Recenze
Lancia Delta GT i.e.
Technické info
Přezdívka auta Delta, Lanča Rok výroby 1992 Koupeno ojeté najeto [km]:217000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1600 výkon [kW]: 66 kroutící moment [Nm]: 123 zrychlení 0-100 km/h [s]: 11.3 maximální rychlost [km/h]: 175 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 14 pohon kol: přední
Popis vozu
Původním autorem recenze je uživatel s nickem "one-z".
Deltu jsem kupoval od jednoho chlapíka, kterému už přestávala stačit... Po více jak roce na něj nemůžu říct křivého slova. Tehdy měla najeto 205tkm...
Motor a převodovka
Motor je 1.6 s jednobodovým vstřikováním a katalyzátorem a produkuje výkon 66kW při 6250 ot/min a 123Nm při 4250 ot/min. Jsem toho názoru, že jednobod je vždy horší než vícebod o stejném výkonu, což mi potvrzuje i Delta... Měl jsem trable s motorem, protože ne zrovna vše fungovalo jak mělo - motor na svojí dobu je celkem dost složitý. Jednu chvíli se podařilo všechny podtlakové hadice a ventily dát do stavu, kdy to bylo OK, tah motoru od nízkých i vysokých otáček a spotřeba v normě. Jenže se tam zas asi něco stalo, spotřeba cca 9-10 litrů, při "lehce" svižnější jízdě klidně 15, ale pořád žádná pila...
Dnešní stav je takový, že motor má odpojené EGR a podtlaky na odvětrání benzinových par - vše zaslepeno. Katalyzátor je taky už venku, což se příjemně projevilo větší chutí po překonání 4000-5000rpm a dále spotřeba se začla pohybovat okolo osmi litrů, nepříjemně (pro mě), že motor má od výfuku dost výrazný zvuk, možná trochu jak závoďák :D Abych to uvedl na pravou míru, tak auto má v serii menší rezonátor a jen jeden koncový tlumič, takže teď jdou nezpomalené výf. plyny rovnou a hluk je o něco silnější... A ač je to osmiventil, tak pokud chcete výkon, tak se nejlépe cítí kolem 4000 :)
Převodovka pětistupňová s o něco delší jedničkou (při plném obsazení nic moc :-/), ostatní kvalty jsou celkem krátké a mají sekundovat motoru, jenž se cítí lépe ve vyšších otáčkách, jak už jsem zmínil. Pětka cca 3000rpm = 95km/h
Ještě taková perlička, motor je řízen řj, co je ovšem zajímavé, tak nemá omezovač otáček a když se člověk zapomene především na jedničku, tak to letí i přes 7000rpm, v tu chvíli je na tachometru přibližně 60km/h.
Podvozek a brzdy
Vpředu jsou McPhersony se stabilizátorem, vzadu víceprvek rovněž se stabilizátorem. Na všech kolech nechlazené jedopístkové (plovoucí třmeny) kotoučové brzdy. Kola 14-ti palcová s pneu 185/55 R14, řízení s hydraulickým posilovačem.
Po jistých zkušenostech raději nezkouším limity na normálních silnicích. Nicméně v menších rychlostech je auto nedotáčivé, ve vyšších spíše neutrální až občas je i zadek nervózní a je snaha se lehce přetáčet. Nicméně to je už ve stavu, kdy má člověk spíše pocit, že se převrátí, než že vylítne ze zatáčky ven, seriové stabilizátory náklonům příliš nezabraňují.
Jinak sedí se na osobák celkem nízko a z auta je vyloženě cítit hmotnost jen jedné tuny :) Jo a podvozek příliš komfortní nečekejte...
Brzdy nemají moc rychlý nástup (nejspíš jen u mého auta?), ale když se na to šlápne, nemají výraznější problém se zpomalováním vozidla. Pochvala míří do Itálie i za rozložení brzd. účinku, zadní kola se snaží opravdu brzdit co jim adheze dovolí (třeba Felicia, kterou jistě všichni znají, brzdí víceméně jen předními koly a co jsem slyšel, tak někteří majitelé vyndavají omezovač, aby zvýšili účinnost zadních kol, ale je to neověřené...). Ruční brzda opět nástup nic moc, ale když se za ní opravdu zatáhne, tak i v 50km/h se kola bloknou...
Interiér
Interiér je útulný, ale není moc pro vysoké lidi. Spousta lidí má hlavu kousíček od stropu včetně mě (187cm), přece jen taloši jsou menšího vzrůstu. Sedačky jsou pohodlné, spíše měkčí s lehkým náznakem bočního vedení, ale recara to samozřejmě nejsou... Jo a abych nezapomněl, tak i po více jak 200tkm vypadají pořád dobře a nikde není žádná díra. Vytknul bych dosti špatné osvícení budíků, nicméně zas pochvala za možnost změny intenzity osvětlení a tedy úplného vypnutí třeba přes léto. Dále pochvala za "lampičky" na zadních sedačkách, které se také rozsvěcují při otevření zadních dveří, na přední nereagují, proč také že :) Na svojí dobu je v autě dost přihrádek a "polička" na palubní desce, takže s odkládáním telefonu, peněženky, klíčů apod. nemám problém. U spolujezdce je zamykatelná a osvětlená schránka. Jinak největším zdrojem pazvuků je zadní krycí plato "kufru", pak lehce výplně dveří a nezacvaklý spolujezdcův držák na pás, palubka je tichá.
