Recenze
BMW řada 3 320si
Technické info
Přezdívka auta BMW 320si Rok výroby 2006 Koupeno ojeté najeto [km]:71250 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1997 výkon [kW]: 127 kroutící moment [Nm]: 200 zrychlení 0-100 km/h [s]: 8.1 maximální rychlost [km/h]: 225 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 18 zavazadlový prostor [l]: 450 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 8.9
Popis vozu
Vítám Vás u mé recenze na již prodané auto. Přeji příjemné počtení.
Model 320si byl postaven pro homologaci na závody WTCC. Bylo vyrobeno pouze 2600 ks, a tak se toto auto stává něcím velice nevšedním a originálním. Oproti sériovému 320i bylo provedeno několik změn. Hlavní změny jsou na motoru, o to se z části zasloužila i divize BMW Sauber F1 - motor byl převrtán, ale byl mu zároven snížen i zdvih. Ve výsledku je motor v 320si asi jen o 2-3 ccm větší. Byl změněn kompresní poměr, motor se stal více točivým (max. výkon při 7000 ot./min a červené pole otáčkoměru na 7300 ot./min.) a určitě se změnilo ještě spoustu drobností. Dále byl odstraněn systém ValveTronic a byl nahrazen klasickými škrtícími klapkami a časování ventilů má na starosti systém bi-Vanos. Změna hřídele má za důsledek lepší reakce na plyn a neskutečnou "brzdivost" motorem. Další "drobnost" , které si všimnete na první pohled je kryt hlavy válců, který je z karbonu - tím ušetřili pár kilo na hmotnosti motoru a ještě k tomu na nejlepším místě - na vrcholu motoru. Těžiště se tím posunulo o něco níže a ve výsledku všechny provedené úpravy znamenají shozených 10kg z váhy motoru. Když se podíváme na podvozek, tak v sérii je Mkový podvozek. Další změna je, že brzdový systém je z 325i, čili původně nastaven na mnohem vyšší váhu, a zadní zavěšení kol je tu částečně z 330i.
Když se sečtou a podtrhnou všechny změny, tak se autu zvýšil výkon o 23 koní a točivý moment zůstal na hodnotě 200 Nm, pouze se jeho maximum posunulo na stupnici otáčkoměru, dále se o něco snížila hmotnost a vylepšil podvozek, tím pádem je celkový zážitek z vozu na silnici úplně jiný, příjemnější, přímý, agresivní a nezaměnitelný.
(bližší info: www.famousbmw.cz/?p=165 )
(reklama na Auto.cz http://www.auto.cz/macz-bmw-320si-22114 )
Tak to by bylo k popisu vozu všeobecně a pojďme se podívat speciálně na můj vůz. Značka BMW, model E90 a benzínový motor byla jasná volba, teď se už jen rozhodnout jaké. Byl jsem se podívat na pár 330i v sedanu a jednu 325i. Tím jsem z volby vyřadil 325i, ale pořád jsem dával možnost i ostatním motorizacím, ale sehnat 335i bylo mimo mé finanční možnosti.
Jednoho pochmurného dne (myslím, že to byla neděle) jsem seděl doma u PC a hledal inzeráty na BMW 3er E90. Narazil jsem na 320si. Netušil jsem oč se jedná a tak jsem začal prohledávat internet a zjišťovat informace. Autem jsem byl velice překvapen, ale moc důvěry jsem v něj nedával. Přeci jen na papíře zas tak oslnivé není. Ale znáte to, zvědavost mě donutila napsat mail prodejci (BMW Renocar Brno-Slatina) a domluvit si den, kdy bych se na auto zajel podívat.
Den se se dnem sešel a nastal den mé návštěvy v Brně. V salónu už mě očekával prodejce, který byl milý a všechny informace mi rád poskytl. Auto jsem si prohlédl zvenčí, nasedl jsem dovnitř a hned mě do očí praštilo poměrně kýčovité modré podsvícení v prostoru pedálů. Ale tak budiž. Zastrčil jsem klíček, nastartoval a rozezněl se laděný výfuk. Jeho zvuk je příjemně brumlavý a ve vyšších otáčkách až hrozivý. Následovala projížďka.
Nejprve mě svezl prodejce. Auto bylo na zimních pneu, ale i tak v letním čase drželo v zatáčce jak přikované. Bylo to úplně něco jiného v porovnání zážitku v 330i, ovšem výkon byl nižší a na rovince to znát bylo. V tu chvíli jsem se na 80% rozhodl. Autem jsem se ještě svezl já, ale jelikož jsem auto ještě neznal, tak jsem neznal ani jeho hranici a jel jsem radši o něco pomaleji.
Přijeli jsme zpět a začal jsem procházet výbavu a stav vozu.
Co se týče výbavy:
* bezklíčový přístup a start
* adaptivní světlomety
* střešní okno
* okna v elektrice
* vyhřívané sedačky vpředu
* středová dělená opěrka
* iDrive I + navigace BMW Bussines
* CD changer na 6 CD
* zatmavená skla
* komplet v kůži
* manuálně nastavitelná sedačka řidiče a spolujezdce
* Isofix
* zadní středová opěrka
* vak na lyže
* dvouzónová klimatizace
* multifunkční volant
* tempomat
* pneu runflat
* parkovací asistent vpředu i vzadu
* elektricky sklápěná zrcátka (+ sklápění při zařazení zpátečky)
* chlazený středový box
* automatické světlomety
* světelný paket (osvětlení pod klikami a při výstupu pod dveřmi)
* samozaclonitelné zpětné zrcátko (+ vnější polarizovaná zrcátka proti oslnění)
* sklopné opěrky hlav vzadu
* senzor deště
* kompletní M-paket (v sérii)
,možná ještě něco, ale teď mě to už nenapadá. Prostě auto bylo ve výborné výbavě, zbývalo už jen vybrat letní kola + pneu, jelikož původní na prodávaném autě se mi nelíbila. No a co se týče stavu vozu? Nebylo na něm nic v nepořádku, a tachometr měl natočeno necelých 31000.
