Recenze
Mazda 2 1.25i 16V zoom - zoom
Technické info
Přezdívka auta eMdvojka Rok výroby 2007 Koupeno nové najeto [km]:23000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1242 výkon [kW]: 55 kroutící moment [Nm]: 110 zrychlení 0-100 km/h [s]: 15.1 maximální rychlost [km/h]: 163 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 14 zavazadlový prostor [l]: 267 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6.2
Popis vozu
Původním autorem recenze je uživatel s nickem "eRCecko".
Spolu s Hondou Jazz jeden z najlepsich reprezentantov malych MPV. Rozhodoval som sa najma medzi touto dvojicou, v prospech Mazdy nakoniec rozhodla cca o 50tis. skk nizsia cena v akcii (skoda ze Jazz isiel vyrazne dole az neskor). Chvilu som zvazoval aj Suzuki Swift vo vtedy aktualnej akcii alebo novy Hyundai Accent (diesel a plna vybava za cenu takmer rovnaku aku M2). V roku 2005 presla nenapadnym faceliftom - neviem ako dalsie vylepsenia ale uz nema dvojfarebny interier (ta svetlo seda farba sa mi v povodnej verzii vobec nepacila a posobila velmi lacno) a facelift vonkajsej casti zacal a skoncil pri svetlach.
Nejde uz zial o klasickeho japonca, vyroba bezi vo Valencii a motorizacia 1,25 16V od Forda, podvozok totozny s Fiestou (vo vseobecnosti v testoch pozitivne hodnoteny) a Fusion.
Vybava: manualna klima, ABS, EBD, 4x airbag, elektricke (len) predne okna, modularne audio s cd + 4x repro + ovladanie na volante, central s DO (vzhladom na triedu auta efektne vyrieseny skladaci kluc s tlacidlami centralu), imobilizer
Silné stránky
-Urcite vnutorny priestor (zvonku male=vnutri prekvapivo vela miesta),
-praktickost,
-neopozerany a pomerne svojsky dizajn - bud sa paci alebo nie (M2 u nas po cestach moc nevidat) a aj z neho plynuci vyssi posed a dobry vyhlad aj do stran,
-relativne tichy (zacal som tankovat carrera 95 alebo v-power a je pocut rozdiel v hlucnosti a rovnako trosku klesla spotreba) a zivy motor, dobry v meste ale bez problemov akceleruje aj na dialnici a nie je problem v pripade potreby predbiehat (v porovnani s konkurencnymi maloobjemovymi agregatmi je nesporna vyhoda aj v tom, ze ide o stvorvalec a 16V, co je oproti stale beznejsim trojvalcom nepochybne podstatny rozdiel),
-slusna vybava uz v zaklade(vid vyssie),
-prijemne spracovanie palubnej dosky,
-prekvapivo velky a dobre vyuzitelny batozinovy priestor pravidelnych tvarov (zdanie zvonku opat klame) a za zmienku stoji aj prakticka velmi nizko polozena nakladacia hrana, vlastne zarovno s podlahou v batozinovom priestore,
-slusne (ale drahe) tovarenske audio,
-prakticke ovladanie audia na volante (hoci clovek este zo zvyku obcas intuitivne siahne na stredovy panel)-podobne ako u suzuki swift a uz v zaklade,
-na dotyk prijemny trojramenny volant (vo vyssich vybavach v kozi),
-presne radenie (okrem obcas neposlusnej spiatocky a 1-2ky), miesto na zadnych sedadlach,
-ticho sa zatvarajuce dvere (ziadny hrkotajuci a plechovy zvuk),
-prakticke je osvetlenie zadneho priestoru vozidla - opat v zaklade (ak nieco hladate a vyberate z kufra v noci)
Slabé stránky
-SERVIS!!!
-miestami horsie spracovanie detailov - napriklad lista na okne na soferovej strane nie celkom dolieha (opravene v ramci zaruky),
-hlucnejsi motor nez sa zahreje,
-horsie odhlucneny (pocut dost odlietajuce kamienky) a tvrdsi podvozok (totozna platforma s fiestou a fusion), na priecnych nerovnostiach zvykne zadna naprava "poskakovat",
-imitacia hlinika na opierke dveri - kym na stredovej konzole neprekaza, tu sa bojim relativne rychleho poskrabania a osuchania,
-niekedy ide tazsie zaradit spiatocka (hlavne pri parkovani to nastve) a pri rozbiehani sa medzi 1 a 2 stupnom obcas pocut neprijemne cvaknutie,
-spotreba na objem 1,25 - ciastocne plynuca aj z absencie (a nemoznosti dokupenia!) palubneho pocitaca (na druhej strane je auto nove - za chvilu bude mat 3 mesiace a stale v zabehu - len nedavno padlo 2000 km),
-draha a obmedzena doplnkova vybava (to prve je uz typicke asi pre vsetky znacky, to druhe zase typicke pre japoncov) - v zaklade je len modul s radiom, neda sa pripojit radio inej znacky, modul s cd stal 11000 aj s montazou (aspon ze ma relativne slusny zvuk, podstatne lepsi ako seriove audio u skody) za modul s mp3 a menicom 6cd chceli 20000 SKK!!!!
