Recenze
Renault R25 Baccara 2.9 V6
Technické info
Přezdívka auta Baccy Rok výroby 1991 Koupeno ojeté najeto [km]:233000 palivo: benzin počet válců: 6 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 2849 výkon [kW]: 110 kroutící moment [Nm]: 225 zrychlení 0-100 km/h [s]: 9.3 maximální rychlost [km/h]: 208 počet rychlostí: 4 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 15 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 9.3
Popis vozu
Původním autorem recenze je uživatel s nickem "PavelR25".
Na první pohled auto, které nevzbudí závist a tak na něm za rok a půl nepřibyl ani jeden škrábanec od klíče. Při koupi jsem se rozhodoval mezi R21 a R25. Pětadváca zvítězila proto, že byla plně pojízdná, s novou technickou, brzdovými destičkami, olejem atd.
Abych se přiznal, nevěděl jsem o ní skoro nic. V tuto chvíly jsem moc rád, že jsem se rozhodl pro tento model. Auto svým prostorem a velikostí patří k těm větším. Uvnitř je tolik místa, že když za jízdy hledám něco v přihrádce spolujezdce, ztratí se má hlava pod volantem, jak se musím naklonit. Vzadu si nikdy nikdo neztěžoval, že by měl málo místa. Zadní sedačky se dají složit pouze dohromady, ale vznikne potom dokonalé letiště, kde se dá v klidu přespat.
Co se týče konfortu, je na tom velice dobře. začněme světlomety. průměrně svítící potkávací světla doplňují druhé paraboly dálkovek. Řídil jsem mraky aut, ale R25 má dálková světla jako žádné jiné. když jedete lesem, tak ho osvítí způsobem, že se člověk cítí téměř jako ve dne. Efekt světelné houkačky se osvědčil vždy. Stačí jednou probliknout a cesta se pokaždé uvolní. Když zapnete typicky žluté mlhovky, zvláště na sněhu vypadá dokonale. Dál bych chtěl zmínim velice praktické pístové vzpěry na veliké kapotě. nemají problém ani v zimě. Obejdeme-li auto k víku kufru, příjemně nás překvapí elektrické dovírání. Eliminuje se tak tlaková vlna pro cestující uvnitř, kterou většina zná, když se Vám někdo snaží ZABOUCHNOUT kufr. Zde jen víko položíte a ono se samo přitáhne.
Když už jsme v tom kufru nemohu bez povšimnutí odejít bez zmínky
"kufr v kufru". Do modelů Baccara (označení maximální výbavy) se montoval pod plato kožený kufr, který se využívá přednostně pro oblečení a jiné lehké věci. mimochodem velice praktická věc, když nechcete aby se vám věci v každé zatáčce přesunuly jinam.
Při nastoupení dovnitř si najde nevšimnout kůže. Je všude kolem vás. Obložení dveří(doplňuje dřevo), Veliká pohodlná sedadla (až křesla), volant opěrka ruky zvlášť pro řidiče i spolujezdce, ale také na všech sloupcích a na stropnici. tam není však obyčejná kůže, avšak na omak příjemnější Alcantra. Palubní desku pokrývá dokonalá napodobenina. Asi půl roku jsem si myslel že je to také kůže, dokonce jsem ji několikrát naimpregnoval :-). Pak jsem se někde dočetl, že kožená není a při velice podrobném zkoumání jsem se o tom přesvědčil.
Sedadla vepředu jsou elektricky nastavitelná v horizontální a vertikální poloze + nastavení sklonu opěradla a také opěrky samotné (to již mechanicky). obě sedadla obsahují také 5 nafukovacích vaků, díky nímž si člověk sedadlo "nafoukne" k obrazu svému. Na úkor svým rozměrům a pohodlí nemají téměř žádné, nebo minimální boční vedení. sedadlo řidiče má paměť na 3 různé polohy nastavení. Když si sedneme za volant, máme možnost si ho nastavit, ovšem pouze nahoru, nebo dolů. Obsahuje tlačítka tempomatu a pod volantem je ovládání originálního rádia Philips. V pravé části přistrojovky je ovládání hlasového syntetizátoru. Jednoduše řečeno si s vámi auto povídá. Upozorní na nedostatek paliva a poprosí o natankování, nebo říká, které dveře jsou špatně zavřené. hlídá i kapotu, kufr, ruční brzdu a mimojiné vám řekni kterou žárovku máte šlusnutou. (Naštěstí se dá i vypnout). mluví na mě německy. Dělaly se verze AJ, NJ, Fr, a It. Vnější zpětná zrcádka se nastavují elektricky a jsou vyhřívaná. Pedály jsou rozmístěny příjemně, plynový je chycen u podlahy, takže se na něj chodidlo hezky položí. podsvícení přístrojů, palubního