Od té doby jsem dočasně jezdil do servisu Renocar Praha a můžu je jen doporučit. Vstřícnost a osobní přistup je velice milý. A hlavně mi spoustu věcí udělali zadarmo. Ale práce zadarmo se nedají dělat věčně a při první návštěvě servisu, který už nebyl zadarmo jsem se rozhodl navštěvovat neautorizovaný servis. Tímto děkuji Ypsilonovi za doporučení servisu, jelikož z mé strany naprostá spokojenost! A pokud něco nemůže vyřešit neautorizovaný servis, tak v Inveltu jsou moc příjemní.
Ideální obutí vozu:
Na léto doporučuji Michelin Pilot Sport PS2, které byli v porovnání s druhým typem co jsem zkusil - Bridgestone Potenza RE050A podstatně lepší. Jejich přilnavost za sucha i za mokra byla mnohem lepší a celkový dojem byl přesvědčivější.
Na zimu nevím - ozkoušel jsem pouze jedny a ty mi vyhovovali -Pirelli W 210 Sottozero.
Silné stránky
Silné stránky tohoto vozu jsou prakticky vše. Když se dostanete na okresky plné zatáček a všelijakých zákrutů, ideálně však na okruh, tak tam je esíčko jako ryba ve vodě. Chová se jako součást vašeho těla a vy přesně cítíte, co se právě děje a víte co přijde, pokud neděláte to co si žádá, dá vám to najevo. Podvozek je geniální, prožitek z jízdy je úžasný. Prostě v zatáčkách si na vás nepřijde jen tak někdo, ani německé sedany s obrovskými motory a třikrát takovým výkonem (ze zkušenosti 320si vs. S6 V10 a další "závodníci" na okreskách).
Takže bodově:
+ nízká hmotnost
+ nízko položené těžiště
+ ovladatelnost
+ je to "Bangle"
+ stabilita v zatáčkách
+ přesné řízení
+ přesné řazení
+ brzdy
+ pohodlné sedačky
+ kvalita kůže
+ tvar a poloha volantu
+ dobře vyvážený posilovač řízení
+ perfektní motor
+ výbava
+ exkluzivita v podobě 2600ks na světě
+ atraktivita (E9X vypadá v bílé a M-paketu nejlépe)
+ zvuk
+ jednání lidí v servisu
Slabé stránky
Pokud se na toto auto budeme dívat jako na německý sportovní sedan, tak nás zklame výkon motoru. Tohle auto na rovince není ničím úžasně rychlým a ani nikdy nemělo být. Pokud se ale budeme dívat na auto tak, jak si myslím že to zamýšleli konstruktéři ("polospeciál"), je to jedinečný kus a není mu po stránce ovládání co vytknout. Po technické stránce tedy vše v pořádku. Výtky mám pouze k ergonomii. Sedačky by také mohly mít lepší držení v zatáčkách, ale aspoň jsou pohodlné.
Takže bodově:
- tvrdší sportovní spojka
- tvrdší sportovní řazení
- nedůsledné boční vedení sedaček v horní polovině
- nedostatek odkládacích prostor
- vpředu chybí držáky na pití
- kelímek s pitím se špatně odkládá do držáku v zadní středové opěrce
- vzdálenost ovládání okének (vždycky začnu otevírat to zadní)
- navigace BMW Bussines (pouze šipky)
- cena nového DVD s navigací (aktuálně mám verzi 2009)
- menší otvor kufru
- spotřeba (reálná kolo 10 litrů na 100 km, za to to ale stojí)
- víko podlahy v kufru není zaaretované
(občas při prázdném kufru na nerovnostech poskakuje, řešení = síť)
- na zadních sedačkách se ve třech pohodlně cestovat nedá
- dražší servis
- absence teploměru oleje na přístrojové desce
- průměrnou spotřebu ukazuje BC o cca 2 litr vyšší než je podle tankování
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Odstraňování "krásného" tuzingu po minulém majiteli. Tzn. diody pod mřížkou chladiče (musel být odmontován celý přední nárazník!!! Ve výsledku se tim odhalila chyba proč správně nefungují adaptivní světlomety), diodové světla pro denní svícení, modré podsvícení u nohou řidiče a spolujezdce a znak "M" na víku kufru.
Byl odstraněn TuneKit PowerPedal, který zrychluje reakci na plyn, ale sportovnější jízdy tím u atmosferického motoru nedosáhnete, pouze to zvyšuje spotřebu (zhruba o 2 litry).
