Recenze
Dacia Logan
Technické info
Přezdívka auta Dacia Logan MCV 1,6 16V Arctica Rok výroby 2009 Koupeno nové tuning/stylingoznačené * palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 16 objem [cm3]: 1598 výkon [kW]: 77 / 85 * kroutící moment [Nm]: 148 / 169 * zrychlení 0-100 km/h [s]: 11 maximální rychlost [km/h]: 205 / 205 * počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 700 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 11.4 / 7.5 *
Popis vozu
Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Šmoula Mrzout".
Po 4-leté dobré zkušenosti s Loganem http://moje.auto.cz/Smoula-Mrzout/dacia-logan.html jsem v říjnu 2008 manželce koupil Sandero 1,4 Laureate a sám po možnosti odečtu DPH bez namontování proklaté mřížky jsem si objednal koncem dubna 2009 Logana MCV 1,6 16V Arctica 7 míst. Přidal jsem k autu závěsné zařízení, středovou loketní opěrku a folie na skla. Tím se celková cena dostala na 315.000,-Kč vč.DPH. Auto jsem převzal v 17:30 20.7.2009 a to jsem měl 1.8. vyrazit do Chorvatska na ostrov PAG. A můj zelený chameleon 1,4 zůstal u prodejce. Za týden jsem najezdil po Brně 1000 km a propálil takřka 2 60-ti litrové nádrže. Spotřeba kolem 11,5 litrů na 100 je fakt dobrá, ale ropnej vrt zrovna nevlastním, tak doufám, že to půjde za měsíc dolů až tam něco najedu.
O prostoru v tomhle autě se už psalo všude, takže to vynecháme. Zaměřím se na motor, ovladatelnost apod.
Motor 1,6 16V který se dává do Meganů a Scéniků je snad jediný, který se dá doporučit, páč nabízený nafťáky o výkonu 50kW, resp. 62 kW nejsou tak úplně to pravý ořechový.Takže ta jednašestka, je málo odhlučněná, nepřeslechnou ji ani cestující na zadních sedadlech ve třetí řadě, a pedály "vrní" do nohou. Pokud například odbočujete na křižovatce a pořebujete se z vedlejší rychle zařadit, tak vězte, že při razantním rozjezdu se vám nevrátí přední kola do přímého směru, tam je musíte vrátit sami, jinak budete pokračovat v oblouku mimo myšlenou trasu. To by bylo to špatný. Dobrý je to, že na dálnici nebudete brzdou (pokud nepojedete na pětku 2.000 otáček abyste moc nepodřeli kroužkama válce), naopak, budete jiná auta tlačit před sebou, vždyť na čtyřku jedete 170 km/h. Do 180 km/h auto celkem plynule zrychluje, jediný auta který vám budou pomalounku ujíždět jsou ty s TDI, co mají DI červený, ty ostatní horší vám raději uhnou, to je moje zkušenost. Auto se ovládá příjemně, předvidatelně, jen při vyšších rychlostech nad 160 musíte brát v potaz jeho výšku a rozvor, který je větší než u Superba. Na dálnici vám stačí jen pětka a to i v přápadě, když vám pantáta s Fobií vjede ve stovce před auto a chce předjet kamion, kterej je před ním ještě 500m. Jakmile se uklidí zpět, stačí šlápnout a během chvilky je tam 170. Jen si dávejte trochu bacha na dobržďování. Upozorňuji na to předem všechny budoucí majitele MCV, páč ten omezovač brzdovýho tlaku co je u zadní nápravy, je pěkná sviňa. Když potřebujete rychle dupnout na brzdu, tak vám tlak pustí zpět a vy musíte na brzdu šlápnout ještě jednou aby auto začalo brzdit všema čtyřma. Kdo zpanikaří a začne dupat na brzdy a cukat volantem sem a tam, tak tuto almaru dokáže v brzku pěkně roztančit a to pak nepomůže ani svěcená. A kdo už toho času na drždění nemá nazbyt, tak má smůlu a BUM. Pokud však vezete vzadu tchýni nebo 4 pytle cementu, tak se bát nemusíte. Co jsem zatím zkoušel, tak MCV není ani nedotáčivý a ani přetáčivý auto. Nechá si líbit i brutálnější zacházení a i když říznete zatáčku, tak vás nenechá ve štychu.
