Recenze
Volkswagen Beetle 1.9 TDi High Line
Technické info
Přezdívka auta Beetlesák (brouk) Rok výroby 1999 Koupeno ojeté najeto [km]:142000 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1896 výkon [kW]: 66 maximální rychlost [km/h]: 171 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5
Popis vozu
Píše se rok 2005 a já se po čerstvě dodělaném ŘP a měsíci stráveném za volantem půjčeného Renaultu Clio 1.9 D z roku 99 rozhoduji o svém prvním autě.
Jsem trošku exhibicionista a nemám rád to, co má každý (párkrát jsem na podobnou věc už i doplatil :-D
Původní rozhodnutí, že koupím Ford Puma s báječným motorem 1.7 padá. Viděl jsem zhruba 5 kousků a všechny měly předchozí majitelé asi v mém věku. Auta totálně vybitá, propálené sedačky, x krát bouráno, rez na zadních lemech blatníků (měla ji každá Puma, kterou jsem viděl). Konec! Tohle není auto pro mě.
Serfuji po internetu a hledám něco zajímavého, co se mi vleze do rozpočtu. Vždy se mi pozdával New Beetle a Mini. Druhé zmíněné odpadlo, chybělo přes 100 000 Kč.
Objevil jsem v pražském autobazaru zajímavě vyhlížejícího New Beetla. Píše se, že super stav. Motor 1.9 TDi. Málo najeto a vytoužená červená barva (chtěl jsem v pořadí červená, černá, stříbrná, žlutá) a velmi zajímavá cena. Druhý den jsem pro něj vyrazil vlakem.
Proč jsem jel pro New Beetle? Vysvětloval jsem to snad stokrát. Každý kamarád si myslel, že jsem se pomátl. Proč jsi nekoupil Octávku, ptali se, když jsem s ním poprvé přijel? Proč takové ženské auto? Odpověď je jednoduchá. Chtěl jsem něco, co není na silnicích vidět a absolutně mě nezajímá, co si ten či onen myslí. Je to o image a New Beetla na silnici přehlédne málokdo, ač si myslí, že je to hezké auto či hnus silnice. Já New Beetla mám skutečně rád (nejvíc jsem si uvědomil, když jsem jej chtěl prodat a vycouval jsem z toho). Je to pro mě hravé a zábavné auto, které mě stále baví a ač je nepraktické, tak je to můj druhý ,,miláček,,
Silné stránky
- DESIGN = nepřehlédnutelné auto (reakce kolemjdoucích jsou jako by to bylo snad Ferrari. Neustále se někdo ohlíží, ukazuje si, chodí za mnou se ptát apod.) Také díky tomu nestárne tak rychle, jako běžná produkce a stále si poměrně dobře drží cenu. Interiér je také velmi zajímavě proveden, ale je třeba si zvyknout na velkou plochu před řidičem
- JÍZDNÍ VLASTNOSTI (stojí na podvozku Golfa IV. Je poměrně tvrději naladěn, což je plus s ohledem na sportovnější jízdu a jízdu na limitu, ale mínus v podobě znatelného přejezdu každého výmolu). Pro mne je zkrátka hravým autem. Jezdil jsem už x Mercedesy, Volvem XC90 apod., a vždy jsem se rád vrátil do svého New Beetla
- PŘEDNÍ SEDAČKY (zadní lavice je ale minusová kapitola a také opěrky hlavy, které jsou skutečně mizerné, protože jsou jen rámové a posunuty příliš dozadu). Jsem poměrně hubený, ale i přesto v předních sedačkách nelítám a nejsem unavený, ani po dlouhé cestě
- NEPORUCHOVOST (musím zaklepat, ale až na pár prvních mušek způsobených předchozím majitelem je auto už 2 roky prakticky jen na klasické údržbě a zlobil za celou dobu jen mechanismus otvírání okna)
- MOTOR 1.9 TDi. Někdo na něj nadává, někdo jej miluje, mně prostě vyhovuje. New Beetle není natolik těžký, aby jej slušně nerozcvičil. Je v něm sice jen verze s 66 kW a já bych si nechal líbit i 81 kW, ale potěší dobrou dynamikou a nízkou spotřebou (pohybuji se v kombinaci kolem 5 l a max. jdu kolem 7-8 l i s klima po městě a také se odvděčil, aspoň mně, jen běžnou údržbou. Vůbec mi nežere olej a minimálně kouří!