Auto při ostré jízdě papá trochu oleje. Takže jsem se rozhodl krmit olejem Castrol Edge 0w40, který už to papat přestalo. Ale spokojený jsem s 0w40 na 100% nebyl, jelikož při zahřátí byl až moc tekutý. Pak jsem tam dal 10w60 a ten dohromady se čtyř-válcem nešel (příliš dlouhý prohřev), takže zpět k 0w40 - ten se osvědčil nejvíce. Jedna výměna oleje cca 3000,- s prací. Ale jednou za čas je po výměně oleje potřeba seřídit ventily - cca 4000,- s prací, což se dá pouze v autorizovaném servisu.
Kompletní servisní prohlídka s výměnou kapalin, svíček a filtrů mě vyšla na 9000,- což není až tolik!
Prasklé čelní sklo od srážky s kamenem - to je dražší záležitost, jelikož musíte koupit sklo s dešťovým senzorem a dalšíma blbostma. Celková částka i s prací 680,- liber no a k tomu odřená kapota od toho kamenu. Tu jsem neopravil a zůstalo to na novém majiteli..
Výměna brzdových destiček vpředu i vzadu (lepší destičky) + výměna brzdové kapaliny (DOT-4) 7000,- i s prací.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Kupoval jsem to u prodejce BMW Renocar Brno-Slatina - BMW Premium Selection. Jednání bylo na úrovni a prodejce projevoval zájem o seriózní jednání.
Prodej - prodal jsem auto zdejšímu uživateli a ten je zatím spokojen. Jevil o mé auto zájem delší dobu. Nakonec se prodej jeho auta povedl a tak si mohl pořídit můj vůz. Doufám, že v jeho budoucí recenzi bude v části "Zkušenosti s prodejcem" jen samá chvála.
BMW - Sheer Driving Pleasure
Čas zhodnotit a pro vás reprodukovat chování a celkový výraz 320si na silnici a na okruhu. Vezmeme to tedy pěkně popořádku a zprvu si to auto v rychlosti zrekapitulujeme. Takže je to limitovaná edice BMW E90 v sérii 2600 kusů (z toho 500 s RHD), limitované je ve svém motoru a podvozku, tudíž největší změnou je chování na silnici. Rekapitulaci máme za sebou a jdeme se kouknout na realitu.
.: motor :.
Jedná se o podélně uložený řadový čtyřválec, který má rád vysoké otáčky. Takže pokud chcete aby motor byl připraven reagovat co nejlépe na vaše povely, je ideální ho držet nad 4000ot/min. Pak se odvděčí výborným pružným zrychlením a naopak pohotovým bržděním motorem (které je u 320si opravdu nevídané). Jen mě na motoru udivuje jeho výkon. Myslím, že BMW má bohaté zkušenosti s motory a nebyl by problém z tohoto motoru dostat klidně okolo 220 koní bez použití turba či kompresoru. Vždyť již spoustu let staré 320is má více koní než 320si z roku 2006.
.: převodovka :.
320si má jedinou možnou převodovku a to 6-ti stupňovou manuální. Dle mého názoru je to ze strany BMW opravdu ideální volba. Co se týče převodů, jednička je kratší, ale ostatní jsou v ideální délce. Je celkem snadné držet auto nad 5-ti tisíci. Dráhy řazení jsou krátké a velice přesné, takže se dá přeřadit velice svižně.
.: řízení :.
Volant perfektně padne do ruky, jeho velikost je akorát a tloušťka věnce mi také vyhovuje, navíc je z velice příjemné perforované kůže, na které se mi nepotí ruce. Co se týče posilovače, ten je nastaven na příjemnou a srozumitelnou odezvu při jízdě a velice snadným otáčením při parkování. To se jim vskutku povedlo. Co se týče přesnosti řízení - taktéž na výborné úrovni, kam řeknete tam bez protestů jede.
.: podvozek :.
Má dost tuhý charakter, v zatáčkách jsou náklony velmi malé, což je výhoda při ostřejší jízdě. Ale v kombinaci s pneu typu runflat je každá nerovnost poměrně dost cítit. Při přejížděni příčné nerovnosti je poznat o dost tvrdší zadní náprava. Vyvážení podvozku a celého auta je výborné, auto drží pevně stopu. Podvozek je také dost nízký, takže se musí dávat pozor na obrubníky při kolmém parkování.
.: brzdy :.
Jsou větší než na běžné 320i, brzdný účinek je na dobré úrovni a dají se dobře dávkovat. Na silnici nevadnou a na okruhu je vadnutí brzd na velmi nízké úrovni. Takže výměna není nutná. Takže spokojenost nejvyšší.
.: shrnutí :.
Když se zamyslím, tak 320si je velice povedený model, který má bohužel slabší motor než si zaslouží. Na sprintu ho předjede lecos, ale v zatáčkách nezná slitování. Né každý tomu autu porozumí a radši si pořídí za podobnou cenu 330i s podobnou spotřebou (na dálnici s přehledem nižší) a mnohem více koníky. Ale pokud milujete jízdu v přesné stopě a nemáte na to mít dvě auta, sedan na běžnou jízdu a sporťák na projetí po silničce za vaším barákem či na okruh, je to auto vašich snů. Respektive, pokud chcete od BMW lepší podvozek u E90, tak pak už musíte jít leda do M3.
Novinky v recenzi
Prodáno
Auto bylo úspěšně prodáno zdejšímu uživateli. Věřím, že bude nadmíru spokojen, tak jako jsem byl i já - budu na svého okruhového učitele s láskou vzpomínat!
Dotazy a připomínky směřujte do SZ!!
S pozdravy, Váš Wii!!