Silné stránky
Cena a užitkovost.
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Porucha žádná
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Opportunity Brno-Líšeň. Je to již 3 Dáčka během 4 let od nich a spokojenost.
Brždění s volantem u brady
Tak jsem byl první týden v srpnu 2009 na dovolené na PAGu u Zadaru. Prima dovolená a toho báglu co se dá naházet do té díry za sedačkama. Jen jsme měli blbej den. Ráno nám na apláži někdo zabral naše místo, tak jsme rozhodli, že se pojedeme mrknou do Zadaru. Cestou z ostrova jsme v jedné z nespočetných serpentin potkali dvě turistky které si vzájemně utrhly levé přední blatníky jak řezali zatáčku. Zakroutil jsem nad tou taškařicí hlavou a pokračoval dál. Po obědě a prohlídce Zadaru jsme se rozhodli že pojedem zpět na ostrov a tak jsem ještě v rohu na nábřeží nabral plnou Euro Superu 98 za 7,50 Kuna. Z benzinky jsem vyjel, cesta mne vyhnala někam pryč a zpátky na nábřeží. Tam jsme popojížděli a nějak jsem se zakoukal kolem. Pozdě jsem si všiml že 10 metrů předemnou stojí Mercedes Vito. Jel jsem sice cca. 35 km/h ale nasolená kluzká silnice, ABS a seriově dodávané polské pneu Debica, to byly dvě veličiny, který mi dovolily sice na brzdě stát, ale jen se bezmocně koukat, jak bruslím hopkaje na to Vito. Uhnout nebylo kam tak prd a byl jsem v něm. Když jsem vylezl ven, tak mne nemile překvapilo tažný, co ten Mercedes měl vzadu. Nárazník na zemi a vzpěra před chladičem ohnutá, to byl jen začátek. Všelijakých umělohomotných střepů nepočítaje.Z civilního Vita vylezli 2 uniformovaní chorvačtí policajti a jen kroutili hlavou já pak taky, když jsem se snažil sundat nárazníkový ražniči z toho závěsu. Na fotkách vidíte co a jak. No pokuta byla 1.100,- Kuna cca. 4.000,- Kč kterou jsem musel hned jít zaplatit na poštu, páč mi ty bengy zabavily pas, když jsem jim ukázal zaplacenou pokutu, tak mi ho bez řečí vrátili. Dokonce po mne chtěli velkej techničák, ten malej jim nestačil, asi na něj neviděli. Nárazník jsem na několika místech přivázal špagátem, přelepil izolepou a takhle dojel zpět do ČR. Při návratu jsme viděli černý kabrio BMW z Vídně, který bylo zapíchlý vpravo dole ve škarpě, když před tím urvalo z protijedoucího Fiatu Stilo levý přední světl i s blatníkem a kolem dohromady. Tak jsem si oddychl, že jsem na tom ještě dobře, když jediný co mi teče z auta je kondenzát s klimy.
Po návratu domů je auto v servisu, vyndal jsem pojistku na ABS a ještě mi seštelují ten omezovač vzadu tak, aby to brzdilo i prázdný.
Novinky v recenzi
Po roce
Tak a je doma rok. Jak jsem předpokládal, bezproblémový auto. Mám na něm sice jen 35 tisíc km najeto, ale nešetřím ho ani trochu. Nejen že dostává náklad až po střechu (nepravidelně), ale na delších štrekách jezdí na maximum, páč já se nerad loudám. Takže jest-li nějaká závada bude, tak se ozvu.
20.000 km
Mám auto cca. půl roku, 20 tis. najeto a tak zde napíšu něco o spotřebě. Jelikož jezdím dle potřeby a ne spotřeby, tak následující řádky berte trochu s nadhledem. Dlouhodobá spotřeba za posledních cca. 4.000 km byla mezi 10-ti a 11-ti litry 100 oktanového benzínu a to 60% město, 40% dálnice. Možná je to hodně, ale a ne mne málo, občas mám auto plný počítačů, monitorů a tiskáren a jezdím s ním jakoby bylo prázdný.