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Zatial ziadne, coskoro sa chystam do servisu pre neprirodzeny hrkotajuci zvuk z motora pri stani na neutrale (taky typicky pre diesel), ide to z miesta hnacich remenov. uvidime podla navstevy servisu - importer a zaroven bratislavsky predajca nema prilis dobru povest
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
viacmenej bez problemov, akurat chvilami zarazilo (hoci nejde o nejaky lukrativny a exkluzivny model), ze predavajuca niektore zakladne udaje musela citat z papiera :-)
Resume
V zasade spokojnost za tu cenu. Proste pomer cena/vykon/vybava velmi dobry. Vhodne skor pre "normalnu" kludnu jazdu. Tuning neplanujem, zbytocnost pri takomto aute, objeme motorizacie a najma mojom pokojnom "tatkovskom" style jazdy :-) neskor mozno maximalne hmlovky a alu disky.
Novinky v recenzi
Emdvojka je na predaj, najradsej by som ju nepredaval...ale dostal som sluzobne auto (Passat), takze volba je jasna. Ak by mal niekto zaujem, cena 250.000,- SKK vratane novych alu diskov, zimnych gum, mp3 prehravaca (komunikuje s ovladanim audia na volante ako cd menic) - USB alebo SD karta. Pripadne: 0904288915 alebo 0905885139
Konecne odstranena zavada s hrkotajucim zvukom pri stani na neutrale. Novo otvorena pobocka Autopalace v Bratislave na Vajnorskej ochotne hladala riesenie a vymenila olej v prevodovke za hustejsi. Zdroj zvuku sa zrejme neodstranil, ale samotny zvuk sa v kazdom pripade podarilo utlmit.
Zacalo sa ozyvat vrzgani v lavom rohu palubovky pri okne. Okrem toho sa eMdvojke bude menit zadny naraznik. Stary pre pokriveny :(
Zase prijemne prekvapila spotreba. Medzi poslednymi 2 tankovaniami vychadza 5,5 (5,4929....)na 100 km. A to na trase Bratislava (na bola D1 tradicna piatkova zapcha a absolvovali sme aj cestu krokom pre tradicnu piatkovu havariu - teraz 8 aut v sebe, za Nitrou klasicke kolony okolo Zl.Moraviec) - BB - Certovica (tu sa motor celkom zapotil, ale cestou dole zase suploval brzdy) - Hybe, Mengusovce (pri Svite), motanie sa po Tatrach od Strbskeho Plesa po Beliansku jaskynu (Belianske Tatry) a potom cesta spat: Poprad, Zilina, Bratislava - spolu nieco cez 700 km. Sice je to stale o 0,5 l viac ako v technicaku, ale aj tak spokojnost, kedze sme boli dvaja, mali plny kufor a rychlost sa pohybovala podla moznosti a predpisov od 90 do 120 km/h
A zasluzila by si umyt, navyse odporucam znacky od operencov umyt okamzite po objaveni...:-(
Pridane foto podsvietenia palubovky. Spotreba sa posledne tankovania mota kolo 6,2 l/100 km. Pri jazde mestom mi zacina stale viac vadit zacvaknutie prevodovky alebo "spocitanie" zubov pri preradovani (ajked si davam pozor) z 1.stupna na 2.stupen (plati casto aj pri podradovani). Ma niekto podobnu skusenost?
Spotreba s postupnym zabehom motora stale prijemne klesa (opat 3/4 jazd v meste), tento krat vychadza medzi dvoma tankovaniami a prejdenymi 668 km cca 5,9 l/100 km
Dnes po poslednom tankovani potesila spotreba - dostal som sa medzi dvoma tankovaniami na 6,26 l/100 km a to pri 4/5 jazd v meste
Prisiel mi od panov z Mazdy dotaznik k prieskumu spokojnosti zakaznikov. Nastastie sa da vyplnit aj online, takze som zhrnul skusenosti pri kupe i schopnosti servisu nieco opravit.