Podložky
Zdravím uživatelstvo MACZ,
dnes, po dlouhém rozhodování, jsem na zadní nápravu nasadil podložky, které jsem zakoupil od Ypsiho. Mělo by to přidat stabilitu v zatáčkách.
S pozdravy, Wii
PS: Podložky jsem po krátké době zase sundal. Tím že byla zadní kola vychýlena ze stopy předních, tak na nerovnostech zadek uskakoval. To bylo docela nepříjemné.
Nürburgring - Nordschleife
Zdravím uživatele MACZ.
Po dlouhé době přináším novinku, ale o to lepší novinku.
6.-8.8.2010 jsem měl svou premiéru na světoznámé severní smyčce, v takzvaném zeleném pekle. Sešel jsem se tam ještě s Ypsilonem, Rarschem a OSem - takže takový BMW víkend.
Chlapi vyrazili už v pátek ráno a já za nima dorazil až později, měl jsem ještě nějaké povinnosti. V pátek jsem si dal jedno cvičné kolo, které jsem ani neměřil a pak se zavřel okruh a šlo se na večeři.
V sobotu toho ale bylo už více. Dopoledne jsem zajel celkem 7 jízd a postupně jsem se zlepšoval, začínal jsem si více pamatovat trať a opět jsem se pořádně sžíval se svým jedinečným autem. V souhrnu. Dopoledne jsme s Ypsim dali 9:29 což už byl sám o sobě veliký úspěch... Já jel NS potřetí dokola a Ypsi počtvrté. Ale u těchto časů jsme nezůstali. Později jsem nabral Rarsche a ten mi natočil on-board video, při kterém jsem zajel čas 9:19 okolo NS. Byl jsem z toho opravdu nadšený!!!
Poté jsme si dali trochu oraz a pak mě Rarsch taky svezel... Teda řeknu vám, ten za to umí vzít!! Moc pěkná jízda! Ale bohužel Rarsch musel poté odjet domu. Takže odpoledne jsme jezdili už jen ve třech. Každý jsme si koupili 4 jízdy a šlo se na to.
Vyjeli jsme na okruh na první dvě kola ze čtyř. První kolo v pořádku, ale čas nic moc. Pořád nás někdo brzdil. No a druhý kolo bylo super, měl bych skvělej čas, ale co se nestalo... Po polední pauze jsem kouknul na stav benzínu a zbývala čtvrtka nádrže, takže jsem si řekl, že to na dvě kola musí stačit! Ale nestačilo. 3 zatáčky před koncem mi zakuckal motor a já na blikačky pomalu kousek ještě dojel. Naštěstí mi došlo oč jde a taky mi o tom vyprávěl Rarsch (levotočivé zatáčky nepustí benzín z nádrže). Takže jsem to zase natočil a klidnou jízdou dojel cca poslední kilometr a na benzínku. Pak jsme se nakonec rozhodli, že dáme ještě ty dvě kola, která nám zbývala. Takže jsme opět vyrazili na trať.
První kolo jsem prolétl s výsledným časem 9:18, takže o vteřinu zlepšení. A druhé kolo této serie, celkově moje 12té kolo na Nordschleife jsem zajel za 9:14!!! Byl jsem z toho opravdu šťastný!
Na NS je krásně vidět, že to není jen o koních, že je to hodně o podvozku, o váze a pazourách. Člověk tam občas v zatáčkách tlačí GT3ky a další podobná auta, což by na papíře byl výsměch. Čili abych to shrnul. Prožil jsem víkend plný zážitků s kamarády, které jsem poznal přez MACZ. Takže děkuji MACZ!!!
S pozdravy Wii
PS: Nordschleife mně přesvědčila, že si esíčko mám nechat!!
PPS: Fotky dodám, až nějaké najdu, nebo je vyzískám od OSe či Ypsiho. Video dodám také, točil ho Rarsch.
Video z Mostu
Po dlouhé době jsem se dokopal a vložil jsem na Youtube video z Mostu z 20. března ze dnes otevřených jízd. Snad se bude líbit!
PS: na Youtube si ho můžete pustit i v HD! A kdy už tam budete, nezapomeňte kliknout na "Subscribe" (Odběr)!!
Cadwell Park
Zdravím uživatelstvo MACZ.
Včera jsem navštívil Britský okruh Cadwell Park, který se nachází nedaleko Lincolnu. Okruh je to úžasný a zábavu si tam opravdu užijete!! No co vám budu povídat, bylo to ještě tak o dalších 80% lepší než Brands Hatch a něco se i naučil.
Nebudu opakovat jaký je tam systém atd., jelikož na všech okruzích je to tu stejné. Ale mám nový poznatek, respektive radu pro řidiče zadokolek. Tuto radu jsem tam dostal od řidiče Safety Caru - BMW M3, který celý život závodil (nyní je mu cca 65 let) a nyní jezdí už nějaký ten rok jako řidič Safety caru.
Jde o průjezdy zatáčkou na okruhu. Ačkoliv jsem si myslel že ideální je jít na brzdy, pak jít z brzd a začít se točit do zatáčky (čili v samotném manévru nebrzdit). Pravda je jinde. Poradil mi, abych šel na brzdy později, ale brzdil až do Apexu (na předku máte váhu a tím se ztratí všechna nedotáčivost) a pak teprve na plyn a to už vás vytáhne ven. Pravda je taková, že to vskutku brilantně funguje!!! Nevím rozdíl na kolo, ale viděl jsem to na přeřazování na každé rovince po zatáčce. Prostě jsem musel přeřadit na vyšší převodvý stupeň dříve -> takže rychlejší průjezd zatáčkou!!!
