Recenze

8 Majitel

Audi Q5 2.0 TDi

9.91 Uživatelé

Hodnoceno: 43× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Audi Q5, foto 1 Audi Q5, foto 2 Audi Q5, foto 3 Audi Q5, foto 4 Audi Q5, foto 5 Audi Q5, foto 5 Audi Q5, foto 5 Audi Q5, foto 5
Audi Q5, foto 5 Audi Q5, foto 5 Audi Q5, foto 5 Audi Q5, foto 5 Audi Q5, foto 6 Audi Q5, foto 7 Audi Q5, foto 7 Audi Q5, foto 8 Audi Q5, foto 8 Audi Q5, foto 9 Audi Q5, foto 9 Audi Q5, foto 10 Audi Q5, foto 11 Audi Q5, foto 12 Audi Q5, foto 13 Audi Q5, foto 13 Audi Q5, foto 13 Audi Q5, foto 15 Audi Q5, foto 16 Audi Q5, foto 17 Audi Q5, foto 18 Audi Q5, foto 19 Audi Q5, foto 20 Audi Q5, foto 21 Audi Q5, foto 22 Audi Q5, foto 23 Audi Q5, foto 23 Audi Q5, foto 23 Audi Q5, foto 23 Audi Q5, foto 24 Audi Q5, foto 25 Audi Q5, foto 25 Audi Q5, foto 26 Audi Q5, foto 27 Audi Q5, foto 28 Audi Q5, foto 29 Audi Q5, foto 30 Audi Q5, foto 30 Audi Q5, foto 30 Audi Q5, foto 31 Audi Q5, foto 31 Audi Q5, foto 31 Audi Q5, foto 31 Audi Q5, foto 33 Audi Q5, foto 34 Audi Q5, foto 35
 

Technické info

Přezdívka auta Audi? Rok výroby 2009 Koupeno nové najeto [km]:14950 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1968 výkon [kW]: 125 kroutící moment [Nm]: 350 zrychlení 0-100 km/h [s]: 9.5 maximální rychlost [km/h]: 204 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 540 pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 6.7

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "IDDQD".

Zdravím všechny,

pro účely této recenze jsem si vybral zástupce vozů třídy SUV, Audi Q5, v šedé křemen metalíze (místní harcovníci ji nejspíše znají z Mateovi A5). Odstín mi přijde celkem vhodně zvolený, Audi díky němu vypadá elegantně, leč ne příliš ostentivně a křivky karosérie se v něm neztrácí. V kombinaci s devatenácti palcovými koly jde o poměrně působivý kus „železa“. Samozřejmě disky, jež vidíte na fotkách, patří k zimním pneumatikám o rozměru 235/65 R17, takže na obrázky s R19 si překvapivě budete muset počkat někdy do jara, hold jsem je nestihl nafotit, za což se omlouvám. Btw. tato konkrétní Q5 sloužila jako předváděcí model.

Tááák, teď když máme představovací řečičky za sebou, můžeme se podívat na důležitější stránky tohoto Audi. Na rovinu říká, že mě vůz v mnohých ohledech vyvedl z míry, nejspíše kvůli tomu, že jsem od něj mnoho neočekával. V reálném světě vypadá mnohem lépe, než na fotografiích. Po usazení za volant se situace nemění, i interiér je navržen zdařile, nejde sice o žádné vizuální orgie, ovšem uražen jsem se dozajista necítil. Navíc působí dosti solidně, všechny součásti jsou perfektně slícované, nikdy jsem nevšiml žádné nepřesnosti. Použité materiály jsou…plasty a jejich měkčené derivace, nejsem expert na jejich složení, takže pouze řeknu, že s nimi nemám problém. Ovládací prvky jsou rozmístěné logicky a při manipulaci je z nich cítit určitá robustnost. Jako by dávaly najevo, že budou fungovat i po sto letech. Jediná věc, která mě trochu irituje, je levý posuvný váleček na multifunkčním volantu (například na přepínání písniček na CD), uvítal bych jeho poněkud menší citlivost. Co se týče prostornosti, místa je dost i pro vzrostlejší jedince. Výhled z interiéru je, v porovnání s Fiatem Bravo, vynikající, ačkoliv jsem vděčný za pojistku v podobě zadních parkovacích senzorů. S předními sedadly jsem též spokojen, jsou dostatečně pohodlná a ačkoliv jim chybí výraznější boční vedení, zatím jsem z nich nevypadl. Vizuálně jsou nezajímavá, červenými nitkami protkaný šedý textil mě nijak nevzrušuje. Zadní lavice je potažená černou kůží a vypadá tak o poznání lépe (přijde mi to trochu zvláštní, vpředu látka, vzadu kus krávy, ale prý jde o běžnou praxi, takže se tím dále nebudu zabývat). Místa opět dostatek, leč spíše pro 2 osoby. Střední sedák není na delší vzdálenosti příliš použitelný. Pouze pro představu, měřím 187 cm a za mnou se pohodlně uvelebil týpek, co měří 192 cm. Prostoru měl dostatek jak pro kolena, tak pro hlavu. Nákladový prostor má objem 540 l, což není špatné. Nasoukal jsem do něj skoro celou svou knihovnu (cca 700 literárních skvostů) a to je co říci. V přístupu nic nebrání, páté dveře lze otevřít a zavřít elektricky, takže si nemusíte špinit ruce.

