Recenze
Ford Escort RS Turbo
Technické info
Přezdívka auta Ford Escort RST Rok výroby 1988 Koupeno ojeté palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1600 výkon [kW]: 130 zrychlení 0-100 km/h [s]: 6 maximální rychlost [km/h]: 240 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 10
Popis vozu
Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Ricci9".
Auto jsem koupil nedávno od jednoho staršího pána a řeknu jedno je vždycky znát když kupujete auto po starších a zkušených lidech než po nějakém mladém klukovy.
S autem jsem nadmíru spokojen, sice sem tam nějaká závada se oběví, ale to je u těhlech aut klasika.
Jinak k mím dojmům, mužu akorát napsat, fantastické neuvěřitelné a famozní. Pak se mužu ptát kde se ta neuvěřitená síla v té rudé bestii bere :-)
Něco málo napíšu i když vše jsem takřka napsal ve své starší prezentaci escorta rs turbo, které stále vlastním, ale vzhhklem ke stavu, bude můj dárce orgánů.
Takže něco k motoru: CVH 1,6 Turbo s inercoolerem, záklat 97kw při 5800ot/min a kroutáku 180nm, to vše pří standartním tlaku 0,8 bar.
Moje auto je lehce nakopnuto, má chyp ř.j. blow off ventil a regulátor tlaku turba,laděný výfukové potrubí, filtr, takže jezdím něco kolem 1,1 bar. A výkon by se měl pohybovat někde kolem 160k. Což když se vezme v uvahu že auto váží 950kg, tak je to prostě střela.
Doma mám ještě pár vychytávek, který by měly dohnat motor až někam ke 200-220k, ale na to nejdřív musím udělat ještě pár uprav abych se nemusel bát že motor po pár desítek km oddělám.
Převodovka: 5 rychlostní se samosvorným diferenciálem.
Koroserie: vše původní a tak i zůstane¨
Interier: Mám vše co se v té době dělalo do escortu, el okna, el zrcátka, centrál, vyhřívané čelní sklo, a hlavně origo sedačky Recara které mají uplně dokonalé boční vedení.
První poznatky z jízdy, Když jsem poprvé usednul do auta, hned mě okouzlily sedačky, jako by mě uplně obejmuly, nastartuju, zvuk mi připomínal lancera. Od r tis ot mohutně tlačí turbo že člověk není pomalu schopnej se odlepit ze sedačky, při zátahu je síla tak velká že volant se musí držet fakt hodně velkou silou abych neskončil v pangeitu, na pár set meterech není udělt 200km/h, stovka je tam takřka okamžitě, jen zařadím jedna dva a je tam. Prostě asuto na porušovnání předpisů jak dělané :-)
Max rychlost ještě nevyskoušena, jel jsem s tím 240, ale šel by ještě o kousek dál.
Brzdy jsou nějak dostačující aby auto zastavilo, ale myslím že mám ještě co dohánět.
Podvozek je zatím standartní, kterej bych řekl že je víc než dobrej a umožnuje lítat do zatáček až v neskutečný rychlosti.
Ale už mě sídlí v dílně koni:-)
Tod zatím vše nechtějte po mě tolik:-) auto mám teprve asi tři týdny.
Silné stránky
Rozhodně motor, motor a zas motor.
Celkové chování auta
Jedinečnost tohodle modelu
Slabé stránky
Servo
častá udržba aby bylo auto v dobré kondici
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Nikdy bych ho nesvěřil do jiných rukou
upravy
Něšjak mě nejdou přidávat novinky tak to napíšu sem
14.12.09
Tak uplynul nějakej čas tak přidám zas nějaké novinky. S autem jsem se dostal na hranici 200K, chodilo super,stačil i evolutionu tady je video
http://www.youtube.com/watch?v=TisXYPn32ls
Ale motor bohužel na to neměl aby mohl jezdit spolehlivě s takovím výkonem. Tak se měnily každou chvíly písty, těsnění pod hlavou a takhle furt dokola. pak jsem se dozvěděl že se dá z novějšího zeteca pouřit spodek motoru a použit na to RSturbová hlava, ačkoliv musí proběhnout spousu uprav, mělo by to ale fungovat motor jsem použil z 1.8 zetec, ale musí se poupravi kompresní poměr pro turbo takže to spíš bude 1.9 ale ne TDI :-)
Výkon by se měl pak pohybovat někde kolem 250K. pokud se tehleta stavba ověří tak bych chtěl přistoupit na kované písty a tvrdší ojnice a mohl bych pak jít dále až na hranici 300K. Když už jsem se do toho takhle pustil, tak jsem si řekl že to auto udělám od podlahy, tekže ted se začíná s vývarem karoserie, staví se motor a aby motor mohl fungovat tak jak má přijde na řadu velekej intercooler a oilcooler, přidavné budíky, na tlak oleje, bohatost směsi, na tlak turba a mam v plánu spoustu dalčích uprav ale ty si zatím nechám pro sebe :-). Když už chci takovej výkon musím něco udělat s brzdami takže dozadu přijdou kotouče místo bubnů a na předek brzdy z coswortha. a tvrdé silembloky powerflex. bude to běh na dlouhou trat, ale věřím že to dotáhnu do konce
Novinky v recenzi
Přidáno foto a video
Video
Přímý odkaz na video.
Přidat názorDiskuse: Ford Escort RS Turbo
- Re: Nehorazny.. 19.06.2009 15:00
- Nehorazny.. 14.06.2009 17:47 dasedas
- hmmm 28.10.2008 01:42
- hmmm 21.10.2008 20:41
- Re: Hodnocení 06.10.2008 16:50
- Hodnocení 06.10.2008 12:33 Kajuška
- Re: Re: Re: Re: RST 03.10.2008 00:38 Enthusiastic.driver
- Re: Re: Re: RST 01.10.2008 12:45
- Re: Re: RST 01.10.2008 12:07 Enthusiastic.driver
- Re: RST 29.09.2008 23:05
- RST 29.09.2008 10:00 Enthusiastic.driver
- Re: blow 29.09.2008 09:23 Enthusiastic.driver
- Re: Re: blow 29.09.2008 07:40 vladi87
- Re: blow 29.09.2008 07:35
- blow 29.09.2008 02:03 blowiik
- blow 28.09.2008 20:35
- Re: blow 28.09.2008 17:49 vladi87
- blow 28.09.2008 16:10
- blow-off 28.09.2008 16:03 tobi
- rs 28.09.2008 15:14
- dobre 28.09.2008 15:11 Deutscher
Další vozy Ford Escort
-
Ford Escort (1992) Majitel: parkoviště
Přidáno: 15.6.2008 5410 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Ford Escort (1997) Majitel: parkoviště
Přidáno: 8.4.2009 2810 Majitel 9.90 Uživatelé
-
Ford Escort (1995) Majitel: Flash009
Přidáno: 29.8.2011 27 Majitel 9.89 Uživatelé
-
Ford Escort (1987) Majitel: parkoviště
Přidáno: 30.3.2008 147 Majitel 9.87 Uživatelé
-
Ford Escort (1992) Majitel: parkoviště
Přidáno: 30.7.2008 810 Majitel 9.81 Uživatelé