Toť vše co jsem vám chtěl říct!!
S pozdravy, Wii
PS: Video není, jelikož mi moje upevnění kamery nepovolili.
Malý edit
Provedl jsem krátký edit recenze, doplnil jsem nové informace a zaktualizoval jsem věty o okruzích. Kdo tu recenzi nezná podrobně nebo ji nečetl nedávno, nejspíš to ani nepozná. Ale můžete to zkusit!
Brands Hatch - track day
Tak pánové, z CR mám jen jednu zkušenost z okruhu, ale z toho co jsem zažil včera (21.4.2010) jsem nadšený mnohem mnohem více!!!!
Zaprvé, v briefingu vám řeknou jak musíte jezdit, respektive jak předjíždět! To znamená, žádné předjíždění v zatáčkách a předjíždí se až když vám ten před vámi dá nějak najevo že můžete jet! Takže většinou dáte blinkrk ke kraji a sundáte na chvilku nohu z plynu a jede se dál. Všichni to tam dodržují a nebyl nejmenší problém. Takže to je první velké plus zdejších okruhů.
Zadruhé, všichni musejí mít helmy!!
Zatřetí, na začátku jsou dvě kola se safety car, jsou to zahřívací kola a předcházejí tím tomu aby tam někdo odrovnal motor!!!
Začtvrté, jezdí tam vskutku zajímavá auta! Potkal jsem tam Galla Superlegera, hromadu Lotusu Exige, RX-7, hodně M3 atd atd.
Zapáté, díky skvělé organizaci nečekáte v žádné koloně, ale vždy jste vyvoláni v rozhlase (je to rozdělené podle barev nálepek, které vám dají).
Zašesté, když se roztočíte, nebo vjedete na trávník, musíte navštívit boxy, kde vám zdarma zkontrolují všechny komponenty podvozku (zda-li není něco poškozené) a pak jedete dál - naštěstí jsem tam nemusel.
Zasedmé, prostě je to skvělý zážitek!!! A taky mě ještě překvapilo, jak je moje auto konkurence schopné a dokázalo se držet mnohem výkonějších aut a některé výkonější i předjet! Možná je to tím, že tento okruh je jeden z jeho domovů v profi soutěži. Těžko říct.
Tak toť vše co bych chtěl říct.
Přeji hezký den, Wii
Zahájení sezóny - Autodrom Most
Zdravím MACZ a přináším krátké info ze sobotních volných jízd z Mosteckého okruhu.
Jízdy byli super, ráno sice pršelo a jezdilo se na vodě, ale okolo 11té začalo svítit slunce a odpoledne se už jezdilo na suchu!
Ráno, v první jízdě, jsem jel za rarschem (jelikož jsem trať vůbec neznal), ale ten na mokru dostal smyk a kousek se projel po trávě - dostal jsem se tedy před něj a jel jsem sám - důsledek - v jedné zatáčce (za bránou Matador) jsem dostal smyk, ještě jsem si nepamatoval dobře trať a zrovna jsem dojížděl k Felicii, ta uhla ke straně a tak jsem myslel, že mi nechává vnitřní stopu... Ale ukázalo se (během vteřiny), že si najížděl, protože ta zatáčka není z těch nejrychlejších! Prostě jsem si myslel, že je míň ostrá... Hodiny byli na světě, ale zůstal jsem na trati!
No jinak ohledně stabilizace, dokud bylo mokro, jezdil jsem na DTC, takže napůl vypnuto a když trať oschla, tak jsem si na 3 kola vypnul stabilizaci úplně, ale měl jsem z toho trochu respekt:
1) Byl to můj první okruh v životě
2) Auto nezbytně za týden potřebuju, takže i malá nehoda by mi pokazila plány na následující dva měsíce...
Jinak z MACZ se tam sešlo pár lidí - já, Rarsch, Certina, OS, Tharas, Hanss, Mateo Mendosa, Dima, Zonixx se svou LadyKa, Tofoj, Padam (který tam přišel o brzdové destičky) a možná ještě někdo... Jo ještě tam byl uživatel JasteR s Octavkou a ta tam dojezdila... Respektive, uprostřed jízdy musel zastavit a následně byl odtažen...
No to je snad vše, jen nakonec - všem doporučuju si na okruh zajet, je to skvělý zážitek a odnesete si z toho i dobré a užitečné zkušenosti!
PS: Pár fotek je v galerii - tímto za ně děkuji Certinovi, OSovi a panu Bačovi ;-)
Menší události
Tak, konečně jsem se dokopal k tomu, abych napsal novinku.
V posledních pár týdnech se událo pár změn:
1.) Konečně jsem nechal vyměnit mřížky u mlhovek, a tak už tam nenajdete ani zůstatek po těch úděsných diodových světlech na denní svícení.
2.) Nechal jsem také odstranit osvětlení pod nohama u řidiče a spolujezdce v modré barvě a nyní už i tam svítí pouze origo lampy.
3.) Auto prošlo celkovou servisní prohlídkou s výměnnou všech náplní a filtrů, svíčky jsou tam originál BMW a olej jsem volil Castrol 0w40.
4.) V tomto týdnu budu přezouvat na letní kola, takže už budou fotky i na letních, mnohem hezčích kolech.
