Recenze
Ford Focus 1.8 TDCi
Technické info
Přezdívka auta Focus Rok výroby 2004 Koupeno nové najeto [km]:140000 tuning/stylingoznačené * palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1753 výkon [kW]: 74 kroutící moment [Nm]: 250 / 1850 * zrychlení 0-100 km/h [s]: 11 maximální rychlost [km/h]: 196 / 205 * počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 / 16 * zavazadlový prostor [l]: 520 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5.4 / 5.6 *
Popis vozu
Původním autorem recenze je uživatel s nickem "mcZ17".
Ford Focus první generace v roce 2001 prošel faceliftem, který podle mého autu dodal osobitější a zároveň agresivnější design. Venkovní změny se ale reálně projevily pouze v úpravě předního nárazníku a předních světel (včetně přesunutí blinkrů do přední optiky). Auto jsem kupoval nové na leasing ve výbavě Ultra – 5 dv. kombi, stříbrná metalíza, přední okna v elektrice, 4x airbag, ABS, nastavitelný volant ve 2 směrech, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, počítač, radio Ford RDS 6000 CD. Skoro bych zapomněl na zesílené odpružení zadní nápravy (vyzkoušena maximální zátěž a můžu vřele doporučit). I díky této vychytávce auto dostalo trochu jiný "look" než běžné Focusy - schválně mrkněte na fotky.
Jelikož naše rodina vlastní již 2 fordy (Fiesta 1.1, Focus 1.8 TDDi combi), nemohla být jiná volba než opět Ford (vzhledem ke spokojenosti s ostatními vozy). Původní plán bylo jít do hatchbacku, když jsem si vyhlédl opravený 1.8 TDDi (2004). Bohužel (nyní již bohudík) shodou okolností tento záměr nevyšel.
Ihned po pořízení nového vozu jsem se zaměřil na kola, která by mého Focuse odlišila od ostatních. Vícepaprsková kola byla jedinou volbou. Jelikož ale kola z ST170 vyráběly pouze v 17“ provedení (což je na české silnice až moc), musel jsem se poohlédnout po jiném výrobci. Od té doby tedy auto zdobí vícepaprskové 16“ Alessia Spider.
Silné stránky
Motor: "Díky technologii Common-rail, která dokáže vytvořit tlak až 140 Mpa, dochází ke vstřikování paliva pod velkým tlakem, což způsobuje velmi dobré rozprášení paliva ve válci a tím jeho kvalitní vyhoření. Technologie snižování hlučnosti (NRT) využívá velmi přesné vstřikování, ovlivňující jak čas vstřiku, tak i objem vstřikovaného paliva. Mohou to být jen 3 milisekundy a jen jeden mililitr paliva. Problém tvrdého chodu motorů s přímým vstřikováním paliva je řešen takzvaným "předvstřikem" paliva těsně před vstříknutím hlavní dávky paliva. Tímto opatřením dochází ke zmírnění "třesku" i k omezení škodlivých zplodin. Ovšem hlavním přínosem těchto moderních technologií je velmi dobrý výkon a kultivovaný chod motoru 1,8 TDCi, který z objemu 1,8 l, podává nejvyšší výkon 85 kW/3800 ot/min a točivý moment vrcholí hodnotou 250 Nm při 1850 otáčkách. Funkce "overboost" dovoluje například při předjíždění, krátkodobě zvýšit hodnotu točivého momentu až na 280 Nm.” Tak zní teorie. A jak toto reálně funguje v praxi? Nádhera! Kdykoliv, kdekoliv, cokoliv se rozhodnete předjet, to bezpečně předjedete. Co se hladiny hluku týče po nastartování, svou hlučností se přibližuje běžným zážehovým motorům.
Převodovka: Svým poskládáním – první tři krátké a čtvrtý + pátý dlouhý převod – přímo vyzývá k razantnější až sportovnější jízdě.
Podvozek: Je dostatečně tvrdý, auto drží stopu přesně jak potřebujete. Odezva od podvozku přenáší na volant dostatečný počet informací.
Zavazadlový prostor: 520 litrů běžného zavazadlového prostoru je opravdu malý stěhováček, bohužel 1580 litrů po sklopení zadních sedaček jsem nemohl vyzkoušet z důvodu umístěné přepážky.
Spolehlivost: Měl jsem prozatím pouze 1 problém (bez cizího přičinění) – chybějící těsnění u turba. Tohle auto mě prostě do této chvíle ještě nikdy nevypeklo a snad to tak i nadále zůstane. Prozatím nejdelší trasu absolvovalo z Kolína do Bruselu přes Nürnburgring a zpět. Absolutně bez problémů pouze s 2 přestávkami na doplnění tekutin pro posádku.
Slabé stránky
Tohle auto prostě nemá slabé stránky. Napadá mě snad jediné – vyšší hlučnost u těsnění dveří při vyšších rychlostech a špatný přístup při výměně žárovek do předních lamp.
