Recenze

9 Majitel

Dacia Logan Ambiance +

9.03 Uživatelé

Hodnoceno: 39× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Dacia Logan, foto 1 Dacia Logan, foto 2 Dacia Logan, foto 3 Dacia Logan, foto 4 Dacia Logan, foto 5 Dacia Logan, foto 6 Dacia Logan, foto 7 Dacia Logan, foto 8
Dacia Logan, foto 9 Dacia Logan, foto 10 Dacia Logan, foto 11 Dacia Logan, foto 12 Dacia Logan, foto 13 Dacia Logan, foto 14 Dacia Logan, foto 15 Dacia Logan, foto 17
 

Technické info

Přezdívka auta Dacia Logan Rok výroby 2005 Koupeno nové najeto [km]:46000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1390 výkon [kW]: 55 kroutící moment [Nm]: 114 zrychlení 0-100 km/h [s]: 13 maximální rychlost [km/h]: 162 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 510 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6.7

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "D_22".

Protože portál AUTO.CZ navštěvuji velice rád a doposud jsem nikdo nepřidal zkušenosti s tímto vozem, rozhodl jsem se také napsat.
Když jsem v roce 2005 ze dne na den přišel o svého „miláčka“ – Škoda Favorit, musel jsem začít přemýšlet o novém autě. V úvahu připadala nějaká „ojetina“ nebo nový vůz v cenové relaci okolo sta tisíc. Během několika dnů jsem měl jasno, bude to Škoda Fabia nebo Hyundai Getz (samozřejmě na splátky). Pořád jsem ale tak nějak váhal, přece jenom ve mě trochu hlodala skutečnost, že za takový peníze(v té době se cena obou modelů v základní motorizaci a nějaké přijatelné výbavě pohybovala hluboko přes 250 tis.) je tak málo prostoru..
Na českém trhu se také zrovna vyloupla Dacia Logan. V té době mě jeden známý řekl „už jsi viděl tu novou Dacii?“, suše jsem odvětil „jo v televizi na to běží reklama, ale do toho bych asi nešel..“. Uplynulo pár dní a už jsem seděl v autosalonu :-). Když už jsem tam byl, tak jsem si rovnou řekl o zkušební jízdu. Ještě ten den jsem podepsal předkupní smlouvu. Až zpětně jsem si uvědomil, že jsem zase nemusel tak šetřit a měl auto vzít v nejvyšší výbavě (pouze výbava Ambiance +dálkové ovl. centrálního zamykání a el. přední okna), ale to už je jiná písnička.
Když se na to dívám zpětně Dacia potažmo Renault vyplnil díru na trhu přesně v pravý čas a uvedením tohoto vozu způsobil takovou malou revoluci v automobilovém průmyslu. Vždyť koho by napadlo, že lze vyrobit takto nízkorozpočtový „rodinný“ vůz? Uhodil prostě jak se říká hřebíček na hlavičku a oslovil přesně tu skupinu zákazníků, u které se dala očekávat potřeba obnovy vozového parku a kteří budou při pořizování svého nového oře v první řadě klást důraz na poměr cena/užitná hodnota.
O kvalitách tohoto vozu jsem ze začátku neměl valné mínění (před koupí jsem s touto značkou ani neměl žádné zkušenosti), a myslím, že jsem nebyl sám, vždyť koho jsem se zeptal, ten se vyjadřoval ve smyslu „to bych si teda nekoupil, to jseš dobrej střelec“. Auto jsem přeci jenom kupoval mezi prvními a v té době ještě snad nikdo netušil co od tohoto modelu očekávat. První informace jsem v podstatě začal zjišťovat až za provozu. Řekl bych, že v podstatě dodnes existují dva tábory lidí, ti co na Logana nedají dopustit a ti, co ho "haní" na každém kroku. Není se ani čemu divit, vždyť tímto počinem Dacia utrhla kus z tržního koláče nejedné automobilce.

Ale zpět k hodnocení. Asi nejvíc si cením toho, že mě za celou dobu provozu (již skoro tři roky) nenechalo auto ani jednou „ve štychu“ resp. se na něm nic nepokazilo. Asi si řeknete to je u nového vozu snad normální, ale věřte, že tomu tak není. Z vlastní zkušenosti mohu potvrdit, že to že auto je nové není automaticky záruka toho, že se v lepším případě ještě v záruční době nemůže nic pokazit. Zatěžkávající zkouškou byly cesty do Chorvatska, přičemž pokaždé jsem najel přes dva tisíce km. Na autě si dále cením jeho prostornost, obrovský zavazadlový prostor (510 l), to pak není žádný problém absolvovat letní dovolenou ve čtyřech, poměrně slušný podvozek, který je perfektně stavěný na naše „tankodromy“ a v neposlední řadě úsporný provoz. Protože mě samotného zajímalo jak bude Logan postupem času „papat“ začal jsem již od začátku počítat spotřebu. Dnes se dlouhodobá pohybuje okolo 6,7 l/100 km, což i vcelku odpovídá papírovým údajům. Nutno dodat, že autem povětšinu času jezdím ve městě a dále kratší trasy na silnicích I. třídy a až v poslední řadě po dálnicích. Většinou jezdím pohodovým stylem, ale vyjímka občas potvrzuje pravidlo. Pokud by někoho zajímalo kolik se toho dá z tohoto auta „vymáčknout“ na dálnici, tak já jsem měl tachometrových něco málo přez 180 km/h, tato rychlost je však již opravdu trochu moc a cestovat se tímto tempem opravdu dost dobře nedá. Na dálniční provoz by popravdě řečeno neuškodilo mít pár koní navíc, přeci jen 55 kW není žádný zázrak a auto plně naložené ztrácí při delším prudkém stoupání, pokud ho nedržíte ve velmi vysokých otáčkách, dech. Také musím pochválit brzdy, ty svojí účinností rozhodně předčili má očekávání.