Lze tvrdit, že uvnitř Audi velicí příjemně ubíhá čas, v současné konfiguraci je vůz velice pohodlný, působivé nerovnosti na našich silnicích jsou působivě překonávány. Vznětový agregát 2.0 TDI je výtečně utlumen, skoro ani nejde poznat, že jde o dieselový motor. Rádio Audi concert s osmi reproduktory poskytuje kvalitní hudební kulisu. Co mě trochu děsí, je míra automatizace, se kterou jsem zde konfrontován. Adaptabilní bixenonové světlomety se světelnými senzory se o sebe postarají sami, jediné, co musíte udělat vy, je jednou během jízdy zapnout dálková světla (pokud to podmínky vyžadují), pak už se tlumí bez vašeho zásahu dle okolních podmínek. Polní testování ukázalo, že systém funguje dobře nejen na papíře. Dešťový senzor zase zaručí, že si nemusíte dělat starosti se stěrači. Zpětné zrcátko se též tlumí samo od sebe. Přidejte do této skrumáže tempomat, automatickou tří-zónovou klimatizaci, hadsfree s bluetooth + hlasové ovládání a unudíte se k smrti. Jediné, co mě osobně udržuje v pozoru je manuální řazení, zatím nejlepší, se kterým jsem se setkal, velice hladký chod, krátké a přesně vymezené dráhy, tak to má být. Sice už se mi párkrát podařilo místo jedničky zařadit zpátečku, leč to přikládám za vinu sobě, ne vozu. Také mě překvapilo řízení, u SUV bych neočekával tak výraznou zpětnou vazbu, mnohem lepší než u přeposilovaného Fiatu. Brzdy jsou dostatečně účinné, rozjetý vůz o váze 1730 kg dokáží zkrotit bez větších problémů. Škoda, že podobně optimisticky se nemohu vyjadřovat ohledně motoru. Vzhledem k hmotnosti vozu musím jeho 125 Kw a 350 Nm označit jako nedostatečné hodnoty. Maximální kroutící moment máte k dispozici při 1750 otáčkách, ale rychle se ztrácí. Vytáčení nemá moc velký smysl. O dynamické jízdě se v tomto případě mluvit nedá. Alespoň, že spotřeba není nijak dramatická, zatím se pohybuje mezi 6,5 až 7,0 l a to se příliš nedržím zpátky. Vzhledem k tomu, že nádrž má objem 75 l, můžete dojet celkem daleko. Agregát splňuje emisní normu Euro 4, vyprodukuje 175 g oxidu uhličitého na 1 km, což nepředstavuje žádný kolosální enviromentální hazard, takže vám aktivisté nejspíše nepotřou karoserii jezevčími výkaly.

