Recenze
Technické info
Přezdívka auta Ford Escort Rok výroby 2000 Koupeno ojeté najeto [km]:94000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1597 výkon [kW]: 66 kroutící moment [Nm]: 134 zrychlení 0-100 km/h [s]: 12.5 maximální rychlost [km/h]: 177 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 14 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 8.6
Popis vozu
Původním autorem recenze je uživatel s nickem "asimov".
Pořídil jsem si chatu a s tím souvisí pravidelné víkendové dojíždění. Moje stávající přibližovadlo v podobě Lancie Kappa SW 2.0 Turbo jaksi nevyhovovalo požadavkům na rozumnou ekonomiku provozu a s těžkým srdcem jsem se s ní rozloučil. Kdo se tímto italským Mercedesem svezl, ví… Najednou jsem byl chodec bez auta. Kamarád mi zapůjčil Alfu 164 2.0TS, kterou nepotřeval. Fungovala dobře a pořizování nějakého vlastního přibližovadla jsem neřešil.
Jenže cesty ojetin jsou nevyzpytatelné a táta přítelkyně se rozhodl, že si koupí na důchod Renault (in)Fluence a nechá v prodejně svého Escorta do protiúčtu za 29 kiloKorun… Moc mě to nezajímalo, vzal jsem to jako jednu z mnoha informací dne. Večer jsem se ze zvědavosti kouknul na ten francouzský zázrak s motorem 1,5dCi a taky na Escorty v bazarech. Poněkud mě překvapilo, že chce nějaký dealer vyhodit za Escorta tolik peněz, když se prodavají často za pár korun a na těch nových Renaultech nebudou zrovna velké marže. Spíš mizivé. Tak jsem se druhý den na Escorta poptal.
Najeto 93000km (prakticky všechny Escorty mají počítadlo mechanické pětimístné, tento má digitální šestimístné), vyroben v roce 2000, stav údajně perfektní. Byl zakoupen jako nový, takže jsem se stal druhým majitelem. Koupil jsem zajíce v pytli. Ani jsem to auto neviděl a řekl jsem: „beru“. Pro auto jsem si po týdnu zajel. Čekala na mě 10 let garážovaná voňavka a po dojetí domů jsem si tenhle kup musel pochválit. Auto je ve špičkovém stavu. Interiér je jako nový. Víko kufru má na levém rohu zvednutý lak a pod ním to asi pěkně žije korozí. Sem tam jsou místa rzi na spodku auta. Jinak je karoseri ve výborném stavu a lak je krásný. Začal jsem automaticky koukat na tahle auta a většinou jsou všechny hodně rezavé. Když to srovnám s nějakým Fiatem Bravo z té doby… na těch korozi nenajdete. Holt pozink Escort nedostal ani na sklonku své kariéry. Na auto z roku 2000 je to tristní podle mě. Měl jsem samá italská auta a ta prostě od počátku 90. let mají antikorozní ochranu výbornou.
Pročetl jsem servisní knížku. Vozítko jezdilo pravidelně do autorizovaného servisu na výměnu oleje a filtrů, jednou brzdové destičky a nějaké prkotiny jako čidlo tlaku oleje, žárovky. Na rozvody nikdo nesahal. Chápu, že kilometrově to nutné asi nebylo, ale 10 let je 10 let. Udělaly se rozvody (práce na hodinu) a zjistil se vyteklý zadní tlumič. Všude spotřební materiál Motorcraft. Svíčky taky byly z továrny ještě… vyměněno za NGK.
Design Escorta je z mého pohledu nehezký. Snad ty první verze z 80. let mají něco do sebe, ale tahle uměle kulacená ošklivka… Chvíli jsem i uvažoval, že ho přepošlu dál. Ovšem kde bych sehnal za takovou cenu přibližovadlo v takovém stavu… asi už nikde. Zvítězil rozum nad srdcem a Escorta jednoduše dojezdím. Jako nástavec na ego to není zrovna dobrá volba, ale s tím se srovnám. Escort má všechny předpoklady jezdit dlouhé roky.
Podvozek je řešen jednoduše = levně. Focus to není, ale když je všechno v pořádku, tak to na normální jízdu bohatě stačí. Ostřejší jízda do zatáček už není Escortova parketa. Mám svoji oblíbenou dlouhou zatáčku, kde každé auto, které mi padne do ruk, zkusím. Escort zaznamenal asi nejhorší výsledek ze všech mnou vlastněných aut. Uznávám, že to byla vždy sportovněji laděná auta v jiné třídě cenově i genově, ale Escortova zadnice uhnula bez jediného náznaku nebo varování. Čekal jsem nějakou pozvolnou ztrátu adheze, ale tady bylo všechno dobré a najednou hrk. Stavem podvozku, ani pneumatikami to není. Zkušel jsem vícekrát. Na druhou stranu to šlo vždy srovnat.
Motor 1.6 Zetec 66kW se zdá být slabochem. Udávané zrychlení za 12.5 sekundy…Ovšem podle techničáku má tenhle kus 1100kg a motor přes svoji mírnou tupost dává tomuhle Fordu slušnou dynamiku. Je živější než přítelčin stokoňový Focus 1.6. Váha dělá svoje a rozhodně to není lenoch. Na dálnici udrží tachometrových 160 km/h kopec nekopec. Navíc přes moji těžkou nohu mám průměrnou spotřebu 8.6 litrů na 100 km. Půlka z toho je město (Brno), zbytek na poloviny dálnice a okresky. Byl jsem zvyklý na 15…. Takže se raduji.
Výbava tohoto kusu je veškerá žádná. Přední okna v elektrice, jeden bag, posilovač, centrál a to je asi tak všechno. Chybí klima, na tu jsem byl zvyklý. Mám 189cm a cítím se za volantem dobře, chybí mi větší prostor na odkládání levé nohy ze spojky, chytám špičkou někdy o spodek palubovky. Za sebe si sedám s obtížemi. Asi jako ve staré Octavii.
Silné stránky
Celkově stav tohoto kusu. Poměrně živý motor.
Slabé stránky
Podvozek. Odskakuje zrádně zadek v zatáčkách. Stačí malá nerovnost a už jste trestáni. Rychlík s mokrým řidičákem by se divil...
Koroze. Přesto, že tohle vozítko je ve výborné kondici z posledního roku, tak na víku kufru už je malý puchýř.
Vzhled. Pininfarina to prostě není...
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Rozvody, náplně, filtry. Vadný tlumič. Auto je zatím bez jakýchkoliv závad.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Koupeno od prvního majitele.
Přidat názorDiskuse: Ford Escort Žid
Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.
Další vozy Ford Escort
-
Ford Escort (1992) Majitel: parkoviště
Přidáno: 15.6.2008 5410 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Ford Escort (1997) Majitel: parkoviště
Přidáno: 8.4.2009 2810 Majitel 9.90 Uživatelé
-
Ford Escort (1995) Majitel: Flash009
Přidáno: 29.8.2011 27 Majitel 9.89 Uživatelé
-
Ford Escort (1987) Majitel: parkoviště
Přidáno: 30.3.2008 147 Majitel 9.87 Uživatelé
-
Ford Escort (1992) Majitel: parkoviště
Přidáno: 30.7.2008 810 Majitel 9.81 Uživatelé