Recenze
Volkswagen Beetle
Technické info
Přezdívka auta Brouček Rok výroby 2001 Koupeno ojeté najeto [km]:95000 tuning/stylingoznačené * palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1896 výkon [kW]: 66 kroutící moment [Nm]: 210 zrychlení 0-100 km/h [s]: 13.1 maximální rychlost [km/h]: 180 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 / 17 * zavazadlový prostor [l]: 209 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5
Popis vozu
Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Beczi".
Protože si to můj Brouček zaslouží, rozhodl jsem se pro Vás o něm napsat recenzi. Už jako dítě jsem se rád motal kolem aut. A když jsem se v 21 rozhodoval co dál, New Beetle byl pro mě jasná volba :o) . Ale teď vážně …. . Hledal jsem automobil, který by se výrazně odlišil od ostatních. Na naších silnicích převážně potkáváme samé stříbrné, designově nevýrazné Škodovky a podobná auta. Moje předpoklady pro nový automobil byly: relativně malý, finančně dostupný, na naších silnicích ojedinělý s malou spotřebou a dostupným servisem. Po několika naštěstí neuskutečněných výběrech automobilu, kam spadala Alfa Romeo 147, Suzuki Swift a další jsem zůstal u koncernu VW. A to z důvodu ceny, kvality a bezproblémového servisu. Tím pádem se můj výběr podstatně zúžil. A které auto by tedy splňovalo mé předpoklady? Audi A3 byla výrazně dražší, VW Golf by splňoval vše, až na to, že jej potkáte na každém rohu. Zbývalo ještě Audi TT, což je ale jiná cenová kategorie. A nakonec VW New Beetle, do kterého jsem se zamiloval na první pohled. Když jsem s ním přijel poprvé domů, tak každý kdo jej viděl se vyptával, proč jsem si koupil zrovna tohle “ženské” auto a ne třeba VW Golf, což je sen snad každého malého kluka. V USA v Mexiku, kde tohle auto vzniklo, měli konstruktéři jasný cíl. Postavit auto pro zábavu, aby tak doplnili americký trh a snažili se tak navázat na obrovský úspěch svého starého modelu brouk. Američané totiž nežijí jen pro prací, jako my češi, ale pro zábavu. Proto si u nás každý kupuje hlavně automobily s velkým zavazadlovým prostorem a co nejmenšími náklady na provoz. Tohohle jsem se chtěl vyhnout. A k čemu mít v garáži jako mladý nějaký 5ti dveřový sedan, nebo kombik, když stejně většinou jezdím sám nebo ve dvou? Navíc bych tohle auto nepovažoval jako ženské. Je fakt že každá holka se za něm otočí .... ale copak je to na škodu? :) . Automobilem každý ukazujete svůj image. Někdo preferuje velké offroady, někdo sporťáky, někdo luxusní limuzíny a někdo malé, roztomilé automobily. Většina majitelů co jsem potkal byly muži, ženy, nadšení tuneři, ale hlavně spokojení majitelé a o to jde. Jeden známý mi poradil větou, na kterou nezapomenu: ,, Kup si takové auto, které se ti líbí. Abys pak nebyl zklamaný, až jej uvidíš na silnici a řekneš si, žes jej mohl mít. “ . A měl pravdu.
