Recenze

10 Majitel

Renault R25 Baccara 2.9 V6

9.62 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Renault R25, foto 1 Renault R25, foto 2 Renault R25, foto 3 Renault R25, foto 4 Renault R25, foto 5 Renault R25, foto 6 Renault R25, foto 7 Renault R25, foto 8
Renault R25, foto 9 Renault R25, foto 10
 

Technické info

Přezdívka auta Baccy Rok výroby 1991 Koupeno ojeté najeto [km]:233000 palivo: benzin počet válců: 6 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 2849 výkon [kW]: 110 kroutící moment [Nm]: 225 zrychlení 0-100 km/h [s]: 9.3 maximální rychlost [km/h]: 208 počet rychlostí: 4 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 15 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 9.3

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "PavelR25".

Na první pohled auto, které nevzbudí závist a tak na něm za rok a půl nepřibyl ani jeden škrábanec od klíče. Při koupi jsem se rozhodoval mezi R21 a R25. Pětadváca zvítězila proto, že byla plně pojízdná, s novou technickou, brzdovými destičkami, olejem atd.
Abych se přiznal, nevěděl jsem o ní skoro nic. V tuto chvíly jsem moc rád, že jsem se rozhodl pro tento model. Auto svým prostorem a velikostí patří k těm větším. Uvnitř je tolik místa, že když za jízdy hledám něco v přihrádce spolujezdce, ztratí se má hlava pod volantem, jak se musím naklonit. Vzadu si nikdy nikdo neztěžoval, že by měl málo místa. Zadní sedačky se dají složit pouze dohromady, ale vznikne potom dokonalé letiště, kde se dá v klidu přespat.

Co se týče konfortu, je na tom velice dobře. začněme světlomety. průměrně svítící potkávací světla doplňují druhé paraboly dálkovek. Řídil jsem mraky aut, ale R25 má dálková světla jako žádné jiné. když jedete lesem, tak ho osvítí způsobem, že se člověk cítí téměř jako ve dne. Efekt světelné houkačky se osvědčil vždy. Stačí jednou probliknout a cesta se pokaždé uvolní. Když zapnete typicky žluté mlhovky, zvláště na sněhu vypadá dokonale. Dál bych chtěl zmínim velice praktické pístové vzpěry na veliké kapotě. nemají problém ani v zimě. Obejdeme-li auto k víku kufru, příjemně nás překvapí elektrické dovírání. Eliminuje se tak tlaková vlna pro cestující uvnitř, kterou většina zná, když se Vám někdo snaží ZABOUCHNOUT kufr. Zde jen víko položíte a ono se samo přitáhne.
Když už jsme v tom kufru nemohu bez povšimnutí odejít bez zmínky
"kufr v kufru". Do modelů Baccara (označení maximální výbavy) se montoval pod plato kožený kufr, který se využívá přednostně pro oblečení a jiné lehké věci. mimochodem velice praktická věc, když nechcete aby se vám věci v každé zatáčce přesunuly jinam.
Při nastoupení dovnitř si najde nevšimnout kůže. Je všude kolem vás. Obložení dveří(doplňuje dřevo), Veliká pohodlná sedadla (až křesla), volant opěrka ruky zvlášť pro řidiče i spolujezdce, ale také na všech sloupcích a na stropnici. tam není však obyčejná kůže, avšak na omak příjemnější Alcantra. Palubní desku pokrývá dokonalá napodobenina. Asi půl roku jsem si myslel že je to také kůže, dokonce jsem ji několikrát naimpregnoval :-). Pak jsem se někde dočetl, že kožená není a při velice podrobném zkoumání jsem se o tom přesvědčil.
Sedadla vepředu jsou elektricky nastavitelná v horizontální a vertikální poloze + nastavení sklonu opěradla a také opěrky samotné (to již mechanicky). obě sedadla obsahují také 5 nafukovacích vaků, díky nímž si člověk sedadlo "nafoukne" k obrazu svému. Na úkor svým rozměrům a pohodlí nemají téměř žádné, nebo minimální boční vedení. sedadlo řidiče má paměť na 3 různé polohy nastavení. Když si sedneme za volant, máme možnost si ho nastavit, ovšem pouze nahoru, nebo dolů. Obsahuje tlačítka tempomatu a pod volantem je ovládání originálního rádia Philips. V pravé části přistrojovky je ovládání hlasového syntetizátoru. Jednoduše řečeno si s vámi auto povídá. Upozorní na nedostatek paliva a poprosí o natankování, nebo říká, které dveře jsou špatně zavřené. hlídá i kapotu, kufr, ruční brzdu a mimojiné vám řekni kterou žárovku máte šlusnutou. (Naštěstí se dá i vypnout). mluví na mě německy. Dělaly se verze AJ, NJ, Fr, a It. Vnější zpětná zrcádka se nastavují elektricky a jsou vyhřívaná. Pedály jsou rozmístěny příjemně, plynový je chycen u podlahy, takže se na něj chodidlo hezky položí. podsvícení přístrojů, palubního PC a panelu hodin, rádia a venkovního teploměru je zelené, tudíž ani v noci neruší. Nehledejte zde však ukazatel stavu paliva, tak jak ho známe z většiny aut. Zde je vám pomocí palubního počítače ukázáno, kolik vám zbývá litrů v nádrži, která pojme až 72 litrů benzímu. PC dále ukazuje stav ujetých km, dojezd v km, průměrnou a okamžitou spotřebu. Napravo od přístrojové desky se nachází ovládání klimatizace. Řadící páka je podle mého názoru okopírovaná z letadla, zato dobře padne do ruky. vedle ní najdeme tlačítko pro režim sportovní jízdy. Mimochodem já osobně ho mám stále zapnuté. Obě stínítka obsahují zrcátka s lampičkou a mezi nimi je třetí stínítko nad zpětné zrcátko. Opět velmi praktické, když sluníčko svítí přímo uprostřed. Pomalu se přesouváme na místo spolujezdce, kde bych jen zmínil opravdu hodně místa pro nohy. pez problémů si je natáhne do úplné roviny i člověk měřící 2 metry. Říká se že vzadu je místa víc než v Audi A8. Toto bych upřesnil. Je tam místa víc než ve staré Audi A8. Nová prodložená verze A8L(ong) nebyla překonána. pro zadní cestující je ovládání elektrických oken na prostředním tunelu vedle ovládání větrání. K dispozici jsou i přídavné polštářky, stejně tak i bodové osvětlení umístěné na "C" sloupcích vhodné například ke čtení. Když si vzadu sednete, máte pocit že sedíte ne neskutečně pohodlném gauči. Jediné co mi v interiéru chybí je vyhřívání sedadel. V zimě není kůže v prvních chvílích moc příjemná.