Nyní pár slov k chování Q5 na silnici. Na R17 jde o velice pohodlnou jízdu, leč náklon v zatáčkách vás nutí se trochu krotit. Vzhledem k faktu, že hovoříme o poměrně těžkém SUV, jakékoliv extrémní manévry by byly čirou pošetilostí. Ovladatelnost je ale lepší, než jsem čekal, dobré brzdy velice pomáhají. Pravý šok jsem zažil teprve na pneumatikách R19, s těmi stabilita prudce vzrostla, přičemž komfort zase tolik neutrpěl. Tady musím chtě nechtě chválit, pěkná práce. Samozřejmě použití takového obudí bude limitovat vůz v terénu, ale tam tento vůz stejně nepatří. Trochu jsem v tomto ohledu experimentoval, na R17 se zimními pneu při venkovní teplotě 6 C○ jsem zkoušel zabahněné polní cesty, na rovině ok, leč v prudším kopci jsem začal ztrácet trakci (nakonec jsem vyjel, ale zapotil jsem se). Také jsem zvládl přebrodit mělký potok (vody cca 20 cm {téměř polovina brodivosti Q5}), ale necítil jsem potřebnou jistotu. Hluboké koleje od traktorů vozu také nebyly příliš po chuti. Přední nájezdový úhel je 25○, přechodový pak 17,5○ a světlá výška 20 cm, z čehož plyne že lehký terén vůz zvládne, ale do nějakých krkolomných eskapád bych se s ním raději nepouštěl.

Audi Q5 je velmi dobré v oblastech, pro které bylo navrženo. Dlouhé vzdálenosti překoná přijatelně rychle a posádce nabídne dostatek pohodlí. Je solidně postavené a s palubními systémy je radost spolupracovat. Na R19 nabízí dobrou stabilitu v zatáčkách. Zvládne též lehký terén. Při sklopení zadních sedaček v něm také dost uvezete. Nejsilnější zbraní vozu je tedy jeho univerzálnost, navíc dodávaná v líbivém vnějším provedení. Pokud ale hledáte zábavu za volantem, zvolte něco jiného.

Pozn. Hodnoťte bez obav a bez milosti. Nehodlám tady kvůli bodování rozpoutávat nějaké křížové výpravy.

Silné stránky

- elegantní vzhled
- solidně zpracovaný a prostorný interiér
- ideální na delší cesty (komfort)
- na R19 překvapivě dobré v zatáčkách
- řazení, řízení, brzdy
- univerzálnost

Slabé stránky

- nevýrazný motor
- na R17 horší ovladatelnost
- přední sedačky by mohly mít lepší boční vedení
- ne moc dobré v těžším terénu
- jaksi sterilní

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Časem...

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Bez problémů.

 

Novinky v recenzi

31.1.2010 09:29

Nové fotky

Přidáno pár zimních fotek, mám cca 10 dalších, leč server mě nenechá přidat cokoliv většího než 85kb, zbytek tedy nahraji, jakmile to bude možné.

2.11.2009 22:14

Dpc já tady z toho nahrávání fotek vykvetu...

Prosím o strpení, padá to víc než facebook...

Video

Přímý odkaz na video.


Další vozy značky Audi



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
0

Prozatím těžko soudit.

praktičnost
9

Bezpochyby praktický vůz, leccos uveze a projede v místech, kde by klasick0 osobní auto zůstalo "viset". Těžký terén ovšem nezvládne.

prostornost
9

Pro 4 vzrostlejší jedince poskytuje Audi dostatek místa. Střední sedák na zadní lavici se naneštěstí příliš nehodí na delší cesty a jím nabízený prostor je dosti limitovaný.

jízdní vlastnosti
5

Na R17 za 5, náklony jsou celkem výrazné, takže na nějaké agresivněšjí průjezdy zatáčkami můžete rovnou zapomenout. Na R19 mnohem stabilnější, za 7.

jízdní komfort
9

Na R17 za 9, na R19 za 8, celkově jde ale o velice pohodlný vůz.

provozní náklady
8

V současné chvíli pouze palivo a mytí.

náhradní díly
0

Zatím netuším.

výkon motoru
6

Vzhledem k váze vozu nedostatečný, nějakých 30 Kw navíc by rozhodně neuškodilo.

spotřeba
8

Mezi 6,5 a 7,0 l, při svižnější jízdě, což mi přijde přiměřené.

hlučnost motoru
9

Odhlučnění agregátu je výborné, v interiéru sotva poznáte, že se jedná o diesel. Z venku ovšem klasická naftová nuda.

kvalita sedadel
7

Dostatečně pohodlná, ale neškodilo by výraznější boční vedení. Esteticky nikterak zajímavá.

brzdy
9

Nepískají, auto dokáží bez problémů zkrotit a nemám problém s jejich dávkováním. Rád bych je ale vyzkoušel ve větších vedrech...hold musím počkat na léto.

zavazadlový prostor
9

540 l, dobrý přístup a elektricky ovládané víko, více nepotřebuji.






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…