PC a panelu hodin, rádia a venkovního teploměru je zelené, tudíž ani v noci neruší. Nehledejte zde však ukazatel stavu paliva, tak jak ho známe z většiny aut. Zde je vám pomocí palubního počítače ukázáno, kolik vám zbývá litrů v nádrži, která pojme až 72 litrů benzímu. PC dále ukazuje stav ujetých km, dojezd v km, průměrnou a okamžitou spotřebu. Napravo od přístrojové desky se nachází ovládání klimatizace. Řadící páka je podle mého názoru okopírovaná z letadla, zato dobře padne do ruky. vedle ní najdeme tlačítko pro režim sportovní jízdy. Mimochodem já osobně ho mám stále zapnuté. Obě stínítka obsahují zrcátka s lampičkou a mezi nimi je třetí stínítko nad zpětné zrcátko. Opět velmi praktické, když sluníčko svítí přímo uprostřed. Pomalu se přesouváme na místo spolujezdce, kde bych jen zmínil opravdu hodně místa pro nohy. pez problémů si je natáhne do úplné roviny i člověk měřící 2 metry. Říká se že vzadu je místa víc než v Audi A8. Toto bych upřesnil. Je tam místa víc než ve staré Audi A8. Nová prodložená verze A8L(ong) nebyla překonána. pro zadní cestující je ovládání elektrických oken na prostředním tunelu vedle ovládání větrání. K dispozici jsou i přídavné polštářky, stejně tak i bodové osvětlení umístěné na "C" sloupcích vhodné například ke čtení. Když si vzadu sednete, máte pocit že sedíte ne neskutečně pohodlném gauči. Jediné co mi v interiéru chybí je vyhřívání sedadel. V zimě není kůže v prvních chvílích moc příjemná.
Když se vrátíme k přídi vozu, vykoukne na náš motor o objemu 2,9litru V6 s výkonem sice pouze 110Kw a 225Nm, ale na pohodlné cestování postačující. není problém s ním jet rychlostí přes 220km/h, v tom případě ale spotřeba rapidně roste. Tempomet funguje do rychlosti 200km/h. Po Praze je člověk schopen jezdit se spotřebou kolem 11-12ti litrů, ale umí i za 16. mimo město se mi podařilo klesnout na cca 8 litrů na sto.
Jízdní vlastnosti jsou vcelku dobré, díky nezávislému zavěšení všech kol. pérování je francouzky měkké. Kotouče na všech kolech a samozřejmě zde nechybí ABS. Na horách bez problému. Utlumení kabiny je také výborné, že motor není skoro slyšet, až od nějakých 4000 otáček člověk uslyší typický zvuk šestiválce.
Asi jediným, ale velikým neduhem je automatická čtyřstupňová převodovka. Motor jí několikrát přežije.kolem rychlosti 80km/h někdy neví jestli chce jet na trojku, nebo na čtyřku.
Když se o auto člověk stará, tak s ním není žádný problém. Dokáže se plazit v klídku a pohodě, ale naopak se s ním dá i závodit.
Silné stránky
Je nutno se svézt, aby to člověk pochopil...
Slabé stránky
Automatická převodovka
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
vše vlastnoručně
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
prodejce je dobrý kamarád, mám s ním moc dobré zkušenosti.
Music
Audison, Rodek, Infinity, Pioneer, Focal, Zealum, Dynamat, ACR, Pyle
Přidat názorDiskuse: Renault R25 Baccara 2.9 V6
- Pavlova R 25 27.04.2013 13:32 martinovo
- Krásné auto 26.10.2008 08:27
- francouz 12.06.2008 20:06 automekánik
- Re: RE 18.01.2008 00:05
- Nádherná Baccara 21.07.2007 23:45 Ajin(MoDo Team)
- nadhera 16.07.2007 14:31 vrkuboy
- luxus 09.07.2007 16:34
- paráda 22.05.2007 01:30
- sakra 23.04.2007 23:16
- Re: Re: Paráda! 04.04.2007 08:30
- Re: RE 30.03.2007 22:40
- Re: Svatební dar 30.03.2007 22:36
- RE 30.03.2007 11:59
- RE 30.03.2007 11:56
- Svatební dar 30.03.2007 07:22 Dylan McKay
- Re: nadhera.. 29.03.2007 23:57
- Re: Paráda! 29.03.2007 23:56
- nadhera.. 29.03.2007 12:47 Enthusiastic.driver
- Paráda! 26.03.2007 12:43
Další vozy značky Renault
-
Renault Mégane (2012) Majitel: sebinko
Přidáno: 20.9.2012 4810 Majitel 9.96 Uživatelé
-
Renault Clio (2000) Majitel: dr.biker
Přidáno: 8.9.2019 109 Majitel 9.94 Uživatelé
-
Renault Mégane (2008) Majitel: Ozzman
Přidáno: 9.6.2021 838 Majitel 9.93 Uživatelé
-
Renault Mégane (2006) Majitel: parkoviště
Přidáno: 1.11.2007 61610 Majitel 9.93 Uživatelé
-
Renault Mégane (2016) Majitel: HandyMan
Přidáno: 17.7.2020 179 Majitel 9.93 Uživatelé