5.) V tomto týdnu už budu snad mít na zádi označení 320si, čímž chci i poděkovat uživateli "320si" za nalakování tohoto označení do černého lesklého laku (byl by to jediný chromovaný detail na autě a to by se mi nelíbilo).
6.) Koupil jsem speciální stativ, který se dá uchytit na auto (zevnitř i zvenčí) a tak snad brzy bude nějaké (už obstojné) video z jízdy!!
7.) Auto mě stále převelice baví a vždy se těším až do něj zase usednu!!
Sraz v Brně
Nad mé očekávání se sešlo opět dost motoristů!!! Ačkoliv jsem čekal, že se objevi max tak 3 lidi, sešlo se nás hned 6... Takže díky za sraz a upněte ty fotky! Srázek to byl povedený!
Děkovačka z fotosoutěže
Jsem šťasten za získání prvního místa ve fotosoutěži, je to pro mně velké uznání a doufám, že je to zasloužené!
Samozřejmě za takovýmto úspěchem nemůže stát jeden člověk - chtěl bych tedy poděkovat panu Zezulkovi (Richiemu už do zad.ku leze Ronault) za stránky MACZ, dále Kubyyykovi za vytvoření Fotosoutěže, samozřejmě mojí mámě a tátovi, že stvořili mě, dále velké díky patří mé přítelkyni za psychickou podporu a mé sestře za asistenci při focení.
Nasmím zapomenout poděkovat BMW AG - ať už panu Banglovi za E90 či divizi BMW Motorsport za vyladění mého stroje, společnosti Lexus - tím pádem i Toyota Motor Corporation za vytvoření RX450h, který mi nasvítil mé 320si, v neposlední řadě také společnosti Fujifilm Corporation, která se zasloužila na výrobě mého fotoaparátu.
Nakonec si nechávám to nejdůležitější - největší díky patří všem co hlasovali pro mou fotku a vůbec všem co tu na MACZ pravidelně i nepravidelně navštěvují diskuze nebo se zúčastňují fotosoutěží!
2 srazy ve 2 dnech (podruhé)
Zdravím všechny uživatele MACZ. Ale hned ze zacatku se musim omluvit, že dnes neprodiskutuji sraz u KFC s MoDem a dalšími (6.1.2010) a sraz s RSKou z Brna a dalšími (7.1.2010). Nejde mi doma internet a moje slečna není zrovna nadšená, že nahrávám fotky na MACZ a nevěnuju se podrobněji radši jí. Takže zítra (pokud doma pujde internet) novinku rozepíšu do podrobností a rád s každým pokecám o srazech atp.
Sraz
Tak jsem se dnes zúčastnil srazu pořádaného Subaristkou. Dorazila ona, Element5, já a kamarád Subaristky ze Subaru klubu. Srázek byl příjemné zpestření jinak nudných "posvátkových" dní. Fotky mé 320si, Elemantova Volva V70 R, Subaristky WRX STi a jejího kamaráda WRX jsou níže.
Dva rychlé srazy + Nové navigační DVD
Tak včera proběhly dva rychlé srazy, první již za tmy s Danem (320si), kterému tímto děkuji za Navigační DVD. Sešli jsme se v Praze 6 na rychlý pokec a Dan mi řekl, že náhradní elektronický klíček, který si musel nechat udělat, stojí šest a půl tisíce!!! Takže doufám, že ho potřebovat nebudu!
Druhý sraz proběhl až v pozdních večerních hodinách v nedaleké Kutné Hoře s Olííím a jeho kamarádem. Pokecali jsme, kluci mi ukázali své oblíbené parkoviště a protáhli tam 306 sedan po faceliftu, což prý je v čechách vskutku neobvyklé auto. Na parkoviště se ještě přijel podívat čerstvý majitel nové Z4, kterou měl ještě na převozních značkách z reichu.
Oba srazy byli jen o pokecu, a tak nečekejte žádné nové fotky, ty můžete očekávat po Novém roce do fotosoutěže!
Přeji pěkný zbytek víkendu, Wii
Srázek se Subaristkou a Ypsilonem
Zdravím všechny zapálené posluchače!
Dnes proběhl první srázek uživatelky Subaristka, mně a Ypsilona, čímž můžeme vyvrátit pochyby o vlastnictví a existenci speciálu Subaru WRX STI N4 N11 SPEC C, které sem bylo včera přidáno.
Srázek byl zdařilý, ale zklamalo mě, že můj původní plán udělat "Dirty fotos" se tak úplně nepovedl. Ve výsledku měl jak Ypsilonek tak Subaristka auto poměrně čisté a já tam s tou špínou působil trochu jako exot... Ale určitě né takový exot, jako Subaristka se svým závodním speciálem, který poutal neskutečnou pozornost už z dálky a ještě větší, když někde zaparkoval. Auto je hlučné (nic jiného jsem od takového vozu ani nečekal), je krásné (opravdu nádherný kus techniky), je o něj dobře staráno (s láskou a péčí) a celkově se mi velice zamlouvalo.
Jinak na srazu jsme pořešili spoustu témat z motorismu (což si ani nepamatuju, kdy jsem toto téma naposledy s holkou řešil), probrali jsme MACZ (vysvětlili Subaristce jak tu co funguje a zdejší poměry) a samozřejmě soukromé životy či běžná témata, o kterých se lidé podobného věku baví. S Ypsilonem se znám, a tak vím že s ním je každý srázek zábava, slečnu jsem dnes měl tu čest poznat a mohu tímpádem říct, že je to milá nezávislá mladá dívka s nadšením pro motorismus a hromadou témat k diskuzi.
