena sedacky a vyssi posez
-Trochu lituji ze nemam automat. klimu, auto bylo skladove tak jsem ho bral jake je
Najeto 2400km, spotreba se pohybuje kolem 7.7 l/100km.
S autem je spokojenost, jen bych mel vitku ke snadno poskrabatelnym plastum na spodku pristrojove desky.
Dale spise usmevna prihoda-v motorovem prostoru je za motorem takoveho volneho mista, ze se tam protahne kocka a ohriva se pres noc na motoru, coz me stve, protoze mam pak spinavy motor:-).
Rekl bych ze prevodovka si uz lehce seda a motor uz je citit, ze jde lepe za plynem, hlavne na 3. a 4. od 3000 ot/min pekne zabira.
Jinak muzu potvrdit co jsem se docetl v diskuzich
-ne uplne vhodne udelane slunecni clony
-po kapote steka kapalina z ostrikovacu po umyti okna
-Dodelana loketni operka, puvodem dodatecna do fabie, upravena, jeste ji ceka zakrytovani spodni casti
Přidat názorDiskuse: Ford Focus 1.6 Trend+
- pneu 27.01.2009 16:12 mehturt
- Re: Zdravím kolegu! 13.08.2008 21:45
- Re: Re: cago 03.08.2008 18:01 Konwi
- Re: cago 03.08.2008 13:10 Ronnyp (RSKa)
- Re: cago 03.08.2008 08:23 Konwi
- Zdravím kolegu! 01.08.2008 19:48 Konwi
- cago 31.07.2008 17:40 Ronnyp (RSKa)
- Re: 16-ky 23.07.2007 21:08
- Stredovy panel 06.07.2007 13:19 Mexican82
- Re: Re: El. okna 31.05.2007 09:02 impaler
- Re: El. okna 30.05.2007 12:44
- Re: Re: vrzani 30.05.2007 09:26
- El. okna 30.05.2007 08:24 impaler
- Diky 30.05.2007 07:26
- Re: 16-ky 30.05.2007 06:57
- Re: Ano! 30.05.2007 06:52
- Re: vrzani 30.05.2007 06:51
- vrzani 27.05.2007 09:55
- Ano! 24.05.2007 20:41 GuitarsHero
- Dobrý 24.05.2007 20:25 Vašek M.
- Re: Re: Re: Re: Re: volant 24.05.2007 19:38
- Superrecenze! 24.05.2007 18:53 petrzel1
- Motor 24.05.2007 15:04
- Hodnocení 24.05.2007 14:08
- zzz 24.05.2007 13:48
- Hodnocení 21.05.2007 23:11 Dragon.001
- hodnocení 14.05.2007 10:11
- Body 06.05.2007 21:51 Focusman
- Re: Re: volant 03.05.2007 23:40 misoo
- 16-ky 03.05.2007 23:39 misoo
Další vozy Ford Focus
-
Ford Focus (2006) Majitel: tesnav
Přidáno: 26.4.2010 3010 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Ford Focus (2009) Majitel: LukasRS
Přidáno: 18.10.2009 25410 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Ford Focus (2010) Majitel: Mates81
Přidáno: 29.11.2010 1119 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Ford Focus (2010) Majitel: parkoviště
Přidáno: 25.7.2010 9910 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Ford Focus (2008) Majitel: doktorbartollo
Přidáno: 1.9.2008 299 Majitel 9.90 Uživatelé