Recenze
BMW řada 3 318d
Technické info
Přezdívka auta bawo Rok výroby 2007 Koupeno ojeté najeto [km]:9389 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1995 výkon [kW]: 90 kroutící moment [Nm]: 280 zrychlení 0-100 km/h [s]: 9.3 maximální rychlost [km/h]: 213 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 6.7
Popis vozu
Původním autorem recenze je uživatel s nickem "chivas".
Tak pred 2oma dnami som nasiel rano na "mojom" bawe 1 rozbite lave zadne okno na dverach. Nejakemu dobrakovi sa zdali zaujimave papiere (vytlacene pdfko) co com nechal na zadnych sedadlach.
Tak som auto vratil a dali mi 318d. Navigacia, dazdovy senzor, tempomat atd. Nema vyhrievane sedacky, ale ani neni treba kedze uz teplota tu v juznej francii dosahuje okolo 14 st C.
(i ked rano by potesilo).
Prve presadnutie z triedy 1 do 3ojkovej triedy ma sprevadzalo miernym sklamanim. Jednak interier nebol tak zaujimavy (cool, fancy) ako v jednotke. Kedze uprednostnujem vacsie auta s pociatku som ako jedine pozitivum oproti jednotke videl len priestranstvo. No s pribudajucimi km-ami sklamanie odchadzalo a ja som nadobudal pozitivnejsie pocity. Zacalo to velmi prijemnym a hladkym radenim v porovnai s jednotkou (a isiel som aj na 120d kde radenie bolo fakt tuhe).
Radenie velmi prijemne teda, volant potiahnuty kozou prijemny na omak a zvlast ucinejsi posilovac. Samozrejme aktivny. Vozidlo v pruznosti mierne zaostava za 118kou, ale nie je to lenoch. Samozrejme clovek by ocenil nejaku 320d, alebo este lepsie 330d, ale pokial nie je zavodnik tato motorizacia je absolutne dostacujuca. Rychlost clovek nevnima, a po okrskach sa mu zda ze normalna premiestnovacia rychlost je 150km/h. A pokial musi zbrzdit na 90 koli pocestnemu pred nim, ma pocit ze nieco nie je v poriadku. Pri rychlosti nad 140 motor nie je pocut, resp prehlusuje ho prudiaci zvuk spojeny s hlukom od pneumatik.
Pridem hned k negativom, ktore mi vadia. Zacnem asi s ovladcmi na otvaranie okien vodica resp ovladanie zrkadiel. Sofer ako ja cca 183cm musi uplne natiahnut lavu ruku aby dociahol na spinac okna, a zrkadiel. Keby to pani bayeraci posunuli o par cisiel do zadu, nic by sa nestalo. Takisto mi chyba madlo na dverach - cim sa zatvaraju dvere. Okrem vodica to maju vsetky dvere.
Dalej, laktova opierka. Pokial prstami obopnem volant a palcom chcem prepinat stanice na radiu tak laket mi nedociahne na opierku. Ked oprem laket o opierku, mozem prepinat iba ukazovakom. Otazka teda znie, preco je na laktovej opierke vyrez na strane vodica. Asi to vyzera krajsie, ale straca to ucel.
Odkladace poharov ? Bud neviem kde su, alebo tam fakt nie su. Pre cestujucich na zadnych sedadlach je to vyriesene velmi prakticky; v laktovej opierke. Nezda sa mi ze by majitel 3ojkovej rady sedaval v zadu.
Spociatku mierny chaos z navigacie, ale to bolo skor dane mnoznstvom informacii a nastaveni. Staci par km, a trosku sa s tym pohrat. (aj tak sa mi zda ale ze dotykove ovladanie obrazovky je praktickejsie, ako je tomu napr u lexus I-triedy).
Ale napriek tymto negativom som velmi spokojny a po dnesnych 400km mam dobry pocit s auta. No a spotreba 6.6 co si myslim ze je slusna. To uz teda prechadzam k pozitivam, a jedno z najvacsich pripisujem k ovladaniu tempomatu. Packa pod smerovkami, brnknete s nou dopredu a uz ho ma. Zatlacite opat do predu a medzi budikmu sa vam zjavi pozadovana rychlost. Smerom do zadu, rychlost zmensujete. Pri stlacenu brzdy alebo spojky sa samozrejme deaktivuje a pokial sa chcete vratit na pozadovanu rychlost jednoducho zatlacite packu smerom k volantu a uz idete.
Velmi sa mi paci ukazovatel okamzitej spotreby, pod otackomerom. Zda sa mi praktickejsi ako digitalny. (myslim ze takyto ma len bmw a robi to tak uz dost dlho).
Takisto ocenujem zvysovanie hlasitosti audia v zavislosti na hlucnosti z okolia.
Silné stránky
Minimalna hlucnost,
napriek najslabsej motorizacii, slusny vykon
Podsvietenie interiera v noci,
ovladanie tempomatu
audio
brdy
DSC
lahke radenie
Slabé stránky
mierne horsia dynamika
absencia drziakov na pohare v predu
laktova opierka
ovladace okien resp zrkadiel
interier
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
zatial nic
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
s pozicovne
Novinky v recenzi
Dnes som po slabych 200km slusnej jazdy a 40% na dialnici cca 120kou zrazil spotrebu na 6.2 Ako sa ale poznam, dlho to nevydrzi.
Video
Přímý odkaz na video.
Další vozy BMW řada 3
-
BMW řada 3 (2005) Majitel: ypsilon
Přidáno: 5.6.2009 24309 Majitel 9.94 Uživatelé
-
BMW řada 3 (2006) Majitel: Wiii
Přidáno: 4.10.2009 117159 Majitel 9.94 Uživatelé
-
BMW řada 3 (2007) Majitel: Vampix(Diesel Power)
Přidáno: 4.9.2009 2549 Majitel 9.93 Uživatelé
-
BMW řada 3 (2005) Majitel: Loki
Přidáno: 9.5.2010 2810 Majitel 9.92 Uživatelé
-
BMW řada 3 (2010) Majitel: Radkos
Přidáno: 17.5.2010 18410 Majitel 9.92 Uživatelé