Přestože je New Beetle považován za nástupce stařičkého Brouka, nemá s ním kromě názvu a stylu příliš společného. Jde vlastně o modifikaci VW Golf IV. Obě vozidla mají stejný podvozek, hodně podobných vnitřních prvků a jsou vybaveny stejným typem motorů. Na to, že jde o stylové autíčko, je výběr pod kapotou New Beetlu víc než úctihodný. Zahrnuje zážehové benzínové motory od objemu 1,4 ; 1,6 ; 1,8 T ; 2.0 a výkonové verze naftových agregátů 1,9 TDI. Doporučil bych asi všechny, protože jde o osvědčené motory koncernu Volkswagen.Většina New Beetlů, co se zde prodává, má ale dvoulitrové benzínové motory o výkonu slušných 85kW. Spotřeba paliva je ale příliš vysoká. Já bych osobně doporučil pro ty, kteří chtějí Broučka s ohromným výkonem spíš 1.8 Turbo s výkonem 110kW, přičemž spotřeba bude nižší jak u 2.0 litru. A pro ty co mají auto na každodenní ježdění 1,9 TDI, kde výkon začíná na 66kW jak mám já. A není to málo. Nestává se mě běžně, že by mě někdo na silnici předjížděl. Maximální rychlost jsem s ním naměřil 180km/h. Obdobně jako u vozu Golf IV má New Beetle motor umístěný vepředu s náhonem na přední kola. Jeho předchůdce měl náhon na zadní kola a motor umístěný v zadní části vozidla. To je nejspíš důvod, proč majitelé starých Brouků kritizují tento nový model a příliš se s ním neztotožňují.
Můj brouček je pro mě vůz, který má charakter. A to dává najevo už na první pohled. Základem designu, který byl vyprojektován ve filiálce VW v Kalifornii, je tvar kruhu. Původně šlo jen o studii. Ta však měla na autosalonech obrovský úspěch, proto se poměrně rychle, konkrétně v roce 1998, dostala do sériové výroby a z výrobního závodu v Mexiku putovaly tisíce vozů jak na americký trh, tak i po celém světě. Když se na něj podíváte z boku, není to přesně ten tvar, který už od mala zná a kreslí každé malé dítě? Jde o zakulacený, ničím neprovokující tvar tohoto na první pohled veselého automobilu. Právě harmonické zaoblené tvary dělají New Beetle takovým, jakým je - od střechy ve tvaru oblouku až po daleko dopředu protažené čelní sklo, přes přední kapotu a blatníky až po záď hluboce staženou dolů. Dlouhý rozvor a široký rozchod kol signalizují sílu. Díky designu přední části vozu vzniká dojem, jako by se vůz na silnicích usmíval.
Rozhodně tohle auto vyvolá obdiv každého, kdo jej spatří. Ať už jsou to pozitivní, či negativní dojmy, tohle auto zaujme na první pohled. A o to mě šlo. Každý kdo sedne za tvarově výjimečný volant, tak si jej zamiluje na první pohled a tohle auto se stane jeho koníčkem. To samé platilo o mě a těším se na další tuning srazy, Beetle srazy a jiné akce. Také jsem díky tomuhle auťáku potkal skvělé nové lidi, kteří jsou stejní nadšenci do Volkswagnu jako já. Ať už jde o staré brouky, nové a nebo třeba VW Bus.
Silné stránky
New Beetle má výrazně nadčasový design. Komu se zalíbil vnější vzhled modelu New Beetle, tomu se bude líbit i jeho vnitřní interiér. Čisté tvary designu zde nalezly své další důsledné pokračování. Obslužné prvky jsou přehledně uspořádané a umístěné tak, aby byly snadno dosažitelné. A pak je tu ještě malá váza s květinou, která vnáší do celé té modernosti kousek nostalgie.
V interiéru je dobře umístěná palubní desky, která se podobá původnímu modelu brouk. Do malého kruhového prostoru jsou umístěné všechny důležité informace v podobě kontrolek a budíků. Někomu se může zdát tento prostor malý a připadne mu, že je zde namačkáno mnoho informací. Mě tenhle styl vyhovuje a jsem rád, že mám vše pěkně pohromadě. I tady jde hlavně o styl, nikoli o funkčnost.
Dále v interiéru nalezneme před spolujezdcem krom jednoho ze 4 airbagů také madlo na držení. A k čemu tohle slouží? Jak už bylo řečeno, jde o hravé auto. Navíc s kvalitním sportovním podvozkem a všemi možnými bezpečnostními prvky o kterých se rozepíšu později. Auto má skvělou stabilizaci, proto s ním můžete bez problému projíždět prudce zatáčky, nebo při pomalé jízdě kličkovat a prostě se bavit. Má i lépe uzpůsobené řízení, že se s ním dá prudčeji zatáčet. Navíc má velmi silné čtyři kotoučové brzdy.