Absolvovana dalsia navsteva servisu, pre uz spominany zvuk. Tento krat sa autom aj previezli a uznali, ze to nie je v poriadku. Auto bolo vyse tyzdna v servise, hrozilo, ze budu rozoberat prevodovku a pod. (super, najma ak mazda nedava automaticky nahradne vozidlo - a platit takmer tisicku denne, zvlast ak ma clovek na krku este leasingove splatky). Problem vyrieseny doliatim cca 2 dcl oleja do prevodovky, prijimaci technik sa so mnou pri prebierke ochotne previezol, zvuk nebolo pocut. Po dalsich 2 km do prace zo servisu vsetko po starom. Na druhej strane dany zvuk pocut uz len obcas... mozno si ta hrkotajuca vec nasla svoje miesto :) uvidime neskor.
Vcera absolvovana opat dlhsia cesta po nocnej dialnici, takze som trosku pretocil motor (po vacsine jazd v meste celkom k prospechu), slusna a plynula akceleracia az do cca 160 km/h na tachometri, hluk motora a podvozku prekvapivo nerusili.
Absolvovana cesta Bratislava-Praha-Bratislava po D1 pri plnom obsadeni (5 osob+plny kufor). Vyssie zatazenie bolo citit na pruznosti motora, najma pri rozbiehani, ale od 80-90 hore to uz bolo lepsie. Ukazala sa tradicna slabina maloobjemovych agregatov - najma do kopca po spominanej D1 motor takmer vobec netahal (na tom ma podiel hlavne obsadenie vozidla, v dvoch-troch pasazieroch by to bolo lepsie), sem tam trebalo podradit az na 3. stupen. Tvrdsi podvozok o sebe dal na panelovej dialnici patricne vediet aj v interieri.
Navstiveny servis pre vyssie spominany vibrujuci zvuk - pristup a komunikacia so zakaznikom na slusnej urovni, zial po prevzati auta som zistil, ze s problemom nic neurobili. Zdovodnenie bolo o netesnej nadrzke chladiacej kvapiliny, ktora kvapkala na remene a suvisiace rozvody. Vraj pretesnene a uz by to nemalo robit, co zial nie je pravda. Este urobim jeden pokus o opravu v tomto servise (cez znameho) a potom ostava uz len posledna nadej - navsteva najblizsieho rakuskeho servisu.
neskor pridam viac foto (po najblizsom umyti, teraz je zase spinave - ako naschval sprchlo asi den po umyti a kto byva v meste, vie co si potom najde na aute) a povodne v lepsej kvalite (trochu som to prehnal pri komprimacii)
Přidat názorDiskuse: Mazda 2 1.25i 16V zoom - zoom
- Tyhle starší dvojky jsem vůbec nevnímal do doby, 18.12.2008 12:20 Poustnik
- Re: Re: Spotřeba 17.11.2008 11:42
- Moc hezke 21.05.2008 16:23 sotomaior
- Alu 10.03.2008 13:55
- alu 07.03.2008 23:32
- 10b 25.10.2007 09:57 majki
- Re: Re: Re: Mazda 2 a technika 27.09.2007 16:58 Mexican82
- Re: Re: Re: hodnocení 27.09.2007 16:47 Mexican82
- Re: Re: hodnocení 27.09.2007 10:00
- Re: hodnocení 27.09.2007 09:37 Mexican82
- Re: Re: Spotřeba 13.09.2007 13:52
- Re: Spotřeba 28.08.2007 16:07
- Spotřeba 27.08.2007 13:08
- 9b 11.08.2007 03:05 Poustnik
- pravda 07.07.2007 15:31
- Re: Re: Mazda 2 a technika 02.07.2007 23:22
- Re: Mazda 2 a technika 18.06.2007 15:16
- Mazda 2 a technika 17.06.2007 22:05
- Re: 8b 25.05.2007 13:10
- 8b 25.05.2007 12:18 majki
- Re: Mazda 2 16.05.2007 13:15
- 9b 14.05.2007 00:08 GuitarsHero
- hodnocení 13.05.2007 18:27
- 8b 05.05.2007 18:57
- Mazda 2 05.05.2007 16:29
- hodnocení 27.04.2007 18:38
- 7b 27.04.2007 10:39
- 7b 26.04.2007 15:30
- Re: Re: Re: Mazda 2 25.04.2007 22:11
- Re: Re: Mazda 2 25.04.2007 17:09
Další vozy Mazda 2
-
Mazda 2 (2008) Majitel: burnfly
Přidáno: 21.3.2009 1610 Majitel 9.93 Uživatelé
-
Mazda 2 (2008) Majitel: majki
Přidáno: 7.3.2008 24710 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Mazda 2 (2009) Majitel: parkoviště
Přidáno: 19.4.2010 309 Majitel 9.33 Uživatelé
-
Mazda 2 (2009) Majitel: parkoviště
Přidáno: 31.8.2009 109 Majitel 8.47 Uživatelé
-
Mazda 2 (2008) Majitel: parkoviště
Přidáno: 10.4.2010 167 Majitel 6.17 Uživatelé