Recenze
BMW řada 3 330xd
Technické info
Přezdívka auta Bramborak Rok výroby 2010 Koupeno nové najeto [km]:95000 tuning/stylingoznačené * palivo: nafta počet válců: 6 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 2993 výkon [kW]: 180 / 227 * kroutící moment [Nm]: 520 / 660 * zrychlení 0-100 km/h [s]: 6 maximální rychlost [km/h]: 245 / 280 * počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 18 / 19 * zavazadlový prostor [l]: 460 pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 7.6 / 8.5 *
Popis vozu
Zdravím všechny automobilové nadšence a fanatiky. Nemám moc času, takže zatím jen ve zkratce, později doplním.
Od mých začátků s máminým Volvem S60 D5, přes tři Fabie HTP jsem se konečně dostal ke svému snu. Nutno říci k HTP, že ačkoliv se tento motor může papírově zdát směšný, v praxi mě velmi překvapil... Chybí mi to vytáčení do téměř 7 tis. ot. a jeho bzučivý zvuk. Pravda, někdy jezdila za 12, ale když měl člověk lehkou nohu, což neměl skoro nikdy :), tak to šlo... Zkrátka nedám na tohle auto dopustit! Taky možná proto, že to bylo první auto, se kterým jsem si mohl dělat, co jsem chtěl, i když bylo jen v pronájmu.
...
Auto jsem vybíral velmi dlouho, v podstatě už od svých 18-ti. Zpočátku jsem nevěděl, že vůbec nějaká nafta existuje :) Chtěl jsem něco ojetého, benzinového a silného. Dlouho jsem měl v hledáčku Renault Mégane Sport s přeplňovaným dvoulitrem a 224 koníky. Nikdy jsem bohužel neměl tu čest se v něm svézt, ale všude ho chválili a pořizovací cena nebyla zas až tak závratná. Spotřeba už by byla asi horší, ale za ten tolik opěvovaný a až do nebe vzívaný podvozek by mi to stálo. Pamatuju si závěrečnou větu z nějakého testu v Autocaru, kde stálo: Renault dokázal ujet všem soupeřům na jakékoliv silnici, za jakýchkoliv podmínek. A tahle věta se mi vryla do paměti. Ne, že bych si pletl silnici se závodním okruhem, mno ikdyž někdy... :D ale spíše šlo o to, že ten podvozek musí mít přilnavosti na rozdávání a při tom všem je poddajný a sofistikovaný i na rozbitých silnicích. Test se odehrával tuším nekdě u Walesu, kde mají podobně "precizní" silnice jako u nás. Viva la ŘSD! Taky jsem někde četl, že divize Renault Sport je nejproduktivnější ze všech sportovních divizí na světě, a to včetně legendárních BMW Motorsport i Porsche Renn Sport či AMG. Takže chlapci z Renaultu asi vědí, jak na to...
Samozřejmě těch adeptů na moje první auto bylo mnohem víc, ale většinou to byly ještě klukovské sny. Když pominu nějaké ty dětské nápady jako Audi TT, A4, CLK, SLK, C70, S60R, Golf GT, Fabia RS (pravda, v naftě :), Mini Cooper, 406 Coupé, RX8, Leon Cupra a ještě buhví co. Tak auty, které mě opravdu chytly za srdce byly: již zmiňovaný Mégane, Clio RS, Civic Type-R - ten se mi opravdu hodně líbil, hlavně vzhledem, poněvadž byl absolutně originální a neotřelý a ten úžasný vysokootáčkový atmosférický motor! Ale taky jsem bohužel neměl možnost se svézt. Dále pak 130i/123d. Pravda, moje sny byly vcelku ode zdi ke zdi. Ale tak znáte to - Krátké lásky sú tie najdlhšie :) Jo těch aut, o kterých jsem snil bylo opravdu dost, určitě jsem na nějaké ještě zapomněl.
