Recenze
Volkswagen Beetle 1.9 TDI 66kW Highline
Technické info
Přezdívka auta Mandelinka Rok výroby 2000 Koupeno ojeté najeto [km]:240000 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1896 výkon [kW]: 66 kroutící moment [Nm]: 210 zrychlení 0-100 km/h [s]: 13.1 maximální rychlost [km/h]: 183 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 209 pohon kol: přední spotřeba naměřená:
Popis vozu
Jak jsem k New Beetlu přišel?
Volá mi kamarád a říká - v bazaru maj New Beetla, jeď se na to podívat, třeba by to bylo pro Lenku dobrý. Sedám do služebního Kalose a mířím směr Chrudim. Během 20 minut dorážím do Chrudimi a vyrážím na obhlídku. Stojí tam. Lehce přikrčený. Celý žlutý. Obhlížím ho. Pravé dveře mají zjevně jiný odstín než zbytek auta. Dle slov kámoše blbne odjišťování zámku kufru. Přední spoiler se zjevně podíval zblízka na obrubník - je prasklý. Ale vnitřek je pěkný a výbava čítá tempomat, klimatizaci, výhřev sedaček. 4 airbagy jsou navýsost příjemné. Docela ujde. Černé sedačky neladí se šedým interiérem, ale co... Pod bočními okny je žlutá jako venku. To auto se mi líbí.
Bouchly dveře od prodejny. Přichází prodejce. To auto už je zamluvené, ale odpoledne budeme vědět, zda to auto chtějí. Ptám se, zda to je zamluvené přes pana XY. Odpověď zní jasně: "Ano." "Já jsem jeho kolega a mám u nás ve firmě na starosti nákup aut." "Aha, chcete se projet?" "Určitě," odpovídám a bazarista mizí do útrob budovy. Prohlížím litá kola - jsou bez škrábance. Originální. 205/55 R16. To auto bude asi zábava řídit. Po chvíli vychází týpek, v ruce drží vystřelovací klíč s dálkovým ovládáním. Fajn, další bonusek, říkám si. To auto se mi začíná líbit čím dál víc. Zámky vyskakují nahoru a já usedám velkými dveřmi na místo spolujezdce. Klíč v zapalování se zastavuje na poloze těsně před startem. Kontrolky zhasly. Lehké zaštěkání startéru. Zážeh zjevně proběhl po vysoké kompresi a bez jiskry. Motor naskočil. Zpod kapoty motoru se line známý zvuk koncernového TDI. "Šedesátšestka?", ptám se. "Ano, je to lepší varianta než mají Octavie ze stejného roku, má VGT." Hmmmm...
Vyjíždíme z bazaru, na tachometru pořád svítí modrá kontrolka. "Co to je za kontrolku?" ptám se. Odpovědi se mi dostává záhy - "Signalizuje, že se motor ještě dostatečně nezahřál." Jedeme tedy piánko. Auto je tvrdší i při klidné jízdě. Pro dva místa spousta. Ve čtyřech to bude pro ty vzadu asi trochu horší. Po chvíli zhasíná modrá kontrolka. Zastavujeme. "Chcete řídit?" No, trochu zbytečná otázka, ale odpovídám: "Jistě."
Sedám na místo řidiče. Sedadlo dávám úplně dolů. Rovnám volant. Položím lehce opěradlo. Řadím za jedna. Auto se rozjíždí. Pořádně přidávám. Prodejce se chytá :-D. Tedy, odpich pěkný. Na naše limity silně dostačující. Zkouším tempomat. Funguje. Klimatizace spíná a zadek mi začíná hořet od výhřevu sedadel. Vypínám ho. Světla vyzkouším v noci, žárovky nicméně svítí. Tohle auto nebude mít Lenka, ale to chci JÁ!!! Muhehe... Vracíme se do autobazaru. Vracím klíčky a sedám zpátky do svého auta. Po menší debatě na firmě se rozhodlo, že Brouka budu mít já a Kalose Lenka. HURÁÁÁ!!!
Tak a drobek je můj. Jen manželka prská, že je žlutej. Bude se s tím muset smířit.
Jak se s ním jezdí?
