Recenze
Ford Focus Combi 1.6 TDCi 16V 80 kW
Technické info
Přezdívka auta Focus Rok výroby 2005 Koupeno ojeté najeto [km]:149800 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1600 výkon [kW]: 80 kroutící moment [Nm]: 240 zrychlení 0-100 km/h [s]: 11.2 maximální rychlost [km/h]: 188 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6
Popis vozu
Původním autorem recenze je uživatel s nickem "kadlo".
Dlouho jsme se s přítelkyní rozhodovali jaké koupit auto. Při podrobnějším výběru se nám nejvíce zalíbil Ford Focus Combi. Původně jsme chtěli první generaci vozu. Ale v létě jsem dělal řidiče na svatbě a jezdil sem s Focusem II ST225. Když pominu motor, který opravdu parádní, tak se mi auto celkově líbilo o dost více než Focus I. Vnitřek vozu je celkově mohutnější a přijde mi „honosnější“ a zajímavější.
Volba tedy padla na Focus II Combi. Combi jsme chtěli kvůli praktičnosti a hlavně se nám líbí nejvíce. Určitě jsme chtěli naftové auto a tak jsme přemýšleli jaký motor bychom chtěli. Na výběr jsou 4 alternativy. A to starší motor, použitý už ve straším Focusu, 1.8 TDCi 85 kW a novější motory vyvinuté ve spolupráci s PSA 1.6 TDCi 66 kW a 80 kW a 2.0 TDCi 100 kW. Motor 1.8 jsme zavrhli, ne že by byl špatný, ale už je to starší motor, 1.6 66 kW jsme taky nakonec vypustili z výběru a zbylo nám 1.6 80 kW a 2.0 100 kW. Spotřeba je udávaná u těchto vozů „téměř“ stejná. Nakonec jsme vybrali 1.6 TDCi s 80 kW. Došli jsme k názoru, že 100 kW zase tak často nepotřebujeme a u 1.6 je nižší povinné ručení.
Měli jsme rozhodnuto a už jsme jen vybírali konkrétní vůz, který by splňoval naše představy. Jeli jsme se na jeden podívat a moc se nám líbil a rovnou jsme si h i odvezli. Co se týká stavu vozu r.v. 6/2005, barva Silver Machine, 1. majitel, servisní knížka, dovoz z Francie, najeto měl 124 tkm. Interiér vozu je jako nový, nemá téměř žádné známky jakéhokoli používání. Exteriér je trošku horší, na autě je pár drobných povrchových škrábanečků (asi 5), ale nejsou téměř vidět. Co mě trochu štve je za pravými zadními dveřmi je promáčklina od dveří sousedního vozu (nějakej expert na parkovišti) a nad levými zadními dveřmi je promáčklá hrana dveří, ale bez škrábance a z většiny úhlů to není ani vidět (původní majitel pravděpodobně nakládal kola na střechu a jedno mu vyklouzlo a pláštěm mu to na tu hranu asi padlo).
Auto hodnotím velice dobře. Líbí se mi zpracování, vzhled, prostornost a hlavně vlastnosti. Rozměry auta jsou plně dostačující:
- délka: 4472 mm
- rozvor: 2640 mm
- šířka: 1991 mm
- výška: 1459-1501 mm
- rozchod: 1535 mm vpředu, 1531 mm vzdadu
- hmotnost 1386 kg
Výkon auta je plně dostačující 80,2 kW(109 k) při 4000 ot.min-1 a kroutící moment 240 Nm při 1750 ot.min-1, který se při prudkém sešlápnutí plynu krátkodobě navýší na 260 Nm, plně stačí na běžnou jízdu. Parádní je také odstupňování jednotlivých stupňů. Při 90 km/h na pětku motor točí přesně 1750 ot.min-1 (největší kroutící moment). díky tomu není při předjíždění nutné podřazovat, stačí jen přišlápnout a auto vystartuje.
Spotřeba je taky parádní. Máme na autě najeto jen 5000 km (máme ho měsíc a půl) a průměrná spotřeba se pohybuje od 5,0-5,8 l/100km. Hodně to závisí na stylu jízdy a kde se jezdí. Po městě se dostaneme i na 6,5 l/100km, dálka se dá ale zajet za 4,2 l/100km (bez překročení rychlostních limitů). Naftu tankuji u „lepších“ čerpacích stanic. Bral jsem u Shell Vpowe Diesel, ale po přečtení několika testů kvalit nafty (kde se Vpower Diesel nijak neliší od obyč Dieselu) jsem začal tankovat u Benziny palivo Verva Diesel.