Po novým roce jsem jsem jel z Brna do Prahy ze 70-ti % plným kufrem, tj. sklopená jen 3. řada sedaček. Od Shellky v Brně Vinohrady jsem odjížděl v 10:40 a v Praze na OMV 5. května jsem byl ve 12:00. Na těch 212 km mi počítač ukázal spotřebu 15,1 litru, stejně tomu bylo nazpět. 1 nádrž byla fuč. Jindy jsem tuto trasu zajel průměrnou rychlostí na dálnici 110km/h a to při spotřebě 7,1 litru.
Suma sumáru, pokud po dálnici pojedete cca. 120 km/h, tak byste směli vejít do 7,5 litru, pokud pojedete 200km/h, tak vám to vcucne i víčko od nádrže.
Teď zkouším kolik si to vezme po městě, ale věřte je to nuda. Zatím mám 7,9 litru a ta jízda mne uspává :)
Dle výrbce po městě je spotřeba 9,8 litru, přičež se dá bez problémů jezdit o 1 litr méně. Avšak udávaná spotřeba mimo město, 6,3 litru je dle mého zbožným přáním.
Zvýšení výkonu
21.10.2009 jsem byl zde: http://www.autochip.eu/cz/kontakt/provozovna-brno Proč? Rozhodl jsem se to prostě vyzkoušet. Žádný zázraky jsem nečekal. Na internetu je plno všelijakých rad, doporučení či naopak zrazování a to jak k chip tuningu jako takovému tak i na konkrétní firmy. Do autochipu jsem zajel bez ohlášení a technik se hned za mé asistence vrhl na auto. Ne že bych bil a on mi auto zakrvácel, ale napíchl se notebookem na motor a začal sosat. Nakonec data vytáhl jiným přístrojem než notebookem a odklusal k úpravě. Pak mi upgradoval SW a ten můj původní mám na flashce. Někteří si možná řeknou, že jsem se nechal okrást. Nenechal, alespoň dle vyjádření technika z Renaultu a po 500 km najetejch od úpravy. Ještě skočím na brzdu abych zjistil přesně co a jak.
Motor jde líp od spodu a ve vyšších otáčkách, tj. 4.500 až 6.700 ho "nepřemlouváte". Nekonalo se samozřejmě zvýšení maximální rychlosti. Motor prostě táhne líp a rychleji jde do otáček.
Na zakázce Autochip.cz jsem měl psáno: zvýšní výkonu ze 105 HP na 116 HP (až), kroutící moment ze 148 NM na 169 NM. O ten krouťák tady jde asi nejvíc a je to i znát a nejen suběktivně.
Maximální rychlost
Tak jsem před týdnem při cestě po dálnici na Prahu na rovince, za bezvětří a takřka sám si řekl, že zkusím, co dokáže motor. Na pětku jsem ve 180km/h přišlápl plyn na podlahu a po chvíli se ozval omezovač otáček, to bylo cca. při 6.600 otáčkách a na GPS bylo 215 km/h. To se mi "podařilo" ještě párkrát, ale musel jsem toho po chvíli nechat, poněvadž díky dlouhé a mírně se svažující střeše se začal zvedat zadek auta, takže to začalo "tancovat" ze strany na stranu. Co bych chtěl po menší dodávce, ale zkusit jsem to musel :)
Co se spotřeby týče, tak po 1,5 měsící ježdění a 7.000 km najetých jsem se pod 10 litrů nedostal (město/mimo město 50%/50%). Bude to patrně tím, že se nerad loudám a kde to jde, tak tomu dám.
Jinak budu rozšiřovat rozchod kol a zvyšovat zadek. Později bude foto i info.
Oprava a cena, brzdy
Cena opravy se vyšplhala na 63.500,-Kč vč. DPH. Vyměněno: příčná vzpěra (byla ťuklá, ne ohlá), oba chladiče, přední nárazník, levý přední podběh, vrchní a spodní plastová mřížka. Dále jen práce. Ještě že mám dobrou pojistku.
A k těm brzdám, můj Logan MCV 1,6 16V Arctica má i na zadních kolech ABS a to ostatní k tomu. Tzn. že vzadu nemá již omezovač brzdného tlaku. Přesto mi v servisu seštelovali brzdy tak, aby zadek brzdil dřív než před tím. Zatím je to O.K.