K bezpečnosti bych také přidal to, že se mě zdá, jako by byli řidiči více ohleduplní, když uvidí ve zpětném zrcátku usmívající se přední masku Brouku. Většina z nich mě pouští před sebe, dává přednost a tak dále, což se mě nikdy v jiném voze nestávalo. Za další kladnou věc bych považoval fakt, že i když automobil je středem pozornosti, tak bych se tak o něj nebál, že by ho chtěl někdo ukrást, jak třeba o nejvíc kradený VW Golf, Passat, Audi a jiné. Protože co by zloděj dělal s takovým autem, které shání jen vyložení nadšenci. A také nejde o žádné drahé Ferrari, které se kradou na zakázku. Tak by z toho nebyl ani pomalu žádný výdělek. To samé platí o autorádiu. K čemu by bylo někomu autorádio, které pasuje jen do New Beetlu?
K bezpečnosti na silnicích patří ESP, EDS, ASR - za těmito zkratkami se skrývají inteligentní systémy, které Vás aktivně podpoří v nebezpečných situacích. Úkolem elektronického stabilizačního programu ESP je udržet Váš vůz cíleným zásahem do brzdného systému a managementu motoru co nejvíce v jeho jízdní dráze. Elektronická uzávěrka diferenciálu EDS a regulace prokluzu ASR zajišťují optimalizaci trakce - například při rozjíždění na kluzkém podkladu. Tyhle prvky mám na vlastní kůži vyzkoušené hlavně v zimním období, kdy to opravdu pomáhá při výjezdu do zledovatělého kopce.
Přední sedadla jsou výškové nastavitelná, sportovního typu a velmi pohodlná. Aby se ulehčilo nastupování dozadu, tak se přední sedadla posunou vpřed při sklopení opěradel. Nastavitelný je i volant a to ve dvou osách. Dále jsou uvnitř ovládací prvky pro elektrické vyhřívané venkovní zrcátka, nastavení světlometů, intenzity podsvícení interiéru, otevírání zadní nádrže a zavazadlového prostoru, ovládání manuální klimatizece a další. V horní části nalezneme digitální hodiny a venkovní teploměr.
Automobil má v přední části interiéru velký prostor. Pro dvě osoby jde o opravdu luxusní automobil. Ve předu je tolik místa, že se opravdu cítíte svobodně. Jako rodinný vůz se ale určitě nehodí.
Slabé stránky
Velká prázdná plocha pod čelním sklem. Tím je přední sklo poměrně hodně zasunuté vpřed a auto má kratší kapotu. Tohle bych určitě nebral jako potíž. Jde jen o zvyk. Spíš nováčkům to bude ze začátku možná vadit. Já jsem si na to poměrně rychle zvykl a teď když mám sedět v jiném automobilu a mít hlavu až u skla, tak se necítím ve své kůži.
Menší pohodlí na zadních sedačkách. Zadní sklo je díky zachování oválného tvaru uvnitř docela nízko u opěradel. Díky tomu není zadní prostor určený pro nikoho vysokého. Narozdíl od předních sedadel, kde máte nad hlavou spoustu místa. Zadní část je určená pro dvě osoby na krátkou trasu. Určitě bych tam nechtěl sedět při cestě na dovolenou.
Široké oválné blatníky působí skvělým dojmem. Jenže musíte dávat pozor na to, aby jste si je také někde neodřeli. Vylézají ven z automobilu, což u většiny jiných aut nebývá zvykem. Ale za to jsou z plastu, tak nehrozí jejich koroze a i cena za nové je příznivá.
