Recenze
BMW řada 5 525 tds
Technické info
Přezdívka auta BMW 525 tds Rok výroby 1994 Koupeno ojeté najeto [km]:142000 palivo: nafta počet válců: 6 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 2498 výkon [kW]: 105 kroutící moment [Nm]: 280 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10 maximální rychlost [km/h]: 207 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 6.5
Popis vozu
Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Kovar".
Na prvním místě bych chtěl zmínit, že jsem si konečně splnil svůj sen – vlastnit vůz BMW. Sice se jedná o starší model, s naftovým motorem, tudíž požitek z jízdy není takový jako u silnějších motorizací, ale pro mě je to naprosto něco jiného než v čem jsem doteď jezdil.
Mé BMW je vyrobeno v roce 1994, tj. přelomový rok pro modernizaci E34. Na mě padl vůz ještě před modernizací, tudíž bez široké kapoty, ledvinek apod. Ale mně to opravdu nevadí, šlo mi o vyzkoušení podvozku, pohodlí a také motoru.
Začal bych právě tím motorem – den před koupí jsem prodal Omegu 2,5TD 96kW s motorem právě od BMW. Výkon by měl být snížený pouze softwarem v řídící jednotce, a tak jsem čekal co těch téměř 10kW navíc v BMW udělá. Do té doby jsem si myslel, že Omega s tímto motorem je chudým příbuzným od BMW, ale po prvních kilometrech s 525TDs mi bylo jasné, že rozdíl je ještě větší než jsem čekal. Omega měla najeto 220tis km, kupoval jsem jí před 4 měsícema s 204tis km a za tu na ní nebylo nic znát. Většinu jsem najel v cizině a co jsem s ní najel po česku, tak mi začal ťukat pouze jeden čep, ale jinak jsem s ní byl nadmíru spokojen a to jak s komfortem, tak s motorem. Jezdila mi na dálky pod 6l/100km a v průměru kolem 7,3l/100km a to je na 6-ti válce více než slušné. Po usednutí do BMW a otočením klíčku mě zarazilo, jak rychle motor naskočil. Stačilo jedno cvaknutí a motor se hned chytl do otáček a byl připraven na jízdu. Další změnou pro mě byl zvuk. Dunivější a více naftový. Důvody změny byli nejspíš v rozvodu u Omegy, který už volal po výměně, a tak se změnil předstřik. Ale tímto faktorem by měl být na druhou stranu motor pružnější, což se tak nedělo. Výkonový rozdíl byl znát na první křižovatce, kde jsem se prudčeji rozjel a BMW vystřelilo jak raketa. Následovala dálnice a tam začalo další překvapení. Od 1500ot. nastoupil zátah, který zmohutněl kolem 2300ot. a pokračoval až do červeného pole! Ano, až do 5tis ot. o které byla Omega také ochuzena. A kde se v autě bere ta síla? Že by bylo ještě něco jinak? Ano, kroutící moment vzrostl na 280Nm. Vůz je celkově lehčí, a tak si myslím, že 525tds není žádný lenoch. Zadní kola umí prohrábnout bez sebemenšího problému, což u Omegy taky nešlo, chod spojky je na vlásečku. Stačí brnknout o pedál a můžete řadit. Brzdy mají výborné dávkování a tudíž se s brzdovým pedálem skvěle zachází.
Podvozek je jedním slovek prostě skvělý! Tlumí nerovnosti, nenaklání se a drží stopu. To vše umí tahle stará 5-ka. Na voze mám pouze 16“ s profilem 55, takže nevím co by to udělalo s nějakými 17“ s menším profilem, ale toto mi bohatě stačí. Povely volantu vůz poslouchá brilantně a jak jsem říkal na začátku, s takovýmto chováním jsem se ještě nesetkal. Na voze jsou nové tlumiče, což také napomáhá k lepším jízdním vlastnostem, ale na druhou stranu si myslím, že budou již unavené pružiny, takže časem možná přijde řada i na nějaké lepší řešení než originály, ale to až po konzultaci s lidmi, kteří tento vůz nemají dva týdny jako já a jsou již ve značce BMW zběhlí.