Tak, že se za ním skoro každý otočí... Mě pozornost okolí nevadí, baví mě sledovat když někde pomalu projíždím. Provokatér :-D. A teď vážně. Kola v rozích karoserie a nízký podvozek slibují sportovní svezení. Těžké TDI a vlečená zadní náprava zase trochu krotí ambice. 1320 kg pohotovostní hmotnosti není málo, prý má mnoho výztuh. Ale na letních gumách se do zatáček vrhá skvěle, netancuje a je čitelný. Octavie a Golfy se nechytají. Brouk je proti nim daleko agilnější a stabilnější. A taky nižší. Lehce mi vadí řízení. Je sice tvrdší než v ostatních koncernových autech, ale převod řízení by mohl být strmější. Měl jsem možnost jet v dvoulitrovém benzínovém Broukovi a řízení bylo alespoň tvrdší. Podle mě je měkčí řízení daní za dobrou manévrovatelnost při nízkých rychlostech. TéDéÍčko prostě není žádný drobek. V zimě se s ním jezdí krásně, ESP mě nepustí do nějaké divočiny, ABS se taky občas hodí a uzávěrka diferenciálu se hodí hlavně na horách. Však už taky Mandelinka ukázala pár novější autům, co to znamená mít ESP ála VW - tedy mimo ASR, které je běžné, i elektronickou uzávěrku diferenciálu EDS. Nemalý podíl na jízdních vlastnostech mají určitě i drahé zimní pneu, ale i tak... Letní pneu jsou ty, na kterých se auto koupilo a nejsou žádný zázrak. Hlučí a nesedí. Disky jsou ovšem krásné a byť jsou "pouze" originální, nebudu je měnit. Autu sluší a na naše silnice je rozměr 205/55 R16 tak akorát. Nechci pořád měnit prvky na přední nápravě.
Silné stránky
Spotřeba - do 6 litrů nafty, po dálnici daleko za povolenou rychlostí do 7,5.
Místo na předních sedadlech.
Všude poutá pozornost - Brouk je rarita a žlutá se taky moc nevidí.
Skvělá světla.
Zátah TDI od 1500 otáček mě baví.
Slabé stránky
Jednoznačně místo na zadních sedadlech, nicméně tohle auto není stavěné pro 4 lidi.
Horší přístup k motoru.
Nesnadná výměna žárovek.
Zadní sedadla nejsou dělená, ani nemají průvlak pro dlouhé předměty.
Vzadu má jen jedno couvací světlo.
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Preventivně vyměněny rozvody, všechny filtry a nutností byly žhavící svíčky.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Nic zázračného, co by stálo za to sem napsat, nepředvedli. Alespoň byli velmi slušní.
drobné úpravy
Vzhledem k věku auta jsem nechal udělat novou manžetu řadící páky a potáhnout i loketní opěrku. Do krásné černé kůže. Ještě musím dát dohromady poškrábanou palubní desku.
Novinky v recenzi
Sraz 8.5.2008
Tak už pomalu začínám dávat auto do pucu na celorepublikový sraz. A moc se těším!
Nové brzdy
Tak už jezdím skoro čtrnáct dní s novými kotouči i destičkami na všech kolech. Včera sem otestoval jak jsou zajeté - vlezla mi do cesty srnka, mrcha.
lepší osvětlení
Po instalaci žárovek Osram Silverstar Brouk svítí jako divý, skoro jako by měl xenony. Však má taky čočky pro potkávací světla.
Pneu
Dnes jsem nazul letní pneu i s disky 205/55 R16.
Přidat názorDiskuse: Volkswagen Beetle 1.9 TDI 66kW Highline
Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.
Další vozy Volkswagen Beetle
-
Volkswagen Beetle (2001) Majitel: parkoviště
Přidáno: 22.3.2008 1810 Majitel 9.78 Uživatelé
-
Volkswagen Beetle (1999) Majitel: Ivorry
Přidáno: 19.6.2007 669 Majitel 9.76 Uživatelé
-
Volkswagen Beetle (1999) Majitel: parkoviště
Přidáno: 27.3.2008 119 Majitel 9.70 Uživatelé
-
Volkswagen Beetle (1999) Majitel: ZuB103
Přidáno: 1.12.2009 819 Majitel 9.52 Uživatelé
-
Volkswagen Beetle (1999) Majitel: pan_BEETLE
Přidáno: 24.7.2011 18 Majitel 9.33 Uživatelé