Takže hodnocení srazu: 10 z 10 a fotky přidám během chvíle.
Západní a severní čechy
Tak jsem se vrátil z okolí Chomutova, Mostu, Teplic a Ústí nad Labem. Navštívil jsem hranice na přechodu Hora sv. Šebestiána a tam bylo vskutku zamrzlo. Ve chvíli nepozornosti (věnoval jsem se společnosti v autě) jsem nezpozoroval námrazu v zatáčce a já ,jakožto nepřipraven v tu chvíli reagovat, jsem se s autem roztočil a udělal otočku o 540°, naštěstí jsem auto udržel na silnici, ačkoliv ke konci mělo tendence sjet do příkopu (ufff, ještě že to tak nedopadlo!!).
Jinak silnice v Západočeském kraji jsou v celkem špatném stavu, podél silnice se všude válí uhlí a všude jsou díry. Celkem mě i zaujala silnice I/13 z Chomutova do Mostu, která (díky erozi a zemním propadům z hornického průmyslu) byla zvlněná jak plastové křídlo na negarážovaném Favoritovi...
Ústecký kraj je na tom trochu lépe, obvzlášť krásná cesta vede od Hřenska, přes Děčín a Ústí nad Labem až do Lovosic... Není to sice žádný ráj pro řidiče, ale táhne se podél Labe a je to velice uchvacující.
Fotky najdete níže!
S pozdravy, Váš věrný Wii
Změny v recenzi
Proběhla (myslím) poslední ú(o)prava mé recenze - a to po stránce gramatické a stylistické. Tímto bych chtěl také poděkovat Sampusovi za ochotu, se kterou vyhověl mé žádosti o pomoc při této o(ú)pravě. A opět všechny co si recenzi přečtou vyzývám, aby vznesli i tu nejmenší kritiku.
Výlet do Plzeňského kraje
Na víkend jsem vyrazil s přítelkyní do Plzeňského kraje, měl jsem tam brigádu. Nafotit mosty na pár silnicích první třídy. Tamní silnice pro mě byly ovšem velkým překvapením. Většina z nich jsou opravené silnice a uplně na jihu kraje je Šumava. Krásné klikaté silničky s novým povrchem a občasnými serpentýnami.
DOPORUČUJI silnice na pěkné svezení:
I 27 z Železné Rudy do obce Běšiny
II 190 z Železné Rudy do Nýrska a dále po II 192 do křížení se silnicí I 22
S pozdravy Wii
Změny v recenzi
Přečetl jsem si svou recenzi znovu a trochu ji upravil, některé informace se opakovaly pořád dokola. Jinak kdyby jste tam našli něco co se Vám nezdá, budu potěšen kdyz mi to dáte do komentáře nebo pošlete v SZ.
Díky, s pozdravy Wii
Přidáno nové video z jízdy
Tak se to konečně povedlo, s YouTube jsem bojoval asi 4 dny, nikdo nevěděl proč mé video nechce přijmout a ani po konvezi do přesného formátu, ideálního pro nahrátí na YouTube, se to nepodařilo. Nakonec se ukázalo, že za to může moje pomalé připojení.
Video je točené cestou domu. V první části vám možná bude připadat zdlouhavý průjezd vesnicí (tam jezdim 50), v lese (v druhé části videa) by se samozřejmě taky dalo jet mnohem mnohem rychleji, ale chytrému člověku dojde, proč tak nejedu! Příjemnou podívanou!
2 srazy ve 2 dnech
Takže dnes jsem měl další srázek, po včerejším velmi vyvedeném s Ypsionem, který měl poměrně zajímavou zápletku (viz. níže) jsem se dnes sešel s nedaleko bydlícím Olííím.
Parádně jsme pokecali, pořešili věci o kterých se chlapi běžně baví (auta, ženský, MACZ atp.). Nafotili jsme pár fotek, povozili jsme se a okomentovali jsme si auta. (podrobněji na profilu Olíííka http://moje.auto.cz/Oliii/banan.html )
Následovalo jídlo, Olííí si ještě nechal uděla fotku s mým autem a já šel makat na fotkách. Objevil jsem novou funkci ve Photoshopu, takže i přes to, že vlastním pouze foťák na mobilu ty fotky mají správný reálný odstín barev.
Tak zase někdy Banáne!!
S pozdravem, Váš Wii
Vtipné setkání
Tak se dnes konal malej plánovanej srázek 330i a mé 320si. Aka Ypsilon(p4lm330i) a Wii-Jay. S Ypsilonem jsme se sešli na střeše OC Chodov a nafotili pár fotek. Předpokládal jsem, že to bude tak na dvě hoďky, ale....
Začali jsme probírat vše ohledně aut a tohoto serveru. No a co se nestalo - Ypsilonek zapomněl vypnout zapalování, výsledek? Po zhruba dvou a půl hodinové debatě a útoku pracovníka OC Chodov na naše počínání (focení je tam prý zakázané ??) jsme se chtěli přesunout na poslední místo fotek. Přeparkoval jsem a 330i se stále ani nehnula, že by telefon? Kdepak, baterka se vyplácala z dvouhodinového hraní hudby a zapnutého velkého svítícího displaye. Takže jsme začali řešit kam připojit kabely! No původní nápad připojení přímo na baterku byl špatný ale "přítel na telefonu" nám poradil.
