Recenze
Technické info
Přezdívka auta BMW 325i Rok výroby 2006 Koupeno ojeté najeto [km]:94 palivo: benzin počet válců: 6 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 2497 výkon [kW]: 160 kroutící moment [Nm]: 250 zrychlení 0-100 km/h [s]: 7.6 maximální rychlost [km/h]: 243 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 8.6
Popis vozu
Původním autorem recenze je uživatel s nickem "bavaria".
Tak konečně přišla zase změna. Změna ve stavu rodinném, a následně odpovídající změna vozidla. Po Novém roce jsem se musel zbavit svého ¨starého¨ BMW E46 320i ve verzi sedan. Ve světové krizi se zbavuji auta za bolestivou cenu a krvácím. Mělo málo najeto, pravidelný servis, spokojený nový majitel. Ovšem pro mně všechno teprve začíná, hurá, už zase začíná klasické noční vysedávání u inernetu a hledání odpovídajícího auta. Nutno podotknout, že jsem ¨kovaný¨ značkou BMW, v první chvíli mně ani nenapadlo hledat jinou alternativu. Ovšem krize jaksi zahlodala v mé mysli a já jsem začal pravděpodobně v pomýlení mysli poslouchat lákavé nabídky jiných značek. Musím se přiznat, že jsem málem jel pro Audi A4 1.8T. Jaký paradox! Vždyt přece vím, jak funguje Audi. Má jiné rozložení váhy, ano, je to prostornější kombi, S-line pohledný paket je sympatický a turbomotor jako závdavek. No právě, proč turbo? Já jsem vždy ctil atmosférický projev, to se nedá omluvit. Pak jsem se konečně probral a vrátil se k jediné myšlence. Bude to BMW, benzín 2,5l R6. Je to nejmenší kombi ve své třídě, má pořád krátké převisy karoserie, zadní náhon, sportovní sedačky, navigaci, automatickou klimu, M-paket podvozku a interieru,panoramatické střešní okno, manuální převodovku,elektrickou výbavu, angel eyes. To chci! Když něco chcete tak moc, hledáte nejkratší cestu, jak si přání splnit.
Tak jsem našel spojence - firma AmiloCar Zlín naštěstí dobře rozumí těmto postižením a dokázala vyléčit mou závislost. Uběhlo 14 dní a ejhle, auto si přebírám, opravdu je to ono a je v černé metalíze. To je ještě něco navíc, to není možné. Kolik dní nebudu teď spát. Vím, co udělám, hned ho vyzkouším!
Silné stránky
Po tříletém vlastnictví E46 jsem byl opravdu zvědavý, jak na mně zapůsobí nástupce. Pravdou zůstává moje prvotní překvapení při představení tohoto modelu v roce 2005. Byl jsem přesvědčený, že skončila éra pravých BMW (design interiéru, podivný design zadních světel apod). To je teď zapomenuto a usedám do kvalitně zpracovaného kokpitu. Všechno je zase tam, kde jsem zvyklý, tlustý věnec M-volantu a ta krátká řadička, ovladače, ještě neznám I-drive, ale na to teď není čas. Startuji tlačítkem, už motor opravdu běží? To je první velké překvapení, projev motoru je proti minulému modelu mnohem kultivovanější, odhlučnění je příkladné.
Vzhledem k tomu, že auto stojí na zimních ¨gumákách¨, nekladu si přehnané cíle ve hledání limitu podvozku a brzd. Jedu do Ostravy, tak zkusím využít okresní cesty. Připojuji Iphone, pouštění hudby přes vstup AUX je navýsost příjemné. Zvuk motoru zůstává mírně v pozadí, to mi nevadí, je to dostatečné. Pokud chci šlápnu na pedál plynu a se vzrůstajícími otáčkami, dává motor o výkonu 160 kw o sobě slušně vědět. Opět srovnání- stará E46 byla při jízdě mnohem hlučnější, na dálnici bylo monotoní hučení až otravné. Tady se nic takového neděje, i ve vyšších rychlostech je uvnitř klid. Vypadá to že po této cestě budu stále jezdit po okreskách. Ani ve snu jsem nečekal, tak příkladné chování sportovně naladěného podvozku, stále jedu poměrně svižně a do zatáčky zkouším najet na čtvrtý rychlostní stupeň. Nutno říci, že i na zimních gumách auto poslušně drží stopu a stále vím, co se děje mezi volantem a silnicí. Tak jsem to risknul v dalších vlásenkách na pětku ....a stále to mám pod kontrolou! Teď zbývá mírná zatáčka přes horizont, už to není sedan, říkám si, je to kombi, odlehčí se na vrcholu horizontu a nevejdu se tam. Děkuji, funguje to! Brzdy zatím fungují skvěle, nedávám jim moc šancí na vydechnutí, ale kupodivu výrazně nevadnou. Na těch zimních run-flatách jsem čekal drobné rázy od kol, což se taky dostavuje v pravidelných intervalech. Ale příčinou je jistě také sportovní naladění podvozku, který mi vše vrací ve vnímání, při každém pohybu volantu. Chacha, takže co nějaké ty rázy. Plánuji ještě obměnu kol za 18¨. A spotřeba při této jízdě? Počítač ukazuje 7,9 l. Město kolem 9-10 l. Pohoda.
Slabé stránky
Snad jen ten malý kombi kufr. Ale co, já to tak chtěl. A potom naše cesty, auto umí víc, než můžou poskytnout. Ale to je jiná kapitola.
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Zatím žádné zásadní, ještě jsem naštěstí nepotřeboval.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
AmiloCar Zlín - profesionální přístup. Naladěni na stejnou vlnu. Splnili mi sen.
Další vozy BMW řada 3
-
BMW řada 3 (2005) Majitel: ypsilon
Přidáno: 5.6.2009 24309 Majitel 9.94 Uživatelé
-
BMW řada 3 (2006) Majitel: Wiii
Přidáno: 4.10.2009 117159 Majitel 9.94 Uživatelé
-
BMW řada 3 (2007) Majitel: Vampix(Diesel Power)
Přidáno: 4.9.2009 2549 Majitel 9.93 Uživatelé
-
BMW řada 3 (2005) Majitel: Loki
Přidáno: 9.5.2010 2810 Majitel 9.92 Uživatelé
-
BMW řada 3 (2010) Majitel: Radkos
Přidáno: 17.5.2010 18410 Majitel 9.92 Uživatelé