- PŘEVODOVKA. Po projetí 6. stupňové mi šestka schází, ale převody jsou poskládány poměrně přesně, vyčetl bych jen potřebu trochu hruběji zařadit převodový stupeň, aby dobře zapadnul
- DOBŘE ČITELNÉ JÍZDNÍ VLASTNOSTI na limitu auta. Přesně tušíte, co vám udělá (srovnáno i s Golfem IV, kterého mám nyní také na zahradě)
- další kladné stránky doplním podle diskuse. Jde je těžko jmenovat. Nejsem bůhvíjaký znalec aut, ale vím, že New Beetle se kupuje spíše srdcem, než rozumem, protože jinak bych byl asi blázen. Jsou desítky lepších a horších aut, ale New Beetle má něco do sebe.
Slabé stránky
- POGUMOVANÝ INTERIÉR: Člověk, který nechal pogumovat snad každý plast v interiéru si seděl na vedení. Přístrojovka se hodně škrábe, i když utírám prach nejjemnějším hadrem (musí se často, protože je velká a hodně se na ni napráší). Guma moc nevydrží a na spoustě míst se loupe dolů (nejhorší je situace na klikách dveří).
- na velkých plastových (gumových?) plochách v interiéru se drží prach, takže aby New Beetle vypadal stále jako ze škatulky je zapotřebí tak co 3-4 dny utřít prach
- NEPRAKTICKÉ ČALOUNĚNÍ A VÝTKY K SEDAČKÁM: Čalounění je velmi nepraktické a neustále se špiní a chytá kdejaké smítko a to jej mám ještě v praktičtějším tmavém provedení (vysávám každý týden, a když ne, tak je to v autě jak na smeťáku). Ač si chválím tvar a tvrdost sedaček, nemůžu pochválit špatné bezrámové opěrky a zadní lavici, která je v mém případě nedělená (-) a opěradlo je příliš kolmé, aby se dalo vzadu pohodlně sedět
- TĚŽKÉ DVEŘE A KUFR: Argument: Auto pro ženskou nechápu. Většina z nich má totiž co dělat, aby zavřela opravdu těžké dveře a těžké víko zadních dveří. Těžké víko zadních dveří (rozumějte kufru) má také pro mě jednu ,,krásnou,, a úsměvnou nevýhodu. Je hodně těžké a mechanismus sloužící k zavírání a otevírání dveří je velmi citlivý, takže to v praxi vypadá tak, že pomocí tlačítka v řidičových dveřích si otevřete kufr, zavřete řidičovy dveře, zavře se vám sílou otřesu kufr :-D To je pěkně ke vzteku, ale naštěstí to zachraňuje otevírání kufru ve vystřelovacím klíčku ;-)
- CENA ZA DESIGN: Auto je nepraktické, co se týče užitné hodnoty. Jak prostorem v kufru (interiér je ale vzdušný a velký), ale také si zanadáváte při mytí a leštění ručně (myčka má u mě NE), protože karosérie je velmi členitá a záhybů hodně.
- MÁLO ODKLÁDACÍCH MÍST: Tohle jsem nikdy nepochopil. Nemít loketní opěrku a nepoužívat místo pro nápoje pro mobil, tak jsem v háji. I skříňka před spolujezdcem je příšerně malá
- PŘÍLIŠ NÍZKÝ PODVOZEK! Není to vtip! V zimě jste rádi, když se New Beetle nepoloží na břicho a já už kvůli nízkému podvozku urval i část předního nárazníku, takže do té doby jezdím s autem v zimě jen v případě nutnosti!