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Zkušenosti ze servisem mám dvoje. První byla ta, že jsem nechal šáhnout na svého Broučka někoho, kdo tohle auto neměl nikdy v rukách. Chtěl jsem jen přidělat neony pod podvozek, vyměnit repro a autorádio (což byla největší chyba. Je tam zpátky to původní, které má tolik možností o kterých jsem se dozvěděl až nedávno). Nemám to tomu člověku za zlé, ale nadělal tam tolik chyb, že jsem byl pak nucen dát auto znovu k mému známému, který zpravuje jen vozy Škoda a VW, aby vše napravil a dal do původního stavu. U tohoto automobilu nepočítejte s tím, že si něco opravíte samy. Sice jde o VW, ale hodně věcí je tu odlišných. Například výměna žárovek, nebo baterie je neřešitelný problém, ze kterým se nevypořádá i kdejaký automechanik, pokud neví jak na to. Náhradní díly jsou dostupné a je jich opravdová škála. Většina se dá použít i z jiných VW nebo Škodovek, takže žádný problém. Jen za originální doplňky určený výhradně na tento vůz si budete muset připlatit. Na Broučkovy byly od doby co jsem ho koupil měněny jen kotoučové disky, původní baterie a jinak nějaké maličkosti.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Auto jsem vybíral velmi dlouho a pečlivě. V okolí se nenacházel snad žádný Brouk, kromě dvou v Brně, které byly v hrozném stavu. Navíc můj sen byla černá barva, která mě přijde luxusní a na tomhle automobilu zaujme. Za což jsem byl i několikrát pochválen a dokonce si někdo myslel, že mám auto z nějaké výstavy. Černá barva se dá také vyleštit tak, že se leskne jak zrcadlo. Ale i další barvy vypadají na New Beetlu skvěle a je jich celá řada. Ještě jsem byl omezen o rok výroby, který jsem nechtěl starší jak 2000. Přeci jen předcházející modely z roku 1998 vykazovaly některé chyby. Automobil jsem tedy převážně vybíral na internetu. V černé barvě jsem objevil jen jeden s 2.0 motorem a druhý s 1.9 TDI, které se pak stal mým. Chtěl jsem radši turbodiesel, na který jsem se jel hned podívat pomalu přes půl republiky do okresu Pardubice. Na první pohled se mě hned zalíbil. Byl jsem se s ním projet a bylo to jak sednout do něčeho ojedinělého. Krátká řadící páka, velká palubovka, skvěla ovladatelnost. Hned jsme se domluvili, že si pro něj druhý den dojedu. Při koupi jsme se ale druhý den s prodejcem chytli kvůli několika bodům v kupní smlouvě. Bylo tam napsáno, že má plnou nádrž, která nakonec byla prázdná, stav automobilu popsal tak, že bylo zralé na vrakoviště, což vůbec nebyla pravda, mlhová světla, která tam nebyla a další. Pořád se vymlouval, že jde o standardní kupní smlouvu, kterou dávají i ostatní autobazary. Došlo to tak daleko, že nám nakonec chtěl vrátit peníze a auto si nechat. Což jsem ale naštěstí nedopustil :)
Tuning
S tuningem to určitě nechci nijak přehánět. Auto je i tak už od výroby skvělé. Chci zachovat jeho linie. Vylepšit hodlám jen některé maličkosti, které přidají na jeho kráse. Do celé nové masky, prahů atd. určitě jít nehodlám. I když vše co se dá na Broučka vypadá nádherně. V plánu mám teď na jaro nějaká nová alu kola, která výrazně doplní jeho design. Přeci jen koncernová nevypadají tak skvěle, i když jde o 16ky liťáky. Ty si nechám na zimu, protože z odpornýma plecháčama, které cenově nevychází nějak extra výhodně oproti alu kolám jezdit nechci. Dále mám v plánu karbonovou kapotu, zadní LED světla kvůli větší svítivosti a možná zadní karbonové křídlo. Což by bylo z výrazných změn tak vše. Do teď jsem spíš upravoval interiér přidáním nerezových prvků, chystám se koupit nové koberečky a další opotřebované věci. Navíc mám ještě červeně podsvícený podvozek a přední masku LED neonama kvůli večerním sprintům a nočním srazům. Na českém trhu se moc tuningových dílů na tohle auto sehnat nedá. V zahraničí je to už jiné a existují speciální obchody jen s doplňky na New Beetle.
