Recenze
Technické info
Přezdívka auta BMW 535i Rok výroby 1989 Koupeno ojeté najeto [km]:234000 palivo: benzin počet válců: 6 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 3406 výkon [kW]: 155 zrychlení 0-100 km/h [s]: 7.7 maximální rychlost [km/h]: 250 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 10.5
Popis vozu
Původním autorem recenze je uživatel s nickem "m30b35".
Rád by jsme vám představil své BMW e34 535i
Jedná se o sedan, roku výroby 1989, přesněji 5-tý měsíc, tudíž tak zvaný předfacelift (úzká maska atd...)
Obsah je 3406ccm, výkon dle TP 155KW /5700ot/min
Po GO hlavy ma brzdě odměřeno 173KW při 5860ot/min
Provozní hmotnost 1525kg
Auto jsem zakoupil od známého který ho dovezl v roce 2008 z DE po prvním majiteli a s plnou servisní minulostí (cca 4 cm papírů snad na vše od olejů po díly)
kupní cena byla 50 000kč.
Tím že automobil rok stál tak bylo potřeba hned ze začátku několik investic, od kompletně nových brzd, nové čelní okno, nové vodní hadice a chladič. Oleje a další kapaliny.....investice dalších 40 000kč včetně nových kol původně z BMW 850i e31.
Samozřejmně troška leštění, umývání, tepování atd.
MOTOR
Postupem času začal být motor neklidný ve volnoběžných otáčkách a tak jsem začal řešit co stím.....výsledkem byli sedření koníci a místy špatná vačka (1-3 válec)
Tudíž jsme začal shánět díly. V tomto mi moc pomohl pan Jiří Savka (www.bmwtuning.cz) se kterým se dobře znám a se kterým jsme řešil veškerá BMW co jsme kdy měl a mít budu.
Po doporučeních malých úprav k odstaranění nedostatků z výroby, sehnání úplně nových koníků a "K-čkové" vačky (Nejlepší pro motor m30b35) se začalo s odstrojováním hlavy motoru, její demontáži, srovnáním, otlakováním, kontrole vůlí a dolšího. Pak se nastrojila a posadila na blok motoru. Po kompletaci se ozvalo divné klepání, po dlouhém zkoumání a nakonec i po demontáži bylo zjištěno že těsnění pod hlavu válců mělo sice na obalu 3.5 ale bylo na 3.0. Reklamaci v BMW však uznali. těsnění odebrali zpět a poslali i malou a sympatickou omluvu:-)
Mezitím mi bylo doporučeno dát zde těsnění používané v BMW e23 745Turbo. které odolává větším tlakům a vydrží nesrovnatelně více. Tudíž jsem ho hned objednal a motor se mohl nastrojit. po nastartování běžel jako hodinky a běhá doposud.
KAROSERIE
Karoserie je samonosná z kvalitního pevného a relativně silného plechu. Zatím koroze jen na dvou malých místech. jeden ďůlek v levém předním blatníku a nedávno ťuklá kapota při ´tukanci v provozu. Slabou stránkou je ovšem lak který bude potřeba nový jelikož se vrchní vrstva loupe (první automobil s lupénkou:-)))
V současné době se karoserie odstrojuje, včetně demontáže kompletního motoru s převodovkou a interiéru. Následovat bude očištění karoserie od jakékoliv koroze nebo okyslosti a ve finále nový lak který bude původní tudíž diamantschwartz mettalic se sedmi vrstvami bezbarvého laku kvůli větší odolnosti a opravitelnosti.
PODVOZEK
když vynechám nadávání na české silnice tudíž měnší výdrž všech komponentů tak si nemohu stěžovat. Podvozek je na autě zatím kompletně originál (234 000km!!!!!) Sice už skončil ale vzhledem k současnému nepoužívání auta a jeho renovaci , kdy postupně nakupuji nové komponenty (ramena, tyčky řízení, tlumiče....) To není až tak podstatné, každopádně obdivuhodné jak dlouho vydržel.
INTERIÉR
interiér je celý béžový (Natur), sedadla v kůži která byla opečovávaná a je velmi zachovalá. K autu již mám připravené nové koberečky které jsou taktéž béžové originál BMW, Nově pošitý volant M-technic II spolu s M-tech. řadící pákou. Každopádně interiéru není co vytknout, je intuitivní, pohodlný, hezky vypadající a vyvoněný:-)) Radost na delší cesty.
VÝBAVA
Tak mezi výbavu patří velký palubní BC, autorádio BMW Professional C se zobrazováním údajů na budíkách automobilu (V roce 1989!!!!), vyhřívané přední sedačky, Klimatizace, Všechna 4 elektrická okna, kožené sedačky, Mtechnic packet (pouze interiér), originál BMW demontovatelné tažné zařízení, ABS, Samosvorný diferenciál.
Silné stránky
Výbornáý motor typu "kladivo-kovadlina" (při běžném způsobu jízdy, dobrém servisu nezničitelný, super na dálnice. Veliký kroutící moment, vysoký výkon, bezpečnost, přesné řízení, výborná odezva podvozku k řidiči, komfort jízdy,na svojí dobu krásný vzhled a image. kombinace řerné metalízy a chromovaných částí vytváří dojem luxusnějšího vozidla (aby ne když nové by dnes stálo 1 760 000kč)
Slabé stránky
Spotřeba, vyšší hmotnost, věk vozidla.
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Automobil si servisuji sám (Jako automechanik u BMW by jsme měl ne?:-))) ), díky perfektní dostupnosti ND i slevám zaměstnance není nic problém. V dostupnosti a rychlosti dodání BMW chválím. Automobil je víceméně bezporuchový, vždy mě dovezl kam jsem potřeboval a pokud už se vyskytla menší závada tak jen díky lidskému faktoru (mě).
co se oprav týká tak myslím že renovací celého vozidla jsme dost jasně odpověděl.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
zkušenosti s prodejcem výborné, příkladné jednání, sice dražší vozidlo ale prodejce uznává trošku jiná kritéria a zná skutečnou podstatu a kvalitu vozidla. i jeho budoucí cenu.
vždy jen originál!!!!!!!!!!!!!!
Fotografie dodám po vybrání nějakých hezčích.
Další vozy BMW řada 5
-
BMW řada 5 (1994) Majitel: parkoviště
Přidáno: 13.9.2008 2610 Majitel 9.90 Uživatelé
-
BMW řada 5 (1988) Majitel: Plechus
Přidáno: 14.12.2008 2010 Majitel 9.67 Uživatelé
-
BMW řada 5 (1994) Majitel: parkoviště
Přidáno: 1.11.2008 69 Majitel 9.52 Uživatelé
-
BMW řada 5 (1989) Majitel: parkoviště
Přidáno: 29.8.2007 2410 Majitel 9.19 Uživatelé
-
BMW řada 5 (1995) Majitel: Wallysz_e34
Přidáno: 28.1.2016 210 Majitel 9.19 Uživatelé