Taky jsem byl zcela okouzlen značkou Volvo, to když jsme ho pořizovali (r. 2004). Pořád mám tu značku moc rád, ale pochopil jsem, že pro řidiče to moc není, ikdyž u nové S60 tvrdí něco jiného, tak se nechme překvapit. Stále je můj sen svézt se v S60R... Líbí se mi ta image a filozofie značky Volvo. Kvalita a při tom žádná nafoukanost Mercedesu. Ale v servisu si nechají zaplatit stejně. Mám rád takové to zaměření na lifestyle. Dobře to vystihuje ten jejich slogan - V životě jde o víc, než o Volvo, ale bohužel tyto vozy vás většinou na silnici nechají seversky chladné. Když se bude dařit, tak určitě s nějakým do budoucna počítám, co by rodinný koráb, neznám lepší. Volvo, to je styl!
Celá ta moje snová garáž reálných aut ke koupi existovala spíš o pár let dříve. Když už pak došlo na lámání chleba a já věděl, že auto bude nové, pravděpodobně v naftě a že to nebude žádný hot hatch, tak se celý můj výběr posunul trochu někam jinam. Jako se vše v životě nějak vyvýjí a někam směřuje, tak i můj výběr se nasměřoval do trochu jiných vod. Taky jsem zjistil, že ačkoliv jezdím většinou sám, tak je prostě dobré mít na autě dva páry dveří. Je fakt, že jsem stále laboroval s myšlenkou zážehového agregátu. Měl jsem stále taková jedno až dvou měsíční období, kdy se nafta vesele střídala s benzinem a naopak. V hlavě jsem měl malou hodnou vílu a malého zlobivého čerta. Čert řikal: Ber benzin, to uživíš, když to zvládnou ostatní, proč ne ty?! Víla: Benzin tě sežere a budeš chodit pěšky, vezmi naftu... Výsledek vidíte sami :) Ale diesely od BMW, to neni žádný zakouřený Pumpe Düse, pardon, jestli jsem někoho urazil... Myslim, že co se vznětových motorů týče, tak BMW je absolutní špička. Ale prostě srdce mě táhne k benzinu, rozum zase k naftě. Ačkoliv řadový šestiválec v 330d nemá špatný zvuk, pořád to není ono. I vytáčet se dá, ale ne do 7... A pořád je tam v nízkých otáčkách znatelný turboefekt. Chybělo tak málo, stačilo prostě jen vyslovit 335i a moje motorové srdce by bylo asi spokojenější. Ale to bych tu pravděpodobně neseděl a nepsal tuhle recenzi, poněvadž bych měl odpojený internet a počítač by byl někde v zastavárně...
Jelikož už doma máme dva sedany, tak tohle mělo být něco trochu praktičtějšího. Takže jsem koukal spíš po kombíkách a liftbecích, ikdyž sedan bych si asi taky prosadil. Zajímal jsem se třeba o Mazdu 6, Mercedes - Benz C320 CDI 4Matic, Audi A5 Sportback 3.0 TDI, A4 Avant, Alfu Romeo 159 Sportwagon, Opel Insignia, Volvo XC60, Passat CC... A samozřejmě BMW! Jsem na něj úplně zapomněl a psal dál :) Jelikož jednou z podmínek byla čtyřkola, tak se okruh zúžil. Myslím, že ten finální výběr se rozhodoval mezi A5 a 3-er. Mercedesa doma nechtěli, ale líbil se mi jeho dobře nalazený podvozek s AMG paketem - vcelku sportovní a při tom komfortní, motor taky dobrý, ale žíznivější. Převodovka by se dala přiřadit k líné mrše...
A5: Krásný moderní design, motor lepší, než u MB, avšak na Mnichov stále ztrácel jak v kultivovanosti, tak v tahu, naprosto blesková převodovka S-tronic, drahé příplatky, málo místa nad hlavou vzadu, celkem praktický kufr. V souhrnu velmi dobré auto, ale spíše taková stylovka, pozérská chtělo by se až skoro říci, pro řidiče se najdou určitě zábavnější vozidla... Ale bral bych jí! :)
Takže zbylo BMW. Přemýšlel jsem i o pětce, jenže xDrive až za rok, navíc není už tak zábavná, ale zase je modernější. A je spíš pro manažery středního věku a to se o mě zatím říct nedá... Ve skrytu duše jsem měl asi jasno, už od začátku, kdy jsme ji s kamarádem pěkně projeli. Ikdyž A5 byla novější a další generace trojky má přijít už zanedlouho, srdce rozhodlo jasně!
Více o autě až příště...