Trochu postrádám posilovač řízení, možná, že bych jeho absenci ani tak neřešil, ale poněvadž jezdím ještě se služebním vozem, který posilovač má, vnímám tento handicap možná více, než kdyby člověk používal pouze vůz bez této vymoženosti. Rozdíl je samozřejmě patrný pokud se s autem chcete vecpat do parkovacího místa akorát tak „na délku auta“, ale také při běžném provozu, protože auto má bez posilovače o něco větší „rejd“. Na druhou stranu musím uznat, že při zkušební jízdě jsem řídil Logana s posilovačem a rozdíl u tohoto auta zase není tak veliký, zdálo se mi, že posilovač je při vyšších rychlostech až moc „přeposilovaný“, parkování jsem při zkušební jízdě nezkoušel :-). Řídil jsem ale také mnoho menších aut, u kterých jsem posilovač postrádal subjektivně více. Jako další slabou stránku bych uvedl poměrně nepřesné řazení, opět v porovnání s jinými srovnatelnými vozy. Je to trochu s podivem (u tak levného auta), ale nad dalšími slabými stránkami musím přemýšlet usilovněji. Ještě mě tak napadá větší hlučnost při dálničním provozu, ta je ale pochopitelná, konstruktéři se snažili ušetřit kde se dalo a to se také týká vnitřního provedení.

Za dobu co ho vlastním jsem se snažil autíčko trochu přizpůsobit vlastním představám. Předně jsem nechal nainstalovat tmavé folie, nutno říci, že ztmavení skel mělo další pozitivní účinek, Logan má přeci jenom větší zadní okno, přes které Vás snadněji oslní za Vámi jedoucí řidič, auto také získalo na vzhledu (opticky se zmenšila dost velká okna) v neposlední řadě v létě není v autě určitě takové vedro. Dále jsem na auto pořídil nová 15“ litá kola (jak se říká kola dělaj auto, také však s ohledem na to, že auto s původními 14-ti palcovými koly a pneumatikami o netradičních rozměrech 165/80 při dálničním provozu tak trochu „plavalo“, nutno dodat, že tento pocit jsem měl zejména s původními letními pneu), poté přišly ofuky (auto nedisponuje klimatizací - ryze praktická věc), koncovka výfuku (má perforovaný vnitřek a tak při určitých otáčkách vydává celkem zajímavý zvuk), sluneční clona na přední okno a jako poslední jsem vzhledem k novému silničnímu zákonu nainstaloval světla pro denní svícení, na která bylo jako dělané místo, které je původně určeno pro mlhovky. V budoucnu ještě plánuji nějaké další úpravy, přeci jen je třeba se odlišit.. :-).
Závěrem musím konstatovat, že na tohle auto i přes svoje blešky zatím nenechám dopustit, a pokud o něm někdo přemýšlí mohu jen doporučit..

Silné stránky

- pořizovací cena
- prostornost
- zavazadlový prostor
- spotřeba
- spolehlivost

Slabé stránky

- absence posilovače řízení

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Zatím naštěstí jen pravidelné záruční prohlídky, auto servisuji na P9, vše OK
- květen 2008 (46000 km) výměna čepu na přední nápravě a lambda sondy - vše zdarma vrámci záruky

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Auto jsem kupoval v autosalonu na P6, vše proběhlo dle představ

 

Novinky v recenzi

10.12.2007 00:00

18.05.2008 další foto
20.8.2008 autíčko je na prodej
09.2008 autíčko již bohužel nevlastním a tak o něm již nic nenapíšu (jen podotykam, ze do posledni minuty slouzilo super a tak zdravim vsechny Loganisty a zejmena noveho majitele, kteremu preji hodne stastnych kilometru).. :-)


Další vozy Dacia Logan



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10
praktičnost
9

bohužel se nedají sklopit zadní sedačky - pevná výztuha

prostornost
10
jízdní vlastnosti
9

při svižnější jízdě až moc měkký podvozek

jízdní komfort
7

absence posilovače, poměrně nepřesné řazení, odhlučnění interiéru

provozní náklady
10
náhradní díly
10
výkon motoru
9

na delší cesty by neuškodilo pár koníků navíc..

spotřeba
10

na tak velké auto výborná

hlučnost motoru
6

při vysokých rychlostech znatelná

kvalita sedadel
9

neuškodilo by jim lepší boční vedení, ale jinak i na delší cesty pohodlná

brzdy
10

super

zavazadlový prostor
10

bez komentáře..






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…