- TRPÍ NA KROUCENÍ BRZD! Měnil jsem kotouče hned po koupi a už jsou zkroucené znova. Záleží na jízdním stylu, ale u jiných aut, se kterými jezdím žádný problém není
- MIZERNÉ TOPENÍ! Než auto zatopí, tak máte tělesnou teplotu na úrovni nebožtíka v krematoriu, ještě, že letošní zima na mě myslela a byla mírná :-D
- vše odpustíte, až dostanete klíčky do ruky ;-)
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Hned při koupi jsem řešil problém se součástkou s názvem RELE 59. Přehřívala se a způsobovala, že se celé auto vypnulo. Velmi příjemné, když si jedete 100 km/h a najednou celé auto zhaslo a vypnulo veškerou elektroniku. V autorizovaném servise AUTO HELLER OV byla slečna, která zapisovala moje auto do databáze příjemná jak trn v zadku a jelikož v servise nebyli schopni přijít na zdroj problémů, byl jsem tam poprvé a naposled (pak mi měnili jen žhavící svíčky). Známí ve svém servise problém opravil za 250 Kč!!! Od té doby jezdím jen k němu. Dělal mi novou přední nápravu a brzdy + jezdím měnit jen olej. Pokud nepočítám, prvotní závadu, tak za 40 000 ujetých km se objevil jen problém s mechanismem stahování pravého okna.
V letošním roce jsem se nakonec rozhodnul pro kompletní výměnu kotoučů a brzdového obložení, na autě jsou nové rozvody, Beetlesák dostal zcela nové pneumatiky Dunlop, pilový filtr ze kterého v servise maturovali, když ho v autě hledali a teď i výměnu náplní.
Co se týče poruch, Beetle přestal z ničeho nic brzdit, ač brzdy byly zcela nové, což byl pro mě šok. Po hledání závad, kdy se vyměnila vývěva za novou a už se pomalu objednával nový brzdový posilovač (za nezanedbatelných 18 000 Kč) jsem byl rád, když můj známý zjistil, že je pouze praskla tlaková hadička a výměna ní mě nestála ani korunu. Opravdu nemám rád rádoby ,,borce,, v servisech :-( Zaplatil jsem jim novou vývěvu.
Začalo mi vypínat z ničeho nic turbo. Opětovně jsem omdléval, problém vyřešila výměna palivového filtru :-P Momentálně zlobí mechanismus otevírání a zavírání pravého okénka. Je tam už nový mechanismus za 3 000 Kč a okénko pořád drhne a občas seká, tak to asi budu nucený vyřešit autorizovaným servisem.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Kupováno v bazaru a moc dobře věděli, proč byla cena taková, jaká byla. Nacpal jsem do něj hned přes 40 000 Kč, ale na druhou stranu jsem koupil jednoho z nejlevnějších New Beetlů na trhu a po vložených investicích jsem měl auto kompletně po servise v super stavu. Sečteno, podtrženo se mi stále vyplatil, protože jinak bych jej koupil za běžnější cenu a nacpal do něj později ty samé peníze a vyšel by mě dráž.
bez tuningu
Nejsem vyznavačem tuningu, takže jen koupená nová alu kola.
Novinky v recenzi
Stala se taková nemilá věc. Rozhodnul jsem se pro životní změnu a vzdát se něčeho, co mám hrozně rád, takže New Beetle se v mojí pomyslné garáži stal k 12. červnu 2008 minulostí, součastnosti je Mini Cooper. Byl jsem ale doslova přemluven (rozumějte velmi výhodnou prodejní cenou) a tak se New Beetle přesunul jen dál v rodině, aby teď říkal pane mojí sestře, takže pokud bude chtít někdo nějakou informaci, rád pomohu dál.