Další foto + sloupky v černé barvě
Auto je už ze servisu doma a tak jsem mu nechal polepit sloupky černou 7-mi letou folií. Zohodnoťte sami.
Nádrž
Jak jsem předpokládal. Do Logana, co jsem měl dříve, jsem nacpal 63 litry benzínu, manželce do Sandera taktéž a MCV to samý. Jen to tankování je bída. Přijedete s prázdnou nádrží ke stojanu, tankujete a pistole vám vypne u 48-mi litrů. Pak dočůráte dalších 16 a jdete zaplatit. Samozřejmě se za vámi u stajunu tvoří fronta, ale což, jednou to fakt bude plný :)
Prohlídka škody v servisu
Zajel jsem omrknout odmašlenej předek svýho MCV a technik povídá:"Tak jsem to spočetl na 55.000,-Kč s DPH.". Zeptal jsem se jak to a on, že ať se podívám pořádně, oba chladiče utržený. Já s nima dojel 1000 km domů a celý to drželo jen na hadicích. Oba utržený a prohnutý. Chladič na klimu stojí 11.000,-Kč a na motor 12.000,- Kč. Ještě že mám 1.000,- Kč spoluúčast na havarijce.
Přidat názorDiskuse: Dacia Logan
- Re: Re: Re: Re: A co korozia? 18.09.2012 21:15 MGRR
- Re: Regulator brzdnej sily na zadnej naprave pri ABS? 02.11.2010 19:50
- Regulator brzdnej sily na zadnej naprave pri ABS? 30.10.2010 12:39
- Re: Re: Re: A co korozia? 04.10.2010 22:31
- Re: Re: A co korozia? 15.09.2010 18:52
- Re: Re: A co korozia? 01.09.2010 00:08
- Re: A co korozia? 28.08.2010 00:08 white label
- Re: A co korozia? 27.08.2010 23:49
- A co korozia? 14.08.2010 16:04
- Re: Barva 22.06.2010 23:10
- Barva 20.06.2010 09:26 tomasino
- Re: Re: čip 11.03.2010 12:58
- Re: čip 10.03.2010 21:37
- čip 10.03.2010 11:44
- Čaučeskovy sáně 26.09.2009 23:17 KubikCv
- Re: sloupky 02.09.2009 00:05
- sloupky 01.09.2009 20:50
- Re: ahoj 28.08.2009 00:22
- Re: Re: Re: Sakra chlape, 28.08.2009 00:19
- Re: Re: Re: Re: Re: Sakra chlape, 20.08.2009 14:57
- ahoj 20.08.2009 10:22 chetoos
- Re: Re: Re: Re: Sakra chlape, 17.08.2009 23:55 Mojito (s Feferonkou)(RSKa)
- Re: Re: Re: Sakra chlape, 17.08.2009 23:52
- Re: Re: Sakra chlape, 17.08.2009 23:24 Mojito (s Feferonkou)(RSKa)
- Re: Re: Sakra chlape, 17.08.2009 23:07
- Re: Sakra chlape, 15.08.2009 22:02
- Sakra chlape, 14.08.2009 15:06
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: K tomu ABS naposledy 13.08.2009 23:02 Special-line
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: K tomu ABS naposledy 13.08.2009 23:00
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: K tomu ABS naposledy 13.08.2009 22:53 Special-line
Další vozy Dacia Logan
-
Dacia Logan (2009) Majitel: valerian
Přidáno: 24.4.2009 5610 Majitel 9.85 Uživatelé
-
Dacia Logan (2005) Majitel: chetoos
Přidáno: 29.1.2017 09 Majitel 9.69 Uživatelé
-
Dacia Logan (2007) Majitel: parkoviště
Přidáno: 21.4.2008 8710 Majitel 9.65 Uživatelé
-
Dacia Logan (2010) Majitel: body_mb
Přidáno: 9.7.2010 99 Majitel 9.44 Uživatelé
-
Dacia Logan (2005) Majitel: parkoviště
Přidáno: 8.1.2008 1210 Majitel 9.39 Uživatelé