A co je důležité zmínit, auto je spíše dvoumístné, pokud je pro někoho fabia v pěti pohodlná, tak je i pětimístné, ale na jízdních vlastnostech je cítit, že autu přeci jen sedí více max dva lidi + nějaké batohy... :-) Tím jsem se dostal k zavazadlovému prostoru, který je cca stejný jak u krátké felicie, fabie.
Výbava
Auto má centrál, posilovač řízení, kožený volant + řadící páka, el. okna vpředu, tónovaná skla, sunset (zadní skla s vyšším stupněm tónování - dodělávané), litá kola (neoriginál), audio (také dodělávané), nastavitelný volant výškově, přední mlhovky, zadní stěrač... Záleží proti čemu se Delta postaví, některá auta z toho roku nemají ani zapalovač, otáčkoměr nebo třeba světýlko v kufru, schránka v kufru apod. maličkosti, které ovšem když v autě jsou, tak kolikrát velmi potěší :)
Jinak chtěl bych poznamenat, že jsem si vědom "nic moc" fotek, ale jsou to většinou momentky, kde jde především o obsah, kdy nic jiného než mobil u sebe nemám... Takže za špatné hodnocení se na Vás zlobit nebudu.
Silné stránky
- podvozek
- vyloženě hezký zvuk motoru a tak trochu motor samotný
- velká nádrž (asi 60 litrů)
- nevšední auto, které se jen tak nevidí
- za cenu favorita je Delta, ale věřím, že spousta lidí by radši vzalo toho favorita
- koupí Lancie člověk riskuje, že ho ostatní "lančiaci" budou zdravit, což je pro mě příjemné :D
Slabé stránky
- vyšší spotřeba vzhledem k předváděným výkonům, z dnešního pohledu je už dost špatná a rovná se motorům 3.0 o 3x větším výkonu...
- ne moc rozšířený rozměr gum - vyšší cena
- dražší servis, ale myslel jsem, že to bude horší
- málo dílů z bouraček nebo druhovýroby
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Super, řekl bych jen ty nejlepší, ale kupováno od FO
Novinky v recenzi
Odpojil jsem podtlakové hadičky a řízení odvětrání benzinových par, odpojeno EGR a katalyzátor nahrazen trubkou.
Potom malá údržba - nové svíčky NGK BPR7ES
(jinak již dříve dán olej Selenia 20K, což byla tak trochu chyba, další olej asi na jaře bude specifikace 15W-40, nejspíš od Mobilu)
Repas zadní nápravy
Dělal jsem repas zadní nápravy, nové uložení tlumičů, silentbloky, tlumiče, kotouče, destičky a plus dáno do barvy
Přidat názorDiskuse: Lancia Delta GT i.e.
- Re: Re: Budíky 22.04.2013 17:13 Roman Řezníček
- legenda 16.01.2011 18:07
- Je to prostě legenda... 04.08.2010 17:10 Krispos
- Díky 21.07.2009 09:48
- toto je auto!!! 20.07.2009 09:48
- Re: Re: Re: Budíky 17.07.2009 23:02 Stejsn
- Re: Re: Re: Budíky 17.07.2009 23:02 Stejsn
- Nazdar 17.07.2009 22:45 Sprint
- Re: Re: Budíky 16.07.2009 17:46 Gianluigi
- Re: Re: Budíky 16.07.2009 16:58 Kolík80
- Re: Budíky 16.07.2009 14:41 Stejsn
- Budíky 16.07.2009 14:09 Petr408
- klasika 16.07.2009 10:04 JirkaS
- Re: Re: Pěkná kára 16.07.2009 09:56 sybokcz
- Re: Pěkná kára 16.07.2009 09:35 Stejsn
- Pěkná kára 16.07.2009 08:20 Mira328i
Další vozy značky Lancia
-
Lancia Delta (1990) Majitel: chart257
Přidáno: 27.12.2014 010 Majitel 5.00 Uživatelé
-
Lancia Delta (1989) Majitel: mecha2020
Přidáno: 27.1.2014 3710 Majitel 3.08 Uživatelé
-
Lancia Delta (2009) Majitel: Deegr
Přidáno: 2.2.2013 199 Majitel 9.89 Uživatelé
-
Lancia Delta (2011) Majitel: Dave 11
Přidáno: 21.5.2013 3610 Majitel 9.85 Uživatelé
-
Lancia Lybra (2002) Majitel: jardafox
Přidáno: 14.9.2016 410 Majitel 9.93 Uživatelé