Recenze
Technické info
Přezdívka auta Esther Rok výroby 1992 Koupeno ojeté najeto [km]:240000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1721 výkon [kW]: 54 kroutící moment [Nm]: 127 zrychlení 0-100 km/h [s]: 12.3 maximální rychlost [km/h]: 171 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 13 zavazadlový prostor [l]: 463 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7.4
Popis vozu
Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Kuratko".
Vůz byl koupen v autobazaru AAA Auto Praha. Stav tachometru v tu dobu ukazoval 191 tisíc a nějaký drobný. Cena v roce 2002 byla 79 000 kč. Stav nebyl nejhorší (ukázkový taky ne, ale já přesedal ze Škodovky, takže bylo všechno lepší). Výbava byla původní, pouze autorádio bylo měněné (Panasonic) ale na dvě sériová repra bohatě stačilo. Stav interiéru odpovídal najetým kilometrům, vůz byl po kuřákovi.
Silné stránky
Pohodlí. Měkké sedačky (které ale na delší cesty zase nebyly zrovna nejvhodnější), měkce naladěný podvozek (zase, pro pohodlí dobré, na naše silnice nevhodné). Na udávaných 54 kW bylo vozidlo celkem temperamentní. Vzhledem k tomu, že se jednalo o verzi Chamade (sedan, prodloužený zadek oproti standardní R19), byl jeho nespornou výhodou zavazadlový prostor (s možností zvětšení sklopením sedaček). Interiér z lehce udržovatelných materiálů. Pro mě tehdy imponující ostře jedovatý zvuk motoru, nikoliv však hlučný. Ochota k ostré jízdě, při obsazení dvěma lidmi.
Slabé stránky
Kašlavý zvuk při startování. Slabý účinek brzd (Zvláště při plném obsazení a naložení). Absence posilovače řízení u verze GTS. Skřípání všech plastů uvnitř při jízdě a vydávání prapodivných zvuků v celém voze (slabina všech francouzských aut. Při plném obsazení podvozek téměř nad zemí (především zadek)a následkem toho občasný kontakt výfuku (hlavně katalyzátoru) s vozovkou
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Mimo běžnou údržbu odešel pouze alternátor po ujetí zhruba 20 000 km od jeho koupě (8 měsíců). V žádném servise nikdy neměli radost z tohoto vozu (Všichni tvrdili: Francouzi vždy sestrojí motor, a pak ho obestavějí autem a my už se k ničemu nedostanem)
Po autonehodě (zastavil jsem o Volvo S60 s Holandskou posádkou - Volvo = škrábanec na nárazníku, moje Esther = promáčklá kapota, urvaný packy předních lamp) se začala poměrně často přehřívat. V okamžiku kdy mi během jízdy vystřelovalo víčko na nádobce s vodou, a nikdo se v tom nechtěl moc rýpat jsem veškeré plány s tuningem vzdal a dlouho jsem se jí snažil prodat. Nakonec si jí koupil taxikář z Neratovic
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Byl jsem si v AAA pro vyhlédnutého Formana, ale ten tam již nebyl. Rodiče v tu dobu měli již dva týdny nové Chamade a nikdo netušil, že půjdu po čuchu k výkupu, kde v tu dobu vykupovali právě toto vozidlo. V tu chvíli bylo jasné, že ničím jiným neodjedu, ačkoliv se mi snažili vnucovat jiného Formana.
Tuning
Pouze diody růžové barvy místo parkovaček. Víc jsem toho nestihl.
Další vozy Renault R19
-
Renault R19 (1994) Majitel: parkoviště
Přidáno: 3.6.2010 278 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Renault R19 (1991) Majitel: DrFrank
Přidáno: 12.4.2010 3710 Majitel 9.90 Uživatelé
-
Renault R19 (1995) Majitel: mihau
Přidáno: 20.5.2007 288 Majitel 9.85 Uživatelé
-
Renault R19 (1992) Majitel: Fráňa09
Přidáno: 8.12.2009 1410 Majitel 9.83 Uživatelé
-
Renault R19 (1992) Majitel: DrFrank
Přidáno: 21.7.2011 710 Majitel 9.76 Uživatelé