Recenze
Audi Q5 2.0 TDi
Technické info
Přezdívka auta Audi? Rok výroby 2009 Koupeno nové najeto [km]:14950 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1968 výkon [kW]: 125 kroutící moment [Nm]: 350 zrychlení 0-100 km/h [s]: 9.5 maximální rychlost [km/h]: 204 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 540 pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 6.7
Popis vozu
Původním autorem recenze je uživatel s nickem "IDDQD".
Zdravím všechny,
pro účely této recenze jsem si vybral zástupce vozů třídy SUV, Audi Q5, v šedé křemen metalíze (místní harcovníci ji nejspíše znají z Mateovi A5). Odstín mi přijde celkem vhodně zvolený, Audi díky němu vypadá elegantně, leč ne příliš ostentivně a křivky karosérie se v něm neztrácí. V kombinaci s devatenácti palcovými koly jde o poměrně působivý kus „železa“. Samozřejmě disky, jež vidíte na fotkách, patří k zimním pneumatikám o rozměru 235/65 R17, takže na obrázky s R19 si překvapivě budete muset počkat někdy do jara, hold jsem je nestihl nafotit, za což se omlouvám. Btw. tato konkrétní Q5 sloužila jako předváděcí model.
Tááák, teď když máme představovací řečičky za sebou, můžeme se podívat na důležitější stránky tohoto Audi. Na rovinu říká, že mě vůz v mnohých ohledech vyvedl z míry, nejspíše kvůli tomu, že jsem od něj mnoho neočekával. V reálném světě vypadá mnohem lépe, než na fotografiích. Po usazení za volant se situace nemění, i interiér je navržen zdařile, nejde sice o žádné vizuální orgie, ovšem uražen jsem se dozajista necítil. Navíc působí dosti solidně, všechny součásti jsou perfektně slícované, nikdy jsem nevšiml žádné nepřesnosti. Použité materiály jsou…plasty a jejich měkčené derivace, nejsem expert na jejich složení, takže pouze řeknu, že s nimi nemám problém. Ovládací prvky jsou rozmístěné logicky a při manipulaci je z nich cítit určitá robustnost. Jako by dávaly najevo, že budou fungovat i po sto letech. Jediná věc, která mě trochu irituje, je levý posuvný váleček na multifunkčním volantu (například na přepínání písniček na CD), uvítal bych jeho poněkud menší citlivost. Co se týče prostornosti, místa je dost i pro vzrostlejší jedince. Výhled z interiéru je, v porovnání s Fiatem Bravo, vynikající, ačkoliv jsem vděčný za pojistku v podobě zadních parkovacích senzorů. S předními sedadly jsem též spokojen, jsou dostatečně pohodlná a ačkoliv jim chybí výraznější boční vedení, zatím jsem z nich nevypadl. Vizuálně jsou nezajímavá, červenými nitkami protkaný šedý textil mě nijak nevzrušuje. Zadní lavice je potažená černou kůží a vypadá tak o poznání lépe (přijde mi to trochu zvláštní, vpředu látka, vzadu kus krávy, ale prý jde o běžnou praxi, takže se tím dále nebudu zabývat). Místa opět dostatek, leč spíše pro 2 osoby. Střední sedák není na delší vzdálenosti příliš použitelný. Pouze pro představu, měřím 187 cm a za mnou se pohodlně uvelebil týpek, co měří 192 cm. Prostoru měl dostatek jak pro kolena, tak pro hlavu. Nákladový prostor má objem 540 l, což není špatné. Nasoukal jsem do něj skoro celou svou knihovnu (cca 700 literárních skvostů) a to je co říci. V přístupu nic nebrání, páté dveře lze otevřít a zavřít elektricky, takže si nemusíte špinit ruce.
Lze tvrdit, že uvnitř Audi velicí příjemně ubíhá čas, v současné konfiguraci je vůz velice pohodlný, působivé nerovnosti na našich silnicích jsou působivě překonávány. Vznětový agregát 2.0 TDI je výtečně utlumen, skoro ani nejde poznat, že jde o dieselový motor. Rádio Audi concert s osmi reproduktory poskytuje kvalitní hudební kulisu. Co mě trochu děsí, je míra automatizace, se kterou jsem zde konfrontován. Adaptabilní bixenonové světlomety se světelnými senzory se o sebe postarají sami, jediné, co musíte udělat vy, je jednou během jízdy zapnout dálková světla (pokud to podmínky vyžadují), pak už se tlumí bez vašeho zásahu dle okolních podmínek. Polní testování ukázalo, že systém funguje dobře nejen na papíře. Dešťový senzor zase zaručí, že si nemusíte dělat starosti se stěrači. Zpětné zrcátko se též tlumí samo od sebe. Přidejte do této skrumáže tempomat, automatickou tří-zónovou klimatizaci, hadsfree s bluetooth + hlasové ovládání a unudíte se k smrti. Jediné, co mě osobně udržuje v pozoru je manuální řazení, zatím nejlepší, se kterým jsem se setkal, velice hladký chod, krátké a přesně vymezené dráhy, tak to má být. Sice už se mi párkrát podařilo místo jedničky zařadit zpátečku, leč to přikládám za vinu sobě, ne vozu. Také mě překvapilo řízení, u SUV bych neočekával tak výraznou zpětnou vazbu, mnohem lepší než u přeposilovaného Fiatu. Brzdy jsou dostatečně účinné, rozjetý vůz o váze 1730 kg dokáží zkrotit bez větších problémů. Škoda, že podobně optimisticky se nemohu vyjadřovat ohledně motoru. Vzhledem k hmotnosti vozu musím jeho 125 Kw a 350 Nm označit jako nedostatečné hodnoty. Maximální kroutící moment máte k dispozici při 1750 otáčkách, ale rychle se ztrácí. Vytáčení nemá moc velký smysl. O dynamické jízdě se v tomto případě mluvit nedá. Alespoň, že spotřeba není nijak dramatická, zatím se pohybuje mezi 6,5 až 7,0 l a to se příliš nedržím zpátky. Vzhledem k tomu, že nádrž má objem 75 l, můžete dojet celkem daleko. Agregát splňuje emisní normu Euro 4, vyprodukuje 175 g oxidu uhličitého na 1 km, což nepředstavuje žádný kolosální enviromentální hazard, takže vám aktivisté nejspíše nepotřou karoserii jezevčími výkaly.