Komfort není tak velký jako by se dalo čekat u luxusní limuzíny. Ale auto má srdce sportovce, proto nečekejte žádné vymoženost. Vše má svůj účel a jednoduchost. Páčky ovládání ventilace jsou zastarale, postníky světel také, ale jako komplet to tovří dokonalý celek a hlavně mistrovské dílo v ergonomií. Pro tuto jednoduchost, která je použita v interiéru nikde nic nevrže, neklepe, neodpadává a neloupe se. Velkou pochvalu si zaslouží řidičova sedačka, která je maximálně nastavitelná a pohodlná. Tělo v zatáčkách drží dostatečně a na delších cestách zase nebolí záda, proto si myslím, že je to další věc, která se v Bavorsku povedla. Spolujezdec už má menší možnosti nastavení a zdá se mi, že je sedačka posazena moc vysoko, ale je to možná jen dojem, když si přesednu z mé, kterou mám až dole, díky mé výšce. A také si myslím, že u lepších výbav se objeví výškové nastavování i u spolujezdce. Když už jsme u výbavy, tak Vám v rychlosti řeknu co má moje e34: el. okýnka, el. střešní šíbr v barvě vozu, centrál, el. Zrcátka, ABS. Jsem rád, že jsem narazil na takovýto kus, který je opečovávaný. Je po starším pánovy, a tak interiér záři novotou, koroze se vyskytuje pouze na zadních lemech, které jsou místama zralé na výměnu. Ale je to jediné místo, kde prokukuje koroze. Víkend práce a „bavorsko“ zase bude moct honit parádu bez koroze.
Silné stránky
PODOVZEK
MOTOR
KVALITA ZPRACOVÁNÍ
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
vše pěkně doma
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
nebudu se vyjadřovat - byl to bazar. Nastesti ale vse dobre dopadlo a i velky TP poslali do tydne
Novinky v recenzi
Chip?
Ano, neco podobneho. Ve voze je ted Ridici jednotka upravena od M-Techniku od BMW. Vyladena na 170PS a vse dolozene zvysenym vykon ve velkem TP.
Zazitek? vyborny. Odspoda zatah do sedacek a neuveritelne velky kroutak v sirokem spektru otacek. 170PS neznaji kopec. Opravdu vyborná investice a vuz uplne ozil. Na trojku se musi clovek hlidat, aby tam turbo nenatlacilo moc a nesel bokem do zatacky, ale i kdyz se to povede, tak se vuz necha krasne ridit plynem a prujezd je perfektni.
Přidat názorDiskuse: BMW řada 5 525 tds
- Re: Re: Re: Re: Pradání auto je škoda itenrieru 01.02.2010 08:15 Mira328i
- Re: Re: Re: Pradání auto je škoda itenrieru 01.02.2010 08:11 Mira328i
- Re: Re: Re: Pradání auto je škoda itenrieru 31.01.2010 23:41
- Re: Re: tak různě 31.01.2010 23:38
- Re: Re: Pradání auto je škoda itenrieru 30.12.2009 23:09 MazdaGE
- Re: Pradání auto je škoda itenrieru 30.12.2009 07:24 Mira328i
- Pradání auto je škoda itenrieru 30.12.2009 07:17 MazdaGE
- Re: tak různě 28.10.2008 09:43 Poustnik
- tak různě 28.10.2008 09:37 candat
- Re: Re: Re: Cha! Kováříčku!!! Ty měníš ty auta rychleji než ponožky! 16.10.2008 09:20 Poustnik
- Re: Re: Cha! Kováříčku!!! Ty měníš ty auta rychleji než ponožky! 29.09.2008 21:40
- Re: Cha! Kováříčku!!! Ty měníš ty auta rychleji než ponožky! 29.09.2008 11:31 Poustnik
- Cha! Kováříčku!!! Ty měníš ty auta rychleji než ponožky! 15.09.2008 12:56 Poustnik
- Re: Re: hezke 14.09.2008 21:13
- Re: hezke 14.09.2008 19:05 candat
- Re: hezke 14.09.2008 10:10
- Re: bawo 14.09.2008 10:09
- Re: Re: Re: zadokolka 14.09.2008 10:06
- hezke 14.09.2008 09:11 candat
- bawo 13.09.2008 17:51
- Re: Re: zadokolka 13.09.2008 15:02 PetrL
- Re: Re: volant z e36-ky 13.09.2008 12:27 Lukas00
- Re: volant z e36-ky 13.09.2008 12:26
- volant z e36-ky 13.09.2008 12:20 Lukas00
- Re: zadokolka 13.09.2008 11:51
- zadokolka 13.09.2008 11:46
Další vozy BMW řada 5
-
BMW řada 5 (1988) Majitel: Plechus
Přidáno: 14.12.2008 2010 Majitel 9.67 Uživatelé
-
BMW řada 5 (1994) Majitel: parkoviště
Přidáno: 1.11.2008 69 Majitel 9.52 Uživatelé
-
BMW řada 5 (1989) Majitel: parkoviště
Přidáno: 29.8.2007 2410 Majitel 9.19 Uživatelé
-
BMW řada 5 (1995) Majitel: Wallysz_e34
Přidáno: 28.1.2016 210 Majitel 9.19 Uživatelé
-
BMW řada 5 (1995) Majitel: parkoviště
Přidáno: 16.2.2007 259 Majitel 9.11 Uživatelé