Tímto bych se také chtěl omluvit p. Kulíkovi, jelikož od prvního svezení do předání vozu uběhl téměř rok a půl :D
Dále bych chtěl poděkovat svému kamarádovi Mentosovi, za pomoc a rady při výběru auta a za jistě vyčerpávající testovací jízdy... :)
Taky bych chtěl poděkovat své mamce, poněvadž bez ní bych tady neseděl, ani bych tu nebyl a nemohl bych zjistit, jak skvělá auta BMW dělá...!
Můj svět, moje BMW ;o)
Silné stránky
Motor
Podvozek
Trakce
Praktičnost
Zrychlení
Spotřeba
Ergonomie
Slabé stránky
Cena všeho
Turboefekt
Nafťák
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Musím koupit ledvinu a mřížku chladiče + nějaké kosmetické úpravy po střetu se srnou.
Dále nechat opravit kolo po dvojitém střetu s obrubníkem
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Jednání zahájeno v BMW AuTec, koupeno už u BMW Invelt. Vše OK
Novinky v recenzi
BMW Performance packet complete
Performance paket už je kompletní, myslím, že to teď mojí E91 celkem sekne... ;o))
mříže
BMW Performance Ziergitter :) RÜCKSICHT!
Přidat názorDiskuse: BMW řada 3 330xd
- Re: :) 02.09.2011 18:15 Radkos
- :) 11.08.2011 12:23 .andrej.
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 330XD 245hp 03.01.2011 19:57 Radkos
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 330XD 245hp 03.01.2011 19:53 Chuck Norris
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 330XD 245hp 03.01.2011 19:44 Radkos
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 330XD 245hp 03.01.2011 19:41 Radkos
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 330XD 245hp 03.01.2011 19:40 Radkos
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 330XD 245hp 03.01.2011 19:37 Wiii
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 330XD 245hp 03.01.2011 19:36 Radkos
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 330XD 245hp 03.01.2011 19:36 Wiii
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 330XD 245hp 03.01.2011 19:23 Radkos
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 330XD 245hp 03.01.2011 19:21 Radkos
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: 330XD 245hp 03.01.2011 19:17 Wiii
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 330XD 245hp 03.01.2011 19:12 Wiii
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: 330XD 245hp 03.01.2011 19:09 Radkos
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 330XD 245hp 03.01.2011 19:06 Radkos
- Re: Re: Re: Re: Re: 330XD 245hp 03.01.2011 19:05 Chuck Norris
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: 330XD 245hp 03.01.2011 19:04 Wiii
- Re: Re: Re: Re: Re: 330XD 245hp 03.01.2011 18:59 Radkos
- Re: Re: Re: Re: 330XD 245hp 03.01.2011 18:52 Wiii
- Re: Re: Re: 330XD 245hp 03.01.2011 18:02 Radkos
- Re: Re: Re: 330XD 245hp 03.01.2011 17:56 Radkos
- Re: Re: Re: 330XD 245hp 03.01.2011 17:55 Radkos
- Re: Re: 330XD 245hp 03.01.2011 17:07 Wiii
- Re: Re: 330XD 245hp 03.01.2011 16:44 Mig_35
- Re: 330XD 245hp 03.01.2011 15:42 Radkos
- 330XD 245hp 31.12.2010 13:36 Mig_35
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Performance 26.08.2010 22:11 Radkos
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Performance 14.08.2010 20:19 OS
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Performance 14.08.2010 18:56 Vampix(Diesel Power)
Další vozy BMW řada 3
-
BMW řada 3 (2005) Majitel: ypsilon
Přidáno: 5.6.2009 24309 Majitel 9.94 Uživatelé
-
BMW řada 3 (2006) Majitel: Wiii
Přidáno: 4.10.2009 117159 Majitel 9.94 Uživatelé
-
BMW řada 3 (2007) Majitel: Vampix(Diesel Power)
Přidáno: 4.9.2009 2549 Majitel 9.93 Uživatelé
-
BMW řada 3 (2005) Majitel: Loki
Přidáno: 9.5.2010 2810 Majitel 9.92 Uživatelé
-
BMW řada 3 (2005) Majitel: zezlik
Přidáno: 3.2.2008 3509 Majitel 9.92 Uživatelé