Když se vrátíme k přídi vozu, vykoukne na náš motor o objemu 2,9litru V6 s výkonem sice pouze 110Kw a 225Nm, ale na pohodlné cestování postačující. není problém s ním jet rychlostí přes 220km/h, v tom případě ale spotřeba rapidně roste. Tempomet funguje do rychlosti 200km/h. Po Praze je člověk schopen jezdit se spotřebou kolem 11-12ti litrů, ale umí i za 16. mimo město se mi podařilo klesnout na cca 8 litrů na sto.
Jízdní vlastnosti jsou vcelku dobré, díky nezávislému zavěšení všech kol. pérování je francouzky měkké. Kotouče na všech kolech a samozřejmě zde nechybí ABS. Na horách bez problému. Utlumení kabiny je také výborné, že motor není skoro slyšet, až od nějakých 4000 otáček člověk uslyší typický zvuk šestiválce.

Asi jediným, ale velikým neduhem je automatická čtyřstupňová převodovka. Motor jí několikrát přežije.kolem rychlosti 80km/h někdy neví jestli chce jet na trojku, nebo na čtyřku.
Když se o auto člověk stará, tak s ním není žádný problém. Dokáže se plazit v klídku a pohodě, ale naopak se s ním dá i závodit.

Silné stránky

Je nutno se svézt, aby to člověk pochopil...

Slabé stránky

Automatická převodovka

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

vše vlastnoručně

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

prodejce je dobrý kamarád, mám s ním moc dobré zkušenosti.

Music

Audison, Rodek, Infinity, Pioneer, Focal, Zealum, Dynamat, ACR, Pyle

 


Další vozy značky Renault



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
9

Když se o auto jen trošku zajímáte a staráte, není s ním problém

praktičnost
10

objemný kufr a množství odkládacích míst včetně dvou "tajných přihrádek" činí auto moooc praktické :-)

prostornost
10

místa skoro jak v A8 mluví za své...

jízdní vlastnosti
7

Na dlouhé cesty je auto ideální. není na závodění a řezání zatáček. Jelikož je to Frantík, znám auta, která by mi v technických pasážích ujela bezproblémů. Ale na dálnici...

jízdní komfort
10

hluk téměř žádný či minimální i při rychlostech nad 100km/h. jen šestiválec při otáčkách nad 4000 příjemně "řve"

provozní náklady
4

žere, ale jede :-)

náhradní díly
10

zatím zdarma, krom chladiče

výkon motoru
8

150hp na těžké auto... nic moc, ale dokáže jet i přes 225km/h. Na rozjezd díky dlouhým převodům ujedu, pak mě dojedeš, ale nad 180 budu stále stejně zrychlovat...

spotřeba
6

praha cca 11-16 vydlákov cca 8-?

hlučnost motoru
10

Auto je kvalitně vytlumené

kvalita sedadel
10

moooc pohodlná. ani po celodením výletě člověk není unavený

brzdy
10

akorát. dost účinné na tak velké a těžké auto. 4x kotoučové

zavazadlový prostor
9

velký, jen trochu nízký






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…