Konečně jsem se dostal k tomu, abych udělal nové fotografie (najdete je samozřejmě u fotografií) a doplnil recenzi o nějaké nové poznatky a dojmy ;-) Doplnil jsem zejména ty negativní, takže se New Beetlu hluboce omlouvám :-D
Jelikož jsem právě zjistil, že moje auto se objevilo na hlavní stránce auto.cz jako TI NEJLEPŠÍ (redakce mi dneska spravila náladu :-) ), tak si říkám, že je čas doplnit recenzi o aktuální postřehy a nové fotky. Jakmile auto bude stát zpět na letních discích a smyju z něj zbytky bahna, tak recenzi doplním (během příštího týdne)
Po delší době nestarání se o moji recenzi doplňuji nové informace a pár nových fotografií (děkuju za pěkné názory v diskusi). Poznamenám, že letos se mnou Beetlesák ujel cca 4800 km po 4 státech Evropy a jediné co jsem řešil bylo rozebrané levé zrcátko a mírně poškrábaný levý zadní blatník (na provoz v Paříží jsem dopadnul ještě dobře, když mě jedna a nyní se velmi ovládám ,,paní,, vzala z boční strany jejím Puntem a jela si radostně dál. Zrcátko jsem složil sám, bok se snad v novém roce dostříká).
Na přání přidána fotografie kufru + přidána fotografie motoru, kde je stejně vidět jen velký plast
Přidat názorDiskuse: Volkswagen Beetle 1.9 TDi High Line
- Hodnocení 19.11.2009 17:13 Wiii
- úžasné autooo 09.02.2009 23:02
- Přidání do klubu? 12.10.2008 18:38
- Re: Re: Re: 4 body 12.06.2008 09:31
- NewBeetleClub.CZ 05.06.2008 23:22
- Re: ipod - zapojeni? 26.05.2008 22:29 Ivorry
- ipod - zapojeni? 21.05.2008 09:46
- Videl jsem te :) 19.04.2008 18:10
- No ja nevim. 18.03.2008 15:03
- Odpověď 17.03.2008 01:01 Ivorry
- Dobrý design, stylovka 16.03.2008 11:14
- Re: Re: 4 body 11.03.2008 14:54
- Re: jj beetle 07.01.2008 18:06 Ivorry
- jj beetle 30.12.2007 19:34
- Taky ho mam 28.12.2007 15:08
- Re: Re: hele!!! 25.12.2007 08:25 OS
- Re: hele!!! 25.12.2007 01:19 Ivorry
- hele!!! 24.12.2007 09:30 OS
- bítlsák 26.11.2007 22:23 Mari pilot
- motor 26.11.2007 21:30 Petr Kneifl
- Přijedeš na sraz? 28.10.2007 19:30
- Hned v druhém odstavci 13.10.2007 15:57 Poustnik
- super auto 25.09.2007 18:04
- Žádost o pomoc 12.09.2007 19:32
- Re: Re: Minikar ti ukaze!!!!! 30.08.2007 15:17 Mexican82
- brouk 10.08.2007 17:48 Konwi
- Dobrej fanda 10.08.2007 16:42 STi (Modo Team)
- beetle rulez 10.08.2007 16:17 jmurjr (H22A7)
- krásný 07.08.2007 10:22 David Silver
- Re: 4 body 06.08.2007 09:27
Další vozy Volkswagen Beetle
-
Volkswagen Beetle (2001) Majitel: parkoviště
Přidáno: 22.3.2008 1810 Majitel 9.78 Uživatelé
-
Volkswagen Beetle (2000) Majitel: Johnny_M
Přidáno: 10.3.2009 010 Majitel 9.78 Uživatelé
-
Volkswagen Beetle (1999) Majitel: parkoviště
Přidáno: 27.3.2008 119 Majitel 9.70 Uživatelé
-
Volkswagen Beetle (1999) Majitel: ZuB103
Přidáno: 1.12.2009 819 Majitel 9.52 Uživatelé
-
Volkswagen Beetle (1999) Majitel: pan_BEETLE
Přidáno: 24.7.2011 18 Majitel 9.33 Uživatelé