Nyní pár slov k chování Q5 na silnici. Na R17 jde o velice pohodlnou jízdu, leč náklon v zatáčkách vás nutí se trochu krotit. Vzhledem k faktu, že hovoříme o poměrně těžkém SUV, jakékoliv extrémní manévry by byly čirou pošetilostí. Ovladatelnost je ale lepší, než jsem čekal, dobré brzdy velice pomáhají. Pravý šok jsem zažil teprve na pneumatikách R19, s těmi stabilita prudce vzrostla, přičemž komfort zase tolik neutrpěl. Tady musím chtě nechtě chválit, pěkná práce. Samozřejmě použití takového obudí bude limitovat vůz v terénu, ale tam tento vůz stejně nepatří. Trochu jsem v tomto ohledu experimentoval, na R17 se zimními pneu při venkovní teplotě 6 C○ jsem zkoušel zabahněné polní cesty, na rovině ok, leč v prudším kopci jsem začal ztrácet trakci (nakonec jsem vyjel, ale zapotil jsem se). Také jsem zvládl přebrodit mělký potok (vody cca 20 cm {téměř polovina brodivosti Q5}), ale necítil jsem potřebnou jistotu. Hluboké koleje od traktorů vozu také nebyly příliš po chuti. Přední nájezdový úhel je 25○, přechodový pak 17,5○ a světlá výška 20 cm, z čehož plyne že lehký terén vůz zvládne, ale do nějakých krkolomných eskapád bych se s ním raději nepouštěl.
Audi Q5 je velmi dobré v oblastech, pro které bylo navrženo. Dlouhé vzdálenosti překoná přijatelně rychle a posádce nabídne dostatek pohodlí. Je solidně postavené a s palubními systémy je radost spolupracovat. Na R19 nabízí dobrou stabilitu v zatáčkách. Zvládne též lehký terén. Při sklopení zadních sedaček v něm také dost uvezete. Nejsilnější zbraní vozu je tedy jeho univerzálnost, navíc dodávaná v líbivém vnějším provedení. Pokud ale hledáte zábavu za volantem, zvolte něco jiného.
Pozn. Hodnoťte bez obav a bez milosti. Nehodlám tady kvůli bodování rozpoutávat nějaké křížové výpravy.
Silné stránky
- elegantní vzhled
- solidně zpracovaný a prostorný interiér
- ideální na delší cesty (komfort)
- na R19 překvapivě dobré v zatáčkách
- řazení, řízení, brzdy
- univerzálnost
Slabé stránky
- nevýrazný motor
- na R17 horší ovladatelnost
- přední sedačky by mohly mít lepší boční vedení
- ne moc dobré v těžším terénu
- jaksi sterilní
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Časem...
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Bez problémů.
Novinky v recenzi
Nové fotky
Přidáno pár zimních fotek, mám cca 10 dalších, leč server mě nenechá přidat cokoliv většího než 85kb, zbytek tedy nahraji, jakmile to bude možné.
Dpc já tady z toho nahrávání fotek vykvetu...
Prosím o strpení, padá to víc než facebook...
Video
Přímý odkaz na video.
Přidat názorDiskuse: Audi Q5 2.0 TDi
- Re: sedadla 03.07.2011 14:48 Lubosss1
- q5 04.12.2010 15:41 Brandon Walsh
- Re: Re: Q5 2.0 TDI 31.05.2010 20:47
- Re: Q5 2.0 TDI 10.03.2010 09:52
- Re: Starscreame ... 31.01.2010 18:03
- Starscreame ... 31.01.2010 16:38 FRPE
- Re: Re: Fotky 31.01.2010 10:22 talio2
- Zdravím 31.01.2010 10:16
- Re: Fotky 31.01.2010 10:08
- Fotky 31.01.2010 09:38 talio2
- Re: Re: sedadla 07.11.2009 19:43 H.Karlik
- Re: Re: sedadla 07.11.2009 17:47 guze
- Re: Re: Q5 2.0 TDI 07.11.2009 14:04
- Re: Q5 2.0 TDI 07.11.2009 13:13
- Re: sedadla 07.11.2009 13:08
- sedadla 07.11.2009 12:47 guze
- Q5 2.0 TDI 07.11.2009 12:31
- Re: Technika 06.11.2009 15:28
- Re: Tak další příspěvek 06.11.2009 15:25
- Tak další příspěvek 06.11.2009 15:03 Poustnik
- Technika 05.11.2009 06:25 cb
Další vozy značky Audi
-
Audi A6 (1997) Majitel: parkoviště
Přidáno: 13.6.2007 229 Majitel 9.93 Uživatelé
-
Audi A6 (2006) Majitel: citrus
Přidáno: 5.7.2008 15210 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Audi A6 (2006) Majitel: parkoviště
Přidáno: 7.2.2008 13210 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Audi S4 (2004) Majitel: Jacoob
Přidáno: 2.7.2012 349 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Audi 90 (1987) Majitel: angelo2800
Přidáno: 30.4.2008 4710 Majitel 9.91 Uživatelé