Mezitím nám ovšem pomalu ale jistě končila doba neplaceného parkování a jak každý ví, garáže u obchoďáků jsou celkem mastný po vypršení 3 hodin na nákupy. Nakonec jsme přišli na to, jak dopravit dva lístky s jedním autem na střehu OC.... Přišel jsem na to vlastně náhodou. Problém číslo jedna byl vyřešen a pokračovalo se baterií. Auto které přivezlo kabely bylo už na místě a vše šlo jak po másle.
Ypsilon mě pak provezl a musím uznat že to auto má něco do sebe!!! Výkonnost a obrovská chtivost jít za plynem je výborná. Ale esíčko to neni :D
Dali jsme si pak jídlo a dorazil OS, který dovezl Ypsilonovi nové pedály z produkce BMW Performance a já vyrazil domů. V dešti mi to opět celkem hezky klouzalo - a viděl jsem že ne jen mně... (solidní bouračka 4 aut v Mukařov na křižovatce s hasičema)
PS: Fotky najdete níže
S pozdravy, Wii
Rozšíření recenze
Dnes jsem přidal další část recenze. Hodnotí jednotlivé části auta a celkově ho shrnuje. Přeji hezké čtení!
S pozdravy, Váš Wii
Pátračka
Tak jsem se k tomu konečně dostal. Začal jsem pátrat po původu úprav mého milovaného auta. Začal jsem na stránkách www.tunekit.com, na kterou mě odkazoval nápis na "kouzelné" krabičce jménem PowerPedal, která je u mého auta úplně k ničemu. Hledal jsem cenu a kompatibilitu s dalšími modely BMW. Dle mého zjištění je to víceméně kompatibilní s každým BMW s elektronickým pedálem. Takže víceméně vše od roku 2001. Ale cenu jsem tam nenašel. Hledal jsem dále a narazil jsem na stránku české tuningové firmy, kde jsem cenu našel. Doteď mi nejde do hlavy, jak za tu krabičku (u dieslu by smysl měla) někdo může dát deset a půl tisíce!!! No a po krátkém prohlížení stránky jsem narazil na fotky mého auta z dob úprav. Bohužel u fotek nebyl seznam provedených úprav, takže jsem jim poslal maila a doufám, že mi tyto informace brzy poskytnou.
S pozdravy, Wii
Přidat názorDiskuse: BMW řada 3 320si
- Re: Tuk tuk na palici 25.06.2013 14:51 Wiii
- Re: Tuk tuk na palici 25.06.2013 09:04 bigsoul
- Re: Tuk tuk na palici 23.06.2013 20:07 David Silver
- Tuk tuk na palici 23.06.2013 19:42 cobra.s
- Re: Problém převodovky? :-! 20.12.2012 17:43 white label
- Re: Problém převodovky? 20.12.2012 17:40 white label
- Re: Problém převodovky? 20.12.2012 15:59 Merkur
- Re: Problém převodovky? 20.12.2012 13:42 Mates81
- Re: Problém převodovky? 20.12.2012 11:32 Brandon Walsh
- Re: Problém převodovky? 20.12.2012 11:23 woody-alien
- Re: Problém převodovky? 20.12.2012 10:51 NoSwear
- Re: Problém převodovky? 20.12.2012 08:53 woody-alien
- Re: Problém převodovky? :-! 20.12.2012 08:46 woody-alien
- Re: Problém převodovky? 20.12.2012 07:13 Wiii
- Re: Problém převodovky? :-! 20.12.2012 00:09 white label
- Re: Problém převodovky? :-! 19.12.2012 21:47 Wiii
- Re: Problém převodovky? :-! 19.12.2012 21:35 Ronault.
- Problém převodovky? :-! 19.12.2012 21:31 Wiii
- Re: Call of the Wild 18.12.2012 11:41 white label
- Re: Call of the Wild 18.12.2012 01:40 Vampix(Diesel Power)
- Re: Call of the Wild 17.12.2012 12:20 white label
- Re: Call of the Wild 17.12.2012 08:23 Wiii
- Re: Call of the Wild 16.12.2012 01:06 Vampix(Diesel Power)
- Re: Call of the Wild 15.12.2012 21:59 white label
- Re: Call of the Wild 15.12.2012 21:35 Vampix(Diesel Power)
- Re: Call of the Wild 13.12.2012 21:21 white label
- Re: Call of the Wild 13.12.2012 17:16 woody-alien
- Re: Call of the Wild 13.12.2012 14:52 Wiii
- Re: Call of the Wild 13.12.2012 13:12 Brandon Walsh
- Re: Call of the Wild 13.12.2012 12:23 Wiii
Další vozy BMW řada 3
-
BMW řada 3 (2005) Majitel: ypsilon
Přidáno: 5.6.2009 24309 Majitel 9.94 Uživatelé
-
BMW řada 3 (2007) Majitel: Vampix(Diesel Power)
Přidáno: 4.9.2009 2549 Majitel 9.93 Uživatelé
-
BMW řada 3 (2005) Majitel: Loki
Přidáno: 9.5.2010 2810 Majitel 9.92 Uživatelé
-
BMW řada 3 (2010) Majitel: Radkos
Přidáno: 17.5.2010 18410 Majitel 9.92 Uživatelé
-
BMW řada 3 (2005) Majitel: zezlik
Přidáno: 3.2.2008 3509 Majitel 9.92 Uživatelé