Recenze
Technické info
Přezdívka auta Audi A4 Rok výroby 2008 Koupeno ojeté najeto [km]:30000 palivo: nafta počet válců: 6 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 2967 výkon [kW]: 176 kroutící moment [Nm]: 500 zrychlení 0-100 km/h [s]: 6.1 maximální rychlost [km/h]: 250 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 480 pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 8
Popis vozu
Původním autorem recenze je uživatel s nickem "TomášA4".
Auto jsem koupil jako ojeté od autorizovaného dealera Audi, bylo zařazeno v programu "Auto-plus", tj. šlo o ověřené ojeté auto. První majitel ho koupil v Německu a u dealera ho nechal na protiúčet při koupi nového vozu.
Jde o verzi s motorem 3.0 TDI s manuální převodovkou. Pokud jde o výbavu, tak - jak se vyjádřil jeden známý - jde o Audi "social edition". Rozuměj auto je v základní výbavě, jde o německou verzi Ambiente, oproti holému základu má tempomat, multifunkční volant, vyhřívání sedadel a parkovací senzory vzadu.
Mně to ale úplně stačí - mám v autě vše, co reálně potřebuji. Jediné, co mě trochu mrzí, je absence sportovních sedaček. Ty sériové nemají úplně ideální boční vedení.
Hlavním důvodem ke koupi byla cena. Chtěl jsem auto se silným motorem, manuální převodovkou a náhonem na všechna kola. A náhodou jsem natrefil na tohle Audi.
Díky absenci módních xenonů (sériové halogeny svítí úplně dostatečně) a díky manuální převodovce o auto nebyl moc zájem, takže cena byla zajímavá. Koupil jsem ho za podobnou cenu, jako před 8 lety Škodu Octavia 1.8 T - ta měla ve výbavě (za tučné příplatky) kromě kožených sedaček téměř vše, co se do škodovek v té době dávalo.
A teď to hlavní - zkušenosti s autem po cca. 3.000 najetých km.
Začnu těmi pozitivními.
Krátce řečeno: auto skvěle jezdí - prostě 176 kW výkonu, 500 Nm točivého momentu, quattro a manuální převodovka mi skvěle vyhovují.
Samozřejmostí je silný zátah motoru od 2.000 do 4.000 otáček, i ve 160 km-h auto na dálnici citelně zrychluje. Na dálnici využijete dlouhé převody - při 160 km-h motor točí na šestku jen kolem 2.500 otáček a v autě je minimální hluk. Předjíždění na okreskách je zábava. Tohle vše doprovází velmi rozumná spotřeba - předchozí majitel měl douhodobý průměr 8,5 l, já budu tak kolem 8 l.
Velmi dobré jsou i jízdní vlastnosti. Nastavení podvozku je tak akorát - i když na české cesty by to sneslo možná o trochu měkčí (lze vyřešit pneu s větším profilem).
V testech nových Audi A4 se často objevují výtky k nedotáčivosti. Asi páni redaktoři nejeli v té mojí verzi. I když je předek samozřejmě těžší, zatáčky lze v pohodě projíždět pod plynem, auto jede jako po kolejích. Nějaký bývalý závodník by určitě mouchy našel, ale dovolím si tvrdit, že běžný řidič toho moc nepozná.
A teď pár nepříjemných překvapení.
To, co mi nejvíce vadí, je mírně vrzající palubní deska. Při přejezdu příčných nerovností se občas ozve značně "neprémiový" zvuk. Tohle moje stará Oktávka ani po 8 letech provozu nedělala. U Oktávky prostě nemělo co vrzat - palubní deska je více méně z jednohu kusu.
Když jsem přijel do servisu, tak mi řekli, že se to stává a že Audi vyrábí speciální tuk, kterým se některé díly palubní desky "podmažou".
Sice mě potěšilo, že v tom nejsem sám, ale auto s ceníkovou cenou 1,2 miliónu by tohle prostě dělat nemělo. Na druhou stranu vám Audi neslibuje náskok díky kvalitě zpracování, nýbrž "jen" náskok díky technice. A to platí.
Byl jsem se podívat v autosalonu i na nová auta a palubní desku měla stejně mizerně sesazenou. S ohledem na cenu, za kterou jsem auto koupil, jsem to ochoten tolerovat. Kdybych auto koupil za plnou cenu, tak bych si pořádně drbal hlavu...
Jenom by mě zajímalo, jaká auta dostávají k testům v různých redakcích. V každém testu opěvují bezchybné dílenské zpracování. Asi na těch autech před předáním k testování nejdříve maká četa mechaniků..
Další věci jsou spíše drobnosti - při řazení z jednotky na dvojku to vždy trochu cukne (ještě to nemám vychytané a převodovka to asi s těmi 500 Nm nemá lehké), sedadla s malým bočním vedením jsem už zmiňoval. Studený diesel na volnoběh trochu vibruje, vibrace se mírně přenášejí do sedačky. Prostě naprosto klidný běh benzínu to není...
Silné stránky
Výkonný motor s velmi rozumnou spotřebou (běžně 8 l)
Díky pohonu všech kol dobré jízdní vlastnosti
Malá hlučnost v interiéru
Slabé stránky
Slabší kvalita zpracování palubní desky
Sedadla s menším bočním vedením
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Vrzající palubní deska částečně vyřešena "promazání" originálním (!) Audi tukem. Seřízení zámku kufru. Jinak nic.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Přístup velmi solidní, předváděcí jízda ani důkladná inspekce auta na dílně nebyl problém. Celkově bez problémů.
Další vozy Audi A4
-
Audi A4 (2007) Majitel: parkoviště
Přidáno: 27.9.2009 268 Majitel 9.70 Uživatelé
-
Audi A4 (2008) Majitel: Eugenio
Přidáno: 18.11.2008 6310 Majitel 9.41 Uživatelé
-
Audi A4 (2006) Majitel: p-e-p-e
Přidáno: 22.9.2010 79 Majitel 9.39 Uživatelé
-
Audi A4 (2006) Majitel: parkoviště
Přidáno: 12.9.2007 439 Majitel 9.38 Uživatelé
-
Audi A4 (2007) Majitel: WhiteS
Přidáno: 14.5.2012 249 Majitel 9.33 Uživatelé