Novinky v recenzi
Od včerejšího dne už máme vlastní VW New Beetle klub. Jde o první klub těchto aut v ČR. Odkaz je zde: www.NewBeetleClub.CZ . Pokud tento vůz vlastníte, neváhejte navštívit náš web. Jestli znáte někoho, kdo má tohle auto doma, tak mu můžete předat odkaz na nás. Snad se vám web a celý klub bude líbit. Časem se bude postupně předělávat a vylepšovat.
Tak už jsem konečně přezul na letní kola. Čekal jsem skoro měsíc na tyhle nádherny černo-stříbrny alu kola Dotz Shuriken ve tvaru dvou hvězdic, na které jsem dal pneu Pirelli 215/45/R17.Měl jsem strach, že s něma bude tvrdá jízda a že auto pojede díky větší šířce hůř. Ale nic z toho se nepotvrdilo a jede se mě s něma skvěle. Navíc 17ky kola vypadají luxusně a drží líp na silnici. Jen ve vyjetých kolejích s autem trochu lomcují, ale těm se vyhýbám. Takže spokojenost. Na tuning party ve Vyškově poutaly pozornost :)
Dnes bylo konečně ideální počasí na to, abych po zimě umyl Broučka. Pořídíl jsem i některé detailní fotografie, jak jsem slíbil. Tak se můžete podívat. Dál jsem přidal GPS navigaci, nerezové pedály s odkladem na nohu a v poslední řadě nového hlídače za okno :) . Do dvou týdnů se chystám pořídit nová litá kola. Brouček prošel během minulých týdnů důkladnou jarní opravou, dnes byl kompletně vyleštěný i s motorem a teď je jak nový :D
Video
Přímý odkaz na video.
Přidat názorDiskuse: Volkswagen Beetle
- Pekny ale... :) 12.06.2008 10:44 MINIak
- Re: Brouk 15.05.2008 15:08 Citroenjehistorie
- Re: Brouk 14.05.2008 11:27
- Brouk 14.05.2008 00:46 petrzel1
- Re: Re: solidní brouk 23.03.2008 18:29 MiG-21
- Re: solidní brouk 23.03.2008 12:55
- Re: solidní brouk 22.03.2008 19:30
- solidní brouk 22.03.2008 16:57 MiG-21
- Re: Brouk 22.03.2008 16:47 MiG-21
- Re: Re: historie 22.03.2008 15:22 Rysguf.
- Re: historie 22.03.2008 13:19
- Re: historie 22.03.2008 11:54
- historie 22.03.2008 11:38 Petr Kneifl
- Re: Brouk 22.03.2008 11:19
- Brouk 22.03.2008 10:19
- černoušek 22.03.2008 09:28
- Re: Pekny 22.03.2008 02:24
- Pekny 22.03.2008 02:23 Rysguf.
Další vozy Volkswagen Beetle
-
Volkswagen Beetle (2000) Majitel: Johnny_M
Přidáno: 10.3.2009 010 Majitel 9.78 Uživatelé
-
Volkswagen Beetle (1999) Majitel: Ivorry
Přidáno: 19.6.2007 669 Majitel 9.76 Uživatelé
-
Volkswagen Beetle (1999) Majitel: parkoviště
Přidáno: 27.3.2008 119 Majitel 9.70 Uživatelé
-
Volkswagen Beetle (1999) Majitel: ZuB103
Přidáno: 1.12.2009 819 Majitel 9.52 Uživatelé
-
Volkswagen Beetle (1999) Majitel: pan_BEETLE
Přidáno: 24.7.2011 18 Majitel 9.33 Uživatelé