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Z důvodu pravidelného servisování (auto na leasing) se ani tomuto nevyhnu, tudíž vždy musím nějaký ten „problémek“ skousnout. Poprvé (Ford Charouz – Čáslav) jsem se musel handrkovat o cenu, kdy původní odhadovanou částku servis překročil o 2.000,- Kč z původních 3.000,- Kč. Při druhé prohlídce již vše proběhlo v pořádku (Ford Charouz – Kolín), vše jak má být i na profesionální výši.
Bohužel před rokem se mi jeden trouba s „vytuněným“ Rapidem podíval i s vozem do kufru (rozuměj zmačkaný nárazník a promáčklé zadní dveře). Kontakt s pojišťovnou i s likvidátorem byl na profesionální úrovni a vše probíhalo hladce, včetně finálního proplacení (opravdu do 5 dnů). Bohužel jsem se musel vrátit do servisu v Čáslavi, z důvodu umístění lakovny v tomto místě. Původní čekací doba se prodloužila z 2 týdnů na 4, což mi činilo značné problémy. (důvodem byla inventura ve skladě na Černokostelecké v Praze – prostě na zabití).
Jelikož jsem nyní dosáhl 65.000 km, měnil jsem kotouče na předních kolech a brzdové destičky na všech. Vše během jednoho dne vyřízeno. (opět servis v Kolíně)
Novinky v recenzi
Hurááá - najeto 140.000 km bez nehody (spodní gumový spojler nepočítám, zůstal někde v závěji), auto stále spolehlivě funguje, bez sebemenších problémů. Pouze mi potemněl tachometr (odešla asi jedna diodka pod budíkem). Takže zvyšuji svou známku na 10 (prostě spokojený zákazník)!
Tak a je to, auto mi konečně začalo říkat "pane"! Uf a je po leasingu a jedna starost za mnou... :)
Rapidně se blíží ujetých 80.000 km. Končí leasingová smlouva a auto nezlobí, jen spotřeba jde trochu nahoru, ale stále se snažím držet pod hranicí 6 litrů na 100 km. Uvidíme po servisní prohlídce, zda se něco nepo...
Upravil jsem hodnotu průměrné spotřeby. Za posledních 2000 km se průměrná spotřeba ustálila na 5,6l / 100 km.
1) auto nafoceno z veškerých možných úhlů = doplněna fota
2) doplněno video reklamy na Focus TDCi (podle mě ta nejlepší)
Video
Přímý odkaz na video.
Přidat názorDiskuse: Ford Focus 1.8 TDCi
- Re: 1,8 TDCi 74 kW 03.05.2008 18:41
- 1,8 TDCi 74 kW 14.04.2008 15:48
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pistanie pri 4ke 09.02.2008 18:07 Bárt
- Re: Re: Re: Re: Re: Pistanie pri 4ke 09.02.2008 15:44
- Re: Re: Re: Re: Pistanie pri 4ke 06.02.2008 08:04
- Re: Re: Re: Pistanie pri 4ke 05.02.2008 20:17
- Re: Re: Pistanie pri 4ke 03.02.2008 19:02 Bárt
- Souhlas 02.12.2007 13:30 pedro26
- 8b 30.10.2007 11:10
- Re: super 10b 22.09.2007 22:56
- Re: Pistanie pri 4ke 22.09.2007 22:55
- super 10b 13.09.2007 23:30 Dave SK
- Pistanie pri 4ke 27.08.2007 14:06
- Re: pal.počítač 24.08.2007 23:58
- pal.počítač 04.08.2007 08:49
- Re: Funkce "overboost" 16.07.2007 08:58
- Funkce "overboost" 15.07.2007 14:23
- Re: praktický dotaz 11.07.2007 13:02
- praktický dotaz 10.07.2007 19:18 Bárt
- Re: 8b 13.06.2007 13:06
- Re: Re: Re: Ja ziram.. 13.06.2007 13:00
- 8b 12.06.2007 19:35
- Re: Re: Ja ziram.. 12.06.2007 19:02 Onyx
- Re: Ja ziram.. 12.06.2007 10:33
- Re: 10 b. 12.06.2007 10:18
- Ja ziram.. 11.06.2007 23:11 Onyx
- 10 b. 11.06.2007 19:49
- Jde to.... 11.06.2007 18:00
- Re: body 11.06.2007 10:16
- body 11.06.2007 07:57 Focusman
Další vozy Ford Focus
-
Ford Focus (2006) Majitel: tesnav
Přidáno: 26.4.2010 3010 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Ford Focus (2009) Majitel: LukasRS
Přidáno: 18.10.2009 25410 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Ford Focus (2010) Majitel: Mates81
Přidáno: 29.11.2010 1119 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Ford Focus (2010) Majitel: parkoviště
Přidáno: 25.7.2010 9910 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Ford Focus (2008) Majitel: doktorbartollo
Přidáno: 1.9.2008 299 Majitel 9.90 Uživatelé