Co se týká výbavy tak naše auto má:
ABS, ASR, elektrická přední okna, elektrická a vyhřívaná zrcádka, 6xAirbag, palubní PC, tempomat, manuální klimatizaci, nastavitelný volant, nastavitelné sedadlo řidiče
Silné stránky
- skvělý, tichý a úsporný motor
- spotřeba paliva
- jízdní vlastnosti (nejel jsem v sériovém autě, které by bylo lepší)vůz je nečekaně jistý v zatáčkách a na nerovnostech... při sjezdu z dálnice mě zaskočila prudší zatáčka, cca 90° ale zvládli jsme to i bez potřeby brzdového pedálu s jen drobným zvukovým projevem od pneumatik :-)
- prostornost
- vzhled
- zpracování
Slabé stránky
- otevírání kapoty klíčkem (hrozný vynález, pokud jdu z domu dolít do auta vodu do ostřikovačů, pak to beru jako výhodu, že nemusím otevírat auto a lézt do něj, ale když jsem pomáhal startovat auto kámošovi přes kabely, tak to hodně otravuje, dojet za ním, vypnout motor, klíčkem otevřít kapotu a znovu startovat)
- šířka prostoru pro nohy řidiče je nic moc, středový panel je až zbytečně široký a kolena mám celkem otlačená (u původního Escortu je prostor mnohem širší)
- při opření levého loktu od opěrku dveří to po chvilce pěkně bolí, je to dost tvrdé
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Po koupi auta jsme ho dali do servisu na výměnu rozvodového a klínového řemen, oleje a filtrů. Zároveň v servise provedli kompletní prohlídku a navíc provedli ještě výměnu zadních brzdových destiček, pylového filtru a vyčistili klimatizaci. Dali jsme to do Autoservisu Žák a synové v Dolních Vilémovicích. Na servis nejde říct půl slova špatného, jednání i přístup na vysoké úrovni.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Pro auto jsme si jeli do Autobazaru Andy (www.andy-auta.cz) v Sezimově Ústí u Tábora. Jednání prodejců bylo perfektní, ale jsme prohlíželi a projížděli skoro 2 hodiny. Dokonce nám startovali i vedle stojící vozy, aby byla možnost porovnat zvuk motoru.
Novinky v recenzi
Dovolená
Tak sme se vrátili z Itálie... Auto paráda, jeli jsme 4 dospělí a kufr plný až po střechu (ještě že máme kombíka)... najeto cca 1500 km spotřeba v průměru 5,7 l/100 km a to jsme cestou zpátky jeli minimálně 145 km/h... Z rakousko-italských hranic ke sjezdu (cca 200 km) spotřeba dle PP dokonce 3,7 l :-)
Dovolená
Tak příští pátek (10.7.2009) vyrážíme na dovolenou do Itálie, už se těším na cestu a zajímá mě jak vyjde spotřeba s naloženým autem a čtyřmi dospělými lidmi.
Výměna oleje
Tak v úterý 30.6.2009 sem byl s Focuskem na výměně oleje, olejového a vzduchového filtru a na prohlídce.
Stálo to 2033 Kč a Automoto Žák v Dolních Vilémovicích u Třebíče - maximální spokojenost.
Už asi 2 měsíce pěkně cvrdliká setrvačník, hned jak se na něj našetří tak půjde na výměnu. V jednom servise říkali, že s tím doporučují měnit i spojku a že to vyjde cca na 24 tisíc...
Takže šetříme korunky :-(
Folie
Koncem dubna byly na auto dány fólie. Naprostá spokojenost a hlavně auto vypadá parádně.
Propustnosti jsou 50-20-20 :-)
S tím přídáno 5 fotek s fóliema.
Tak konečně jsem vylovil foťák a udělal pár fotek, tak se můžete podívat :-)
Tak stalo se to co jsem nechtěl... začal se ozývat dvouhmotový setrvačník při rozjezdu v rozmězí 1100-1300 otáček... :-( no, snad to ještě vydrží nějaký měsíc, peněz před Vánoci není na rozdávání a levná oložka to určitě není... co se dá dělat, má to najeto 131 tkm a kdoví jak s tím jezdil předchozí majitel
Zatím nemám pořádnou fotku z foťáku, přidal jsem aspoň jednu z mobilu (foceno den po koupi) a info o autě (dle VIN)
Přidat názorDiskuse: Ford Focus Combi 1.6 TDCi 16V 80 kW
- promačkliny 11.12.2009 13:24
- Re: Focus II Návod 02.01.2009 15:00
- Re: Focus II Návod 29.12.2008 18:05
- Focus II Návod 26.12.2008 21:57
- Re: Re: Re: Focus 19.11.2008 12:44
- Re: Re: Focus 19.11.2008 10:05
- Re: Dobrá volba 18.11.2008 06:30
- Re: Focus 18.11.2008 06:29
- Dobrá volba 15.11.2008 17:18 Myszan
- Focus 15.11.2008 07:13 Konwi
Další vozy Ford Focus
-
Ford Focus (2006) Majitel: tesnav
Přidáno: 26.4.2010 3010 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Ford Focus (2009) Majitel: LukasRS
Přidáno: 18.10.2009 25410 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Ford Focus (2010) Majitel: Mates81
Přidáno: 29.11.2010 1119 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Ford Focus (2010) Majitel: parkoviště
Přidáno: 25.7.2010 9910 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Ford Focus (2008) Majitel: doktorbartollo
Přidáno: 1.9.2008 299 Majitel 9.90 Uživatelé